Ja en sak måste man ändå säga, att i jämförelse med de andra kvartsfinalerna har denna vart underbar, spänning kamp och jämna matcher(kanske inte kvart 5) Detta har verkligen vart en hockeyfest för västernorrland....även om MODO inte riktigt har vart på topp =( jaja, det blir spännande ikväll...
Tagit ut något i förskott? Tjenare! Ikväll åker vi på ett rejält bakslag. Jag tittar in i min kristallkula och ser att vi torskar med två måls marginal, 1-3 eller 2-4 och det sista målet tillkommer i tom kasse. Vi spelar nästan lika bra som senast, men har marginalerna samt ett aningen mer taggat MoDo emot oss. Grabbarna med det stora MoDo-hjärtat, Svartvadet, Jonsson med flera, kliver fram avgör till bortalagets fördel...
Vad värre är, vi tvingas avsluta säsongen redan på söndag. Torsk med klara 4-1 och allting blir som vanligt igen. Matchserien svänger således ännu en gång och MoDo får möta Linköping i semin...
Tyvärr mina kära med-Timråiter, men detta scenario är jag så säker på att jag egentligen borde spela på oddset, matchen eller vad det nu heter - men jag spelar aldrig...
Jag hoppas verkligen vi avgör ikväll. Jag vill INTE se Modo nån mer gång på isen denna säsong. Tror dock att det blir väldigt svårt, Modo kommer inte att vika ner sig i 1:a taget eftersom dom MÅSTE vinna annars är det godnatt!
Jag hoppas på Modokross å det grövsta men det är ju bara i fantasin, sa Kalle!
Vinner vi ikväll så har vi onekligen ett riktigt bra läge för att slå ut Färjestad eller Linköping i semin. Men att vi skulle vinna ikväll och att kunna rubba Färjestad eller Linköping låter nästan lite för bra för att det skulle kunna vara sant. Förlorar vi ikväll så vinner Modo i Swedbank men blir utslagna i semifinalen.
Kom igen nu! Jag tänker se matchen i vilket fall som helst. Jag vill hylla grabbarna för en väl genomförd säsong trots alla skumma motgångar. Hjälmen kl 18:30...
Ulf: Dom är alltid upprörda! Är det inte över domaren så är det linjedomaren. Är det inte det, så är det Timrå eller nån i Timrå. Är det inte det så är det Anrell eller Wennerholm.....and on and on and on........
Långben: Ja det är verkligen nervöst för alla inblandade denna dag.Har sovit dåligt inatt varje vaken sekund har jag tänkt på kvällens match huvaligen.Men vafaan det är ju det här man väntar på varje år! det är hockey när den är som bäst.
fighter:ikväll så gäller det att vara vaken på mycket syl vassa kontringar, det kan vi vara jävligt säkra på..vilken match det kommer att bli för alla som är där å ser slaget om västernorrland!fan nu är det som bäst...
Faaan, det är alltid så här. Varför är man som en rashäst för? Man kan inte stå still i stallet så här nära på nedsläpp... Jag vill inte se en tagnapåsängenstart likt som det vart i lördags. Nä, var med från början och var nu ödmjuka och förpassa sedan nolaskogarna och deras utrustning på infettning i morgon dag...
Hahl Bundy: Upprörd är även jag över P-Å Skröder och hans GRISfasoner på banan!!Den minsta slashing från hans sida så tycker jag att ni som är där skanderar:" Skröder är en GRIS"!,,,eller nå´t liknande .Den karln spelar inte schyst iallafall!!! Vi vinner med 3-1 och alla är glada- FORZA Timrå!!!!!!
bejan: Håller med fullständigt, tyvärr spelar han säkert fulare om man skriker åt honom + stor risk att han ev skadar våra röda krigare...
Jag tycker faktiskt att Svarten är på väg åt samma håll som Skröder, många fula tjyvnyp när spelet vänder....rutin, erfarenhet säger en del, inte vet jag. Jag gillar det iaf inte och hoppas att spelare som dessa börjar åka ut för sina tilltag.
www.blocket.se/li?q=timr%E5-modo&ca=4_s&c=0&w=1