Lugn i båten! Det var Modos match detta. Serien har varit för jämn för att Timrå skulle plocka tre raka. Får man dessutom ett så absurt mål som 2-3:an i arslet 22 sekunder efter kvittering, så...köp en triss, Har-ald.
I övrigt ganska exakt en sådan match som jag trodde på förhand. Usel kvalitet, men kamp så det förslår. Timrå var precis som i hela matchserien något vassare överlag, men då Modo behöver betydligt mindre tryck för att producera mål är övertaget mindre betydelsefullt än det ser ut.
2-3 pucken kan man väl inte lasta Backlund för? Helt osannolik puckbana. Och helt osannolikt att den ska singla ner precis där den gjorde för att kunna studsa in bakom.
Marginaler, marginaler. Nu blir det en helt vidrig helg. Hur fan kommer det gå på söndag? Omöjligt att gissa. Jag bedömer chansen som exakt 50%.
RocknRolf2: Match 3- TIK har 18-4 i skott i fjärde perioden och ett skott i ribban. Modo vinner. Match 6: Timrå har två stolpskott men modo vinner på ett jävla motlägg. Lyckner säger att de har haft marginalerna emot sig. Vad ser han för matcher?
Rooster23: Sitter här och tittar på whiskeyn jag hällde upp efter 2-2. Den ser inte lika god ut nu längre.
Känns som en parallellmatch till sista DIF-matchen i kvarten häromåret. Bra press, inga mål, plötsligt mål i baken och därefter är det inte match längre.
Men nu slår vi ur underläge igen! Modo tänker redan på SM-guld och tror att Timrå kroknat, nu är det slagläge!
shinzawai: Bara ett äckligt lag som MoDo som kan ha sån djävla tur, fy fan vad surt detta är...tomhet...vilken tomhet man känner ! Men nu djävlar tar vi dom i Nolaskofsbygden på Söndag, det blir inte så lätt för MoDo att bara gå in o avgöra. SUCK !
Tur att man hade förberett sig mentalt på förlusten bara. Det jobbiga nu är ju att veta vilken tröja man ska ha på sig på söndag. Denna höll ju inte hela vägen...
Tack Kent-Mikal för dn aktiva coachingen i andra perioden då vi tappade allt vad linjer heter och blev för passiva. Tack Petri Kokko för ditt utomordentliga försvarsspel, allra helst vid 1-2, och din förmåga att inte dra på dig någon onödig utvisning. Tack Johan Backlund för din Rembrandt, Salo, Hadelöv och tack Timrå IK för den här säsongen och för ert sätt att våga vinna... JAG HATAR HOCKEY!
RocknRolf2: Om Du bara visste vilka ord jag skrikit framför datorn (Särskilt som jag dessutom suttit och sytt i några knappar också...). Dock finns det kvinnor och barn som läser här och jag ser ej heller någon större vits i att skriva en massa frustrerade inlägg. Då är det mer konstruktivt att gå ut och kedjeröka cigariller...
Rooster23: Modo vinner ganska rättvist till slut. En bra genomförd bortamatch av dom, samt att de hade det lilla x-tra flytet. Vi föll in i gamla synder med målsumpningar och oförmåga att utnyttja vår överlägsna skridskoåkning. Det är TIK:s match till ung. 15 minuter av andra sedan händer något. Modo etablerar tryck och får utdelning, därefter känns inte TIK speciellt heta trots kvitteringen som även om det är ett snyggt mål känns lite slumpartad.
Redax 2: Okej... Som du märker bryr jag mig inte om vad som är konstruktivt eller inte. Känslan inför den här matchen var att det vore lite för bra om det skulle gå - och självklart var det så. Ska aldrig börja inbilla mig dumheter sådär igen. Vid 1-2 var alla tankar på eventuell seger också borta
arf: Vi får vara glada att ett resultat gick våran väg ikväll. Grabbarna fixar det uppe i Ö-vik på söndag samtidigt som Brynäs skräller mot ett håglöst HV71 i Jönköping.