shinzawai: Hehe. Så du menar att du på allvar tror att tonen mellan Modolider och Timråiter kommer vara på nivån: 'well, old chap...sorry to say, but I disagree..' mitt under brinnande slutspel? Sluta vara skenhelig. Det råder rivalitet mellan klubbarna, och inte minst mellan supprtrarna. Detta innebär t ex att diskussioner om filmning/icke filmning aldrig kommer bli annat än tjafs.
Det är krig. Ödmjuk ska jag vara först när Modo gått på för tidig semester. Men nej, jag är inte alls säker på att Timrå går segrande ur bataljen. En serv är hållen, that's it. Det är i morgon som det verkligen blir upp till bevis.
Lumber Jack: Vilka i modolägret hävdar det? Själv har jag inte hört/sett någonting, undantaget en Krizan som åmade sig medan resten av världen generat tittade på.
Jag berömde den förbättrade attityden i Timråboken både här och i Modo-boken både igår och i förrgår. Det ångrar jag nu då jag tydligen var för snabb med bedömningen. Ni visade ödmjukhet bara för att ni var rädda att förlora, och redan efter en vinst tror ni att ni är vidare. Det är ingen med XY-kromosomer här som visar något tecken på bra vinnarskap, objektivitet, logik eller ödmjukhet idag i alla fall, så det är skitenkelt att dra alla över en kam då ingen sticker ut just nu.
Sen när är man dålig förlorare om man sågar domaren? Får man bara kritisera domaren vid vinst? Jävla pajasfasoner.
Jag tycker också att Krizan överdrev situationen rejält, jag tycker att Timrå var bättre och att det bättre laget vann. Vad mer begär ni? Skotta ut er ur era insnöade hus vet jag.
dr-nix: Det handlar väl ändå mer om en diskussion där ingen ger sig. Ni hävdar att inget egentligen hände förutom att Krizan nästan dog, medan MoDo-lägret hävdar att han helt klart blir slagen på halsen av Hedström. Lika mycket gnäll från båda sidor m.a.o.
shinzawai: Hmm, det ska bli intressant. Visa mig hur man gör. Spec. när du själv är lite av den mer bittrare sorten för tillfället när du verkar dra alla öven kam när det gäller tjat.
shinzawai: Ha, bra förlorare. Ni har ju inte slutat att gnälla angående dommaren, Hedström osv. Det kallar jag inte att vara en bra förlorare, möjligtvis är inte vi världens bästa vinnare heller men nu får ni väl ta och ge er. Ladda upp inför torsdagens batalj istället (i erat eget forum snälla)
"Morrison gjorde en ofantligt orutinerad grej när han från båset gav sig på en Timråspelare. ORUTINERAT!"
Och:
"Summa summarum, Timrå vann den första ronden av tidernas hockeyfest i Västernorrland. Man gjorde det med hjälp av smarthet och tack vare Modos dumhet blev man smarta."
Var det inte Harald som valde Timrå p.g.a just brist på slutspelsrutin?
actionleif: Varför ska man kommentera något när man vet att ens stjärnspelare, har gått och nästan fått en stjärna på gatan? Tror inte ens en stuntman skulle kunna filma så bra.
(Ps jag trodde faktiskt att han hade fått pucken på halsen ibörjan, tills jag såg filmen).
– Situationen med Krizan är så jäkla dåligt jag måste kommentera det, det hör inte hemma och det är pinsamt att se Krizan, kanske klarar han inte av slutspelet inte vet jag.
Modos tränare vill snabbt börja koncentrera sig på nästa match. – Vi får ladda om till nästa möte i Övik. – Jag är stolt att vi lyckas ta rond ett. Jag tycker vi hade mer disciplin än Modo och vi var lite kyligare i vissa situationer avslutar Kenta Johansson.
TD: "Tuff match och Modo skämmer ut sig, beröm till domarna som gör en helgjuten insats, ävem om avrottet tog lite väl lång tid, hoppas på samma domateam i nästa match nu när dom blivit varma i kläderna."
Fin skapelse läktargruppen! Står för övrigt i dagens tidning ST, att ni fick mer än ett mål, det blev ju 2menade dom. Tror dom misstolkade det hela lite kanske, hehe vem vet!
btw för att avsluta hedström-krizan grejen så går det att läsa i st.nu att Krizan filmade, allt enligt Hedström och Kenta. "pinsamt" går bl.a. att läsa.
Tuff match och Modo skämmer ut sig, beröm till domarna som gör en helgjuten insats, ävem om avrottet tog lite väl lång tid, hoppas på samma domateam i nästa match nu när dom blivit varma i kläderna. Nu fatts det bara att Hedström gör mål och att Wargen börjar näta så kan detta bli roligt.
Såg precis sportnytt på webben å jag måste säga att Svartvadet verkar vara en skön jävel... Grymt bra svar på frågan om vad han sa till Oskar. Sen att han åker runt på isen å snackar engelska till svenska spelare skulle jag vilja höra innan jag kan tro på det.
Var inte Lule det lag som ingen ville möta? Pinsamt ! Nu lär piss LHC segla hem 4 raka... Skit
DJ Hemp: Själv förstår jag inte varför dom håller på MoDo, okej att vissa säkert höll på MoDo innan Timrå gick upp men i en del lägen verkar det som att dom håller på MoDo för att dom hatar Timrå så mycket (får den uppfattningen iaf)
Fan, nu blir det lite mer diskreta rödvita inslag på jobbet i morgon. Har låtit MoDo-fjantarna slänga sina löjliga rödgröna halsdukar över arbetsstolarna utan att bränna upp dem, men nu jävlar blir det lite annat ljud i skällan. Ödmjukheten behålles intakt, men dessa mindre bemedlade bör upplysas om att de ligger aningen taskigt till i jakten på SM-bucklan 2007. Satan, kombinationen att hålla på Bobcats (stadens lag - sopgänget - ja jävlar!) och regionens lag (från banjohålan Ö-vik, där ser man!) känns rakt igenom vidrig och alla ni som nedlåter er till detta ska ha i åtanke att det finns något betydligt större som går utanpå alltihop. Det börjar på T...
El Maco: Kan också tillägga att Wikegård brukar kunna komma med lite intressanta saker. Däremot tycker jag inte att hon på City är vidare intressant att läsa. Störst fokus på Djurgården, vilket i längden kan bli ganska tråkigt för en annan som håller på TIK.
Lumber Jack: Ros och Nyström kan göra mig till fotbollsfantast. Laul är oseriös men vet om det. Och har dessutom lite roliga vinklar ibland. Grym när han skjuter giftpilar på "Luren" på Expressen.
Ros är värre än Nyström, har är verkligen ett ärkefån som inte ens verkar intresserad av hockey. Gillar Cheerleaders och tycker att man borde gå över till att spela fyra mot fyra hela matcherna för att få mer mål... HERREGUD! Dock roliga youtubelänkar, I'll give him that.
Bästa tidningsbloggaren är hon Marie nånting som bloggar hockey på City. Expressen länkar. Annars är West bäst på nätet.
Jag satt perfekt till vid incidenten med Krizan. Maken till filmning var det länge sen man sett... Jävligt komiskt av Karol ! Ha ha ha.... Rolig match vare vart fall. Lär ju säkert bli lungt på torsdag. Som vanligt kommer Modo publiken skrika foul så fort en av deras spelare snubblar.
Tråkigt att se att vissa modo-supportrar försöker försvara Skröders yxslagg. Tufft gjort......
Nu lugnar jag mig tills Part Deux-tråden infinner sig.