Andersson: Snarare tvärtom, om nu Timrå väljer mellan TAIF och AIK så passar AIK oss bättre, både vad gäller tidigare matcher samt resemässigt (skönare för gänget sova på hotell vid Globen (eller kanske man åker fram och tillbaka?) också än någonstans ute på vischan).
Andersson: Kommentatorerna pratade om det under någon av dagens matcher. Valet sker så fort det är klart att välja, så fredag om båda serierna är slut annars lördag om jag förstod det rätt.
Smokey: Det var ju en artikel i gårdagens ST. I och med att alla kvällsmatcher har matchstart 19 istället för 18 så kan man inte nyttja loger och dylikt. Det blir endast 8 pers på läktaren.
Brynäs tre kvarvarande grundseriematcher spelas 15 eller 18, vilket innebär att de har utrymme att nyttja sina loger.
Riktigt tråkigt att CMores tablåtid är viktigare än att försöka få till någon typ av slutspelsstämning
Smokey: Vill inte vara en bitterbutter men tror fan inte det.
Däremot så tycker jag att vi ska ta in 8 riktigt högludda supportar. Om det behövs någon typ av insamling för att skapa ett Tifo, eller inköp av trummor eller vad fan som helst så är jag på iaf!
Didrik Strömberg får frågan i Jönköpingsposten om han börjat tänka på kval...
"-Vi alla ser hur vi ligger till och det går inte att ignorera. Vi måste vara beredda på att det kan bli kval så att det inte kommer som en chock. Men det är inte heller så att vi redan har ställt in oss på kval. Vi måste prestera i de återstående matcherna oavsett vad som väntar och så som upplägget är har vi ju allt i egna händer, säger Strömberg.".
Allt i egna händer? HV måste ta 15 poäng på 5 matcher, och det kanske inte räcker ändå...
Håkkybåkky: Man skulle kunna ställa några riktigt feta högtalare på västra stå under ett hav av flaggor. Koppla upp en lina med 🎙 🎤 till en skärm med C-More i en studio eller liknande. Ute kanske... I studion står ett gäng skönsjungande samövade supportrar med trummor osv. och följer matchen samtidigt som man låter sig höras på läktarna. Kanske via musikryttarna i hallen? Sveriges första DJ-klack? Nu är ju inte jag en så kreativ person. Men någon mer kreativ kanske kunde fundera ut något spännande för att lyfta våra krigare;)
Smokey: Vilka kriterier är det för att an ända logerna? Måste man äta? Skulle ju annars gå att få in ett gäng supportrar där, dock kan dom inte se slutet, men finns ju play så man kan se slutet ngn annanstans
Gorkyman: Logerna kommer att vara stängda när matchstart är 19. Villkoret är att det ska serveras mat, annars räknas det itne slm en restaurangplats, vilket logerna egentligen är.
Från den positiva sidan så konmer vi att spela våra matcher 18 om vi går till semi, tack vare att det är påskvecka och våra hemmamatcher spelas på helgdagar.
Nisse på Mon or: När det handlar om Freddans framtid så undrar även jag. Men som det känns runt det mesta i den här klubben just nu så verkar vi befinna oss i ett drömläge, jag kan inte förmå mig själv att uppbåda en känsla av stress även om jag aktivt försöker. Vi supportrar blir direkt stressade när det ryktas om spelartapp, precis som om t.ex Löökes 62 poäng bara försvinner och ersätts med noll, om nu han väljer att nappa på Leksand bud.
I verkligheten innebär ju ett sånt scenario bara att hans roll blir ledig och kan ersättas med en annan spelare som får en framskjuten roll, och är det något vi vet så är det att förtroende genererar utveckling (lex Lodin/Carlson/Hartmann/Lundin/Lööke/JJ/osv). Det gäller bara att vara omsorgsfull i att välja ut den ersättande spelaren, och det Nubben hela tiden påtalar är att vi är extremt attraktiva bland unga spelare som vill ta nästa steg. Då är det liksom inte Kaijser som är på tal, utan topptalanger i jakt på den perfekta språngbrädan. Det är utvecklingsmiljön Timrå IK man vill tillhöra, vilken serie vi tillhör verkar underordnat.
Där är Freddan en jävligt viktig nyckel, men samtidigt pockar ju den ”riktiga världen” på också: han har anbud från andra klubbar. Ska jag ta ställning till hans vara/icke vara just i dagsläget så är det solklart: förläng! Men samtidigt har vi ett favorittryck just nu som den här klubben aldrig tidigare upplevt. Går vi inte till final så är det ett monumentalt misslyckande, går vi inte upp så är det ”bara” ett stort misslyckande. Då har vi misslyckats med säsongens målsättning, och då faller nog det mesta sig naturligt kring Freddans status.
Jag kan tänka mig att det är lite så man resonerar, att båda parter vill avvakta och se. Går vi upp och han ändå väljer att dra så skulle jag förstå det fullt ut också, då får någon annan ta vid och en helt ny resa startar. Första delmålet är att nå SHL, nästa delmål blir att ”etablera sig”, vilket är betydligt mer löst i kanterna och saknar tydligt slut.
Smokey: Bästa förslaget jag hört på länge. Enda problemet jag ser är att det ibland kan vara lite försenat på Cmore, så risken finns att jubel och tillrop kommer alldeles för sent. Man får fokusera på hejaramsor i så fall.
Håkkybåkky: Dessutom finns ju risken i slutspelet att matcherna går till flera perioders förlängning och då får ju inte publiken i restaurangerna vara kvar efter kl 20:30.
JanneH: Ja det är väl lite det jag menar med att man avvaktar utfallet av slutspelet, om det nu överhuvudtaget ligger till på så vis. I den mån det går, för Freddans del. Han sa väl i den där artikeln angående de intresseförfrågningar han fått att han behövde lämna besked hyfsat snart. Oavsett utfall av slutspelet så har han givetvis sin plats här, det är mest vad han själv vill.
Nubben brukar ju uppmana sina adepter att pröva sina vingar när läget erbjuds, och den här klubben kommer givetvis överleva även utan Freddan som huvudtränare.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·