1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591405 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

« · 852866 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Jaji, det var en fantastisk underhållning vi bjöds på i afton. Så jävla bittert bara att just vi måste bita i det sura äpplet för andra matchen i rad. Har grymt svårt att se hur vi likt Houdini ska lyckas bryta oss ur det grepp som MoDo har försatt oss i. Fan, sanningen att säga känner jag mig riktigt bedrövad och knäckt. Timrå har stått upp mycket bra i samtliga tre matcher så här långt och med lite flyt kunde vi gott och väl ha lett denna kvartsfinalserie vid det här laget...

Men jag är inte en sämre människa än att jag vill unna MoDo SM-bucklan om vi nu förpassas ur kvarten, vilket dessvärre känns högst troligt efter dagens övningar. Timrå IK har haft allting emot sig sedan november och det är jävligt starkt att vi har tagit oss så här långt, men nu lär det ta slut. Hoppas att våra länsvänner MoDo kan förvalta stafettpinnen...!
Kommentera

friskan:

Känns ju onödigt att ta det om och om igen, men det var blåst innan pucken sköts i mål. Såtillvida nu inte någon i publiken hade en visselpipa som hen använde sig av precis innan "målet". Som jag skrev tidigare, jag har inte så stor koll på vad som egentligen hände, men att det blåstes innan är jag helt säker på. Det hörde jag nämligen. (Nu när jag tänker på saken kan det förstås också vara så att ljudet på TV:n var snabbare än bilden. Men det finner jag föga troligt.)
Kommentera

Simmalugnt: Bah. Jag räknade med pisk i kvart #1, och du såg ju hur det gick.

Har vi något besked om Warg ännu?
Kommentera

shinzawai:

Herrn måste vara urdövikare i många (de)generationsled. Ni bär ju uppenbarligen det dövikska adelsmärket. Den charmanta blygsamheten.
Kommentera

Simmalugnt: Jag har tagit ut två segrar i förskott, det verkar funka, så jag tar ut en seger på måndag också. ;)
Kommentera

hellge:

Polare?? Du o jag?? Bah..Nänä..

Fast när du är i Götet nästa gång så hör av dig..

Kan sträcka mig till att visa dig vägen till Liseberg om det skulle krångla till det för dig när du äntligen får komma utanför hålet du bor i..

Kan kanske efter mycket tjat även visa dig vart Avenyn ligger..Men då får du fan ligga i..
Kommentera

gud:

Det här är så grislugnt så det finns inte...

Midioterna, f'låt modoiterna har ju redan tagit ut segern, vilket är farligt att göra, Det kan tyckas att de borde ha lärt sig av sina misstag...*host99hosthost*
Kommentera

hellge:
Själv så upptäckte jag att det fanns ett hopp för några av din sort för ca två veckor sedan..

Men faan..Det känns grymt kört ju..

Dags för mig att frakta min späda lekamen till sängen och börja kolla på någon sket film som bara jag och ca 1300 personer till ser på så här en Lördagsnatt över hela Sverige..

Sov gott alla Timråiter..(Och ni andra lösa pack)

FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

actionleif:
Vi är överens..
Kommentera

hellge: Vänta tills krogfolket kommer hem bara, då dyker nog många troll upp.
Kommentera

gud:

Nu ska man inte inbilla sig att vi är polare. (-:

Jag kommer även i fortsättningen grilla er med min verbala blåslampa varje gång ni kliver över gränsen.
Kommentera

actionleif:

Kan det vara så att modoiterna inte riktigt vet vad plast är??
Kommentera

gud:

Nu är det bara Ambroo och några till kvar, sen kan jag konstatera att det längst där inne i varje Timråit finns liv. (-:
Kommentera

Heder till mänga Hs-modoiter ikväll, efter en tung förlust går de inte in och gnuggar in nåt i ansiktet på oss, med nåt ynka undantag då. Hehe.

Svarten är väl en skön och sympatisk Modoit. Nej, kan inte med en sekund tro att det var avsiktligt. Aldrig, never...
Kommentera

shinzawai: Plast är snyggt, på äkta italienskt vis.
Kommentera

actionleif: Att slippa se plasten i flaggorna gör mycket.
Kommentera

actionleif:
Lovar..hellge är en dom få moodooiter jag tycker mycket mindre dåligt om..Killen känns relativt seriös..Så mitt känns påstående var inte illa menat..
Kommentera

shinzawai: Jag tyckte att det såg mäktigare ut live, men så står ju jag bakom spotlighten oxo, så jag ser ju det hela från en liten annan vinkel
Kommentera

hellge: Jag tyckte att det såg lite B ut live, men det var nog bara för att det var från sidan. På filmen här ovan ser det ruggigt mäktigt ut. Sen gillar jag ju flagtifon som tusan också.

