Grattis Modo!!! Hoppas det går bra för er i semifinalspelet. TIK är inget dåligt lag, ni slog ut oss, alltså är ni bra.
TIK har presterat en bra säsong, glöm inte alla skador som drabbat oss. Och vilken fantastisk kvartsfinalserie vi fått vara med om. När alla får lite distans till det som varit kanske fler inser det. Inte minst "pessimistrockarn" som i nederlagets stund far ut med skit mot både Nilsson, Hallin och flera. En Per Hallin som under flera år varit en sann Tik-are, en lojal slitvarg som alltid gett det han kan för klubben, både på och vid sidan om rinken, ett sant Timråhjärta i den grabben. Tack Per Hallin! Lycka till i din fortsatta karriär, vad nu din nästa klubbadress än blir.
Det skulle vara intressant att veta hur många av säsongens matcher RR2 egentligen har sett? Han som i tid och otid bara hemfaller åt att svärta ner dom egna spelarna, sportledare och klubbledning. RR2 är en ÄKTA gnällspik!
Nu smälter vi det här och ser fram mot säsongen 07-08.
Tack Timrå och Timrås fans för en fantastisk kvartsfinalserie. Båda lagens supporters har kastats mellan himmel och helvete, tråkigt att ett lag måste åka ut.
Puuh, det har varit sån jä..#¤ nervpress att följa matcherna sista veckan att man nästan inte har klarat av att hantera jobb och familj vid sidan om.
Jag får för mig att Timrås sätt att köra på offensivt + att aldrig ge upp värvar sympatier både här och där runt om i landet. TIMRÅ IK - I LOVE IT!
Förstog att när Bajen tappade 3-0 sista 20 minuterna på studenternas idag att det skulle bli svårt i kväll. Den dag Bajen vinner på SM-final i bandy, ja då vinner nog vi SM-guld i hockey.
Om jag förstår semifinalsammansättningen rätt så hade vi vid seger fått möta superfräscht FBK... Underdrift är att det hade blivit jobbigt att ta 4 matcher på de rackarna, så skit vare värt....
Dream Team: Frågan är om inte Kenta roddade om FÖR mycket i formationerna inför sudden, med tanke på att vi släpper till två st två mot en på kort tid. Man hade för min del gärna fått placera om centrar bara och behållit ytterparen. Men men, det kan ju lika gärna slutat lika ändå.
Jaha, då var det slut då. Två mot ett-läge, pass i sidled, pang! och säsongen är slut. Ett snyggt mål av Svartvadet. Nästan ett lite för vackert slut för att vara "värdigt" den här sjunde och avgörande matchen, för det var ingen bra match, inte alls. Det hade varit mer passande med ett avgörande i skitmålens så vackert obegåvade skola.
Ja, det hade kunnat gå hur som helst, och ja, visst kändes det som om det var vi som hade tagit tag i det, i ögonblicket innan det avgörande läget uppstår. Det var dock lite för få av våra spelare som vågade idag. Varför vi hade tagit tag i taktpinnen även under ordinarie matchtid , åtminstone till en början, berodde ju på att spelare som Jonte, Anton Strålman, Peter Regin och inte minst Riku Hahl bestämde sig för att visa vägen. Björn Svensson också en av de bättre.
Kalle Koskinen var nog mer rädd för sig själv där ute idag än något annat. Det såg ut som det. Där måste man allvarligt fundera om han är värd en fortsättning. Sanny som vanligt en gigant. Vilken pondus karljäveln visar upp! Snacka om rätt kaptenval.
Självklart är det här en bitter förlust. En oerhört bitter sådan. Jag tog dock försluten bätrtre än jag trodde jag skulle göra. Det är förresten märkligt vilka känslor det är som kommer in i bilden när matcherna går till ett sånt här avgörande. Dels var det match sju av sju, plus att det går till sudden. Hur raffinerat kan det bli? Men den här matchserien var värd den här avslutningen. Inte det här vinnarlaget, givetvis inte, men oj vilken drabbning det här har varit. Även om det som sagt känns jävligt surt just nu, så ser jag ändå den här kvartsfinalserien mellan Timrå och MoDo som en seger för totalhockeyn. Detta helt oavsett vem som hade vunnit. För oj vilken hockey vi har bjudits på! Och vilken spänning och dramatik. Allt fanns väl med, när jag tänker efter. Men...
...nu kan man inte få allt, så jag får väl passa på att gratulera vinnarlaget MoDo till semifinalplatsen också. Nej, det bär inte emot det minsta att gratulera, för det är som jag precis har sagt en oerhört positiv känsla som jag tar med mig från den här matchserien. Allt fanns med, precis allt! Hade vi dessutom fått rätt vinnarlag så hade det varit en ren bonus.
Jävlar vad man hånar Timrå på Modos gästbok.... Typiskt bönder. Inge hyffs och sportsmanship. Man borde vara lite ödmjuka och inse att Modo hadde grisflyt. Men man kan vog inte förvänta sig annat från Ö-viks bor... Jävla krigsmateriell exportörer !
