Dags att Fokusera på morgondagens slag. Det kommer att bli ett helt annat drag på Modo hemma, ivrigt påhejade av en fanatiskt enögd publik. Stå upp! Fokusera! Tappa inte fattningen! Vik inte ner er! Åk skridskor o vräk in puckuslingen! Smäll på! Forza Timrå!
Kerstin_k: Haha, vilken underhållning att läsa vad som skrivits sen igår på Modos och våran gästbok. Man får känslan av att det är Modos HS-supportrar som förtjänar sin egen så fyndiga tik-banner: BJÄÄÄBB BJÄÄÄÄÄBB.. =)
Wayne Gresky: "Swordster: Du verkar ha missuppfattat det hela, domaren ska döma för förseelsen (vilken han uppenbarligen missade, det var inte det enda felet han hade i matchen), han ska inte döma efter konsekvensen (mer än vid blodvite då)."
Hur räknas det vid inre blödningar då ? Eftersom Karola Kris verkar ha fått en hjärnblödning ?
shinzawai: Där har du en länk till hur han sitter i båset och kyler den i alla fall. Generellt sett brukar ju annars halsvåld göra sig bättre på bild för kvällspressen också.
Det bestående intrycket från detta klipp fårn svt är ju annars hur cool Svartvadet är när han besvarar frågan från Marie Lehman om vad han sade till Oscar Sundh.
shinzawai: Läs Wennerholms krönika. Jag är nog inne på hans linje också. Inte ett enda ord om Hedströms klubba. Ansåg att slagsmålsmatchstraffen var å det grövsta och hoppades att Skröder får minst en matchs avstänning. Jag håller med honom i det mesta. För att citera honom:
Underbart härlig seger igår. Debatten härinne håller samma käftande som på isen. Ingen vill ge sig. Jag är opartisk. Krizan slängde sig som döende svanen o vred sig i dödsryckningar. Skröders yxhugg var riktigt ful, en opartisk Wennerholm anser detta i länken. "Nuf said."
Måste ändå kommentera det här med Krizan. Hade Vimmelborg gjort en miss och Hedström verkligen spearat Krizan så hade förstasidan på Sportbladet varit en bild där Krizan visar märket på sin hals och berättar hur jävla fult det var och hur ont det gjorde. Det finns inget märke och det gjorde inte ont. Jag undrar vad han sade till läkaren som sprang in på isen?
actionleif: Nja, 5 min + match penalty på Hedström för spearing och sen 2 min på Krizan för diving, då har vi en deal. Klubban har inget uppe i halsen på målvakten att göra.
Wayne Gresky: Det rätta vore kanske 2 min hög klubba på Jonte (man ansvarar ju trots allt för var klubban är, och den var ju inte på isen iallafall.. Sen 2 min diving på Krizan som förstärker fantastiskt mycket.
Swordster: Du verkar ha missuppfattat det hela, domaren ska döma för förseelsen (vilken han uppenbarligen missade, det var inte det enda felet han hade i matchen), han ska inte döma efter konsekvensen (mer än vid blodvite då).
Swordster: Man kan ju tänka sig debatten när det verkligen händer något på en modospelare och domarna missar? Jisses.
Själv tycker jag att vi fokuserar på en händelse sju minuter in på första perioden. Oscar Sundh åker förbi Timander som snuddar med klubban i Oscars knäveck. Nu märkte inte Sundh hur nära döden han varit, men om Timander istället riktat ett slag skulle det säkert gjort skitont. Särskilt om han tagit klubban med båda händerna och svingat från huvudhöjd. Nu gick det inte så illa, men jag tycker att händelsen är värd att belysas.
Bragd-Birger: Bra annars, 20 minuter till biljettsläpp och jag är redo. Det enda som oroar lite är att det verkar vara problem med web-tv-sändningarna, men de problemen spar vi till nästa vecka.
Jag tror inte att jag påstått att Hedström med avsikt petade klubban på halsen på Krizan, fast samtidigt så verkar de flesta om inte alla Timråsupportrarna vara fullständigt övertygade om att Krizan filmar.
Paddan: Inse att snubben tog en rövare. Han filmade, slängde sig, försökte få till en utvisning av något som nästan kunde ha hänt. Timråpubliken, domare och spelare insåg vad han försökte med. Spelet fortsatte. Big deal.
Betydligt mer respekt från min sida om ni bara erkänner faktum: ja, han filmade. Det gick inte den här gången, shit happens. Jag har inget större problem med själva händelsen, eftersom den var så uppenbar för i princip alla närvarande. Utom en liten klick modolidsupportrar, då.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.