Well done Timråtifo.
Kommentera

gud: Låt honom vara nu, han är ju snäll!
Kommentera

hellge:
Känns som du aldrig har varit med om något bättre Tifo..
Kommentera

Alltid kul att läsa hur bittra ni Timråsupportrar blir efter en motgång. Ni har fortfarande chansen. Svårt blir det självklart, men omöjligt...knappast. Trots mediokert spelarmaterial ger ju laget tamejfan aldrig upp. Jag ser fram emot två heta matcher i Swedbank Arena. Hoppas domaren håller jämnare nivå bara och slutar ta billiga utvisningar i viktiga skeden av matcherna.
Kommentera

shinzawai:

Jag tror också jag ska ta och kosta på mig att berömma ders tifo.

Schyst tifo.
Kommentera

shinzawai: Önskar jag hann svara på ditt inlägg nu. Men det gör jag ej. Jag ska ut och lukta på stan med fünf fingrar.

Jag är hemsk ledsen att göra dig besviken. Men ditt folks långfingrar under match 2 i "din" stad och kvällens match får mig att känna att du bör vara väldigt tyst just nu. Ok? Herregud alltså.
Kommentera

Oavsett utgång i den här matchserien är jag stolt över att vara Tikare och Västernorrlänning i dessa dagar! En otroligt härlig hockeypropaganda på isen, där kampen och viljorna kanske står i 1:a rummet och skönspelet i andra, och på läktarna som vi bjuder oss själva och övriga Sverige på! Tycker hatkärleken hålls på en rimlig nivå faktiskt och en hel del ömsesidig respekt kan urskiljas både bland fans och spelare (oj, nu lär jag väl få på käften)....
Kommentera

The Palm: Skön stämning mellan klackarna kan man väl säga då kanske, skön hatstämning.
Kommentera

actionleif:
Så är det..

Men du vet säkert att inför förra säsongen att det var just Frölunda och Mora var de enda lagen av de som lirar i ES idag som vill få bort supporterpriserna för bortalagets supportrar??

Ber ursäkt att jag hamnade lite borta ifrån orginaltråden,,
Kommentera

knaskamilla:
När målet gjordes var det inte avblåst och domaren dömde mål. Det var linjemannen som gjorde tecken för icing när pucken sköts från mittlinjen.

Tveksamt om det var icing eftersom klubban var över linjen......knäppt va?
Kommentera

Skarin: Som sagt. Vi ger oss aldrig!
Kommentera

Tack för en fantastisk match! Maken till slutspelsmatch kommer inte igen mellan oss, och alla som inte var där kan ta sig i brasan. Jag tror faktist att jag hade kunnat tycka detta även om Modo åkt på pumpen i slutändan. Så kändes det i alla fall efter fyra perioder.

Jag hoppas i och med denna match slippa diskussioner om att Modo filmar, att Modopubliken är enögd och att det bara är Timrå som har supporterkultur.

Välkommen till Ö-vik måndag-onsdag. Jag hoppas på mindre användande av långfingrar då.
Kommentera

Orkar inte läsa det som skrivits här. Läste Bragd Birgers två inlägg som han skrev strax efter matchen i alla fall. Dessa inlägg fick mig, och förhoppningsvis samtliga röda och vita att spotta i nävarna. Det räcker så.

Denna förlust går inte ens att dricka bort. Jag ska försöka igen nu.

Vi krigar vidare! För fan!!!!! Det är jämt så in i helvete!
Kommentera

actionleif: Återupprepar mig;
"Bättre stämning mellan klackarna på matchen, än vad det är mellan folk i denna gästbok."
Nog var det väl helt ok stämning mellan klackarna. Att man hatar varandra, och ropar det kors och tvärs hör ju absolut till. Jag satt brevid Modoklacken och dom skötte sig bra. Vår klack skötte sig (som vanligt) exemplariskt.. Matcher som skrivs upp som "Kriget i Norrland" och "Slaget om Västernorrland" kan ju få folk att spåra ur.
Men det gjorde ingen, thus my line; Bra stämning mellan klackarna.. OK?
Kommentera

gud: Det är allmänt under hela säsongen, enligt ett avtal som alla föreningar kommit överrens om innan säsongen, sen är det sagt att det kan skilja lite beroende på storlek på arena/biljettåtgång men minst 150 är det som gäller.
Kommentera

actionleif:

Intressant detta med 150 biljetter i ett slutspel..

Är det allmänt över alla slutspels arenor denna säsong??

