spAps: Kanske inte, men så är hans slagskott inte så bra längre heller. Fast nog hade t.o.m. simons i sina trädojjer kunnat lura er på en semifinalplats, han tacklas hårt har jag hört.
spud: Mordern pengamaskin har ni ju haft två säsonger nu och vad har ni?
Svarten: Slut Krizan= Ha ha ha.... Timander= Gammal och slut Jonsson= I och för sig en favorit kille men "over the hill" Sundström= Slut Wernblom= vilken stjärna och lag spelare Salomonsson= Slut
Det var med dom ni vann SM-guld med - Werna, och resten är ju mycket att bygga laget på, och inga pengar i världen får ju någon att flytta till Ö-vik förutom dom inavlade......så eran framtid är ju ljus!!!
spud: Allvarligt talat, det är ju knappt värt att skriva något till dig, du verkar inte förstå vad som skriver alt. ser på mina inlägg med MoDo-ögon och inte på ett realistiskt sett. Det är roligare och mer givande att föra en diskussion där båda parter kan se på saker på olika sätt.
Hahl vill förmodligen fokusera på slutspel just nu. Risken finns att han lämnar för Frölunda, men han har som sagt bra kompisar i Timrå, har bra lön och bor bra. För mig är det bara Frölundas ekonomiska muskler som skrämmer lite, men det känns ändå bra. NHL, Ryssland eller Timrå, tror jag.
SwärdH: jorå, ikväll är det semi i j20, på tal om framtid alltså.. Vi möter VF och jag antar att vi har med Forsberg Molinder Westin och Hedman och kan ge dem en riktig match!
Det gick ju bra för er i kvalet efter att ni kom sist i j20 fortsättnings serien. grattis igen, här haglar bara gratulationerna från mig till er!
spud: Övik är väl även hyfsade i innebandy, backhoppning och banjo. Så något av det kanske kan passa under det låååånga uppehåll som nu väntar.
Känns som om modo är en ungdomsförening i hockey, fint så. Ungefär som IFK Timrå i fotboll som förser Giffarna med talanger. Ni kan skicka era talanger till oss och fortsätta sälja bingolotter på coop.
Nämnde jag att ni inte har nån tränare. Och att eran största stjärna heller avlutar i NHL Nämde jag att våran arena ligger några få kilometer från Europas största köpcentrum Och att eran vindrickande kärring publik snart börjar supa hemma igen Framtiden ser verkligen långsiktigt hel säker ut för eran del
spud: Vet du hur mycket Modo är skyldig på sin kolgruva till arena ? 190 millar. Timrå har en skuld på 17 millar, på sin arena. Det är en j--la skillnad. NI MÅSTE SPELA SLUTSPEL INKL. FINAL FÖR ATT DET SKA GÅ IHOP.
Ja men vad har ni då? Nån finne som hela tiden har koll på marknaden för att se vem som bjuder bäst. Och jag är helt säker på att ni skulle grina er till sömns om salle, svarten och timmy skrev på för er, för de är ju så slut man kan vara!
Vart vill du komma med att ikea finns i birsta? Menar du att folk bygger ihop sina hyllor på er parkering?
Och ja folk kommer sluta gå på hockey i övik. Den trenden har man ju sett iår.
spud: För att fylla läktarna i SpyBank måste det ju spelas matcher där. Hur många matcher tror du säljer slut mer iår? Just ja, ni har ju förlunda i juniorslutspelet.... då blir det väl minst lapp på luckan?
spud: Ok. Ja, brukar vanligtvis nästan aldrig logga in, utan följer snacket från utsidan så att säga, men nu blev det för mycket... Känns som att det är nån som har svårt att ta förlusten, smälta smällen eller hur man ska uttrycka det... Men lite skrämmande är det. Skärp dig och ta förlusten som en man istället! Eller i alla fall som en liten kille...
spud: Dom slutade ju helt igår! Är det inte så? Det klart, ungdomshockeyn kanske föräldrarna skjuttsar sina barn till och stannar kvar under träningen. Men dom tränar säkert i Kempis. Det märks att du inte varit utanför länsgränsen, då du är kvar i mitten av 2000 talet. Du får sluta handla hos Strömsknallen och åka söderut och vidga dina vyer
spud: Ni är fantastisk, ni DÖVIK,s bor. Om man kommer med ett inlägg med riktiga fakta, då blir ni som Wernblom allihop. BLÖJBARN. Bilderbok ! Ska du ta den från Werna ? Då blir han kinkig och crosscheckar.
