1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591412 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2021

« · 2172841 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2021
9037: Läste ngt om att Löven-Wiklund ansåg att Mora-spelarna är fegisar som gömmer sig bakom domarna? Visst vet han om att det är Löven som spelat i grön/gult? 😬
Låst ämne

Imorgon levereras slutspelshalsduken 😀
Låst ämne

Väsby klarade sig en match till
Låst ämne

Charlie2: Jag gillar verkligen er tråd om de kommande möten. Det värsta som nämnts är ”råttjävlan” 😉
Vi får se hur det går om om vi (AIK) förlorar så önskar jag er lycka till.//M
Låst ämne

JanneH: ja nog ska detta gå vägen. Det är klart att är rankning något de som synes vägt in så blev ju valet okomplicerat. Utan den faktorn håller jag ändå Västerås som det bättre valet. Hoppas nu på att SSK tar hand om Västervik så vi slipper välja dom om vi går vidare.
Låst ämne

Andersson: Det hoppas jag på. Oskars skräll och Brynäs seger. Men HV71 - Clubben i play-out skulle vara lite för underbart för att det ska gå hem.
Låst ämne

ionloo: lägst rankat, enklast resa, bra resultat i säsongens tidigare matcher. Valet var nog ganska lätt. Denna kvart ska vi kunna krångla oss ur även om spelet hackar.
Låst ämne

TimraStockholm: tänk om Oskars skräller idag ....
Låst ämne

Andersson: Det skulle vara intressant om HV knäckte Brynäs i eftermiddag, då lever bottenstriden i högsta grad.
Låst ämne

Idag åker troligen Väsby ur allsvenskan . Dessutom ångestmöte deluxe i SHL när finalisterna från 2017 slåss om att slippa kvala
( Brynäs - HV71 )
Låst ämne

Bäst av fem! Bäst av fem! Bäst av fem! Bäst av fem! Bäst av fem!
Två hemma. Två borta. Eventuellt femte avgörande hemma.

AIK ska inte bara slå Timrå IK en gång, inte två gånger, utan tre gånger av fem...

Lycka till.
Låst ämne

Har varit helt offline ikväll men loggar in nu och ser valet. Inte helt otippat och AIK även om jag själv trodde på Västerås. AIK är ett lag som helt klart ska kunna bemästras av Timrå med så klara SHL-ambitioner. Jag hoppas dock att argumentet att man väljer lägst rankade laget är ett spel för galleriet och för att inte ge nån extra tändvätska. Lite mer taktiskt upplägg än så ska man väl kunna kräva nu då vi har allt i egna händer. Längtar till måndag! Nu kör vi!
Låst ämne

thorwald: precis!
Låst ämne

Äsch, jag tänker så att ska man upp till SHL så ska man kunna slå alla lag. Då är det mest fair välja det lägst rankade lagen så att de bästa lagen möts längre fram i slutspelet.
Låst ämne

Zäta75: Håller med. Lite nervös. Hade hellre valt Västerås men förstår också att man vill välja det lägst rankade laget.
Låst ämne

297: Oväntat och fel val enligt mig att välja AIK. Västerås känns som ett mindre hot. Men vi ska slå AIK bara vi spelar normalt. Men i slutspel kan allt hända.

Oväntat också att Löven valde Mora. Känns som 50-50.
Låst ämne

Spock: Ett rykande färskt exempel på att det ligger döda hundar begravna med riktning Solna.

?AIK spelaren gör en sådan rörelse som man gör när man spottar, Edsby-spelaren reagerar på ett sådant sätt som man reagerar om en sådan incident föreligger?, skriver DN i domen. DN kan ändå inte bedöma att något fel begåtts...

www.aftonbladet.se/sportbladet/a/eKOWG4/aik-stjarnan-frias-for-pastadd-spottloska--edsbyn-kan-vagra-fortsatt
Låst ämne

Helt rätt av Timrå, det lägst rankade laget. Dessutom ett av få återstående lag som vill spela hockey. Vinner vi inte här så är det bara att lyfta på hatten för ett bättre lag!
Låst ämne

