Ny rubrik, nytt fokus vi släpper det som varit och ställer in blickarna mot lördagen. Lördagens match är ännu en mycket viktig match för sedan har vi två bortamatcher tänk vad skönt om vi kunde vinna 2 av de 3 kommande matcherna och sedan avgöra i hemma 6:e matchen,,, WOAOWWW
PANIK ! Varför svarar inte Roger när man ringer och ska nmäla sig till resan på Måndag? Fan ringt bra mycket nu .. Ska man anmäla sig via mail istället?
T T: Det roligaste är riksmongoliden Martin Palm hävdar att vi åkte upp med sex bussar i grundserien. Extra roligt är det att vi sen igår har 3-4 av Modotifos tvåpinnsflaggor i våran ägo.
Kommentatorena igår på Kanal 9 va kastrof, följande 60 min så pratades de modo modo modo tim modo rå modo modo timr modo å modo ungefär, också kom de en hederlig o fin tackling från nån timrå spelare på en modlid och då vare: de där va ju en solklar utvisning. SÅ det räckte liksom inte med att timrå ändå hade hittat ett nytt tillhåll i båset? har för mig att dom ska vara neutrala när man är kommentator.....
Dalan: haha =D vore väl jävligt koolt om man skulle kunna hyra en kossa innan match på lördag som skulle kunna lägga någon vacker hög på flaggorna inför modo-supportrarna när dom kommer i sina bussar =P lite väl svårt att kunna ordna de kanske, men nått i liknade väg kanske ;P
Dogsbite: "Vi" som fått reda på det har inget med klacken eller tifogänget att göra, de skriver inte här. NI är dock patetiska småtjuvar som snor motståndares grejjor efter en förlust. En polisanmälan kanske gör att ni lär er hur saker funkar i den vuxna världen där ditt är ditt och mitt är mitt.
Jag skulle kunna se det som en kupp noga planerad sedan en lång tid tillbaka då någon i kempis snodde en banderoll av oss, kan röra sig om en match där för 5-6 år sedan.
Jonas_: Jodu tacklingen som utdelades av en Timråspelare blev ymmnigt omtalad i.. ca. 3 minuter. I mina ögon var detta en helt enligt regelboken korrekt tackling som jag inte kan begripa varför man ska förstora upp. Enligt kommentatorerna i övrigt så verkade det som om det bara var Timrå som gjorde fel igår. Jävla skitsnack säger jag.
Sen kan jag inte begripa varför Wingelborg efter första perioden nästan helt slutade att ta utvisningar på Fäbojäntorna. Det kändes som om han åkte runt och bara väntade på att Timrå skulle göra nått. (Sannys hakningsutvisning; ett praktexempel i det här fallet.) Högre konsekventnivå nästa match tack.
Mats Edström: "Äsch, låt dom hållas...dom leker röda/vita rosen!"
Ligger nog ganska nära sanningen, stöld av tvåpinnsflaggor är en del av den där kulturen, frågan är väl bara hur allvarligt man tar på den. Själv föredrar jag engelsk sångkultur som bara Rögles klack kommer i närheten av i sina bästa stunder.
För övrigt tycker jag nog att det kan tillverkas lite nya tvåpinnsflaggor, en stor andel av de som används har väl hängt med sedan 2003, typ? Dessutom är väl en stor del av dem sådana som MoDo Tifo övertagit från gamla Solle-klacken?
Skitiga är de och ligger på backen gör de allt som oftast.
Well hursomhelst: röda/vita rosen, stjäla banér i medeltida fältslag, photoshoppa Maggie Simpson. Verkar vara en ganska svåravvecklad företeelse.
Alfred Awful: Flaggstölder är en rolig aktivitet, som om det skulle ha skett under "äkta" italienska former skulle renderat i lite större trubbel för oss än vad jag förmodar att det blir. Men jag måste säga att hela grejen gav mig stor tillfredsställelse, även om det bokstavligt talat var att sno flaggor från småbarn.
Nu har vi kört tifo på deras egen sittplats och tagit några av deras smutsiga flaggor. Det vore kul om dom kunde sno ihop något också.
Chef: SJÖBERG, Patrik
LM1: KARLBERG, Anders
LM2: TAKULA, Leo
FORZA TIK...........alltid, alltid....