1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Slutspel -07

« · 839060 · » Till forumet

Sv: Slutspel -07
Per HApps: De gör mål men de kan knappt åka skridskor. Cant have it all.
Kommentera

Per HApps: Nilsson och Hallin var väl de enda som ville något ikväll tillsammans med Backlund. Sen skulle jag ge min högra hand för någon som kan spela center bättre än Robban i den kedjan, känns som han bara åker omkring och finns men inte tillför något.

Måste kännas bra att vara bänkad hela matchen en match som denna. Vad har Ryno gjort för att förtjäna denna frysbox? Bänkad tre hela matcher nu, nog för att han är usel i egen zon. Men Wennerberg är ju tamefan usel överallt. Pinsam hockeyspelare i dagsläget, men han måste vara djävligt grym på träning.

Johan Andersson lyckad ikväll med två "assist" mot sina forna lagkamrater. Grattis.
Kommentera

Frella:
Bänka Hedström till förmån för Ryno, han kan ju i vart fall lägga ett pas...
Kommentera

Abron: ähhh..vi vilar oss iform:)
Kommentera

Abron: Nej.
Kommentera

Abron: nog för att jonte var dålig men vad fan gjorde styf på isen skicka tillbaka han till antjärn. Karn gjorde inte ett rätt på hela matchen
Kommentera

Frella:
Om det nu är som du säger att Nilsson "ville något", varför händer det inget då? Han kan omöjligt bli kvar nästa säsong. 3 mål hittils kan knappast motivera hans fortsättning med tanke på den förmodat höga lönen.

En annan kul sak var att Styf blev matchens lirare mot Luleå häromkvällen, i kväll hande han inte ens platsat som matchens skosnöre. Det går fort i hockey ;)
Kommentera

Per HApps: Det var väl isf tur att Niskanen klev av, vad hade han annars blivit?
Kommentera

Per HApps: "Det går fort i hockey"

Det gäller knappast för TIK va?
Kommentera

Per HApps: Defensiven var det inte något större fel på, värre med offensiven....
Kommentera

Frella: SCHWEDBERGH!
Kommentera

73Sjöbba: Med sånna puckhatare till backar är det ganska klart att vi inte har någon offensiv...
Kommentera

Diverse åtaganden via arbetsgivaren hindrade min närvaro i Timrå denna afton. Men det känns skit samma så här vid hemkomsten. 0-2 mot LHC och ett TIK-forum i onåd, fan så trist att läsa igenom alla inlägg från denna dag. Matchen tycks inte ha varit särskilt mycket att bevittna, så det är väl bara att tacka för denna ovanliga kvällstjänst. Måste erkänna att jag inte hänger alltför mycket läpp, då jag faktiskt hade räknat med ett bakslag i afton. Slutspelsplatsen är uppnådd för vår del, LHC var fan så mycket mer desperata efter poäng med allt vad detta innebär... Nej, för bövelen, jag skulle aldrig vilja byta med LHC. Timrå IK inleder i nästa månad ett fantastiskt äventyr som kallas slutspel och jag är satans nöjd att så blev fallet! Respass i kvarten och kundnöjdheten minskas, givetvis...
Kommentera

Gladh:
Lite mer måste man kräva av ett lag som skall försöka ta sig vidare i slutspelet. Jag lägger en stor börda på tränaren, å jag vet och såg hur det gick när proofsen var här.
Kenta vågar inte ställa undan de s.k fixstjärnorna, om ändå Kimo stått istället för han Kipra,,,, va han nu hette.....
Kommentera

73Sjöbba: Går uppspelen i ultrarapid är det svårt att skapa något framåt.
Kommentera

Abron: Kapanen ville inte stå.
Kommentera

73Sjöbba: För att få en bra offensiv gäller det att våra backar hittar bra lösningar framåt.

Vet inte hur många snepassningar det slogs eller hur många gånger de missade pucken när de skulle slå en pasning idag..
Kommentera

DJ Hemp:
Tur att din arbetsgivare låste in dig ? Men du kan vara glad över att missa denna dåliga match. Fanns ingen ting.....
Kommentera

actionleif:
Fan vad jag kommer att sakna Manderville detta sluspel. :((
Kommentera

Ambroo:
Jasså, jag såg han i Globen, den som man nu vann mot DIF, så där har du fel, Huddinge Kenta vågar inte, om han skulle hade Jonte suttit på bänken för länge sedan.... För lite Boork tackter...
Kommentera

Abron: Förklara för mig vem som skulle få ta Jontes plats? tycker ju att man är ganska dum om man bänkar honom men låter några tredje och fjärdelinare vara kvar.
Kommentera

Abron:

Ja, det är exakt så det känns när jag nu är hemma. Till en början fylldes jag av svår ångest över att missa en match jag ville se och kände mig jävligt förbannad, men när jag nu läser hur alla verkar hata kvällens scenario på isen är det bara att coola ner sig och inse att jobbet blev en slags räddning. Bland det värsta jag vet är att sitta i en Navet-buss på väg hem efter en menlös torsk mot skitlag som LHC...
Kommentera

I Timråboken är alla förbannade. I Modoboken är alla förbannade. I Brynäsboken är alla förbannade.

