1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590821 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel -07

« · 842116 · » Till forumet

Sv: Slutspel -07
shinzawai: Våra skador ligger kanske på ett andligare plan? Karma?

Vi har innan denna säsong haft relativt skadefritt i alla Kentas säsonger här, det har endast varit någon enstaka spelare och de största bekymren vållade Kimmo Kapanens reumatism oss.

Sedan så är det ju spännande hur alla våra skador hamnar på fel positioner. Just nu är fem av nio backar skadade till exempel medan vi har 14 forwards att tillgå. För några veckor sedan så hade vi tre av fyra centrar skadade men alla ytterforwards och backar (utom Lotvonen) var friska.

Vi tillåts aldrig att få någon rytm. Sedan att det tillkommer skador som handlar om träning som det diskuterats är ju självfallet relaterat till att våra spelare har fått spela mer i matcherna jämfört med MoDos tex. Spelare som belastas mer är ofta tröttare och det har säkert spelat in i en del av skadorna vi fått.

Hur det ser ut nästkommande veckorna blir mycket spännande att se, kan vi ta oss till semifinal så tycker jag att laget har gjort en heroisk säsong på sitt sätt. Åker vi ur har vi i alla fall uppnått säsongens målsättning även om vi gjort det på ett märkligt sätt.
Kommentera

JimmyH:
Jo! Så går det när man är fel tränad! ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Han måste väl få svara för sig hos er när ni tar upp ämnet och då utan att behöva få brun tunga...
Kommentera

shinzawai: Om man är bättre tränad kanske man kommer in i en situation en halv sekund för tidigt och kanske bryter fingret/handen/lårbenet/nacken?
Kommentera

Ambroo: :-D

Tror fan att jag skall gå med i din fanklubb.... *asg*

Är du aldrig svarslös?
Kommentera

Shadar Logoth: För att citera en HS-medlem; "Har svårt för idioter..."
Kommentera

Dream Team: "Ska vi hellre kalla det "the Bäckström-effect", eller något annat? Vilka spelares formkurva är det som dippat i övrigt hos Gävlelaget?"

Bäckström var under isen även under vår hysteriska formtopp när 23 poäng plockades på 11 matcher. De som tappat mest poängmässigt bland forwards är Hermansson/Danielsson/Månsson. Linds skada kom även olägligt då gubben började få fart under grillorna. (Han är dock tillbaka i gammal god form och tillhör de bästa för närvarande). Även Hansen har bleknat på sistone. Slutligen saknas Sjödin oerhört mycket.......

Slutspelet? Jag ser helst TIK som motståndare till BIF. Fruktar att en 4:e plats kan bli kostsam då det är mycket som talar för att lag 4 får välja mellan FHC/LHC. Pest eller kolera med andra ord....
Kommentera

JanT: håller med dig som det ser ut nu så ser jag helst brynäs som motståndare i kvarten
Kommentera

Gladh: Om så blir fallet lär det bli en hård och jämn kamp. Som bekant nollställs alla räkneverk på fredag. Frågan är i vilken form våra respektive favoritlag befinner sig i nästa vecka....
Kommentera

JanT: japp
Kommentera

Vet ej om det har nämnts tidigare, men: När släpps biljetterna?
Kommentera

hejsan!! kan någon snäll persson lägga ut nån slags top tio poängliga med BARA BACKAR ;) tack på förhand
Kommentera

timrå_ik: För timrå eller för hela ES?
Kommentera

timrå_ik: Jag vet inte om det finns nån snäll Persson som vet sånt, nån annan kanske?
Kommentera

timrå_ik: I länken har du för ES. Där har du en assa annan statistik på högerkanten.
Kommentera

Tycho: WORD!

assa=massa... :)
Kommentera

Coolt---

Periodstatistik - Period 3
Rnk Lag GP V O F GF-GA Diff. P
1 Färjestads BK 46 19 13 14 54 - 45 9 70
2 Timrå IK 46 19 13 14 43 - 35 8 70
3 MODO Hockey 45 18 15 12 45 - 37 8 69
4 Skellefteå AIK 44 18 15 11 40 - 33 7 69
5 Frölunda Indians 45 17 12 16 44 - 41 3 63
6 Luleå Hockey 45 16 13 16 51 - 42 9 61
7 Brynäs IF 45 13 19 13 34 - 33 1 58
8 Mora IK 44 15 12 17 44 - 46 -2 57
9 HV71 45 13 18 14 42 - 48 -6 57
10 Djurgården Hockey 45 14 12 19 45 - 50 -5 54
11 Linköpings HC 45 14 11 20 41 - 55 -14 53
12 Malmö Redhawks 45 13 9 23 32 - 50 -18 48
Kommentera

Sitter o funderar på om det verkligen är så bra för oss att komma 4, bortsett från en ev. extra match hemma?
Lag 4 får ju ta det lag som är kvar. Om Modo (som lag 3) måste välja mellan LHC o Brynäs, så väljer dom ju Brynäs o vi får ta LHC. El. om Modo får välja mellan Brynäs o Luleå, så väljer dom ju definitivt BIF.

