1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591729 inlägg · 6217 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

« · 852379 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Bonuz: Jag hatar Skröder!
Kommentera

helvete... Modo känns betydligt vassare i pp
Kommentera

Nykteristen: Illa.... nu måste jag nog logga ut och gå på.... Komigen i Övik
Kommentera

sargad: Håller med, därför är den så viktig och man måste toppa med dom hetaste och kanske chansa med tex RYNO i PP
Kommentera

El Maco: Hörde att han bytte den mot en halv kvarting!
Kommentera

timråååå: Men solklar hakning tyvärr....
Kommentera

ja men nu kanske jag hinner duscha o byta om iaf innan nmästa period =)..
Kommentera

Puhh...

Låter som Backe inte verkar få tag i pucken, stutsar ifrån honom lite. Så var det lite för mycket i match 2.

Är det någon som ser matchen? Liten analys tas i så fall tacksamt emot.
Kommentera

MB: stackars sanny som fick per-åge`s armsvett på bladet. får skickas på sanering
Kommentera

Barbarossa: ja jösses... håller på att få en infarkt.. det var klart värt att köpa matchbiljett på canalplus.se idag :) hittils iaf..
Kommentera

sargad: Mycket studs i Backe även idag ja.

Perioden mest till Timrå men det beror på att vi fick med oss utvisningar. Som redan konstaterats har Frölunda de individuellt starkaste korten men vissa av dem verkar bränna sitt krut i första perioden. Vårt hopp sitter i att laget verkar vara villigare att gå in i skiten.

Sen borde vi ha vunnit redan sett till chanserna i den här perioden. Ribban...
Kommentera

Lite mellansnack: I övriga kvartar är väl utgången ganska klar redan. FBK och LHC förstås och sedan verkar ju HV ha sina franska nerver på plats i vanlig ordning. Blir mycket förvånad om inte Biffarna tar det. Risken är ju att vinnarna i TIK-Modo har tömt lite för mycket för att kunna gå hela vägen.
Kommentera

El Maco: har du sniffat strumpor.. ??,.,. frölunda???..
Kommentera

Nykteristen: Javarfan kom de från? Calle Johanssons röst kanske.
Kommentera

Nykteristen: Ä skit samma vad det står på motståndartröjorna, rätt inställning ;- >
Kommentera

El Maco: hesmka tanke att du börjar tänka på andra lag än timrå.. fokusera karl!! =)
Kommentera

Tror tvärt emot alla att förlust här inte behöver innebära slutet. Givetvis ruggigt tungt, men ändå.

Nu tar vi det här, men om inte är jag säker påatt vi stjäl två raka uppe i skogen. MoDo är en samling otränade glaslirare!!!

Vi tar dom garanterat!!!!
Kommentera

lincoln: Det är inte någon dödsdom att förlora här men det är liiiite, liiiiite skönare att åka upp till Ö-vik med en seger i ryggen än att sitta och älta Hedströms ribbskott och en massa what-ifs
Kommentera

lincoln: Härligt att se att du är trygg i din tro och inte famlar i mörkret som en annan halvateist.
Kommentera

VÅGA VINN NU TIMRÅ.........KOM IGEN TIMRÅ
Kommentera

sargad: Sitter på jobbet och har inte följt minutiöst...nån som vet hur det är med Warg?
Kommentera

sargad: Då är det igång... VA fann några åker hem enligt Webben??
Kommentera

sargad: faaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Kommentera

sargad: Uggla behövde bara 4 sekunder...
Kommentera

sargad: Satans jävla skit!! Vi borde avgjort tidigare! SVAGT!!
Kommentera

Barbarossa: Hur lång tid tog det..?
Kommentera

Sådärja, där tog det slut. Nu är det upp till bevis på måndag och onsdag.
Kommentera

Tragiskt, och nu är serien körd.
Kommentera

timråååå: Välkommen Challe!! Vi behöver en COACH!!
Kommentera

Dream Team: Warg skadad och hemmaförlust i sudden....ser riktigt tungt ut!
Kommentera

timråååå: Visst är det så...i såna här lägen lutar sig Kenta bakåt och låter spelarna sköta jobbet. Inte en tillstymmelse till aktivt ledarskap från hans sida.
Kommentera

Dream Team: Svag i tron som man(jag) är för närvarande konstaterar jag kallt och torrt att det blir Färjestad-BIF och MoDo-LHC i semi, d v s FBK - Modo/LHC i fainal d v s guldfirande i Karlstad med Jööje & Co som vanligt.. Är det någon som tycker eljest?
Kommentera

Blev förlust trots allt då. Aldrig i helvete att det blir semi med det här laget
Kommentera

RocknRolf2: Ok, kan någon ta på sig att meddela grabbarna det inför dubbelmötet i Övik? Så slipper dom svettas i onödan, menar jag.