Jag tror att TIK031 får 157 biljetter att disponera under den vanliga serielunken i Scandinavium när TIMRÅ IK är på besök..

I semifinalen året  "vi" mötte Frölunda hade TIK031 200 biljetter att fördela till TIMRÅ IK supportrar..

Kommentera

Dogsbite: Vi har alltid 150 biljetter, men intresset för att åka verkar ha sjunkit lite..
Kommentera

Dogsbite: Jag hoppas Hussen sätter upp stora löpsedlar från 1999 års finalserie mellan brynnäs-modo. Där Modo gick ut med "att de var oslagbara i kempis". Kom igen nu timrå en seger i sparkbanken arena sedan är vi med igen!
Kommentera

actionleif: aa är själv anmäld, men kan vi inte prestera mer en troligtvis 2 bussar? Eller fick vi inte mer biljetter?
Kommentera

The Palm: Bra stämning mellan klackarna?

Tyckte det mesta jag hörde från bortastå var hatramsor, men så är jag ju tondöv oxo.
Kommentera

1. 1 - 2 målet som blev avvinkat för icing var ett korrekt domslut. Det var avblåst, men sånt jävla liv i hallen så jag tror inte spelarna hörde.

2. Bentacklingen (eller vad fan man skall kalla det tjuvnypet) på Hedström var nästan fulare än den på Warg.

3. Två aströtta lag, Warg dåligt placerad vid sargen, Svartvadet lite för snabbt in i situationen - PANG! Så jäkla olyckligt, och förmodligen inte alls meningen. Att hoppas på avstängning där är som att hoppas på att Mora vänder mot Färjestad.

4. Bättre stämning mellan klackarna på matchen, än vad det är mellan folk i denna gästbok.

5. Trevligt att få se så mycket hockey - men hur fan skall vi kunna vända på det här nu?

6. Ryno - är han helt borta från alla diskussioner om spel nu? Tycker iofs att han egentligen inte borde färga i Timrå - men något byte här och där?

7. Fan.
Kommentera

Som en vis man en ågn i tiden skaldade:

ÄGDA ERA RÖVHATTAR! ;-)

Nej, men som jag sa till TIKbiff; fin hall ni har trots ryktena. Helt klart smakfull användning av de material som använts.

I övrigt så är jag glad för att mitt livs första och sista match i E.on Arena hamnar på topp tio av det man sett live. Jag tar med mig allt från Krizans första räddning till Dalans mittersta finger efteråt. Tempot, tacklingarna, målvaktsspelet (i långa stunder) och klackmatchen. Lysande eftermiddag, tack för det, alla som var där och var en del av det.
Kommentera

Dogsbite: Kolla resebarometern på www.tikare.se en ganska bra sida faktist.

tippar på att det blir 2 bussar..
Kommentera

Nån som vet hur många bussar med timrå supporters det blir till dövik på måndag?
Kommentera

Annars tror jag detta var den bästa hockeymatch som har spelats i vårt län.

Helt magisk. Oavsett utgången tycker jag att detta var förträfflig hockeymatch.

Synd det där med Warg. Jag gillar verkligen Wargen. Jag tror inte det var meningen. Jag har aldrig någonsin sett Svarten göra någon riktigt ful grej. Jag tror inte han heller mår särskilt bra. De är ju för fan kompisar.

Dessutom tror jag ni är allt för neggo. Denna matchserie lever i allra högsta grad. Faktum är att Timrå var bättre än MoDo i Swedbank.

Fast det är klart, jag hoppas också negaholikerna i denna gästbok har rätt, att det är klart nu.
Kommentera

actionleif: Jag hade faktiskt tagit bort namnet men det var tydligen på den andra fliken som jag också satt och skrev på. En grogg kan göra mycket.... Men visst är det så att när man fått lufta vad man tycker och känner så är det nästan lönlöst att försöka ge sig in i en diskussion gällande något sådant här.

Hoppade över till rätt tråd. Hoppas jag.

Kommentera

NuMo: Man tar vad man får o man ger vad man fått
Kommentera

MixMasterMike: strålman är bättre på alla punkter!tobias är bra också men inte lika bra som strålman!:):)
Kommentera

NuMo: Mycket möjligt, i vilket fall så var det en vääldigt sen avblåsning.
Kommentera

actionleif: Jag är inte säker på rollfördelningen mellan domarna, men för mig såg det ut som att domaren som gjorde wash out gjorde det för att det inte var offside. Medan avblåsningen gällde icing.
Kommentera

actionleif:

Det tycker jag att du bör ha rätt i, ja.
Kommentera

« · 852866 · »