Det bäst vore om vi kom topp 3. Annars väljer jag nog plats 5, men vi får väl se vilket scenario det blir.
Kommentera

tjobba: Biljettsläpp på måndag 11.00 är väl en inte alltför vågad gissning.
Kommentera

Som läget är nu ser det ut som att det blir LHC i kavarten för oss.
Tufft då LHC har hittat fin form och vi fortfarande inte kan göra mål.
Men i kraft av en extra hemma match så borde vi kunna klara av det ändå.
Vi kan ju hoppas på att vi in 2-3 puckar per match iaf. Med lika bra försvarspel som vi haft på slutet så kan det räcka.

MEN! Sista omgången blir otroligt spännnade. Skulle vi förlora är risken stor att vi inte blir bättre än 6:a. Då finns stor risk att HV väljer oss och det känns jäkligt tufft.
Kommentera

Röda Tallen: Riskfritt att vi får möta HV eller FBK. Det blir LHC.

Allt talar väl för att det blir DIF, MIK eller LHF som lägger beslag på de sista två slutspelsplatserna. Tror inte det spelar någon roll om VF på något magiskt sätt kravlar sig upp i sista omgången, de är bottenrankade i alla fall. Alltså, två ur den gruppen plockas först av FBK och HV. Möjligen kan de vara sugnare på Brynäs med tanke på att laget möglat ihop totalt.

Modo är klara treor. TIK, BIF och LHC kan hamna hur som helst på platserna fyra till sex. Kommer BIF fyra väljer Modo oss hellre än LHC utgår jag från. Kommer BIF femma eller sexa tar Modo dem.

Kvar blir, om inte det osannolika händer att BIF tar fjärdeplatsen, kärleksparet Timrå och Linköping. Manderville, någon?
Kommentera

El Maco:
Man kan vrida och vända på det mycket. Det är riskfritt att vi slipper FBK, men inte HV.
Om vi förlorar mot VF och Brynäs och Linköping vinner. Så slutar vi sexa.
Skulle också Mora förlora mot Modo så tar Frölunda den sista slutspelsplatsen.

Då tar FBk Luleå, och HV med största säkerhet Timrå.

Skulle Mora vinna över Modo och ta den sista slutspelsplatsen så finns ändå risken att HV väljer oss.
FBK tar givetvis Mora då. Sen får HV välja mellan Luleå och Timrå. Är det verkligen givet att dom tar Luleå då?
Det kan bara vara så att endast 3 poäng skiljer mellan lagen och alla vet ju att Timrå har svårt att göra mål.
Kommentera

Röda Tallen: Ett tips inför den avslutande omgången...Frölunda tar sej upp på den sista slutspelsplatsen, på Djurgårdens bekostnad.
LHC slutar 4:a och Timrå halkar ner till 5:e.

Då kommer förmodligen kvartsfinalerna se ut så här:
Färjestad-Luleå
HV-Brynäs
...sedan får MoDo välja mellan Timrå och Frölunda - och LHC får det lag som är kvar.
Jag tror i motsats till de flesta att MoDo väljer det mer bekväma avståndet och tar Timrå istället för Frölunda.
Kommentera

Röda Tallen: Om att Brynäs förlorar mot Luleå och Linköping inte tar 3 poäng blir Timrå 4:a och får antagligen möte Linköping.
Bättre att bli femma och få Modo eller Brynäs.
Sämre att bli sexa och få HV.
Kommentera

redline:
Har jag missat nått, Tik kan väll inte bli sämre än sexa, HV inte sämre än 2,a. Kan väll inte få möta HV i kvarten då ?
Kommentera

Abron: om vi säger att Färjestad väljer 8:an då får HV välja dom 2 nedersta lagen 6-7 och så vidare tills fjärde laget får ta det lag som blev över
Kommentera

-Robban-: Ungefär som det står alldeles ovanför här ^^
Kommentera

Nu ska jag också försöka gissa kvartmotståndare. Först utgår jag ifrån att de lag som måste vinna i kväll också gör det.

FBK väljer då DIF.

