Å fan, är Du DEN Zigge?! Från Luleplanket i slutet av 90-talet...? Coolt i så fall. Gissa om jag led med Dig när ni torskade i finalen 1999, fy fan! Minns att Du även supportade Giffarna, inte så jävla kul för oss heller numera...
Jo, det är exakt vad jag gör! Den mitt i säsongen sparkade Sören Cratz förde helt sensationellt Bajen till fotbollens SM-guld 2001. Men detta händer tyvärr aldrig i medelmåttornas landskap Medelpad. Här ska vi vara så förbannat nöjda med kvarts- och semifinaler och annan skit. Men vinna, det kan vi aldrig göra. Inte under Din eller min livsperiod (eller vad man nu säger)...
Nej det kan jag inte. Jag sitter ju som speaker i E.ON och jag kan bara säga att det som Vinnerborg strax innan nedsläpp berättade för mig var att just Krizan fick 10min för Unsportsmanlike Conduct så jag vet ej mer än någon annan. Måste väl ha sagt/gjort något i pausen antar jag.
Å andra sidan är det ju rätt "safe" att som målvakt få ett personligt straff när man inte behöver sitta av det själv.
DJ Hemp: Visst ÄR väl Slutspelshockey UNDERBAR?? Just när man börjat söka efter badbrallorna o solstolen, så Vänder det, kanske? Eller inte? Kommer vintern tillbaka i helgen, eller är det Sommarlov på gång? Vem vet!! Så lite kritik mot Anal Minus kameramän o ffa Producent: Är det så omöjligt att hitta o VISA repriser? Helt VÄRDELÖS produktion! Georgious Karagheorghious, var ÄR du?? Eller Lennart Jelbe?
Det är fan i mig meningslöst att se söndagens match. Jag vet redan i skrivande stund att vi kommer att torska i den sjunde och avgörande fighten. Mer än så här kan man inte anstränga sig. Liksom Laken kommer jag att ta en ångestladdad jävla söndagspromenad för att sedan konstatera att "okej, som jag trodde, säsongen är över". Eller så inte. Kanske knyter man näven i fickan och bänkar sig framför en TV-skärm, hemma eller borta. Just nu känns det bara så jävla tomt och hatet dominerar. Pest och pina...
mrchong: Men forwards kan ju vara defensivt skickliga ... och vad jag vet så skryter inte vi med våra forwards, känns istället som vi kanske kritiserad oss själva för mycket...
DJ Hemp: Här är ett konstaterande till alla.Modo var väl lite bättre ikväll det måste man acceptera.Men det är två jämna lag som möts så 7e matchen är helt öppen
orion: Kul att du kallade det där tifo överhuvudtaget. Jag kallade det för banderoll, och ovanför hade vi jumboflaggor. Inget tifo alltså... bara en jävla skitkväll...jävla skit...jävla... Jävla Timrå som inte kunde avgöra på en gång.
På sätt och vis känns det helt värdelöst att vara just TIK-fan i jämförelse med att hålla på de fem övriga återstående lagen i årets slutspel. Som FBK:are har man vunnit ett gäng SM-guld och känner att man lär vinna även i år, som HV-supporter har man två mirakulösa SM-guld bakom sig och kan ta ett eventuellt respass ur slutspelet, som MoDoit minns man säkert 1979 även om man lider med senare års grymma finalförluster, som LHC:are har man grämt sig åt trista missar de senaste åren men trots allt är man relativt nya i dessa sammanhang och som Brynäsare har man inget att klaga på i guldväg rent historiskt... Men för fan, som Timråit har man inget att skylla på. Vi är exakt det som Hammarby IF var för fotbollen före 2001 - Timrå IK kan inte vinna! Satan vad jag hatar denna vår nitlott...
Foyn: Nej jag älskar inte alla, men hockey är en kollektiv verksamhet, och om det brister i kollektivet vill alltid dom som vet allt hittta en individ att hänga törnekronan på, en back, ja tack! Gammal tradition i vår gästbok. Ikväll verkar det vara Ambroo och Frella som håller traditionens negativa läktarflagga högt, "Ni duger inte",
hellge: Det kommer säkert att bli jämt. men Timrå vågar mer frammåt än Modo.. vilket är konstigt eftersom Modoiter ofta skryter med att Modo har bättre forwards än Timrå.
rafalski: ja som jag sa modo ska bort =) jag heade alla rätt Timrå IK är som bäst när man slår ur underläge och nu är ju MODO STOR favoriter dom har all press på sig därför vinner TIMRÅ
Tror att Timrå har stora möjligheter att vinna borta på söndag.Det är modo som är favoriter och har pressen på sin hemmaplan och som vi alla vet så är vi som bäst när vi får slå ur underläge.se bara inför dom två matcherna vi sist spelade uppe i swebank. Hmm... om man får fundera en stund såhär efter en förlust... så blir jag bara mer säker på att Grabbarna grejar det på bortaplan.
Långben: jag är garanterat lika less som du men det är likt förbannat inget inviduellt misstag som leder till modos seger så är det det var bara en jävla tuuuuuuuuuuuuuuuuuur
Långben: jag är garanterat lika less som du men det är likt förbannat inget inviduellt misstag som leder till modos seger så är det det var bara en jävla tuuuuuuuuuuuuuuuuuur och inget annat
RocknRolf2: det är ju nu laget behöver stödet mest av allt en avgörande match på bortaplan behöver inte bety´da att det är kört fast jag själv nästan tror det men ändå är det lååååååååååångt ifrån kört så för helvete samla trupperna så åker vi upp tii dövik på söndag och lyfter våra gubbar till seger!!!!!!!!!
powerTIK:visst var Modos 2 - 3 mål oflyt,men ta å kolla in sekvenserna före med hur allt går till!varför uppstår den här sekvensen innan banan på puck å allt som händer före!då kanske du förstår att det inte såg så jävla stabilt där...faaan vad less man är nu....
Imponerad av dem som orkar fara dit upp på söndag. Själv ska jag försöka stänga av säsongen nu. För inbilla er inget, det misstaget gjorde jag inför dagens match
Hassebo: ja ör helvete JAG ska också dit var uppe i övik senast och fy fan va härligt det var jag hade en gnällig jävla modoit jävel brevid mig och fy fan va skönt det var att track honom
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.
Åk upp på söndag och smutsa ner er.