Kerstin_k: Jag tycker att sett över 60min idag så gör Timrå en bra match, man får inte glömma att det var ett revanchsuget Modo i deras högborg vi mötte.
Hur fan kan Kenta spela Koskinen så jävla mycket???? 2-1 målet vill jag inte nämna, upprinelsen till 3-2 målet hade Koskinen pucken med Morrison i arselet, blev skitnödig och pucken blev kvar i zonen, Modo får spela runt, Morrison åker FRAMFÖR nr 9 och tar bort honom...............
Är neanderthalaren M Nilsson bättre än Ryno??????
Hedström en mysfarbror, inte en "pain in the ass"....
Synd att det blev så här i kväll att några förstör för många, vi hade Modo på gaffeln.....men om inte men fanns...HELVETE.....
Nu får vi se om Kenta visar några ledartakter, någon matchcoach är ju han som bekant inte, spela iskalla Hedström i 5/4 när man ligger under med mindre än 10 kvar, är han blockerad i sin coachning?????
Fan va negativ jag är....men några krigade och höll på vända matchen, men som sagt men..........HELVETE!!!!!!
Foyn & kidcox: Vad tjänar vi på att bänka Hedström nu?! Tyckte ni att Nylander gjorde rätt för sin lön idag? Svensson, borde han ha fått betalt? Vi vet ju alla vad dom kan också, men det är ingen som svingar mot dom. Det var ingen enskild spelare som gjorde att vi förlorade ikväll. Lite taskig effektivitet och en smula otur med domsluten skulle jag säga var den största anledningen.
kidcox: Håller med dej, alla gör dåliga matcher, men fan inte så många som han har gjort! Jag tycker Jonte är bra, men när fan ska han vakna ur koman? Bänka han så han blir taggad, eller ska man säga OM han blir taggad? Ge Laine är Ryno chansen ist för han, han ska visa framfötterna i denna match men klarade INTE AV DET! och hacka inte på Nilsson, han försökte få med sig skröder i slutet, men man får ju ta skröder som han är, en sån som börjar boxas när dommarn kommer och ska bryta, före så står han och käftar sen när dommarn kommer så börjar han med handskarna ! Och Koskinen den jäveln vill jag inte ens börja prata om då blir jag bara förbannad ! Nilsson tkr jag har spelat bra, han gjorde en ödestdig grejj som var idiotisk, och ska hängas för de, men jonte som är svindyr och inte ens kan prestera för lönen sin? skamm! Ajja nu måste vissa i timrå visa framfötterna, WARG var skit bra idag, kämpade och slet ! TA EFTER HAN!
kidcox: Lugn och fin! Jonte duger, Kalle K duger, Vinnerborg duger, Nilsson suger! Det lutar åt Timrås håll det vi sett hittills! Vi är bättre borta än MoDo, minns det!
wap.hockeysnack.com Magnus Nilsson borde iom kvãllens hjârnslãpp spelatsin sista match i klubben. Vidare kan det knappast bli sãmre att spela Moe istãllet fñr den fantastiska Kokko.
sweecook: Så sant så sant. Vi har 1-1 i matcher på våran värsta konkurent och ni håller på att gå upp i limningen. Sparka han och bänka den och så vidare.
Ni kan väl vänta till säsongen är slut innan ni släpper fram liemannen.
Tycker du Hedstöm varit bra efter omgång 20 ??? Alla här inne vet väl vad han kan? Blir mycket förvånad om en hockeykunnig kille som du tycker Hedstöm spelar bra....
73Sjöbba: Jo Winnerborg höll samma nivå som i tisdags. Så fort publiktrycken börjar så knakar han i fogarna. Han släpper solklara grejor och tar fjantutvisningar. Hoppas vi kan få en ny domare till nästa drabbning.
Sämst i randigt var dock Sandström som måste ha ärvt Åke "Husum-Jocke" Anderssons puckmagnet.
