1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591426 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

« · 851532 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Paddan: Haha ja, de har man inte sett skymten av.. Jag som hoppades på lite konkurrens på ultrasfronten :)
Kommentera

Dalan: En av de tre oberoende, eller om de är fler, tyckte jag mig se jobbandes i en av sportbarerna i Swedbank igår.
Kommentera

Paddan: Det kan man kalla ultraz
Kommentera

-Gurra-: Jag håller med...
Kommentera

actionleif: De var rätt hårda, de flickorna som stod i mittcirkeln och klappade takten också... DET, om något är Ultrazzzz
Kommentera

Tjohoo! då va biljetten fixad. =D
Kommentera

Friman SR: Får man fråga vart du hittade den informationen? Om Sjöberg...
Kommentera

Lite dumt att ändra nu kanske, annars ser mitt förslag ut så här inför morgondagen...

Johan Backlund
(Johan Asplund)

Anton Strålman - Mika Niskanen
Timo Pärssinen - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg

Sanny Lindström - Kalle Koskinen
Oscar Sundh - Peter Regin - Peter Nylander

Pär Styf - Petri Kokko
Magnus Nilsson - Johan Andersson - Jonathan Hedström

Per Hallin - Robert Carlsson - Björn Svensson

Extra backar:
Erik Moe

Extra forwards:
Johan Ryno
Mikko Laine

Skadade:
Kimmo Lotvonen
Riku Hahl
Johan Svedberg
Kommentera

Laken: Ska Nilsson spela? var det inte du som sa att han borde sitta på bänken, eller har jag fel? Nämn 2 stora, feta, gigantiskt enorma anledningar till att Kalle Koskinen i huvudtaget nämns i laguppställningen, med tanke på hans 2 stora, feta gigantiskt enorma idiotmisstag han gjorde mot Modo sist som ledde till två mål.
Kommentera

Tycho: Jag kollade på det ställen jag brukar se det och du finner länken nedan. Vassego...
Kommentera

Friman SR: Var inne och kollade där men var för långt ner på listan... Fick bara TBD som domare... :)
Kommentera

andyo: Du har rätt men jag har ändrat mig då vi inte har så många alternativ. En halvskadad Ryno eller en Laine som ramlar omkring...
Nej, Kenta får nog ta ett allvarligt snack med Nilsson istället.
Vilken back sätter du in i hans (KK) plats istället?
Kommentera

Nu tycker jag att vi glömmer detta och blickar framåt emot Lördagens drabbning istället. Nu ska vi smida medan järnet är riktigt hett. Nu tar vi i från fotknölarna allihopa och bär fram våra Rödvita till en ny seger.

Vi ska skrika, vi ska vråla, vi ska älska vårat TIMRÅ.
KOM IGEN BOYS !!!!
Kommentera

Laken: Istället för Koskinen sätter jag nästan in mig själv. Men Moe borde få spela 100 gånger av 100 istället för Kalle i nuläget. Tror knappast han hade missat att markera Sundström som Kalle gjorde.

Det som är positivt med Kalle är att han vet att det var han som låg bakom målet och visade det genom att bli förbannad.
Kommentera

andyo: Mm Koskinen håller inte längre, men det skulle va roligt att se han i PP igen hans bössa duger nog. Dom som spelar idag t.ex. STyf missar ju bara mål och sen fattar jag inte varför man inte byter kant på backarna så man får klubban innåt, mycket lättare och skönare att skjuta, visserligen lättare att ta en pass längs sargen men passningarna mellan backarna skulle gå mycket snabbare om dem bytte plats.
Kommentera

Loggar man in på Svenskaspel.se så har dom lagt upp en grafisk reklambild över slutspelsmatcherna.. Där deklarerasa det stort att Timrå leder med 2 - 0 i matcher mot Modo. Jag måste ha missat något fundamentalt i torsdags.. Men Svenska Spel kanske såg precis det vi såg; Timrå var moraliska vinnare (även om Herr Nilsson visade dålig moral på slutet).
Kommentera

modosupporters på väg hit, Biljetter kvar: 20/150 st!!!!!!! och inte lär de ta slut nattetid, så vad klagar dom i att de inte får fler platser??
Kommentera

letade i arkivet: hittade mitt andra inlägg på detta forum; gäller fortfarande! "Jag tycker att man ska berömma mer än man kritiserar, klarar man det kriteriet är man en supporter, annars är man en klassisk Timrå-gnällgubbe, borde vara en utrotningshotad art! 4-2 imorron! orion @ Svall 2001-09-22 00:21"
Kommentera

Alfred Awful:

Nej, sollefteå flaggan har inte blivit tagen över till mts. utan mts körde med den bara. thats it.

