Bragd-Birger: Du orkar inte tänka framåt, men jag kan inte låta bli att blicka lite bakåt :-) Vi snackade Borås HC och Husum Hockey bara för en dryg månad sedan... the times they are a-changing...
---- >Sv: Fallet Nubben > >Uddan: Detta börjar bli pinsamt. >Vi har 14 poäng ner till kvalserien >Det är 33 poäng kvar att spela om . >Det är ingen omöjlighet att vi är där om vi inte börjar vinna igen. >Som spelet sett ut och stämningen verkar vara i föreningen. + alla skador >Är det snarare högst troligt att vi är där nere. >Bevisa gärna att jag har fel >Tvåtallar 2008-02-03 13:05 ---
Hahl 4 poäng i kväll sponsorer fixar kvar han om det inte blir NHL.GLÖM HAN FRÖLUNDA O PASSA DIG NUBBEN OM DU FÖRSÖKER. KUNGEN KVAR SÅ KLART !!!!!!!!!!
Sitter på ett hotelrum i Istanbul och bara garvar för mig själv - vet inte riktigt vilken av de turkiska bartenders eller receptionister jag försökt munkyssa som jag skall försöka förklar för, men....
...FY FAN VICKEN GLÄDJE!!!
Rättvisan har ett namn- och dess namn är vårt! Jag är så nöjd och stolt över laget att jag knappt vet vilken ände jag skall börja med. Jag har wappat sönder min nästa telekomräkning så att den förmodligen höjer Telias aktiekurs med ett par punkter - men vem bryr sig. Rekordet var nognär min kollega sa - "om du måste kolla i vilken minut TIk satte 5-0 och vem som stod för andra asset så får du fan i mig betala wap-räkningen själv"...
Nu forar jag genom "death by minibar"! Skål alla TIKARE - Vi har väntat på detta och skall njuta av varenda sekund.
För framtiden - Inte LHC, vill inte ha LHC,,, Inte LHC. Har en känsla av att det inte är en bra semimotståndare...
Bragd-Birger: jag har inte följt hs under säsongen, men jag tycker kanske att challe är en av de bättre vi haft i båset.... han vågar, det var längesedan nån gjorde det i vårat bås....
Bragd-Birger: Jag tänkte skriva nåt om att "Nu höjer vi blicken mot nya mål", men stannade upp vid ditt inlägg och tänkte om. Det känns FÖRBANNAT fint just nu. Så här bra är Timrå IK. Just nu, här i denna stund - är vi oslagbara. Vi blickar framåt imorgon, nu njuter vi. Vi behöver inte håna några modosupportrar utan vi ler bata stillsamt för oss själva. Mysigt va?
Snälla busschafför - kör hem grabbarna försiktigt i detta pissväder. Max 35 km/h. Ni behöver inte vara hemma förrens på måndag.
Bragd-Birger: Så djävla kul för de tappra själar som for upp med buss idag.
Jag unnar dem varje uns av glädje och jag gissar att det är högt i tak i bussen på väg hem från fiendeland....hoppas att de kommer under viadukten vid EOn...
RTS: Håller med. Även om modoliderna verkligen visade hur lågt en ribba kan sättas förra året, så...var större. Eller, om inte det argumentet får effekt: det svider betydligt mer om man är storsint. Låt dom brottas med sina känslor själva.
Är helt mör i kroppen, huvudet, själen...detta var helt sjukt. Nu känns det verkligen som den stora, feta revansch för fjolåret som man så hett suktat efter. Oerhört fruktansvärt då, lika underbart nu.
Sett över hela serien var det aldrig något snack. Modo kom aldrig upp till förväntad/fruktad standard. En stor anledning till det stavas Timrå. Alla Challe-belackare: jag dömer er enhälligt till en månad med Challes slutspelsfrisyr. Bär den med skam och ödmjukhet. Han fick timråspelarna att gå på vatten.
Kan inte tänka framåt nu, vill inte. Den här karamellen ska sugas på, vältras runt i munnen tills varenda liten smaklök stimulerats till synapskollaps. Ah. Frid.
Hybris-Hasse: Äsch, nu åker vi ut i 4 raka. Det går fort i hockey. Pessismism är däremot inte bra för själen...men så här långt har ju Challes j-vla genisystem fungerat ganska bra. Wow!
Johnny Hazard: ja kanske är det så,men jag tycker inte att jag skrivit nåt alvarligt,ingenting jämfört med vad modosupportrarna skrev här ifjol men då verkar det vara helt ok,svagt ochså att inte moderatorn där kunde ge mig en varning,men skit i det jag behöver ju inte skriva där mer när dom är utslagna.
Backe vinner matchen mot Krizan så jävla viktigt. Finn femman gör vad dom skall göra är så in h..... bra ,Hahl for president. Det var länge sedan jag var så här nöjd och nu kan jag äntligen sova lungt ett par dagar. Tack grabbar för ert tålamod och er super match
Ja, vad säger man om detta? , världsklass igen. Sjukt nervös match ändå, den stod verkligen och vägde, men på något sätt tycker jag att moda såg trötta ut, dom tömde nog alla krafter i gårdagens match.
NU blir det semi-final! Det var ett tag sedan.
Ps. Förövrigt tycker jag omröstningen om Laken är orättvis, då challe har erkänt att dom ändrat spelsystemet. Jag tycker ni ska tacka laken i stället, annars hade challe aldrig ändrat!
Redax 2: Jag har en Commadore 64 i källaren så mig går det egentligen ingen nöd på...förutsatt att man inte trycker på "ON" innan man sätter i sladden i nätuttaget...då brinner dom tydligen.
Nej för helvete nu ska jag hänga upp min halsduk i balkongfönstret i modoland och öppna en Laphroaig quarter cask. Fan så sköööönt!!
Jag (och min familj) älskar Challes nya frilla. Vi satt och garvade åt den långa stunder under matchen. När han själv drog upp den i segerintervjun garvade vi än värre.
Kerstin_k: I know that feeling. Jag hade precis sammanställt en film med ~15-20 rejäla sannytacklingar när någon sorts asiatiskt monstervirus bestämde sig för att våldföra sig på min dator :|
Per HApps: Jag har inte börjat ännu skall jag erkänna. Men den kommer. Jag har ett analkande Påsklov att arbeta på :) Men först måste jag göra en summering av serien efter första delen. Min dator dog ju så jag har precis fått tillbaka en fungerande sådan. Därav har det bara kommit en del i årets serie.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Ska det bli kul att möta Pite, Modo-suckers?! HATA!