1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591429 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07

« · 852432 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 3 Modo-Timrå 10/3-07
Barbarossa: Hur lång tid tog det..?
Kommentera

Sådärja, där tog det slut. Nu är det upp till bevis på måndag och onsdag.
Kommentera

Tragiskt, och nu är serien körd.
Kommentera

timråååå: Välkommen Challe!! Vi behöver en COACH!!
Kommentera

Dream Team: Warg skadad och hemmaförlust i sudden....ser riktigt tungt ut!
Kommentera

timråååå: Visst är det så...i såna här lägen lutar sig Kenta bakåt och låter spelarna sköta jobbet. Inte en tillstymmelse till aktivt ledarskap från hans sida.
Kommentera

Dream Team: Svag i tron som man(jag) är för närvarande konstaterar jag kallt och torrt att det blir Färjestad-BIF och MoDo-LHC i semi, d v s FBK - Modo/LHC i fainal d v s guldfirande i Karlstad med Jööje & Co som vanligt.. Är det någon som tycker eljest?
Kommentera

Blev förlust trots allt då. Aldrig i helvete att det blir semi med det här laget
Kommentera

RocknRolf2: Ok, kan någon ta på sig att meddela grabbarna det inför dubbelmötet i Övik? Så slipper dom svettas i onödan, menar jag.

Annars: scheisse. Men, någon skulle torska. Timrå hade sina lägen, Modo också. Till slut förvaltas något. Fruktansvärt bittert.
Är likväl nöjd med Timrå. Ingen skam att förlora mot Modo. Det är löjligt jämnt där ute.

Taggtråd till på måndag. Inget är kört än. Detta kan mycket väl gå till sju fighter.

Arghh!
Kommentera

kändes iofs ganska givet i och med att Hedström sköt i ribban. Ska det jävlas så...
Kommentera

Bragd-Birger:

Kan bara hålla med..
Kommentera

Se till att inte bjuda bort mål i början i nästa match så kan det väl bli nån seger till. Men vinner vi serien? aldrig i livet...

Jävelsk besvikelse
Kommentera

RocknRolf2: OK Boys! Bara att konstatera att det blev förlust trots flera chanser att avgöra! Nu är det bara attlogga ur och hälla upp ett stort jäkla glas vin och ta några rejäla klunkar! Ny match på måndag! Ha en bra helg alla Timrå-fans!
Kommentera

RocknRolf2: Ingenting är naturligtvis klart ännu men jag kan till en viss del hålla med dig. Känslan är att TIK inte räcker till riktigt och det faktum att Modo har två hemmaplansfördelar nu gör att jag f.n. också tippar att det är kört för TIK.
Kommentera

timråååå: Vin? Själv häller jag upp en halvliter traktordiesel. Skål, proletärer!
Kommentera

RocknRolf2: Man kan förstås bara hålla med. Riktigt j-vla surt att förlora efter de lägen till mål vi hade iom spel 5 mot 3 och Hedströms ribbskott lite senare. Klart som fan det känns uppgivet. Baaah!
Kommentera

mikenomad: Tre av de ev. fyra nästkommande matcherna spelas i Ö-vik. Tre lätta vinster. Jorå, såatte.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
5 minuter i pp över sudden och ingen farlig målchans. Dra åt helvete!
Kommentera

mikenomad: Trots slutspel så är nog det här en av de mest helvetiska TIK-säsonger jag upplevt rent känslomässigt. Först universums härskare i 20 omgångar och med det förväntningar om världshärravälde...minst. Sedan lagen om ALLTINGS jävlighet, skadehelvete, puckstudsafelhelvete etc. Att överleva kvarten vore fullständigt....ologiskt.
Kommentera

Dream Team: Vad vad mycket pessimister det dök upp här plötsligt...
Finns ju de som vänt 3-0 underläge...
Kommentera

