Sputnik: Kikar lite på TAIF-AIK, tror det kan bli en del hårda närkamper längre fram i matchserien. Jag hoppas på en låååång matchserie. Min bedömning av att vilja välja AIK består än så länge iaf...
297: Drömmen är att Timrå går till finalen och möter Karlskoga. Att serien går till 7:e avgörande, sen vinner Timrå i sudden och tar steget upp! Spelarna åker av glädjerus ut på isen för att fira, ja alla utom Hartmann förstås, han sitter kvar med benen på sargkanten med en segercigarr i mungipan och ser skön ut..
297: Håller med helt. Ser lag som kan tråka ner oss med tight defensiv som största hotet. AIK är inte ett av dem, korta resor dessutom. Förhoppningsvis går dom vidare och Timrå väljer AIK då. 👍
Hahl Bundy 2.0: Tycker Timrå behöver tänka ett extra varv när dom väljer. Efter vårat val ska ju som sagt andra lag göra sina val och hur vi väljer påverkar ju även hur Löven har möjlighet att välja. Hade varit skönt om dom inte fick chansen att välja en motståndare som dom har lätt för.
297: AIK vore kanon på alla sätt. De tror på sin grej (precis som AIK alltid gör, oavsett sport) och det skulle kunna bli en jävligt rolig kvartsfinalserie. Åker vi ut mot dem så skulle vi åtminstone göra det mot ett lag som faktiskt mött upp oss offensivt och som fokuserat på sitt eget spel snarare än att bara stänga ner oss. Öppna ytor och mycket utvisningar, med en Weigel som kommer vara mer lättkränkt än någonsin.
Hassan: Ja absolut, förutsatt att dom slår Västerås i åttondelen. Tror dock Västerås drar det längsta strået där och står det mellan Västerås och AIK så skulle jag nog hellre spela mot AIK.
Nisse på Mon or: Att artikeln kom just nu tror jag bara har att göra med att man ska bygga på inför slutspelet. Igår var det ju nån artikel om Ulf Dahlén och Jonte.... igen.
Är det bara jag som undrar över Freddans vara eller icke vara i Timrå IK? Artikel i ST idag om hur bra kompisar Nubben och Freddan har varit och är sen 38 år. Varför kommer den artikeln just nu?
Bruttolistor och nettolistor hos Modo, där nu tydligen Freddan är en av tre kvar. Är det redan klart eller inte? Ska Ante ta över ? Ska Nubben vänta tills man vet vilken serie det blir? Och hur länge väntar Freddan?
Och obefintligt med rykten om spelare som lämnar. Annars brukar ju halva laget vara ute på marknaden. Positivt eller negativt? Men det är väl bara jag...
Andersson: Väljer vi inte AIK om dom går vidare från åttondelen? Tycker dom passar oss särdeles bra, betydligt bättre än Tingsryd.
Med risk för att man får äta upp det senare men tycker AIK har känts helt avklädda mot oss, sånär som på matchen dom vinner i sudden där två dåliga lag tävlar om vem som är minst sämst (vi hade ju väldigt många borta i den matchen).
Sputnik: Tror att det absolut största misstaget var att kicka Johan Lindbom faktiskt. Som det lät då (i Hockeylabbet tex) så var det fullständig idioti. HV hade gått från ett mittenlag under Andreas Johansson till en absolut föregångare när Lindbom tog över, de vann dessutom guld under hans andra år. Under Lindboms styre var de t.ex väldigt snabba med att implementera den avancerade statistiken i sin spelidé när den kom inför 15/16.
Sen kom väl de andra lagen ikapp en del på den fronten, men HV höll fanan fortsatt högt. Men så i början av 18/19 radade de upp torskar, trots monumentalt spelövertag i match efter match. All expertis sa att de skulle ha is i magen, all logik talade för att poängen skulle börja rulla in till slut. HV sparkar ändå Lindbom, och efter det har det mesta bara sjunkit samman. De ruckade på vad de förmodligen trott stenhårt på bara några veckor innan, justerar delar i spelet och sen har allt bara gått successivt utför. Klassiskt exempel på kortsiktigt tänkande och svagt ledarskap i föreningen.
mikenomad: Tycker att Timrå skulle ha gått sin egen väg o valt ett lag från plats 2-4. Bara för att... det skulle vara grymt uppkäftigt o kaxigt. Nu får vi ju inte göra det... men ändå. Regler är till för att brytas 💪😉
297: Jag vill minnas att han gick ut med att han inte hört nåt från Timrå om fortsatt intresse, att han uppfattade det som att intresset från Timrås håll var svalt. Har faktiskt för mig att han sa att hans första fokus var Timrå men när han inte hörde nåt därifrån så tittade han vidare
297: Tror Oskars sitter rätt lugnt ekonomiskt. De slapp kraven på arena och dylikt, plus att de nog kör i princip liknande organisation. Så omställningen till HA lär vara rätt smärtfri faktiskt. Ser hellre dem kvar så kanske man har en "livboj" i dem då de lär harva i botten varje år tills de åker ur.
josha840: vore kanske inte helt fel om Oskarshamn åkte ur heller. Gör dom en Karlskrona och går igenom ett ekonomiskt stålbad då? En konkurrent mindre för oss om vi inte skulle gå upp i år? Derbyn mot Brynäs får väl anta ge lite mer klirr i kassan för oss.
Nisse på Mon or: hehe dom var det fram till 3 min kvar av matchen. 8 poäng upp till Oskarshamn nu och Linköping bara 4 poäng före Brynäs och Oskarshamn med 2 matcher mer spelade. Verkar bli en nagelbitare det där.
sargad: HV är 11 poäng bakom Oskarshamn på säker mark just nu, dom känns ganska givna för kval. Frågan är vilka dom helst vill ha? Linköping känns i allra högsta grad indragen i kvalracet igen.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·