Var glad att ni har ex-modoiten Warg. För det är runt han som ALLT offensivt kretsar.
kidcox: Det var ett djävla gnäll på Jonte, alla har väl för fan dåliga dagar....eller är det månader ? Ja skit samma, men inte fan är det Jontes fel att det blev förlust ikväll. Koskinen har jag i två säsonger undrat över hur i H...te han kan ta en plats i laget, skadad, slö, loj och likgiltig ser han ut att vara enligt mitt sätt att se på hockey. Det är varken domarens,Jontes eller Nilssons fel att vi torskar ikväll......MoDo gjorde 3 och TIK 2.....där har ni orsaken till förlusten ! Jag skulle samtidigt vilja fråga alla som gnäller mest här på forumet...hur många av er har spelat ishockey aktivt ? Som överhuvudtaget har varit i stridens hetta och upplevt striden på isen....och då menar jag inte supportermatcherna mot Sundsvalls supportrar.
Per HApps: När Gjorde Jonte en bra match senast Fbk Hemma för 1 1/2 månad sen eller???? Det är ju bara pinsamt att se en spelare av den kalibern spela så j,,,,, dåligt tyvärr. Jag säger det igen i vilket lag som helst i Elitserien hade han suttit och tuggat knopp längst ut,surt sa Bul!! Kasst sa Bill!!!!
kidcox: Jag tror inte Hedström kommer tillbaka till sin gamla form.. Jag blir inte förvånad om han lägger rören på hyllan efter säsongen? Han verkar inte brinna för hockeyn längre... kanske det är lika bra med tanke på Tiks ekonomi?
kidcox: Vad ni gnäller. Det blåser trots allt medvind, Timrå var närmare vinst idag än vad Modo var i förrgår. Håller trenden i sig- vilket jag tror den gör då Modo spelar darrigare än Timrå- kommer det här att lösa sig.
Det är klart att spelare gör bort sig i en match. Markeringsmissen på Warg vid 2-2 var nästan lika eländig som Kalle K:s vid 2-1.
RocknRolf2: Visst var Winnerborg dålig, men åt båda hållen. Han tog billiga Timrå såväl som billiga Modoutvisningar. Vill inte skylla allt för mycket på Mange, han ville ha med sig Skröder i utvisningen.
kidcox: Är du dum på riktigt? Varför skall Hedström bänkas? Ok han gjorde kanske ingen kanonmatch, men du kan ju fråga dig själv om du hade basunerat ut samma skrävel om vi hade vunnit.
RocknRolf2: tycker han var en av de bättre idag faktiskt...för att gå till semifinal får man inte ge upp, det gäller att jobba jobba jobba, som han (tycker jag i allafall) gör..positiv energi;D
Ja, det kanske ser bra ut statistikmässigt, men att ta skitutvisningar i rätt läge avgör ofta matcher. Titta på Jontes som blir matchavgörande. Innan M Nilsson 2+2 åker Morrison och trycker folk i nacken med klubban, men det är helt ok enligt Vinnerborg. Sedan måste väl för f-n Kenta visa missnöje någon gång också mot bedömningarna.
Lagomt underhållande att tvingas lyssna till Rönnqvist. Kunde dom inte hitta en mer färgad "expertkommentator" som kunde vara bisittare? Hade ju varit roligt att hört lite positiva ordalag om Modo som omväxling...
Det var nån modoit här inne efter tisdagens match och surrade om att Vinnerborg var hemmadomare. Jag trodde honom/henne inte. Nu förstår jag inte varför jag kunde misstro personen ifråga. Urk.
Synd att Nilsson fick brinnbyxa och straffade ut Timrå i slutet. Sånt får man inte göra. Fast å andra sidan får man inte tappa markering som Koskinen gjorde på 2-1 målet heller.
sundsvallare93: Sista Nilssoninlägg för mig ikväll, men "behövs" ?!?! Fan heller! Han har inget i Timråtröjan att göra - och har heller aldrig haft
Äh, vaddå inte skylla på domarn? börja inte låta som meskommentatorerna på den där nya skitkanalen - Winnerborg är en pajas! thats a fact Nu vill jag höra att vi får nån ny domare på lördag.