Dogsbite:

Haha snickra ihop på en kvart? Vad har ni att komma med? en viftflagga samt en risig gjord foppa flagga. ja kämpa på gossen lilla.

dylan knylan lilla pojk trummi(?):
Så jävla ultras(Z?) att sno flaggor när dom står där.
fast visst det är jävligt dumt att dom skulle stå där.

ps. den så kallade sektion oberoende är som curva nord, fast lite mer seriösare men inte mycket.

Om ni inte vet hur cn är som. kontakta eniro så hjälper dom er.

MvH. ?
Kommentera

Nothing Else: Vårat lilla initiativ har till synes väckt exakt de reaktioner vi hoppades på.

Och nej, varken Modo eller Timrå har något att komma med i tvåpinnsväg.
Kommentera

Knylan: Detta är inget svar på inlägget.Men ändå är det nån som vet om man kan köpa hem matchen idag till datorn?
Kommentera

Har 2st biljetter till salu tills ikväll,1st ståplats och 1st sittplats

www.blocket.se/vi/11127658.htm?ca=4_s
Kommentera

fighter:
jadå, det går, den går ju annars på vanliga C+ också.
Kommentera

TIKbiff: Ok tack.Jag har inte canal plus. jag får köpa den till datorn.
Kommentera

ÄR DET NÅGRA UPPSALA-TIKare SOM SKA PÅ O´LEARYS OCH TITTA?....om dom visar matchen förstås!!!!....men det borde dom väl göra, har ju inte Canal+ hemma.
Kommentera

Dagens domherrar; synd vi inte fick Rådbjer dömer BIF . Sjöberg har högt i tak...

Timrå IK - MODO Hockey
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Leo Takula, Hofors
Kommentera

TD: Bara det blir bättre än med Vinnerborg så är jag nöjd.
Kommentera

Kerstin_k: Då kan jag berätta: det blir sämre, bara TIK kan hålla sig på banan så kommer vinsterna, Sjöberg blir inte bra, som sagt högt i tak,Winnerborg har visat VM form tycker jag.
Kommentera

TD: Neeej....i det närmaste katastrof! Gävle-Sjöberg är i stort sett aldrig bra mot just TIK, känns som att han har ngt emot oss!
Kommentera

mikenomad: Har inte alla domare det??? ;-)
Kommentera

Strax beger man sig till hallen.
Jag har käkat testosteron tabletter, jag är så laddad, ungefär som en uppretad flodhäst i parningstider.
Magister mundi sum!
Kommentera

Mats Edström: Alla expertkommentatorer också, jorden runt.
Kommentera

Simmalugnt: Då syns vi antagligen där, har en tröja med Kapanens namn o nr.
Kommentera

2 och 1,2 timme kvar till nedsläpp. "Warriors of Sweden" dunkar på i stereon tillsammans med Metallica, Slipknot och annan uppladdningsmusik.

Kvartsfinal 3 är här... Tiden är inne... Nu jävlar är det dags !!!
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTAAAAAAA !!!!!
Kommentera

Biljetter finns till salu än ifall nån inte har 073-7585793
Kommentera

-Gurra-: Y'll want a single och Right Now med KoRn är ju ett måste om du ska ladda =)
Kommentera

andyo: Glöm inte I did my time ;)
Kommentera

Mats Edström: Man har då inte hört någon domare som de varit positiv till. Är nog så att alla domare hatar Timrå och förfördelar de andra lagen.

