1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591422 inlägg · 6216 ämnen

Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07

« · 854271 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland Del 4 Modo-Timrå 12/3-07
Vissa dommare lider av åkomman "Selektiv Nolltolerans"
Kommentera

andyo:
Ja man blir så jävla trött... Från att tillåta allt i tio minuter, till helt plötsligt ta en sån där utvisning? Hur tänker man som domare då? Jag menar det är ju endå SM-kvart. Gick Sjöberg på nån slags känsla eller magisk hockeyintuition??? Skulle vara kul att fråga han efter matchen hur han såg sista kvarten. Personligen tror jag de flesta domare saknar självkritik.

Det absolut värsta är ändå alla dessa kompensationer. Man börjar nästan gråta ibland. Men men ikväll vann vi !! Imorn drar man ner till Gävle för kneg men med ett stort flin !
Kommentera

andyo: Han dömde för allt... vare sig det stod i boken eller inte...
Kommentera

MorganaLefaey: Äh, det var nog så enkelt att fjärrkontrollen var bokad och resten av familjen ville inte låta pappa se sitt älskade Timrå på teven, då får man ju ibland göra vissa uppoffringar som att (hemska tanke) bege sig till Övik.
Kommentera

Tycho: Nolltolerans...? ja! du menar den nolltoleransen som går ut på å skita i vad som står i den där jävla regelboken som nån jävla idiot har skrivit för att kontrollera domarna.

Ja du har rätt, han var domarnas riktiga pionjär!
Kommentera

hellge: Nja, jag tror det snarare är 70/40...
Kommentera

Paddan: Haha, förstår att det som timråit måste ha varit förfärligt farligt att ta på sig en matchtröja och sätta sig på busen och åka och se sitt lag spela match i övik. Jag menar vem vill se sitt lag spela bortamatch och dessutom få "credit" för det.
Kommentera

Tycho: Vet väl det. Tänk om han skulle erkänna att domarna gör fel. Det skulle leda till att allt fler skulle kritisera dom vilket kanske tillslut skulle leda till att dom får mindre betalt, mindre att säga till om - mindre makt.

Dom skyddar sig själva till sista blodsdroppen, det har jag fått lära mig under de åren jag sett på hockey.
Kommentera

andyo: Rönnmark var bra innan avstängningen tycker jag iaf, nu efter har jag inte sett honom...

Roger Öberg var först men nolltolerans 5-10 år innan någon annan ens tänkt på det... :)
Kommentera

Oerhörd kämpa insats !!!!
Äntligen Jonte nu börjar vi känna igen dig.
Kalle K bör nog lägg rören på hyllan efter denna säsong tyvärr.
Per Styf som vanligt bra han gör inte mycket misstag i egen zon den killen.
Sanny din 6:e utvisning för puck out är förlåten otrolig arbets insats som vanligt.
Johan A klart bäst på plan vad är det som händer Johan?
Nu får vi i alla fall chansen att tacka Kenta på hemmaplan!
Kommentera

MorganaLefaey: Jomenvisst serru, det var självaste TIKbiff. Mannen som offrade sig och åkte hemifrån för att hon som bestämmer skulle få se Brynäsmatchen i lugn och ro hemmavid.
Kommentera

Foyn: Tror inte riktigt det är så enkelt att han hatar Timrå eller så. Den tanken har ja givit upp för länge sedan att domarna hatar Timrå.

Istället tror jag helt enkelt att dom vill leka med reglerna. Ta en utvisning där och en till där - av rätt anledningar. Sen tar man INTE en i nästa situation för att det andra laget ska göra en likadan ful grej och sedan döma utvisning för det.

Sedan ska man "rätta" till det genom å göra samma sak till det andra laget. Men tydligen så blir det inte alltid rätt fördelning på detta under den här domarleken. Vilket gör att iaf jag tror på att de flesta elitseriedomarna så som Thomas Andersson, Patrik Sjöberg (särskilt dom två), Ulf Rönnmark och Markus Vinnerborg - har nedsatt hjärnkapacitet och klarar inte av att värdera saker och situationer.

Så nej ingen domare hatar Timrå!
bortsett från den totalt jävla hjärndöda domaren vid namn Roger Öberg som härjade fritt i Timrå för några år sedan.
Kommentera

Chief: Nu var det så kort stund jag hoppade på dem, så jag vågar inte säga om du har rätt eller inte. Men kör han hela tiden med den stilen så hade han fått en bira och lite socialt hockeysnack om man hunnit.
Kommentera

andyo: Orsak=Peter Anderssons hålla bkom ryggen strategi. Håller med dig, men tror ändå inte man som ledare ska kalla domaren pajas. Gör man det så tror jag man kan ta lite böter faktiskt... :)
Kommentera

Foyn: Vi ska vara glad att vi inte fick utvisning när Niska crosscheckade bakom målet också. Det var en till klar Timråutvisning strax före.

