1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588775 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07

« · 849384 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 2 Modo-Timrå 8/3-07
Wayne Gresky: En fråga bara; "A higher level" betyder det att du har rökt på så mycket att du inte har landat än?
Kommentera

Hahl Bundy: Halva publiken enögd och andra halvan blind? Ja det är ungefär samma uppfattning som jag har om er.
Kommentera

Wayne Gresky: Mmm det är ju därför vi använder bägge.
Kommentera

Hahl Bundy: Bättre med en enögd publik än en blind sådan...
Kommentera

shinzawai: Skön jämförelse. Är du på riktigt?
Kommentera

Hahl Bundy: det kommer förhoppningsvis vara en jävla massa som håller på timrå uppe i dövik imorrn oxå...så lite kamp lär dom få!
Kommentera

Dags att Fokusera på morgondagens slag. Det kommer att bli ett helt annat drag på Modo hemma, ivrigt påhejade av en fanatiskt enögd publik.
Stå upp! Fokusera! Tappa inte fattningen! Vik inte ner er! Åk skridskor o vräk in puckuslingen! Smäll på!
Forza Timrå!
Kommentera

Kerstin_k: Haha, vilken underhållning att läsa vad som skrivits sen igår på Modos och våran gästbok. Man får känslan av att det är Modos HS-supportrar som förtjänar sin egen så fyndiga tik-banner: BJÄÄÄBB BJÄÄÄÄÄBB..  =)
Kommentera

73Sjöbba: Normalt folk jobbar väl så här dags? Men det är ju slöseri på el...
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut. Han är finkänslig. Precis lika snäll som Hedström som förmodligen bara ville hjälpa Krizan med halsskyddet.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag ser att det lyser, men ingen är hemma.
Kommentera

Kerstin_k: Men han lät bli, det var väl snällt av Per-Åge?
Kommentera

Nu går det att boka strösittplatser igen de först har kommit tillbaka!
Kommentera

Wayne Gresky:
"Swordster: Du verkar ha missuppfattat det hela, domaren ska döma för förseelsen (vilken han uppenbarligen missade, det var inte det enda felet han hade i matchen), han ska inte döma efter konsekvensen (mer än vid blodvite då)."

Hur räknas det vid inre blödningar då ?
Eftersom Karola Kris verkar ha fått en hjärnblödning ?
Kommentera

shinzawai: Där har du en länk till hur han sitter i båset och kyler den i alla fall. Generellt sett brukar ju annars halsvåld göra sig bättre på bild för kvällspressen också.

Det bestående intrycket från detta klipp fårn svt är ju annars hur cool Svartvadet är när han besvarar frågan från Marie Lehman om vad han sade till Oscar Sundh.
Kommentera

shinzawai: Läs Wennerholms krönika. Jag är nog inne på hans linje också. Inte ett enda ord om Hedströms klubba. Ansåg att slagsmålsmatchstraffen var å det grövsta och hoppades att Skröder får minst en matchs avstänning. Jag håller med honom i det mesta. För att citera honom:

"han hade kunnat slagit av Sannys arm"
Kommentera

Rooster23: Jasså? Vars fan är bilden på Sannys blåslagna arm då?
Kommentera

Hahl Bundy: Modo-supportrar är enögda som få..
Kommentera

Underbart härlig seger igår. Debatten härinne håller samma käftande som på isen. Ingen vill ge sig.
Jag är opartisk.
Krizan slängde sig som döende svanen o vred sig i dödsryckningar. Skröders yxhugg var riktigt ful, en opartisk Wennerholm anser detta i länken. "Nuf said."
Kommentera

JimmyH: Well spoken.

Sittplats slutsålt tills på lördag
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Krizans tillstånd kan inte vi avgöra. Det måste en veterinär göra.
Kommentera

Rooster23: Kan Krizan göra sig förståd nu då?
Kommentera

Rooster23: Du menar läkarteamet, kanske var det psykiskt ssyndrom?
Kommentera

Rooster23: Nått i stil med "Såg det trovärdigt ut? Eller överdrev jag FÖR mycket?"
Kommentera

Måste ändå kommentera det här med Krizan. Hade Vimmelborg gjort en miss och Hedström verkligen spearat Krizan så hade förstasidan på Sportbladet varit en bild där Krizan visar märket på sin hals och berättar hur jävla fult det var och hur ont det gjorde. Det finns inget märke och det gjorde inte ont. Jag undrar vad han sade till läkaren som sprang in på isen?
Kommentera

Wayne Gresky: Spearing, men kamma dig för faan.