Dallas: Men vad hade du trott då? Att den skulle vara gratis? Räntan är under kontroll och vi amorterar enligt plan. Modo omsätter över 100M och i det avseendet är inte skulden särskilt stor, du kan ju se på hur många stora företag som finns som är skuldfri. Typ ikea sen är det ju inte några fler.
spud: Modo fyllde 82,5% av sina platser under grundserien 07/08. Timrå fyllde 88,3% av sina platser. Ni hade nog fler till antalet, vilket är ganska förståeligt då ni vann guld säsongen innan och har en fräsch arena.
spud: Hur många kommer att se modos resterande matcher då? Inte en käft..... Det spelar ingen roll om man har 10 000 på alla matcher som frölunda om man inte kan leverera under press...
Men gläd dej du åt det lilla, så gläder vi oss åt hockeyn, för sist jag kollade så får man inget sm-tecken för att komma trea i publikligan.
spud: Jag har sagt det förut, men jag gör det gärna igen. Du är en fantastiskt god förlorare. Och du verkar inte alls bitter. Seså, bryt ihop och kom igen. Ta spasm:en i handen och tralla 'Mitt sommarlov...lalala'.
Hassan: Nej naturligtvis inte, men det märks att du inte är van att hålla 2 saker i skallen samtidigt då du blandar ihop allt. Den debatt som dök upp var att modo skulle få det kämpigt ekonomiskt som enföljd av lånet på arenan vs att vi åkte ut igår. Men om man tror på den statistik som finns tillgänglig på swehockey kanman ju själv förstå att ekonomiskt har modo kontroll.
Och jag hade gärna sett semifinaler i banken, men nu blir det inte så då vi vek ner oss.
Men att tro att vår framtid är i fara för att vi har lån på arenan är bara larvigt, vår framtid hade varit i fara om vi inte byggt en arena som andra lag valt attgöra och nu sitter i sämre arenor än vad lag i allsvenskan har.
Dallas: Jag ber om ursäkt, jag visste inte om din situation, jag hade inte börjat debatera med dig om jag vetat om den. Så jag ber om ursäkt och hoppas att din tillvaro stabiliseras efter dina kramaktiga försök att tänka,
spud: Det var inte det jag svarade på. Vilket du säkert ser om du lappar ihop dina läsglasögon. Hur länge planerar du att vara här inne och spy bitterhet på oss vinnare?
spud: Fantastiskt med er arena. Det tror jag säkert att fler i modoboken håller med om. Gå in dit och prova, vetja.
Läste runt lite på modolidernas huvudforum angående 'Timrås skandalösa supportrar!!1'. Hittade ett litet inlägg från spuds parhäst Shinzawai som kan vara värt att klistra in. Bara så att vi kommer ihåg vad som är äpplen och vad som är päron liksom.
"Vad har vi för djävla klack egentligen?
Redan när de 150 tillresta kommer in i arenan börjar man skandera "Vi hatar Timrå!". Moget. När de 150 fåren som inte klarar av att förstå det logiska med att man måste fylla från toppen av sektionen för att alla ska få plats funnit sig någorlunda till rätta börjar man sjunga nån hjärndöd ramsa om Timråfans och finska pojkar. Denna ramsa körs också till förbannelse under resten av matchen, med långfingrarna uträtade mot Timråklacken. Vad i helvete? Det var den enda ramsa man var intresserad av att sjunga. Av allt som rapades ut av vår värdelösa klack var det kanske 5 ramsor som faktist handlade om Modo. "Vi älskar Modo" sjöngs väl två gånger, och "Vi vill se Modo Hockey!" sjöngs väl tre gånger. Resten var idioti om Timrås fans eller nån skitramsa som man från andra sidan nog uppfattade som Timråramsa.
Vi hade alltså ETT HUNDRA FEMTIO personer plus de som tagit sig dit själva, och man ser kanske 15-20 matchtröjor. Resten ska vara "snygga" i sina gula pikétröjor, sina svarta firmatröjor och annat tjafs. Hade man inte vetat bättre hade man kunnat tro att det var Huddinges fans som var där.
Jag hade rest 39 mil för att hjälpa klacken, nu vägrade vi att beblanda oss med vår sk "klack". Ta och sjung om Modo istället för en massa hjärndöda saker om motståndarna. Jag skämdes mer för ert uppträdande än Modos spel. Fy fan. Stanna hemma nästa gång, ni med Tourette's i fingrarna."
Men har påsklovet börjat?? Timrå vann det räcker för mej...Inte en endaste modoit kan få mej att ens känna liiite irrritation för första gången på någon vecka..Så kära Timråiter..luta er tillbka och njut av denna dag istället för att tjafsa med dom...