Annars: scheisse. Men, någon skulle torska. Timrå hade sina lägen, Modo också. Till slut förvaltas något. Fruktansvärt bittert.
Är likväl nöjd med Timrå. Ingen skam att förlora mot Modo. Det är löjligt jämnt där ute.

Taggtråd till på måndag. Inget är kört än. Detta kan mycket väl gå till sju fighter.

Arghh!
Kommentera

kändes iofs ganska givet i och med att Hedström sköt i ribban. Ska det jävlas så...
Kommentera

Bragd-Birger:

Kan bara hålla med..
Kommentera

Se till att inte bjuda bort mål i början i nästa match så kan det väl bli nån seger till. Men vinner vi serien? aldrig i livet...

Jävelsk besvikelse
Kommentera

RocknRolf2: OK Boys! Bara att konstatera att det blev förlust trots flera chanser att avgöra! Nu är det bara attlogga ur och hälla upp ett stort jäkla glas vin och ta några rejäla klunkar! Ny match på måndag! Ha en bra helg alla Timrå-fans!
Kommentera

RocknRolf2: Ingenting är naturligtvis klart ännu men jag kan till en viss del hålla med dig. Känslan är att TIK inte räcker till riktigt och det faktum att Modo har två hemmaplansfördelar nu gör att jag f.n. också tippar att det är kört för TIK.
Kommentera

timråååå: Vin? Själv häller jag upp en halvliter traktordiesel. Skål, proletärer!
Kommentera

RocknRolf2: Man kan förstås bara hålla med. Riktigt j-vla surt att förlora efter de lägen till mål vi hade iom spel 5 mot 3 och Hedströms ribbskott lite senare. Klart som fan det känns uppgivet. Baaah!
Kommentera

mikenomad: Tre av de ev. fyra nästkommande matcherna spelas i Ö-vik. Tre lätta vinster. Jorå, såatte.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
5 minuter i pp över sudden och ingen farlig målchans. Dra åt helvete!
Kommentera

mikenomad: Trots slutspel så är nog det här en av de mest helvetiska TIK-säsonger jag upplevt rent känslomässigt. Först universums härskare i 20 omgångar och med det förväntningar om världshärravälde...minst. Sedan lagen om ALLTINGS jävlighet, skadehelvete, puckstudsafelhelvete etc. Att överleva kvarten vore fullständigt....ologiskt.
Kommentera

Dream Team: Vad vad mycket pessimister det dök upp här plötsligt...
Finns ju de som vänt 3-0 underläge...
Kommentera

RocknRolf2: Har bara sett match 2, men då fanns inte mycket att klaga på för TIKs del förutom att det blev förlust. Underbar inställning från TIK och två jämna lag. Såna förluster kan jag lie. Att ta en förlust via webbkommentatorer och Swehockey är svårare att smälta vad undertecknad anbelangar. Men om någon tv-tittande själ kan säga att TIK gör en lika bra match idag som i torsdags är det bara att lyfta på kepsen och logga ur å göra något annat.
Kommentera

mikenomad: Nä, startar man med Kosken i andra sudden perioden i PP (nu hade han väl inget med målet att göra) så är Timrås back besättning katastrof, (han står som en kona och snurrar runt och får fan inte ur pucken ur zonen när han är oattackerad), eller så är Kenta helt låst i sina femmor, kan inte vaska om och komponera nya med dom som går bäst för stunden.
KOM IGEN TIMRÅ................
Kommentera

Dream Team: Ärligt talat, med så här täta fajter tror jag faktiskt inte hemmaplan har en överdådig betydelse. Absolut om man - som idag - hamnar i snabbt tvåmålsunderläge, men...nä. Jag tror faktiskt inte att varken modospelarna eller timråditona bajsar ner sig när dom åker bort.

Det finns fördelar med att spela borta. Det gäller för Kenta och laget att tro på det, och ha en jävligt bra taktik för hur dom ska kunna hantera ett aggressivt spelande Modo.
Kommentera

« · 852379 · »