DJ Hemp: Tyvärr så blir det ju mer och mer uppenbart vari bristerna i det här lagbygget sitter. Våra backar liknar ju väldigt ofta betongfundament när de får press på sig i egen zon. Det är ju inte sällan som de är först på pucken, men minst lika ofta kommer ju motstyåndaren, MoDo i det här fallet, ut med pucken under kontroll. Mika Niskanens skridskoiåkning hör väl heller inte till det skarpare man sett. Men han tillför ändå en del offensivt, även om han är flera eoner bakom Strålman. Styf och Koskinen liknar likaså tyvärr rundningsmärken lite för ofta.
Anton Strålman - vilken back! Han agerar ju på bästa Strimma-vis i sina uppåkningar. Någon till spelande back behövs alltid, plus ett par som kan säkra egen zon riktigt ordentligt.
Kom igen nu Jonte lovers är han bättre än en plats i 4:e kjedjan eller??? Pinsamt att se en kille med minst 200 000 i månaden att prestera så dåligt, som i denna viktiga match och dom 20 senaste för den delen. Jag kan lova att han vore bänkad i samtliga slutspels lag denna säsong. Kom igen nu Kenta in med någon annan i 2:andra kedjan Jh till 4:e kedjan efter denna och den förra mediokra insats han gör. Eller nu skall jag ta i BÄNKA Jonte och Kalle så går detta bra.
Laken: Bänka Magnus Nilsson och bänka Magnus Nilsson.....han behövs ju, särskilt när det är slutspel, han spelade bra tills klockan var på 16.04..det är ju bara han som tacklar i hela laget nästan..
Nilssons idiotiska tilltag blev symbolen för kvällens förlust. Men lika besviken är man egentligen på en sådan som Hedström. Var finns karln när vi mest behöver honom...? "Det är nu det roliga börjar", som han brukar säga. Snackar han om kurragömma då, eller!? Och Koskinens jävla bjudning vid 2-1-målet ska vi inte snacka om... Nej, för fan, ikväll kunde vi lika gärna ha vunnit, så det här känns bara förjävla BITTERT! Vinnerborg agerade som förväntat, det var vi som inte kunde hålla alla huvuden kalla... BESVIKEN!!!
Vi slutar ta ONÖDIGA utvisningar i anfallszon! Vi skjuter HÖGT (över axeln) på Karol Krizan! Vi tar fler AVSLUT i powerplay!
Dessutom ska så klart Magnus Nilsson bänkas i resten av kvartsfinalserien, han har helt enkelt inte psyke för det här... Redan i andra perioden (direkt efter kvitteringen) tog han en horribel utvisning.
oraklet: vad kan man vänta sig av Winnerborg? Svider värre när egna spelare får totala hjärnsläpp i avgörande situationer.. Särskilt när det handlar om en sopa som självklart aldrig ens skulle få förnyat för året.
Nu har Nilsson mkt att bevisa annars kommer jag alltid minnas honom som en totalsopa
andyo: Är det bara jag som tycker att det synns när en spelare filmar? Börjar bli mycke diving.... Anna Lindberg skulle vara stolt över visa Modo spelare.
Gaaaahhhh !!. Ska det verkligen få gå till såhär i ett slutspel? Vart har domarnas så omtalade nolltolerans tagit vägen? Han dömde ju för det mesta bara åt ett håll ikväll. Näe, nu jävlar tar vi i med nya tag på Lördag då vi för andra gången i detta slutspel tar oss an Fäbojäntorna på hemmaplan.
Nästa slag vinns av... "The BIG RED MACHINE" !!! FOOOOOOORZZZZAAAAAA !!!!!!!!!