1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

« · 1010338 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Lorgalis: Bara en fråga, vill ni att vi ska vara dåliga förlorare och spotta på allt som kommer upp? Alla försök från oss att säga grattis och tacka för lektionen tas från er som försök från oss att förminska er vinst..

Era försök att få oss att bli som ni var, dåliga förlorare, är skrattretande!
Kommentera

spAps: Logga ut nu.... din säsong är slut..... vi Tikare är bara här inne och gottar oss och myser.... inget som lämpar sig för känsliga domsjö-öron.
Kommentera

Bragd-Birger: Amen
Kommentera

Bragd-Birger: Du behöver inte go all 90-tals-ironi on our ass. Vi är jätteglada över att ha få varit med och skrivit historia. Det känns riktigt stort.
Kommentera

Bragd-Birger: Ha ha, du är bara så jävla bäst! :)
Kommentera

spud: vad rolig du är...
Kommentera

Bragd-Birger: Förlåt att jag inte skrev med versaler så kanske du också hade förstått.

JAG TYCKER DET ÄR TRÅKIGT ATT VI FÖRLORADE, MEN DÅ VI ALDRIG ENS VAR NÄRA KÄNNS DET VÄNTAT. OCH VI FICK STRYK AV ETT MYCKET BÄTTRE LAG, GRATTIS!
VARFÖR VÅRT LAG VEK NED SIG SÅ TOTALT, OCH ALDRIG ENS BJÖD UPP ÄR FÖR MIG MER IRRITERANDE ÄN ATT VI FAKTISKT INTE VANN.
Kommentera

Bragd-Birger: Om du hade pressat in lite ironi till hade modoboken kraschat...
Kommentera

Jävlar i min låda vad gött jag har sovit inatt.

Tisdagen den 18:e mars kommer för all framtid att kommas ihåg som slakten i Ö-vik. Ett modo utan vilja och kampmoral blev en munsbit för ett vilt stridande Timrå IK. Det var som att se Tre Kronors B-lag "Vikingarna" möta CCCP anno 1980-tal.

Väl mött i semi. Nu är allt bonus!
Kommentera

spud: Det är verkligen tråkigt att du inte är ledsen. Verkligen. Nu känns det nästan som att den här segern inte var värd någonting. Eller, seger och seger...Modo ville ju inte vinna. Då kan man ju knappast kalla det här för tävling ens. Låt oss i stället benämna det 'den fega, ovärdiga tillställning som det patetiska Timrå och dess icke-ödmjuka supportrar fann en obegreplig tillfredsställesle av att deltaga i'. Okej med dig?

Nu är det ju inte bara du som är oledsen och obitter. De flesta av dina modolidbröder och -systrar ger uttryck för samma sak. Ni vann ju guld ifjol, och fastän ni garvade åt alla idioter som häpnadsväckande nog talade om 'mättnad' inför serien, så gör ju den guldmättnaden - som ni aldrig känt dårå - att ni fortfarande är så nöjda att en sån här sorti är att jämställa med en 3-4 - förlust i omgång 29. Gäääsp. Man kan bara garva åt oss timråiter som kan lyckas finna ens ett korn av njutning i det här. Hoho.

Sen, ärligt talat: kan man ens se det som en förlust om det 'vinnande' laget bara består av en massa finnar och annat otyg? Är det inte betydligt bättre att åka ur direkt, om man gör det med sina egna heart-of-hockey-brinnande ikoner såsom Svartvadet (kaptenernas kapten!), Sundström, Hedin och Salomonsson? Och hur mycket extra cred (= betydligt större glädje än futtiga, kortsiktiga framgångar) ger det inte att kicka menlösa hockeylegionärer som Kuusela, Döme, Morrison och Blatny till förmån för hemvävda bullarna Wernblom och Warg?

Nä. Jag tycker att det är ni modolider som går moraliskt segrande ur den här striden. Och kolla på supportrarna. Ni som var närmast under av ödmjukhet, välvilja och förståelse i fjol och...så tvingas ni mottaga hån från såväl timråklack som hockeysnackare. Ovärdigt. Jag kan bara böja mitt eget huvud i skam. Visst kanske ni skrek/gjorde någonting någon gång i fjol eller skrev tvåhundratusen smädande inlägg, men...det kändes befogat. Det var annorlunda.

Så. Hur man än vänder och vrider på detta så är det ni som är segrare spud, inte vi. Och det känns så förbannat jobbigt. Fan!
Kommentera

Uno Gordon: Vad är det som diskuteras här då?
Kommentera

Redax 2: Ligger man inkvarterad på Scandic måste man prparera rejält med frukosten. Annars brukar inte jag heller tömma i mig så mycket på morgonen.
Kommentera

Uno Gordon: Var är Gammeldansken och Wienerbrödet? En cigarill på det och man är redo att möta dagen...
Kommentera

Uno Gordon: Jag ser fram emot att få ha telefonkonferens i frukostsalen. Tidig väckning och meditation. Jordgubbsyogurt med müsli, kokta ägg och frukostfrallor med ost, skinka och vattenbaserad gurka som knastrar mellan tänderna när man tuggar och så svart kaffe till det. Mums filibaba. Sedan kan ringa runt och snacka bort tid och rum.

Härliga tider! Strålande tider!
Kommentera

actionleif: Men allvarligt! Hotellfrukost på Scandic slår ju allt!
Kommentera

Gå in och rösta på våra timrå ik krigare nu ja ja det finns inget val bara in och rösta :D

www.hockeyligan.se/index.php?article=929

TIMRÅ IK VI GER ALDRIG UPP
Kommentera

spud: tycker synd om dig om du tvingas äta kattskit.... Ähh, du kan dra åt helvete du med:)
Kommentera

willysson: Tror knappast du kan äta mina åsikter,
Kommentera

spud: vad du tycker och katta skiter lägger vi i samma hög.
Kommentera

willysson: Självklart. Nya skivan kommer gå varm under täcket ;)
Kommentera

actionleif:

Hmmm igår å även idag kan jag lova det inte skulle vara så kul för mig att åka buss.