RocknRolf2: Jag har nog sett sämre spelare på isen i Timrås färger än Kokko. Inte förvånande att ordet sopa kommer från dig heller, men nu är det slut och trots ett bedrövligt PP och näst sämst i ES på att göra mål så har laget ändå gjort ett godkänt slutspel. Hoppas att laget får några nya backar till nästa år och att Strålman blir kvar...
Nya tag nästa år - vem ska du häckla då måntro.....
Förutom Kokko kan Nilsson och Wennerberg dra åt ...... Skiter i om dem har varit bättre än vanligt i slutspel - vill fan inte se dem i Timrå mer. Sopor!
Asplund har varit ett skämt som andrekeeper, försvinn!
Koskinen tack för dina år i Timrå. Hallin likaså. Warg är Modos numera = luft.
MB: `Jag personligen är rätt förvånad över att han satte den. Han är inte den kyligaste målskytten vi har om man säger så. Men om det skulle ha varit någon som fick avgöra, så skulle det vara kapten härförare. 100 målet kunde inte komma lägligare.
pettsson: Jaha så var slutspelet över för detta år då. Var ju en ganska meningslös säsong ändå. Ingen jag skulle vilja vara vinnare av, nästa säsong är det som gäller :)
Men katastrofen kom förra matchen... och Timrå HAR haft förbannat svårt att avgöra när läget funnits. Vi förlorar i två sudden mot Modo, vi får vad vi förtjänar.
Nu kan dem kaxa på bäst dem vill, skiter jag i, Modo är luft för mig. Precis som övriga hockeyslutspelet.
Tack Kenta för tiden som varit. Du har varit en kung, men ingen gud. Det fick vi bevisat ikväll...
Fy helvete vilket djävla skit att förlora mot ett djävla skitlag, Modo komme r att åka ut i 4 raka mark my words ! ja nu är det över och vi blir av med en tränare som gjort så otroligt mycket för klubben....Tack Kenta för dessa underbara år ! Nu hoppas jag att Koskinen har en enkel biljett hem till Karelen och stannar där för gott ! OHHHHH....så djävulskt frustrerande att torska mot ett lag som vi i kvalité är så mycket bättre än !
Man får passa på att gratta Modo till avancemang. Nu går man till final.. Man har ett jävla flyt. Petter bara njuter i studion.... Båda lagen gjorde lika många mål sammanlagt, ganska jämt... Hur länge kommer vi får höra det här av Modo support? Fy faan !
Bra kommentar av Putte, Styfen måste ta den släpande spelaren och Backe tar puckföraren, inte ligga mitt imellan......elementärt!!!!! men med en sådan backbesättning går det inte, bara två st som håller ES-klass, för dåligt!!!!!
Tomt, tungt och svart. Nu skiter jag i det här och går in i spritdimman. Räknar md komma ut lagom till nästa säsong startar igen. Hörs till hösten typ. *suck*
Måste ta iniativ, kan inte släppa matchen och backa hem.
Men nu tar vi nya tag till nästa säsong rensa bland backar så att det går att spela i egen zon utan att bli skitnödiga, och sen MÅSTE det fram målskyttar FÖR HELVETE.....vi kan inte bara ha kämpar!!!!
Modo kommer inte ha en chans i helvet i semi, vilket TIMRÅ aldrig haft heller, aldrig med så dåliga PP, SKAMLIGT DÅLIGT FRÅN BÅDA HÅLL.......
RocknRolf2: Men väntat,jaja nu blickar vi framåt o hoppas nubben gör ett bra jobb,sen att laget håller ihop nästa säsong. Nubben värva poängstarka backar!!
Grattis Modo!!! Hoppas det går bra för er i semifinalspelet. TIK är inget dåligt lag, ni slog ut oss, alltså är ni bra.
TIK har presterat en bra säsong, glöm inte alla skador som drabbat oss.
Och vilken fantastisk kvartsfinalserie vi fått vara med om. När alla får lite distans till det som varit kanske fler inser det. Inte
minst "pessimistrockarn" som i nederlagets stund far ut med skit mot både Nilsson, Hallin och flera. En Per Hallin som under flera år varit en sann Tik-are, en lojal slitvarg som alltid gett det han kan för klubben, både på och vid sidan om rinken, ett sant Timråhjärta i den grabben. Tack Per Hallin! Lycka till i din fortsatta karriär, vad nu din nästa klubbadress än blir.
Det skulle vara intressant att veta hur många av säsongens matcher RR2 egentligen har sett? Han som i tid och otid bara hemfaller åt att svärta ner dom egna spelarna, sportledare och klubbledning. RR2 är en ÄKTA gnällspik!
Nu smälter vi det här och ser fram mot säsongen 07-08.
Vi är ju Timrå och vi ger alldrig upp!