renen: hehe aa. kan bli juniorernas stora säsong nästa år för både Modo och Timrå. Victor Hedman lär ju plocka första backplatsen utan något motstånd nästa år. I Timrå lär ju Landner och MPS blomma ut riktigt ordentligt.
skrumplever: Okey två röster har sagt sitt nu, då måste alltså timrås supportar skött sig djävligt dåligt, eftersom de är mycket mindre i antal än modos hemmaklack. Tråkigt.
renen: Haha näe men vadå? är det sant är jag verkligen djupt imponerande, för jag hade då verkligen inte stått i Timrås klack och gratulerat modo till segern direkt efter matchen, utan kanske mer stötta Timrå som åkt ut och som kämpat bra.
spAps: Kan väl lugnt säga att det är jämnt skägg just nu. Förra årets hånande mot kvällens hånande. 1-1 där. Sen finns det givetvis dem ur båda läger som inte lägger någon energi på att håna. Tycker att man kan släppa det där. Men om folk vill hävda att det inte uppstod något form av hånande mot den förlorande klacken förra året så kommer nog det här att fortsätta.
Var inte särskilt nöjd efter förra årets förlust mot MoDo t ex. Men när det väl kom till kritan var det inga problem att hoppas på MoDo i en semi-final och även en final. Jag åker hellre ut mot Svenska Mästarna än något annat lag. Sen kan man förstås hata till all oändlighet om man känner för det.
Jag är bara jäkligt nöjd att mitt lag vann den här kvarts-serien. Det känns bra, och tänker verkligen inte be om ursäkt för det. Dessutom var det ytterst rättvist och med klara siffror.
Simmalugnt: Jo håller med. Det som har varit så konstigt under Modo-Timrå kvarten är att, när tempot är högt i matchen och det blir få avblåsningar, så gynnas timrå av det varje gång. Spelar vänder åt båda hållen, men varje gång Timrå är på offensiven blir det farligare, och många gånger mål. Varför försöker inte modo då lugna ner spelet och ta några enkla avblåsningar. Modo spelar ju rätt bra när de anfaller samlat och bestämt ett tag för att sedan ta det lugnt en stund. Det som egentligen hände var att de försökte spela med Timrå i det höga tempot, och då rann det verkligen iväg i 3 matcher. Vet inte om min beskrivning stämmer så bra, men det är i alla fall vad jag tyckte, speciellt i dagens match.
spAps: Jag tolkar ditt inlägg nu som att Modos klack verkligen öppet gratulerade Timrå till segern. Jag ska ha detta i minne och söka andras åsikter också. Men är det så som du nu säger så måste ju modo vara den mest ödmjukaste skara supportrar som det här landet någonsin har skådat - jag reserverar en eloge till Modos klack.
Frågar du mig just nu så tar jag vad som helst. Räds inte någon om vi spelar så här. Alla små Modoiter försöker få det till att det är Modo som har varit dåliga och inte Timrå som varit bra.
JA, Modo har varit usla. Men spelar Timrå som de gjorde i senaste hemmamatchen spelar det ingen roll.
Då hade de kunnat ställa vilket svenskt, ja europeiskt lag på banan som helst och vi hade sopat bort dem. Vete fan om vi inte hade tvålat dit ett och annat NHL-lag också.
spAps: Orkar inte vänta på att du ska svara nu, lillebror måste sova nu. Har skola imorrn. Men det finns ju ägghalvor i varje elitserieförening, och timrå är definitivt inte något undantag tycker jag - även om vissa lags ägghalvor är till mycket större antal och syns mer.
andyo: Jag vet att vi har en massa wannabe hulliganer i modo med en massa intern tjafs å så vidare, men då till å med Martin igår lyckas hålla tillbaka vissa element från att skrika nid åt er tror jag det finns hopp.
andyo: Du får tro vad du vill. Med din oresonliga inställning till det hela tänker jag inte lägga mer energi på att diskutera det med dig. Du får väl helt enkelt fråga någon från timråklacken så att du får "sanningen" om vad som egentligen händer på Swedbanks läktare. Uppenbarligen duger inte den som jag ger dig.
renen: hehe jo förstår väl att du och många gjorde det redan då. Men efter måndagens match blev i alla fall jag rätt orolig. Men efter Tenkrats 2-0 mål idag såg man t.o.m på Krizan att han gett upp, såg ju knappt ut som han försökte ta pucken ens - och då kändes det rätt ljust igen.
spAps: Så du sitter nu och påstår att typ hela modos klack gratulerade timrå till semin? Tillåt mig att tvivla, skulle hemskt gärna vilja se detta i så fall.
Är det istället så att ett antal, kanske många bara gått fram till några av timrås supportar och gratulerat, samt att 5-10st har skrivit här på HS och gratulerat ödmjukt - så är det ju en liten annan sak tycker i alla fall jag.