Den här matchen var domaren mest opartisk i sin inkonsikvens och inkompitens. Klart mer fördel/avgörande i de andra matcherna. :)
Kommentera

Jag ska få be om att gratulera till segern.

2-2 i matcher, nu känns det helt plötsligt som att det är 50/50.
Kommentera

Tycho: Jo naturligtvis är det så. Men man är som spelare eller ledare ibland ganska upprörd milt uttryckt ifall domarn har avgjort en hel match och dömt på ett sånt sätt att om det vore ett annat yrke än domare han arbetade som så skulle arbetsgivarn allvarligt fundera på om han borde sparka idioten från jobbet.

Det händer dessutom inget om man är konstruktiv som spelare eller ledare i såna situationer. "Det var ingen utvisning" "Jag bedömde det som så, och efter att ha studerat repriserna och sett matchen igen så anser jag fortfarande att jag agerade rätt" Sen händer det INGET mer.
Kommentera

andyo:
Kan bara hålla med. De är tamefaan horribelt å se Sjöberg ta den där sista utvisningen. Vilken sopa ! Hatar han Timrå eller? Situationen före så hugger man ner Nylander för att sen få en till skänks av Sjöberg. Skulle skämmas om jag var Modoit.... Modo har lätt haft fördel av domarna denna kvartsfinal.
Kan man ställa några som helst krav på Sjöberg ?????
Annars är det en härlig kämpa match av grabbarna. Vilken serie !!! Jämför med dom andra sömnpillrerna. Slutspelet finns i Timrå och Ö-vik !!!
Kommentera

actionleif: Bra att nu njuter, och att ni gör det dubbelt upp, dessutom. Härligt! Men att Mats skulle halka ner två gånger, det var väl och ta i. Nej, det låter sannerligen inte lätt för honom. Ta och påminn honom om den säsongen som Sundsvall Hockey var minuter bättre än oss i playoff (säsongen 1998/99) så blir han säkert lite gladare en kväll som denna...
Kommentera

MorganaLefaey: Det var nog TIKBiff det. Han är trevligheten själv. :)
Kommentera

andyo: Som ledare måste man vara smartare än så, ingen tjänar på att ledare kallar domarna för pajaser. Varken de själva, domarna, publiken eller sporten.

Konstruktiv kritik är nödvändig, ordkastning onödig och fel sätt...
Kommentera

Undra vilken tikare jag snackade med som fortast i 2a paus då. Någon som hade varit så snäll och bjussat paddan på sittplats de sista 17 sekundrarna förra matchen. Lugn och enkel filur. Heder.

Kommentera

druiden: Jag vet inte exakt men 2-0 målet i förra var ett för mycket. Hans agerande påminner om en spattig junior. Helt akterseglad vad gäller markeringsspelet. Helt klart en säkerhetsrisk.
Kommentera

Tycho: Blir domarna bättre genom att tränare döms till böter när dom kritiserar domarna i TV? Näe, dom blir fan sämre vågar jag påstå!

Jag är nog en av dom som skriker mest på domarna i E.on skulle jag tro. Ibland har jag fel när jag skriker men oftast inte. Ibland berömmer jag domarna när dom tar ut en klockren utvisning - eller buar INTE när klacken gör det när timrå får en riktigt solklar utvinsning - men det händer inte ofta heller.
Kommentera

DJ Hemp: Lägger in mitt inlägg från i eftermiddags, för det säger nåt om Timrå! "Sv: Var är Wargen? Undrar om inte Timrå skärper sej nåt jävulsk ikväll när Warg är skadad...ungefär som vi spelade bättre när Zäta drog till USA och alla förstod att jag måste själv göra nåt! Neggotips 1-3 orion @ the boat goes on... Idag kl. 17:03" Visst blir vi bättre när det blåser motvind...som en drake!
Kommentera

fan vad kung timrå !!!
jag tror att vi kommer att vinna på onsdag oxå vad tror ni?
Kommentera

andyo: Blir domarna bättre genom att kalla den pajaser i media?
Tror inte det... Däremot är jag bra på att skrika skit mot domarna på matcherna, men det är i stridens hetta och har ingenting med att det ska bli bättre... ;)
Kommentera

actionleif: Han får det inte lättare då han kommer hem heller:)))
Kommentera

Olle: Hur många baklänges har Koskinen varit inblandad i egentligen i den här kvarten..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Här njuter vi på bussen. Mats edström halkade visst med. Han har det inte lätt.
Kommentera

actionleif: Se till att kräva att han blir medlem i SK! Han slapp väl undan med det förra gången. :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Här njuter vi på bussen. Mats edström halkade visst med. Han har det inte lätt.
Kommentera

Kerstin_k: Nervös är bara förnamnet, jag har sprungit på toa hela kvällen av nervositet.
Kommentera

LingaN: Det är en fin gräns mellan att slå en perfekt puck som går ur zon med 98% säkerhet och att slå en puckout.
Kommentera

Tycho: Jag anser att man inte ska få betala böter för att man säger att domarn är en pajas, skandal, patetisk osv. Men går man ännu längre neråt som att använda könsord, hota eller dylikt så har det ju gått för långt.

