Per HApps: 8500 sittplater med 50 loger, restaturang osv osv osv." Håller helt med, bygg en ny Arena i Birsta, de är år 2007 å inte -67 ska Timrå vara med i karusellen så måste man lägga undan gammal prestige å dumdristig stolthet........in se fakta i tid innan ansiktslyftningarna blir för kostsamma.
timrå_ik: har hela j*vla HS tagit sommar ledigt eller ::::::: gud vilket dåligt drag det var här ...ibland måste man scrolla 7-10sidor för att hitta det man skrev dagen före ;) de är grejjer de;)
Per HApps: håller med antingen allt nytt eller inget det går inte att hålla på bygga på och bygga på det blir fel folk vill ha en ny spännande arena på ett annat ställe åxo:)
Frella: Det var bara spekulationer från min sida. Det jag menade var att precis som TJ sa i Dagbladet, att det är kostsamt att gå in i befintliga byggnader och försöka förbättra dom.
Har dom senaste veckorna i olika sammanhang kommit i kontakt med sponsrande företag till TIK, både logeföretag och andra som menar på att det bästa vore att inom en femårsperiod planera och finansiera en helt ny arena någonstans i distriktet.
Per HApps: Det är väl aldrig några problem att tömma Östra sitt iofs? 5 min tar det max innan jag är ute i friska luften från där jag sitter på rad 10. Att jämföras med Swedbanks 15-20 min...
Ambroo: Kan så vara men visst fan har han rätt. Att bygga vidare med en sketen hängläktare ovanför logerna,(hur nu fan det skall gå till) gör ju ingen skillnad. Skulle inte förvåna mig om dom har får bakläxa av brandmyndigheten för den långsamma tömningen av östra sitt. Då kommer man att förlora på gungorna det man vinner på karusellen.
Det enda raka på sikt är att sätta sig med Sundsvall / Timrå kommun och representanter från näringslivet med förutsättningen att bygga en ny och fräsch arena i distriktet. Och varför då inte inne i Birsta?
8500 sittplater med 50 loger, restaturang osv osv osv.
Nja, knappast gödhett. Men räknar man ihop de platser som är kvar och drar det ifrån den totala så hamnar man ju trots allt kring en utsåld Eon. Dessutom är det hela denna dag plus morgondagen kvar att sälja plåtar.
Nåja, det har varit förunderligt enkelt att börja kräva publiksiffror över 7.000. För ett år sedan var vi skitnöjda när publiksiffran var över 4.500.
T T: Tjaaa...C:a 30.000 pers på 13 dagar - tror inte nån är ledsen över det!?! De 2 kommande GARANTERADE hemmamatcherna ger väl c:a 1.5 mille i rent netto - ska inte ens larva mig å nämna nåt om hur mycker ni i EON arenan får in nu. Såg TIK ville minska skulden hos kommunen, för att bygga ut o öka säkerheten - GÖR DET!
Hassan: Nej , det blir ju billigare att sitta hemma och glo på teve. Så kan dom unna sig mer öl och äta pizza samtidigt som hemmalaget kämpar på isen...
T T: Modo laddar för norrlandsderby men vilket lag? annars är det nog klart vilka som möter vilka FBK-MIK HV-BIF Modo-TIK LHF, LHC- tar det lag som blev över
T T: Hmm.. ja, man får ju ändå säga att det var riktigt vågat av Svartvadet att gå ut med att tro på ett "norrlandsderby" i kvartsfinalen, när man förmodligen kommer att ha att välja mellan Luleå, Brynäs och Timrå. Ja, jisses, vad ska man säga.
Tycho: Fel av mig! Jag läste bara vad jag ville läsa av ditt inlägg. ( c :' Helg Ernest @ Slutspelsplats Igår kl. 15:03
Jag trodde också han pratade TIK, men sedan läste jag det igen och då stod det ju helt klart HV i texten.
T T: Enda orsaken HV skulle välja LHC är väl resorna. De anser sig så bra att de prioriterar att slippa resa upp till Luleå, utan tar de kortare resorna till Linköping.
Jag har länge hatat Linköping! Inte minst sedan Gestapo-fasonerna mot oss TIK:are i Stångebro för ett antal år sedan. En och annan skum matcharrangör, ett gäng nazifans och ett antal äckliga kostymnissar som trodde mer om sig själva än vad de i själva verket var är vad jag minns från dessa besök. Jag vill aldrig åka dit igen och hoppas därför att MoDo gör det rätta valet i morgon...
Det lutar åt LHC i kvarten. Men trots sportsliga framgångar mot denna klubb för tre år sedan känns det inte riktigt bra. Jag minns jobbiga LHC-fans i arenan som ansåg att "här kunde man minsann ta för sig". Dessutom var flera av dem "nassar". Nej för i helvete, jag skulle helst vilja slippa se dem igen! Dessutom ogillar jag skarpt deras vision av hockey...