Men som sagt, skulle väldigt gärna vilja se eller höra det du beskriver.
renen: Tack. Trodde faktiskt inte timrå skulle spela så här bra och smart idag, för liksom när man var så pass dålig igår och såg så trötta ut - varför ska man då tro att man spelar bra idag? Ologiskt som fan i mina ögon iaf.
Kan någon berätta hur det blir nu i semifinalen? Är det klart att det blir HV71 eller får HV välja mellan Timrå och Färjestad/Frölunda?
spAps: Men för helvete nu får du ge dig, andas. Har för satan inte påstått att vi i Timrå är immuna från sånt där. Klart som fan det är dåligt om det hände, men jag kan ju också bara uttala mig om det jag sett och hört?
Men en sak ska Du och alla andra andra som läser ha klart för er, och det är att Modoklacken kör förmodligen 5 gånger fler ramsor om motståndarlagen än om sitt eget lag - och det spelar då ingen roll om Modo slagit ut Timrå från kvarten eller om det är mitt i en match i omgång 24. Något annat kan ingen övertyga mig om i alla fall.
Men som sagt, dåligt av timrås supportrar att göra det. Men ja skulle tro att många kände en enorm hämndlust - även mot Modos supportrar och tog väl ut den nu.
andyo: Vad fint att Timråklacken fick visa sig större och be modoklacken "dra åt helvete" i samband med att de gratulerades utav de sviniga modosupportrarna i år då. Stort.
renen: Det var visst så, jag såg det när jag kom ut från ståplatsläktaren. Timrås publikvärdar var vansinniga på modos värdar och nån vakt för att dom var totalt felande (kommer ihåg exakt vad det var) och allt de gjorde var att stå å skratta och inte ens lyssna på publikvärdarna - som sedan blev förbannad och undrade om de var helt jävla hjärndöda typ, och då tände vakten till och blev förbannad också.
Har ingen jävla anledning att ljuga om detta, räckte ju för fan med att det var hundratals folk på läktarn som tyckte det var viktigare och roligare att Timrå åkt ut och att håna oss - än att bli glad över att modo gick vidare och hylla dom.
Så sjukt underbar seger, sen att den fick ses på plast gör det hela ännu bättre =) Få ut laget en gång efter dom lämnat isen. Stå utanför och skrika i 10 minuter för att sedan bege sig till baksidan och ropa ut kung Challe, SÅ UNDERBART!
renen: Behöver inte skärpa mig ett enda dugg, inte ens då har jag för mig att jag behövde det. Jag försökte ignorera det så bäst jag kunde och bara ta mig ur arenan och sätta mig i bussen så fort som möjligt.
Och det var precis som jag har sagt, och som Tycho har instämt på.
Näe! hämnden är ljuv. Ganska najs att jämföra den jämnaste kvartsfinalen någonsin ifjol som slutade med ett avgörande i sudden som kunde slutat hur som helst - och den här slakten iår!
F.. mitt i allt så kliver Sebastian Erixon in och gör en kanonmatch den tiden han spelar ,jag är mycket imponerad. Någon som saknar Hedström? tror inte det va!
Det är bara Grattulera till en välfötjänt semifinalplats ni var bättre änn oss i denna serie i år och går också helt klart rättvist vidare till semifinal. För en annan så är det bara att ladda om batterierna och komma igen nästa säsong igen, men som tur är så börjar ju Allsvenskan till veckan så man kan ju följa Giffarna. Lycka till i kommande semifinal nu i alla fall.
andyo: Måste göra ett tillägg. Det var till och med så illa att Swedbanks säkerhetsvakter och publikvärdar började håna Timrås publikvärdar och jävlades riktigt ordentligt.
Abron: Tror knappast TIKs bortaklack slog Modos klack i den avgörnade matchen ifjol. När man gick ut från hallen så var det åtminstonde 8 personer som petade på en, skrek i örat och riktigt hånade en. Samtidigt hördes bara hatramsor mot Timrå medans Modospelarna stod och tackade klacken.
5) Timrå IK. Klubben Timrå IK. När det var som allra jävligast i vintermörkret, jag menar då det var ett rent helvete, då Jonte Hedströms säsong tog slut, då sportchefen Kent Norberg drog till Frölunda, då skadorna duggade i kapp med förlusterna. DÅ klev klubbdirektören Thomas Johansson fram och tog över befälet.
Inget snack om saken; Timrå var det bättre laget under kvartsfinalserien och den sista matchen var inget undantag. Modo var som sagt med i matchen länge men i och med Timrås medflyt i slutet på andra perioden var det ridå för hemmalaget.
Minuspoäng däremot till Timråklacken som hellre ägnade sig åt att sjunga mer eller mindre obskyra ramsor om Modo och Modosupportrarna, än att hylla sitt eget lag. Inga goda vinnare där inte.
Om Färjestad går vidare blir semifinalerna:
HV71–Timrå.
Linköping–Färjestad.
Om Frölunda går vidare blir semifinalerna:
HV71–Frölunda.
Linköping–Timrå.
Nu blir det snillen spekulerar