1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

« · 1010210 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
spud: Du får nog ändra i din presentation. Jag tror inte att det är så lätt i dag..............
Kommentera

spud: tillbaka
Kommentera

Tikinmyheart: Det är ett välkänt faktum att norr om härnösand börjar enögdheten att göra sig väldigt märkbar. Modos klack är som alltid grymt bra.... de har ju för fan fullt sjå att få i hop folk ner till timrå.... Stort
Kommentera

superfalle: Om du kände dig träffad kanske du ska lämna till baka plånboken.
Kommentera

Tikinmyheart: Herre-gud vilken bitter modo*id.

Tycker han verkligen att vi hånade mer än vi hyllade?
Endel är ju bra lustiga, visst hånade vi (grymt mysigt..) men nog tror jag väl att vi hyllade mer ?
Kommentera

Per HApps:

vi var för bleka helt enkelt och ni spelade ut oss :( grattis timrå, se till att guldet stannar i norrland // Modo trogen
Kommentera

spud: men du spud... du kan lagga ner för i år .. kom tillbaka nästa år.... försök göra något vettigt under tiden.. jobba tex
Kommentera

Tikinmyheart: "alla som bor i Timrå går på sos" osv.

Trångt hos räddningstjänsten alltså..
Kommentera

JimmyH: "Självklart så sjöngs det hånramsor dagen till ära. Men det var mest hyllningar. Men hånandet tar väl hårdast på lokaljournalisterna och modoiterna."

Så sant kära Jimmy. Dagens Allehanda och lokaljournalisten skriver som avslutning följande:

"Minuspoäng däremot till Timråklacken som hellre ägnade sig åt att sjunga mer eller mindre obskyra ramsor om Modo och Modosupportrarna, än att hylla sitt eget lag. Inga goda vinnare där inte."

JON HÄGGQVIST
0660-29 55 53

Han har fått ett e-mail av mig där jag snällt förklarar hur hans kära dagisklack beter sig. Förmodligen har han aldrig hört ramsor som "alla som bor i Timrå går på sos" osv.
Kommentera

diffe: Och där sprack du.
Kommentera

om hahl stannar nästa säsong så hoppas jag verkligen att han får vara lagkapten, han är helt fenomenal
Kommentera

diffe: Det håller jag inte med om, vi är bra men det finns helt klart saker att önska. Det är som kvällstidningarna som utropar DIF-klacken till sveriges bästa... Fast de bara är där i slutspelet och mot Timrå... i princip iaf.
Under slutspelet har klacken varit bra men så ska det se ut i princip ALLA matcher innan jag blir nöjd...
Kommentera

Vilken vacker dag det är i dag.
Man mår som en kung. :-)
Kommentera

AM: har inte du gått och lagt dig?
Kommentera

diffe: Ja det visar ju inlägget som skrevs Idag kl. 01:37 på. Härliga människor ni verkar vara! Nog för att jag inte tror att du var där, du är mer den 35 åriga fjortis typen som sitter på internet och skämmer ut dig.
Kommentera

Modo va aldrig nära
Kommentera

diffe: Ta inte i så du spricker...
Kommentera

Jag vill bara säga att ni som stod i klacken i går FY FAN VAD GRYM NI ÄR/VAR!!!!!!!

Ni visade att Timrå har det absolut bästa klack i elitserien!!!!
Kommentera

Alla 'vettiga': Ja stort GRATTIS alla TIK:ar! Det blev ju lixom ingen kamp i år, MoDO hade soppatorsk, SAMT att Ni var rejält BRA!!
Men fortsätt nu segertåget, ska bli intressant att se HUR bra TIK är.
Jag får tanken på hur Suomi spelade VM på 70-80-90-talet, gjorde ALLT för att slå Sverige, övriga matcher betydelselösa. Men det blir väl inte så för ER? Om det nu var Challe som 'hittade' kedjan Tenkrat/Hynning/Regin, så blev det ju ett genidrag!
JAja, LYCKA TILL!! Väl mött i höst.
Kommentera

John K: Det finns tid för en sån omröstning också, nu låter vi denna vara ett tag.
Kommentera

Helg Ernest: Vilket lag vill vi egentligen möta i semifinal? HV71 eller Linköping?

Lämplig fråga att lägga ut som OMRÖSTNING!
Kommentera

JimmyH: Trevligt att höra att klacken gjorde en gedigen insats. Jag är glad och stolt att klacken visade civilkurage och bjöd tillbaka med samma mynt!

"Ödmjuka" tiden med Kenta är förbi - nu är det kaxiga tiden med Challe som gäller!
Kommentera

Red Rocker:

Va skönt...........
Kommentera

bisterfinnen: De måste man kunna ta och det tror jag du gör du är en god förlorare, tack för dina gratulationer.
Kommentera

mikenomad: Jag skulle inte vilja påstå att jag är en god förlorare, jag är inte speciellt nöjd med att åka ut i kvarten. Men ibland har man inget val än att acceptera verkligheten, och den är att Timrå var bättre, det syns på resultaten om inte annat.
Att det var så tydligt att MoDo inte räckte till gör det lättare att ta förlusten, för mig i alla fall.
Kan tänka mig att det hade känts hårdare om det varit lika jämt som förra året.