RocknRolf2: Har bara sett match 2, men då fanns inte mycket att klaga på för TIKs del förutom att det blev förlust. Underbar inställning från TIK och två jämna lag. Såna förluster kan jag lie. Att ta en förlust via webbkommentatorer och Swehockey är svårare att smälta vad undertecknad anbelangar. Men om någon tv-tittande själ kan säga att TIK gör en lika bra match idag som i torsdags är det bara att lyfta på kepsen och logga ur å göra något annat.
Kommentera

mikenomad: Nä, startar man med Kosken i andra sudden perioden i PP (nu hade han väl inget med målet att göra) så är Timrås back besättning katastrof, (han står som en kona och snurrar runt och får fan inte ur pucken ur zonen när han är oattackerad), eller så är Kenta helt låst i sina femmor, kan inte vaska om och komponera nya med dom som går bäst för stunden.
KOM IGEN TIMRÅ................
Kommentera

Dream Team: Ärligt talat, med så här täta fajter tror jag faktiskt inte hemmaplan har en överdådig betydelse. Absolut om man - som idag - hamnar i snabbt tvåmålsunderläge, men...nä. Jag tror faktiskt inte att varken modospelarna eller timråditona bajsar ner sig när dom åker bort.

Det finns fördelar med att spela borta. Det gäller för Kenta och laget att tro på det, och ha en jävligt bra taktik för hur dom ska kunna hantera ett aggressivt spelande Modo.
Kommentera

MB: Nu blir det mycket hypotetiskt resonemang eftersom jag inte sett dagens match MEN i Övik tycker jag att Kosken höll lika bra klass som övriga backar(förutom Strålman).
Kommentera

ÄH fan..ber om ursäkt för mitt neggande..matchen är över, nu är det nya tag som gäller för TIMRÅ och även för mig, VAD VORE LIVET UTAN TIMRÅ!!!!
Kommentera

sargad: men han är så j-la ojämn så man baxnar.....men som sagt NYA TAG PÅ MÅNDAG..........
Kommentera

Kom igen nu!
Det här var naturligtvis aptungt, men vi skall väl inte behöva döpa om det här till GnällsSnack - Eller???

Vi har gjort tre hyfsade matcher, men det finns mer att ta. Jag tror inte på nått sätt att detta är avgjort, och jag tror inte heller att hemmaplan spelar så stor roll som vissa andra tycks tro.

Lagen är jämna som fan - MoDo känns vassare medans Timrå känns hetare och tyngre. Vårt problem är, som någon sa tidigare, antalet liter svett per mål. Det får jobbas aldelens för hårt för målen.

Jag är också skeptisk till vårt sätt att spela boxplay. Kolla hur LHC, FBK, VF och andra gör - Stressar högre och ger inte utrymme att spela runt runt.

I övrigt. Jag tror benhårt att vi tar två raka uppe i Övik. Tagggtråd och Napalm till frukost så käkar vi upp dom.

Sen en sak till:

Slow Fox Rolf 2, Shottis Roffe eller vad fan du kallar dig:

Skriv ett inlägg och sedan "Låt Stå" som man gjorde i lågstadiet, så vet vi vad du tycker. Negga kan du göra i nån annan gästbok. I den här håller vi på Timrå OCH TROR att vi vinner den här serien
Kommentera

Någon som vet hur det gick för Warg? Hoppas att det inte är någon fara för han.
Kommentera

Ett sista inlägg innan jag tar min sista näve ipren och bäddar ner mig:
Detta är slutspel! Det finns bara ett sätt att förlora på, och det är att ge järnet och inte räcka till. Att vika ner sig finns inte. Modo har inte vunnit ett skit än. Det är inte den som tar hem match tre som spelar semi, det är den som tar hem den sista.

Så kom igen nu, fellow tikare! Detta är karaktärsdanande. Detta är på riktigt. Finns inget hårdare man kan spela just nu än denna kvartsfinalserie.
Glöm att modoliderna sitter och smuttar champagne nu. Dom plåstrar om sina sår och vet att det blir ett helvete på måndag. Då också.