Men ska man inte få uttrycka sin besvikelse på en domare som helt uppenbart missköter sitt jobb utan efter matchen helt enkelt ska låta det gå förbi orört så är det fan helt otroligt. Det intalar ju bara domarna att dom kan sköt sitt jobb hur jävla dåligt som helst utan att kritiseras för det eller på så sätt få döma mindre eller inte alls.

Jag litar inte för fem öre på domarbasen Peter Andersson heller för han stödjer ALLTID sina domare oavsett hur grovt dom missköter jobbet eller hur objektivt och lugnt man framför kritik för någonting. Det har jag själv märkt efter att ha brevväxlat med honom.

Det är typ som om man kallar Modofans för enögda cykloner som buar uta helvete när egna spelarna åker på korrekta tacklingar osv - så reagerar domarna när dom får kritik.
Kommentera

DJ Hemp: Kan fan inte fatta hur Sanny lyckas slå puckout så ofta. Han måste väl ha varit den som åkt ut för flest puckout-utvisningar under grundserien? Någon som har koll på det? Han behöver onekligen träna på att undvika det i alla fall.
Kommentera

mikenomad: Jävligt skön seger! Skönt att se Hallin i den första halvan och Regin glänser lite i den andra halvan. Den här segern känns lite extra rättvis efter att Sjöberg har gjort sitt bästa för att förlänga utgången. Periodvis riktigt pinsam nivå.

Vet inte om jag håller med ang. försvarsfinnarna. Koskinen är fortfarande under isen och har ofta riktigt dålig koll. Styf, stabil och Sanny dominerar i egen zon.

Skönt att se att man kan spela av tredje på resultat, trots för många icingpuckar och trist att se att vissa modoiter fortfarande kanar på isen med händerna för ansiktet eller raklång utefter isen vid närmsta touch.
Kommentera

DJ Hemp:

"En hel DEL klantigheter"... Exempelvis Niskanens och Sundhs målmissar, i övrigt storspelande Sanny Lindströms puck över sarg, en och annan som inte fick pucken ur zon alternativt halkade på arslet etc... Men vi var trötta, jävligt trötta! Starkt av grabbarna att stå emot trots allt och dessutom vann vi en riktig bragdseger - otroligt skönt och fantastiskt jobbat Timrå IK...!
Kommentera

Tycho: Vilken viktig seger. Herrejäklar. Jag var så sjukt nervös i slutet. Speciellt när den något tveksamma utvisningen på Styf inträffade. Totalt lyckorus och förmodligen ganska svårt att somna. Lär dock bli en behaglig dag i morgon. Dom brukar ju vara så, dagarna efter seger. Jippie!
Kommentera

andyo: Bara man gör det konstruktivt som de gjorde på C+
Kommentera

JAA! Timrå spelar med hjärta! Fan vad skönt! En miljon till ner i klubbkassan då som bonus för hemmamatchen.. :D
Kommentera

jokklas: Sant och han crosscheckar inte som Niskanen.

övrigt: Calle Johansson och den andra muppen på Canal + Sport : Stor eloge till dom för att ÖPPET VÅGA kritisera en DOMARE. Underbart att se! Vad fan kan hända? Ska dom döma ut böter? Nästa gång nått sånt händer hoppas jag spelaren/ledare/annan person tar det till tingsrätten - finns ju inte en jävla möjlighet att dom dömer ut böter till en person som säger att en annan person skött sitt jobb förjävla dåligt.

Våga kritisera domarna öppet, dom är fan inte fridlysta!
Kommentera

Total jävla lycka! En hel klantigheter till trots står vi som segrare igen. Lätt årets skönaste seger. Nu ska här bara njutas i fulla drag i ett par timmar. Eventuellt återkommer man därefter. Men satan i gatan, den allsvenske domaren "Patte" Sjöberg höll nästan att sänka oss i slutet med en av årets mest obegripliga utvisningar och dessutom på fel man... Domarbyte! Dock vill jag inte klaga alltför högljutt på de svartvita i kvartsfinalserien, särskilt Vinnerborg har ta mig fan agerat väl. Bäst av alla ikväll var dock Johan Backlund - tack för alla grymma räddningar!
Kommentera

Vinner vi på Onsdag så har vi skaffat oss en matchboll.
Kommentera

mikenomad: Antar att jag kommer få hugg på mig nu men jag håller Svedberg högre än Niskanen. Han brukar spela hyfsat säkert även om han inte finlirar i offensiv zon.
Kommentera

Dream Team: Håller fullständigt med !!!! Petter Rönnqvist vilken jävla sopa ................
Kommentera

MorganaLefaey: Objektivt och träffande...;-)
Kommentera

« · 854271 · »