Grattis till vinsten, den var helt rättvis...
Kommentera

Vad har hänt med Styf då? Måltorka i går...;-)
Kommentera

bisterfinnen: Bra talat, så talar en god förlorare. :-)
Kommentera

Red Rocker:

Jag bjuder på allt såntdär idag. Det har vi förtjänat :-D

Sug på kvartskaramellen ordentligt idag. Börja sedan ladda för viktigare grejer.
Sitt inte nöjda med att ha slagit ut ett dåligt MoDo. Då tar det roliga snart slut.

Idag: hån, spott, spe och lustigheter
imorgon: FOKUS!

OK?
Kommentera

bisterfinnen: Vi kör en Slaget om västernorrland part III nästa år men då är det kanske vi som väljer er....=)

Ha ett skönt sommarlov(se länk).....;-)
Kommentera

God morgon alla timrålovers,har just anlänt till jobbet,med ett stort leende på läpparna,dom flesta har grattat mig och allt känns bara härligt,nu ska jag bara ta det lungt och suga på den här karramellen,nu slipper man ha nerverna utanför kroppen okoncentrerad på jobbet och vid match ha en puls på 800.

skulle jobba halvdag imorn men jag ska flexa 4tim imorn och gå på lokal och fira ikväll.

FAAN VAD BRA MAN MÅR!!!!
Kommentera

bisterfinnen:  i stället för att skriva ungefär samma sak så gör jag bara så här -"-
Kommentera

Alla!

Grattis till en välförtjänt seger. Det var aldrig något snack om saken i kvartsfinalen. Ni var överlägsna i år.

Hoppas att Timrå går långt i resten av slutspelet. Kanske är det er tur att få det efterlängtade guldet detta år. Kämpa för det och släpp neggotonerna vid minsta motgång. Våga vara självsäkra!

Vi ses nästa säsong. Livet går vidare.
Kommentera

Uno Gordon:

Nej jag gjorde inte det jag skippade den matchen och tur var väl det.
Kommentera

Johnny Dowd: Kul att se Dig här Johnny. Har inte sett Dig på Globen på länge. Kanske blir det på någon arena under semifinalen ?
Kommentera

JimmyH: Det handlar inte om att vara storsint. Det handlar om att fokusera på det som är viktigt : Att glädjas med det lag man håller på.
Vem är intressserad av motståndarna en dag som denna !!
Kommentera

God Morgon alla Timrålovers!

Idag kommer man att gå med ett leende på jobbet och kommer samtidigt att gnugga lite i vissa modoliders ansikten. Det kommer att bli en underbar dag.

Håller med Jimmy H ang. storsinta vinnare. Inget för mig.

Kommentera

JimmyH: Ofattbart vad bra jag mår inombords. Och du har alldeles rätt. Fram tills idag var Västerås och Rocklunda borta i Kvalserien outstanding på listan över fränaste bortamatcher någonsin. Numera är den resan bara god tvåa. Att pissa på Modo i deras egna bankvalv med 5-0 och förnedra dem med 4-1 i matcher är gigantiskt mäktigt!

Akustiken kan vi inte utmanöverera. Inramningen var sylvass i Västmanland. Men sättet vi vinner matchen på och mot vilket lag sedan gör ATT DENNA MATCH GÅR TILL HISTORIEN! Visst vi vann med 5-0 då också.

Nu finns det bara ett SM-guld som kan radera ut minnena ifrån det vi uträttat ikväll.

TACK TIMRÅ IK OCH TACK ALLA TIMRÅSUPPORTRAR FÖR ETT OFÖRGLÖMLIGT MINNE!
Kommentera

Bad_Brett: "Det kommer att kännas surt som MoDo-supporter att följa Timrås matcher i det fortsatta slutspelet"

Tack!

Rent allmänt så vill jag få mer sånt än "Västernorrland - klapp klapp klapp".
Kommentera

JimmyH:

Vill bara gratulera till den välförtjänta segern. Hoppas ni kan gå hela vägen i år, för på något sätt känns det som att det är er stora chans, innan era stjärnspelare flyr till andra klubbar. Det kommer att kännas surt som MoDo-supporter att följa Timrås matcher i det fortsatta slutspelet, men det går inte att komma ifrån att ni spelare en jävligt underhållande ishockey. Så än en gång, grattis och lycka till i fortsättningen!
Kommentera

Självklart så sjöngs det hånramsor dagen till ära. Men det var mest hyllningar. Men hånandet tar väl hårdast på lokaljournalisterna och modoiterna.