Hårdast in i sargen vinner.
Kommentera

lincoln: Fast vi var ju näst bäst i ligan på boxplay. Så nått rätt gör man ju där.

Idag förlorade vi på grund av att vi stog och sov de tio första. Blir så jävla förbannad när dom gör det gång efter gång. Tokslött inledningsvis. Men sedan spelade vi upp oss och med marginalerna på vår sida hade pucken gått in.
Kommentera

lincoln: Okejdå vi har chansen fortfarande. Känns som vårat boxplay är nyckeln till vändningen. Modo får inte göra så många (viktiga)mål i PP och KentMikael å gubbarna måste helt enkelt hitta ett mod(o)medel (fy fa.. nu orerar man likt en annan Hegersors) som sätter p för detta olöstiga fenomen.
Kommentera

Poweplay måste bli bättre - har dom inte tränat alls på de??? I såfall vet dom vad dom ska göra i morgon.
Kommentera

Vi känner sorg, ända ner till göteborg.
Kommentera

Bonuz: Believe me, we do. Halvvägs upp på Hisingen!
Kommentera

Ses i september, grattis Modo till SM-guldet. Med detta flyt så räcker det hela vägen. Jonte het idag och inne på samtliga framåt, Kalle K iskall och inne på samtliga(?) bakåt...Strålman visade juniortakter idag, inte ett rätt på hela matchen. Aja, det var kul så länge det varade.
Kommentera

Olle: jag fortsätter envist som en dåre....Ryno i PP!!!!!
Idag var hasn iallafall ombytt((kanske han tittat djupt i läskeblasken eller nå,t)jag vet inte vad kenta har mot honom! Alltså Ryno i PP!!!!
Kommentera

Frella: Stick och brinn va, modo suger, klarade ju inte ens av mora!!
Kommentera

Det är bara hockey.....
Warg for till sjukhus...
Filmutvisning av Skröder avgjorde...
Grattis Modo men eran gristur tar slut i semin...
Kommentera

bejan: Riktig, har man en indian ska man använda honom.
Kommentera

Kerstin_k: Javisst är det så att vi förlorar matchen dom 10 första min.Men nu är det bara att spotta i nävarna och vinna en match däruppe.Vi har gjort det förr och gör det igen det är jag helt övertygad om.Jag tror grabbarna skulle vilja åka upp och spöa dom imorn redan.Men om vi vinner 2matcher det vete faan.Men vi börjar med den första matchen på måndag.
Kommentera

druiden: Plötsligt så här har det låtit sen jul.Väldigt många pessimister det har jag klagat på.Det är klart som faan att man härinne måste få uttrycka sina känslor men det får finnas gränser.
Kommentera

Att Strålman inte gjort ett rätt på hela matchen går knappast hållamed om, han var fan en av dom backar som var bäst på plan i Timrå. SLUT
Kommentera

Dream Team: Äh, håll den ute på Hisingen, där passar den bra. ;)
Kommentera

En supereloge till tifosnubbarna som fixar den härliga inramningen, tänk om laget höll samma klass hade vi varit i final redan nu.
Kommentera

Hawerchuk: Ja, den sitter tyvärr alltför klädsamt den där betongförstärkta kepsen just nu. Även om det börjar släppa en aning så.... faen vad tungt!

Ska man trösta sig med lite schlager kanske? Tja, det finns nog inget bättre.
Kommentera

Dream Team:
21.55 är det dags för årets höjdpunkt på tv4+
Kommentera

42-26 i skott under matchen skvallrar väl lite om var felet ligger.
Kommentera

Tung förlust men all credit till Timrå som hämtar in tvåmålsunderläge!Timrås slit gjorde mig stolt ikväll!

Vi förlorar på ett sämre powerplay, inget annat.
Kommentera

Oerhört snyggt tifo. Helt magiskt. Synd att det inte kunde ses på plats.
Kommentera

« · 852432 · »