Vi kan med all säkerhet räkna in Wargen och det får väl i dagsläget ses som ett angenämt problem. Andersson vs. Warg, hur göra?
I övrigt så känns det mesta rätt och pressen är återigen på MoDolidernas sida. En krasslig Susanne och en osynlig norrbagge gör inte saken sämre, och lägger man dessutom till att Morrison redan nu ser ut att få raka av sig slutspelsskägget så känns det onekligen som att detta ska kunna gå vägen.
Känslan är bättre än när man precis hade ramlat ner i hålet, kanske är det en känsla man inte ska ha? Den bra? Vi vet ju att vi förtjänar ångesten eller är det historia....GAAAAHHHH!!!!
nectis: Den där nyheten var knappast dagsfärsk. I själva verket så postades den redan 070307, och alltså redan innan matchserien drog igång. Nu såg det väl inte ut som att MoDofansen behövde klaga sådär vrålmycket på biljettfördelningen till den matchen. Hur många var det som var på plats, ett 50-tal? Det var väl lördagens match som det satsades på, och då blev det ju som bekant fullt och ett bra drag på bortastå, inte minst genom segern man tog. Sedan är det ju så att det sedan flera säsonger tillbaka är bestämt en siffra för hur många platser som klubbarna som minst behöver erbjuda till bortafansen. Den siffran är satt av förbundet till 150 st och där har den arrangerande klubben inte skyldighet alls att erbjuda ett större antal biljetter bara för att det är drag hos bortalagets fans. Vi skulle väl som exempel ha kunnat köpa till oss bra många fler än de 150 biljetter vi hade till matchen i Swedbank i torsdags, om vi bara hade haft möjlighet till det. I semifinalspelet i Göteborg säsongen 2002/03 så var Frölunda extremt vämliga och delade med sig av ytterligare 50 platser, in alles alltså 200 stolar. Det är dock ovanligt att såna saker sker då man förstås helst ser platserna fyllas av människor som är där för att stötta hemmalaget.
Friman SR: Hur vet du att det blir han, det är ju parodi!
Fick jag ranka dommarna så är Vinnerborg sämst i serien följd av Sjöberg. Nu trodde jag vi avverkat dessa och kunde se fram emot Rönnmark eller någon annan rutinerad.
Men Vinnerborg igen, åh jag nästan får utslag av förföljeseparanoia :-(
T T: Går Robban in i något annat än BP i dagsläget? Ska vara istället för Nilsson eller Hallin isf. Ser gärna att Ryno får fortsätta också då han producerar i direkt.
Frella: Robban har inte haft det särskilt lätt som center. Det är fortfarande något märkligt att tränarna valde just Robban som vikariat åt Hahl. Med tanke på förutsättningarna tycker jag ändå #12 klarat sig helt okej. Men visst, han presterar det bästa hos honom just i BP. Men trion Robban, Hallin och faktiskt också Nilsson går ganska lätt före Ryno. Hallin var grym igår. Så det där resonemanget förstår jag mig inte på ;)
Jag kunde inte tro Nåt sådant skulle hända mig Men jag har förstått Att mitt liv har ändrat sig
Susanne, Susanne Vi ska vi rädda om varann Du kan ge mig längtan Som ingen annan kan Susanne, Susanne All min oro den försvann Vill att du förstår det nu Susanne
Ambroo: Risken MODO tog när de lät honom vara med mot Timrå är han han kan ha smittat ned någon av sina lagkamrater. Skulle inte förvåna mig om någon ytterligare i MODO snart drabbas av magsjuka...
Imorgon kan jag mycket väl ´tänka mig en islossning från Modos sida. Magnus Nilsson gör en Magnus Nilsson i varje period, Sanna Lindström gör sin grej... inte mycket, medans Robert Carlsson forstätter fila på sina naglar i periodpausen och Per Hallin kammar håret under tiden på Styf.
Under tiden så håller Modo en lektion i hockey. Kör nu, 9-1!
MODOJohan: Hoppsan. Tokigt att det hamnade i fel buk. Inte lätt att vara modolid alla gånger. Det är lite av "det blir det det blir"-känsla över er på något sätt.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.
I övrigt så känns det mesta rätt och pressen är återigen på MoDolidernas sida. En krasslig Susanne och en osynlig norrbagge gör inte saken sämre, och lägger man dessutom till att Morrison redan nu ser ut att få raka av sig slutspelsskägget så känns det onekligen som att detta ska kunna gå vägen.