actionleif: Jag ÖNSKAR att Modopubliken tagit med sig enögdheten från Kempehallen, men hade du lämnat Timrå-ghettot och besökt en elitseriematch i Swedbank Arena någon gång med under 4 promille hade du märkt att det TYVÄRR är väldigt behärskat numera.
actionleif: Det är väl klart att modopubliken är enögd. Den som hävdar att ens publik inte är enögd hycklar eller har ingen publik. Timråpubliken är också enögd och dessutom rätt okunnig om gällande regler eftersom den ropar på utvisning så fort motståndaren får in en tackling. Som vi såg igår är den dessutom ytterst osportslig. Så att bara vara enögd tycker jag är snudd på en komplimang.
shinzawai: Inte så märkligt med tanke på att det numer endast är vitvinssipprande tanter i +40 som besöker era tillställningar. Vet dom ens vilket lag dom ska heja på?
actionleif: Modopubliken är ungefär lika enögd som Timråpubliken, och all annan publik med för den delen, varken mer eller mindre! Lever ni fortfarande kvar i dyngpressens myter från 1998?
Igår lät det som att hela plywoodladan var i upplösning så fort en TIK:are ramlade, så om inte det är enögdhet, vad är det då? Eller brukar ni normalt jubla och applådera när motståndarna fäller era spelare, utom när Modo kommer på besök?
actionleif: Mja. Det kan ju vara en av tre alternativ.
Val 1) Du är så skelögd, halvdöv och utan ryggrad att du tror på fullaste allvar att man är mer enögd i Swedbank Arena än i övriga landet.
Val 2) Du har hyffsad koll på hockey i allmänhet, men du har aldrig varit i Ö-vik och tittat på hockey nyligt, men det SÄGS ju att folket där är galna, så du hakar på i ren okunskap.
Val 3) Du har varit så drucken att du inte har något riktigt minne av dina besök i Ö-vik.
actionleif: Misstänkte det. Man kan ju bara kåsera över logiken i att ständigt hävda att det där med särskilt enögda modolider är en myt, samtidigt som man i femtusen inlägg bevisar att man i princip är helblind. Det bevisar något, men vad tror jag tyvärr cykloperna själva går bet på.
John K: Äkta sudden mannen...... Spelet fortsätter tills dess att domaren inte orkar stå på rören längre..... Om inte nån gör mål förståss..... Kan bli några riktigt långa kvällar framöver.
gud: Nja. Ni får väl göra vad ni vill med er arena. Förstår inte vad det har med mig att göra. Tycker bara att det är tråkigt att alla som vill se inte kommer in. Fast det är ju minst lika tråkigt om man inte kommer i Swedbank.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.