(Ja inte Huge, men han skulle hitta något förmildrande om så hela Brynäs A-lag dömts till livsstids fängelse efter att hälften av spelarna ertappats som pyromaner efter att ha innebränt alla barn på en förskola för blinda rullstolsbundna barn och andra halvan smugglat kärnvapen till nordkorea)
Kommentera

Dom enda som ville något... är väl för fan Nilsson och Hallin.
Sen gör Backlund en Kanonmatch...
Koskenkorva och Styf hade inte många rätt, men vem hade det av dom övriga...
Kommentera

actionleif:
Det handlar om att få karln å förstå att det måste hända nått, han har gjort massor av points, men han kan inte spela så här.

Har du aldrig blivit bänkad ?
Kommentera

DJ Hemp:
Men du, det finns chans till bättring.....
Kommentera

Abron: Kimmo ville inte stå hemma mot DIF i den sjunde matchen.
Kommentera

El Maco: *ASG*
Kommentera

actionleif: Ja, idag var inte kommunikationen på topp. Fan vad bitter jag är, sitter brevid någon travtränare som stinker häst och har BARA negativa saker att säga och någon dåre i klacken som skriker både i tid och i otid. Här har man slängt ut nästan 5 lappar och har oturen att hamna mellan dessa herrar. Dom dödar min glädje att gå på hockey. =(

Fuck it! som Bragd-Birger skulle ha sagt.
Kommentera

Skall det se ut så här så blir det respass med fyra raka förluster i Slutspelet.
Det är ju för f.. pinsmat att se en del spelare och ledarstaben på bänken.
Man kan ju undra vad grabbarna Ryno och Laine gjort för ont när man inte får pröva en match som denna.
Kommentera

Abron: Ska man gå efter dagens insats så skulle man isf få bänka samtliga. Det finns ingen logik i det du skriver just nu, tyvärr...
Kommentera

Ambroo:
Sjunde, men de 6 innan då. Kan man välja en som gillar utelivet i S-vall mer än att ansvar för att vara en i laget, är man inte riktigt okey.... Tycker jag i vart fall....
Kommentera

El Maco:

Nä hä du, jag är rätt glad. Det mesta gick vår väg förutom två pinnar. Dagens poängskörd för samtliga lag var värd mer än en seger för oss.
Kommentera

Ambroo:
Men nu har Jonte haft denna attityden ett antal matcher, tyvärr....
Kommentera

Abron: Kapanen var inte riktigt krya i de inledande matcherna.
Kommentera

Ambroo: kry
Kommentera

Abron: Tre poäng senast uppe i Luleå?
Kommentera

Abron:

Givetvis. Och jag bryr mig inte nämnvärt efter kvällens förlust. För min del var den kalkylerad och då slutspelsplatsen blev klar kände jag mig genast nöjd med lagets insats i grundserien. Snart börjar allvaret och då jävlar finns det ingen chans att man hindras av eventuella kvällsuppdrag. Hellre säger man fan upp sig...
Kommentera

Ambroo:
Jo precis, 3 mot BIF åsså.
Såg matchen i Globen när man blev förnedrade av Dif. Nä det håller inte att glida om kring, man måste ställa höga krav, och jag tycker int eman gjort det, om man ser över årets matcher, tyvärr.

Nu är jag en optemist, det blir säkert LHC i kvarten, å det klarar vi säkert av, men det krävs en del enorma förbättringar, speciellt när det gäller inställningen----
Kommentera

DJ Hemp:
Precis, kan ju int ebli sämre än det var i afton, så nu håller vi fanan högt....
Kommentera

Abron: tänk att inte hedström vaknade till efter att han satt som ett frimärke i sargen efter att Linköpings-backen mosat han mot planket,helt otroligt!Bra att backlund visar form,me vad i hela fridens liljor håller resten av laget på med.såg ut som nå friåkning med pucken å akta sig för att inte åka på en tackling.
Kommentera

Abron: Nu pratar jag Jonte och det faktum att han gjorde tre pinnar mot LHF.
Kommentera

Långben:
Men han kommer igen, för bra för att hamna fel i ett slutspel...
Kommentera

DJ Hemp: Jag tycker Kenta är en jättebra tränare, ja med tanke på att han är lobotomerad! Powerplay: "spela inte in pucken, dumpa den i ett sarghörn", fast sagt mycket släpigare än så... "och då skjuter ju LHC ut den, men vi har ju bara tappat 30 sekunder, så vi får tre nya försök", fast sagt släpigare. "Håll er bakom motståndarmålet", visst, Timrå är svenska mästare på bakommålethockey! "Får en back ett skottläge...passa till en forward!" "Timeout, det ska man inte ta när det knakar i mitten av första, det ska man ta när det är 50 sekunder kvar" Och med tanke på hur släpigt Kenta snackar: Hur mycket hinner han säga under trettio sekunder? Jag är inihelvete besviken!
Kommentera

Ambroo: Jag tycker vi bänkar hela laget å kör med juniorerna de avslutande matcherna, då borde spelarna börja tänka till lite!
Kommentera

Ambroo:
Jo förvisso. Men du vet hur den attityden Hedström visar på plan påverkar övriga i laget, jag skulle bli stor tokig om jag satt i samma bås.
Kommentera

actionleif:
Inte fel tänk, men det räcker med en femma !
Kommentera

orion:
Rätt målande för matchen ikväll.....
Kommentera

Abron: Jag tycker att Hedström visade lite härlig attityd mellanåt.. satte in några fina tacklingar bl.a.
Kommentera

Abron: Han som står i båset då? Hur tycker du att han agerar? Sen kan man ju undra om du sett spelare som Styf, Niskanen, Svedberg, Lindström, Wennerberg, Svensson, Nilsson, Sundh mfl nåt nyligt?
Kommentera

« · 839060 · »