Jag har tagit semester för att följa med på alla borta matcherna, så övernattning tycker jej skulle vara kanon...

Magsjuka Abron,,,, skit åsså....
Kommentera

Dallas: Vi är inte bäst längre, men vi är mästare. Hur är det med er? Ni är ju varken bäst eller mästare.

Och till er som tror att vi tar det så hårt, visst att torska är aldrig kul, men jag kan garantera er att om hedström hade satt ribbskottet ifjol hade det varit bra mycket värre, iår var vi aldrig nära och därför fick stryk av ett bättre lag.
Kommentera

Skarin: ligger vi sked och lyssnar på R.E.M då??? kommer du ihåg förra gången vi for till hv:) jag var gris klockan 7 på morgonen:)
Kommentera

willysson: Klart det blir övernattning med två matcher på två dagar. Finns inget annat.
Kommentera

actionleif: haha ja tjena;) men blir det lite folk så tjänar man massa tid med minibussar...
Kommentera

willysson: Men så är det roligt att åka buss också.
Sen så vet jag endel som värdesätter att få fika hemma vid köksbordet istället för nån vräkig hotellfrukst.
Kommentera

Hassebo: jaha ja men det blir ju roligare, Lhc värkar ju vilja spela hockey dom som timrå, hv kör ju som Fbk med en massa fulingar i laget, som dom skickar in när det inte går deras väg då ser jag hellre att timrå möter ett spelande lag :D
Kommentera

actionleif: måste fan bli bättre att slagga.... man hinner inte mer än att komma hem innan man måste dra igen:)
Kommentera

willysson: Antingen så slaggar vi över nånstans, eller så åker vi hem, tar en fika och åker ner igen.
Kommentera

actionleif: i semin hur gör vi då vid dubbelmöte borta???? slaggar vi över eller hur blir det??
Kommentera

falo: Du/vi får nog rikta in dig på HV el. LHC istället. Det är de enda lag vi kan få möta i semi.
Kommentera

Uddan: Tycker iallafall att bilderna talar för sig själv. Men det var bra gjort av honom :)
Kommentera

willysson: Sak samma blödde gjorde han iallafall...
Kommentera

Sägga vad man vil men modo har varit väldigt ödmjuka, det kommer nog inte hända motståndarna vi kommer möta i semi, jag hoppas det blir frölunda dom vill ju spela hockey iaf, men det vore riktigt skoj om vi mötte skrytbygget i karlstad, och gav dom en behandling som modo fick, men det gäller nog att alla spelare i timrå är på tårna och spelar som i kvarten, nu ska det bli skojigt vem fan trodde det här när det såg så mörkt ut i vintras full fart frammåt håll tätt bakåt :)

Timtå ik Vi ger aldrig upp :D
Kommentera

Uddan: näsan var det:)
Kommentera

actionleif: Blödde ju på överläppen när dom prata me han igår!!
Kommentera

Uddan: Och tar sig för ansiktet. Men vem vet, han kanske nös lite.
Kommentera

actionleif: Menar du att Johan filma? Tycker att han väjjar för slaget..
Kommentera

spAps: TAck
Kommentera

willysson: Precis. Men grattis till vinsten...
Kommentera

ralus: Man skäms ju så fort man ser Krizan,Skröder,Sundström visar sig på isen.. Största filmarn= Krizan
Störste fegisen= Skröder
Störste skitsnackaren= Sundström
Kommentera

spAps: nä det tror jag inte heller... för Timrå gjorde allt de kunde i fjol de spelade med hjärta, det gjorde inte Modo i år...
Kommentera

oscaaaar: Kanske beror på att han började med ett nytt system inför slutspelet, men jag vet inte.
Kommentera

såg precis reprisen på krizans filmning, fyfan vad jag skulle skämmas om t.ex johan backlund gjort så
Kommentera

Hur var det med "challes jävla skit system" då ? hela säsongen klagade ni på han och nu i slutspelet när det börja gå bra, eller modo gjorde er bra så klagar ni inte :S
Kommentera

willysson: Jag tror knappast att det svider lika mycket för oss som det gjorde för er förra året, även om ni gärna vill tro det.
Kommentera

spud: "Det är så jävla lätt att vara ödmjuk när man är bäst, men varför ska man ändra en vinnande strategi? ;)"

NI ÄR INTE BÄST LÄNGRE. Det som hände förra året är historia.
Kommentera

JimmyH: Jag håller med dig lite.... Att vara storsint vinnare gynnar bara dåliga förlorare... det finns inte en enda MoDosupporter som ärlig kan säga att det inte svider utav helvete idag, vill man trycka tillbaka den känslan får man göra det men jag tycker inte att man ska förvänta sig att andra gör lika.... sedan kommer jag ihåg fjolåret då man kunde känna lukten av dryghet ner till danmark från MoDos sida... så det är inte synd om dom....

Vill dom stå och skrika västernorrland så får dom göra det, men det är inte för någon annas skull de gör det, utan för att lindra sin egen smärta och det måste inte våra supportrar var med på...

Men kommer det från hjärtat som björklövens klack gjorde när vi missade att klara elitseriekontraktet i umeå, så kan jag ställa upp på det....

Nu mot nya utmaningar!!!!!
Kommentera

Dallas: Är vi mästare eller har de delat ut den titeln till någon annan utan att meddela oss?
Kommentera

« · 1010338 · »