Nu har jag aldrig hört timrås låt Warriors of Sweden, men själva namnet på låten måste jag säga låter en aning knäppt. Först är de väl inte krigare av sverige. Jag menar kanske krigare av Timråiter. Och om man ser det som krigare för sverige så har man ett antal legoknektar i laget vilket inte får det att låta så positivt om importerna.
Kommentera

MorganaLefaey: Att du orkar. Varför inte bara ta nånting för vad det är för en gångs skull? Känns det inte tröttsamt för dig att hela tiden försöka tolka allting på ditt viss? Detta för att vända vad det nu må vara till något som du kan använda som anti-Timråteorier precis lika välbyggda som korthus. Ja, ungefär som MoDolaget, skulle jag nog säga. Så på det viset förstår jag faktiskt hur du tänker. Annars - slappna av.
Kommentera

Dream Team: "Att du orkar. Varför inte bara ta nånting för vad det är för en gångs skull? Känns det inte tröttsamt för dig att hela tiden försöka tolka allting på ditt viss?"

Som man känner andra känner man sig själv?
Kommentera

Dream Team: Tycker faktiskt själv att jag brukar vara ganska lugn och sansad och inte hacka allt för mycket. Har då inte fått speciellt mycket emot mig tidigare. Jag förstår mycket väl att själva tanken bakom låten är att få en låt som drar in lite pengar till klubben samtidigt som man vill ha ett tufft sound som kan tilltala en yngre publik. Full förståelse för det och som jag sa så har jag inte hört låten utan jag såg helt att låten hette så och tanken slog mig och jag knåtade ner tanken. Så vitt jag vet så gick det en hel del snack om "heart of hockey" här och jag tror inte jag klagat på att jag läst det.

När det gäller domaren så tyckte jag det bara var en rolig kommentar då så många klagade på Vimmelkantig och sedan när det byts så klagas det igen.

Tycker faktiskt att om du tagit det för det de var så hade jag fått ett fånigt svar eller en rolig kontring. Istället så fick man en hyvling på något som jag inte anser är i närheten av vad man läst på båda gästböckerna den senaste tiden. Jag är hur avslappnad som hellst och ser fram emot matchen och hoppas på en rolig sammandrabbning.

Kommentera

MorganaLefaey: Tänka sig.

* Heart of Hockey *
Kommentera

MorganaLefaey: MoDo = Västernorrlands mest kopierade lag ;)
De funderar säkert på Hockey Hall of Fame i Timrå också :P
Kommentera

MorganaLefaey: Jag reagerar på vad sätt jag vill. Givetvis inom hyfsat seriösa ramar. Måhända var detta en överraktion. Må så vara. Done is done.

Din kritik kändes bara så missunsam mot de som lägger ner så mycket tid på att faktiskt försöka skapa något som man tror på.

Jag tyckte dessutom att jag allt hade med en liten fånig eller rolig (beroende på vilken sida skranket man står) knorr på mitt inlägg när jag skrev: "...anti-Timråteorier precis lika välbyggda som korthus. Ja, ungefär som MoDolaget, skulle jag nog säga. Så på det viset förstår jag faktiskt hur du tänker."

Så jag försökte faktiskt, även om det kanske inte framgick.
Kommentera

Dream Team: Då får jag väl på ett enkelt sätt säga att vi kanske misslyckades lite båda två då.

Jag har inte hört låten och den kan mycket väl vara en riktigt bra låt (även om jag som modoit skulle ha svårt att erkänna det) och med tanke på hur bra musiker jag är skulle jag aldrig lyckats knåpa ihop något som är värt att ens försöka få igång en publik med och på så vis har de redan övertygat mig att de är bättre än mig på musik fronten. Som sagt fick en tanke och skrev den, lite för att retas och lite med glimten i ögat.

Försökte läsa igenom det jag skrivit men orkade inte skriva om. Vad jag ville få fram lär nog lysa igenom ändå. (Om man inte misslyckas smått igen då.)
Kommentera

Dream Team: Vaa?? Finns det ett Timrå Syd??
Kommentera

Spasm: Det finns ett TIK031 här i Göteborg. Jag får ursäkta min lilla otydlighet ;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Klaga på domaren är vår kärnverksamhet!
Kommentera

« · 851532 · »