Vad är det som är så speciellt med Backlund ? Gör han en plattmatch börjar vi prata backproblem men gör han en bra match så är det bara han som får äran. Vi har en målvakt till som både i teknik och snabbhet och räddningsprocent vida överstiger Backlunds, men ändå inte får chansen. Challes inkompetens som tränare kan kosta klubben ett jättelöfte på målvaktssidan. Om Åkerlund inte får den speltid han förtjänar har jag svårt att tro att han vill stanna i Timrå när kontraktet ska förlängas. Facit är i alla fall att Timrå har en av elitseriens absolut sämsta förstemålvakter enligt statistiken. Jag vet att Åkerlund bara har spelat 4 matcher så 93,33 i räddning kanske inte är helt sant, men han nollade också Leksand i går så helt fel visar det nog inte. Däremot vet vi att 89,88 på 23 matcher stämmer ganska bra och inte håller i elitserien.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
Däremot vet vi att 89,88 på 23 matcher stämmer ganska bra och inte håller i elitserien.