Hur i helvete fixar man biljetter till kvarten?! Har totalt glömt bort hur det är att lira slutspel. Trots allt var det två år sedan och då var det väl Entré man vände sig till. Sedan dess har det knappast varit någon panik vad gäller matchbiljetter (förutom i vissa länsderbyn)... Hjälp!
DJ Hemp: Så klart det blir. Det kan ju en barnrumpa räkna ut. Det finns bara ett alt. scenario, och det är att Lulingarna skräms.
Dvs
FBK väljer Mora HV väljer Brynäs Modo väljer TIK (för att de är mer rädda för Modo) LHC får Luleå
Detta grundar jag på att Luleå förmodligen bedöms ha den vassaste toppen.
Var vi står vette fan. Jag tycker tvärt emot många att vi gjorde en dyngblek insats. Visst, de kämpade och försvarade sig bra, men hallåååå. VF gjorde som dom ville 1 30 minuter. Domaren var inte bra, och kanske matchavgörande, men det hindrar inte att offensiven var bedrövlig. fensiven är K A T A S T R O F ! ! ! 1 mål i snitt per match är ju värre än i fjol. OfDet är så förbannat lätt att avväpna oss och trycka ut oss i hörnen. Och gissa vilka som är bäst i ES på det...:
Därför skräckscenariot:
FBK väljer Mora HV väljer Luleå Modo väljer Brynäs (för att de är mer rädda för Modo) LHC får TIK... och trycker som vanligt ut oss både i hörnen och ur kvarten...
Nog neggat! Vi går in i kvarten som underdog...igen...trots allt.
Jag säger som Kapten Gulskägg i Monty Python:
"Us Yellow Beards...we're never more dangerouse than when we're dead"
TACK FÖR SLUTSPELSPLATSEN! Nu bryter vi ihop och tar oss till semi!!!
Och därmed har jag erkänt att i mitt tycke är MoDo en klubb som förtjänat ett bättre öde än alla dessa SM-silver i modern tid. Som Timråit vill jag så gärna slå ut dem i kvarten, men om vi nu går bet unnar jag dem framgång i det fortsatta slutspelet (jag svär väl aldrig i kyrkan, eller?)...
Enligt min mening har ni inte alltid förtjänat flytet. Knappast 1999 i alla fall. En matchavslutning som den i den fjärde finalmatchen finns bara inte på kartan...
Men jag är väl medveten om att detta med att "gå hela vägen" handlar mycket om traditioner. Dessa har ni och kan använda er av i jämna matchserier...
Någon buckla överlåtes inte ännu, men tippa går ju...
Nu kan vi börja spekulera på allvar vilka vi får i kavrten.
Färjestad tar Mora HV tar formsvaga Brynäs
Sen är det Modos tur. Dom har 2-3 i imbördes möten mot både Luleå och Timrå. Men dom har förlorat de två senaste mot Luleå. Jag tror att det och att dom vet att Timrå har svårt att göra mål avgör. Gör man inga mål går man inte till Semi.
DJ Hemp: Du vet väl att flyt, det förtjänar man... Och helt korrekt: Boork tryckte idag på knappen, för att testa lite grann. Och det såg bra ut, om man jämför med hur det sett ut den senaste tiden. Men jag är ändå storsint och överlåter bucklan tilll ngn annan, för det räcker iaf inte ända fram. Eller.....?
Antar att du har tre gånger så mycket betalt som denne rookie, så du har säkert råd med denna generositet... :)
Själv njuter jag i fulla drag av att åter vara "räknenisse". Dessutom i ljusa och fräscha lokaler med högt i tak...
Mitt tips är att Brynäs tar hem SM-bucklan. De gör ju detta med jämna (eller egentligen ojämna) mellanrum och vem fan hade räknat med vad som skulle ske våren 1999? 2007 = Brynäs-läge. Uträknade på förhand, men väl i slutspelet trycker de på den magiska knappen och flytet står dem bi...
DJ Hemp: Neeeej, kanske inte. Men det vore coolt om det hände.
Själv bettade jag med en nyanställd kille på jobbet på en fest. Om FBK blir svenska mästare lovade jag honom en middag på Fredsgatan 12. Om Timrå vinner får jag en middag på McD. Oddsen blir kanske lite fel men jag lade in en inkomstutjämnande parameter. Men det blir jobbigt att käka en 2000-kronorsmiddag i april om Ledin och hans vänner går hela vägen.
Tror inget av de 3 första lagen vågar välja Timrå så det blir nog Linköping som vi får möta i kvarten. Då vill man se bättre Timråspel än förra gången vi mötte Linköping.