Hånramsorna i den tredje perioden var:

"Magnus Wernblom har inget SM-Guld"
"MoDo åker ur"
"Fredrik Warg HA HA HA"
"Guldet blev till sand"
"Ska ni gå hem nu?"

Sedan så fick ju såklart Karol Krizan sin beskärda del där i slutet av den andra perioden även om han själv lyckades håna sig själv och MoDo bäst på egen hand. Har för mig banjo-ramsan gick någon gång också.

Jag har aldrig i hela mitt liv haft något intresse av att vara en storsint vinnare för den delen heller. Vad finns det för värde i det?
Kommentera

mattias - 74: Spelade du på matchen? På Modovinst? Tusen tack i sådana fall!
Kommentera

skrumplever: Var du med upp ifjol och såg den sjunde matchen? I så fall, hur exakt upplevde du modos supportrar då? Själv hörde jag då inte en enda ramsa om egna laget under den cirka 5 minuter långa marsch ut från själva läktarn det tog för i alla fall mig att komma ut. Men okey, just det där ser jag väl inget större fel i (att modos klack skriker ramsor om hur dåliga timrå är efter att vi åkt ut), men när folk står å petar i en när man ska gå ut, och skriker, fräser och nästan spottar på en - DÅ har det gått för långt för min del i alla fall. Och det hände i Swedbank Arena ifjol, kvartsfinal 7. Men det är klart, det är ju inte alla supportrar som gjorde så heller, men 90% av alla som stod längs "korridoren" som är så bra placerad i läktarn, gjorde det i alla fall på mig och personerna som gick bakom och framför mig.
Kommentera

Hörde att Bagarn gick gnolade för sig själv i omklädningsrummet.

Oh! Carol, I am but a fool,
Darling I love you tho' you treat me cruel,
You hurt me and you made me cry
Kommentera

skrumplever: Nu var jag inte på plats i fjol och såg den avgörande matchen, men jag kan mycket väl tänka mig att det var många Modo supporters som kastade en hel del skit på er, så jag förstår mycket väl om eran klack gav igen idag. Men som sagt personligen föredrar jag i alla fall att man lägger energin på att stötta sitt lag och hylla sitt lag istället för att kasta massa skit över det andra laget och deras supporters.
Kommentera

I natt sover jag som ett litet barn kommer att drömma söta drömmar om dagens match så undebart!!!!!!!!!!!!! Vi har fått våran revansch för förra året och det var aldrig något snack om saken Timrå IK fullständigt krossade Modo kan TIK prestera lika bra eller ännu bättre i semin då blir det SM-guld. Jag gissar att FBK slår ut VF och då får vi möta HV i semin och det är nog inte alls så dumt med tanke på att Saik knappast kunde ge HV en riktig match där. Det känns som om att Finnkedjan och Regin Hynning Tenkrat kedjan kan ta TIK hela vägen dom har spelat otroligt bra hoppas att det fortsätter. Nu ska jag bara ligga och njuta inatt känns helt underbart.
Kommentera

Helg Ernest: Om ni kan ta med er det spel ni har visat upp mot oss nu under en tid, så har ni nog mycket bra chanser att störa både HV och Linköping. Men det kommer ju sammtidigt bli en helt ny matchserie och troligtvis mycket hårdare änn vad denna vart tråkigt nog för våran del då.
Kommentera

andyo: Från tv:en så hörde man lite psykramsor, men det är inget mer överdrivet än vad man hört från modohåll i ett vanligt grundseriederby liksom. De flesta hävdar ju att det ska vara på det här viset. Sen är det klart att när Timråklacken kör det här i läget då hemmalaget åker ur så svider det ju hårdare. Men Timråklacken varvade ju detta med att heja och hylla laget. Det var ju knappast så att de ägnade all tid åt att håna hemmaklacken eller publiken. Det är bara skitsnack.

Visst, det kanske inte är storsint, men jag ser liksom inga problem i att de gör det eftersom de fick ta emot mycket skit efter förra årets avgörande. Jag ser dock problem i hur man kan komma och grina över hur stygga Timråsupportrarna kan vara så dåliga vinnare och psyka motståndarna istället för att hylla sitt eget lag. De gav igen för gammal ost, samtidigt som de hyllade sitt eget lag.

Släpp det MoDosupporters, det är jämnt nu.
Kommentera

Helg Ernest:

FBK kommer att gå vidare. Det blir HV för vår del. Tufft som fan, men inte omöjligt. 2008 är SM-guldet vårt och ingen annans...
Kommentera

Helg Ernest: Känns som att semifinalerna hade blivit mer bättre om det blivit det andra alternativet, men jag vet inte om Timrå skulle gynnas av att möta LHC direkt.. har för mig att Timrå brukar ha rätt svårt för dom, förutom i kvarten för ett par år sen då.
Kommentera

« · 1010210 · »