HV har att välja mellan LHC och Luleå. Här blir det en miniskräll när HV tar LHC.

För Modo återstår då Luleå och Brynäs. Finns det någon som inte vill ha Brynäs?

Luleå-TIK.
Kommentera

Mitt tips på kvartsfinaler...

Färjestad - Djurgården
HV71 - Luleå
MODO - Brynäs
Timrå - Linköping
Kommentera

En fjärdeplats med allt vad det innebär är ALLTID att föredra... Det räcker så!
Kommentera

T T: Enda orsaken HV skulle välja LHC är väl resorna. De anser sig så bra att de prioriterar att slippa resa upp till Luleå, utan tar de kortare resorna till Linköping.

Tips på kvartar:
FBK-Mora
HV-Luleå
Modo-Brynäs
Timrå-LHC
Kommentera

Tycho: Fotnot
Timrå - Linköping 56,4 Mil
Timrå - Luleå 51,7 Mil
mao. kortare till Luleå
Kommentera

Tycho: Fel av mig! Jag läste bara vad jag ville läsa av ditt inlägg.
( c :'
Kommentera

Tycho: Av 2 onda ting (Luleå, Brynäs) att välja på för Modo, så väljer dom Brynäs.
Modo kommer aldrig att välja Luleå mad tanke på hur svårt dom har för det laget.

HV kan nog välja LHC pga resorna men jag tvivlar, det blir vi mot LHC annars blir det Luleå, om dom går vidare. Glöm inte bort att Mora fortfarande har chansen o då blir det lite annorlundare i tippningen.
Kommentera

Tycho: Spelar dom mot Lule Så får dom flyga
Spelar dom mot Linkping Så blir det buss.
Kommentera

Helg Ernest: Tror knappast det bli buss oavsett LHF eller LHC... Med match tis-tors-lör-mån osv, så är det flyg som gäller. Detta är inte korpen!
Kommentera

Fan, så fort jag säger ordet "Slutspel", eller tänker på SLUTSPELET så knottrar det sig på armarna (teknisk term : ståpäls).
Blir lite orolig över detta. Är jag måhända sjuk? Kanske man skulle ta och sjukskriva sig till någon gång i mitten på april?
Kommentera

Ambroo: Tror inte dom flyger 12,2 mil ?
Kommentera

Helg Ernest: "oavsett LHF eller LHC..."
Kommentera

Helg Ernest: 12,2 mil till Linköping? Var bor du?
Kommentera

actionleif: Det är det mellan Huskvarna och Linköping. Så HV flyger knappast
till LHC
Kommentera

Helg Ernest: Jaha .. det är Hååvees slutspel vi diskuterar
Kommentera

Helg Ernest: Intressant att du tydligen pratar om HV medans alla andra pratar om TIK kontra LHC o Lule.
Lite konfyst mao.
Kommentera

Hahl Bundy: No moor coments
T T: Enda orsaken HV skulle välja LHC är väl resorna. De anser sig så bra att de prioriterar att slippa resa upp till Luleå, utan tar de kortare resorna till Linköping.

Tips på kvartar:
FBK-Mora
HV-Luleå
Modo-Brynäs
Timrå-LHC
Tycho @ Sundsvall Idag kl. 14:54
Kommentera

Helg Ernest: Men inte var det väl det Ambroo och vi övriga pratade om?
Kommentera

actionleif: Vi kan väl inte hjälpa att ni inte hänger med. :)
Kommentera

Helg Ernest: Du blandar och ger, eller har du jokrar i leken? Några exempel på vad jag och leffe har svarat på, och hur ska man annars tolka detta annat än att det handlar om TIK:s motstånd och resväg?;

"Fotnot
Timrå - Linköping 56,4 Mil
Timrå - Luleå 51,7 Mil
mao. kortare till Luleå"

"Spelar dom mot Lule Så får dom flyga
Spelar dom mot Linkping Så blir det buss."
Kommentera

Jag tror på föjande utgång.

Ikvällens matcher slår linköping djurgårn, modo mora, HV Skelefte, luleå brynäs och tyvärr slår frölunda timrå. Detta leder till att Färjestad väljer mellan Frölunda och lule och väljer luleå. Hv väljer brynäs framför frölunda och modo väljer timrå istället för frölunda och sista kvarten blir då linköping frölunda.
Kommentera

El_loco: om ni kollar på the voice kanalen så har nån skicka in ett sms att timrå är dom bästa och att dom vinner idag:)
Kommentera

timrå_ik: eller är det ingen av er som har the voice ha ha;) blääääääää
Kommentera

« · 842116 · »