Tjernobyl måste påverkat dig mer än du vill inse.
Kommentera

arf: Vet du hur ett SM-guld känns? Vilket lag håller du på?
Kommentera

actionleif: Nja, 5 min + match penalty på Hedström för spearing och sen 2 min på Krizan för diving, då har vi en deal. Klubban har inget uppe i halsen på målvakten att göra.
Kommentera

Bragd-Birger: vilket jävulskt grymy tifo det vart!!!
Kommentera

mattias - 74: Ohyggligt roligt att Modo valde Timrå! Även om Modo vänder och vi åker ut kommer det här vara ett minnesvärt slutspel.

Går vi till semi kommer redan det att kännas som ett SM-guld!
Kommentera

Paddan: Av sympati mot Krizan, kanske? Han låg ju redan där och skämdes, så ytterligare åtgärd hade väl varit närmast mobbing.
Kommentera

Wayne Gresky: Det rätta vore kanske 2 min hög klubba på Jonte (man ansvarar ju trots allt för var klubban är, och den var ju inte på isen iallafall.. Sen 2 min diving på Krizan som förstärker fantastiskt mycket.
Kommentera

Swordster: Du verkar ha missuppfattat det hela, domaren ska döma för förseelsen (vilken han uppenbarligen missade, det var inte det enda felet han hade i matchen), han ska inte döma efter konsekvensen (mer än vid blodvite då).
Kommentera

Swordster: Man kan ju tänka sig debatten när det verkligen händer något på en modospelare och domarna missar? Jisses.

Själv tycker jag att vi fokuserar på en händelse sju minuter in på första perioden. Oscar Sundh åker förbi Timander som snuddar med klubban i Oscars knäveck. Nu märkte inte Sundh hur nära döden han varit, men om Timander istället riktat ett slag skulle det säkert gjort skitont. Särskilt om han tagit klubban med båda händerna och svingat från huvudhöjd.
Nu gick det inte så illa, men jag tycker att händelsen är värd att belysas.
Kommentera

Bragd-Birger: Ett sista inlägg då, OM nu Krizan filmade och domaren såg det, varför tog han i sådana fall inte ut Krizan för Diving?
Kommentera

Bragd-Birger: Bra annars, 20 minuter till biljettsläpp och jag är redo. Det enda som oroar lite är att det verkar vara problem med web-tv-sändningarna, men de problemen spar vi till nästa vecka.
Kommentera

Paddan: Du glömde '...samt domare, spelare och samtliga utomstående rapportörer'.
Kommentera

Paddan: Ja han filmar PUNKT i debatten. Det ansåg även Vinnerborg och visade således inte ut timråiten i fråga.

Kan vi dra ett sträck dår?!
Kommentera

Bragd-Birger: Nepp, behöver man sånt.

Jag tror inte att jag påstått att Hedström med avsikt petade klubban på halsen på Krizan, fast samtidigt så verkar de flesta om inte alla Timråsupportrarna vara fullständigt övertygade om att Krizan filmar.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror jag talar för alla timråiter när jag säger: dom synpunkterna bär vi med oss.
Läget annars?
Kommentera

Bragd-Birger: Har vi kommenterat er nya låt förresten, patetisk!
Det är inte 1981...
Kommentera

Paddan:

Underbart och läsa era respektive gästböcker nu. Slutspel är underbart :)
Kommentera

Paddan: Sluta nu. Har du ingen självrespekt?
Kommentera

gurra__: Finns på första sidan på www.tikare.se
Kommentera

Kerstin_k: Att vem gjorde vad med vilje? Hedströms klubbspets mot halsen på Krizan?
Kommentera

actionleif: är det nån som har bilder på tifot från matchen igår?????
Kommentera

Paddan: tappa balansen, slänga sig ner och vrida sig i plågor - sak i samma bara vi är överense om att han gjorde det medvetet och med vilje.
Kommentera

Paddan: Inse att snubben tog en rövare. Han filmade, slängde sig, försökte få till en utvisning av något som nästan kunde ha hänt. Timråpubliken, domare och spelare insåg vad han försökte med. Spelet fortsatte. Big deal.

Betydligt mer respekt från min sida om ni bara erkänner faktum: ja, han filmade. Det gick inte den här gången, shit happens.
Jag har inget större problem med själva händelsen, eftersom den var så uppenbar för i princip alla närvarande. Utom en liten klick modolidsupportrar, då.
Kommentera

Paddan: Ha-Ha han tar sig om halsen och gör nästintill en bakåtvolt.
Kommentera

« · 849384 · »