Rytter: ja med respekt för AIK-fansen så tror jag också vi tar denna serie ganska enkelt. Det är stor skillnad mellan lagens toppar och dalar.
Låst ämne

Andersson: haha ja såklart, det är han alltid. Hans fru tog sista kakan från fatet, då blev han putt. Han ringde direkt Vesel så han hade nån att grina med
Låst ämne

Andersson: Tvärtom. Stanna vid sponken och släpp journalistiken ;-)
Låst ämne

Andersson: Sant dä
Låst ämne

ante08: Släpp flaskan Wennerholm
Tips: Björklöven vinner med 3-1 i matcher
Tips: Mora vinner med 3-2 i matcher
Say what
Låst ämne

Wennerholm: Timrå väljer AIK i kvartsfinal och jag tror det kan bli deras svåraste matchserie i slutspelet.

Allt att förlora mot ett lag som har allt att vinna.

Dessutom har AIK en historia som jättedödare i sina två senaste kvartsfinaler.

Det var det kanske mest riskfyllda valet - men helt rätt av Timrå.
Låst ämne

Helt galet upplägg ändå, vi är alltså 42 poäng före Gnaget efter grundserien men det har vi inget för nu, vi får alltså möta 9:an i tabellen. Varje match borde starta med 2-0 ledning om det hade varit rättvist. Hade varit ett bättre upplägg.
Låst ämne

Spelar ingen roll vilka vi väljer, kan vi inte vinna mot nått av dessa lag så förtjänar vi inte att gå upp ^^

Nu ska vi krossa råttjävlan! }:)
Låst ämne

palleparling: För att Gnällsson var upset ?
Låst ämne

Skickar in 300 kr varje hemmamatch i detta slutspel , det känns som att "Laget på Mon" behöver alla pengar dom kan få. Vilka är med på det ?
Låst ämne

Varför deltog tränarna på videosamtalet, men i Björkröven så deltog Kenttä istället för surpuppan Gnällsson.
Kan det har varit så att Kenttä försökta värva Mike Helber under intervjun? Tänker att dom har ju typ redan 80% nordamerikaner som dessutom sett för många vintrar...
Låst ämne

9386: Daggen vill ju va med ?
Låst ämne

297:

Varför skulle det vara uppseendeväckande att välja det sämsta laget av de som var kvar?

Hade ju varit märkligare att välja Västerås och då egentligen skicka signalen att man är rädd för AIK.

Nej helt rätt att ta det sämsta laget, ni skickar ut dem 3-0 eller 3-1 i matcher, enkel resa till semi.
Låst ämne

hockey_21: Löven valde alltså Mora, där bli Löven utslagna..lika bra att börja fira SHL avancemanget nu redan🍾🍾🍾🍾🍾🍾
Det är klart!!! SHL nästa år för Timrå.
Låst ämne

Kerstin_k: Håller med Knylan vad han skrev nyligen. Åker vi ut mot AIK så gör vi det ändå mot ett lag som vill spela hockey. Tänkte skrivit senaste matchen vi vann med 4-1 att det var en av de mest underhållande matcher jag sett med Timrå denna säsong. 👍
Låst ämne

JanneG: Ettan borde gå upp direkt och sedan en kvalplats för de övriga skulle vara mest lämpligt. Enligt modell a la Allsvenskan / Superettan. Men SHL styr tyvärr hockeyförbundet...
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: haha vafan jävla autocorrect😂😂
Låst ämne

TimraStockholm: japp, kul!
Skall jag vara helt ärlig borde ni gå upp direkt, helt sjuk behöva spela mot lag 9-10
Låst ämne

JanneG: Lyckas ni ens vinna en match tycker jag att ni ska vara nöjda.
Låst ämne

Linkovich: Ser man på.. AIK.
Hade vi fått ha en skönsjungande klack i isladan så är det givet att det skanderats den här fina klassikern när vi mött Gnaget: "Spela bandy! Klapp, klapp, klapp"
Låst ämne

JanneG: så är det. Men tycker att det var mer uppseendeväckande att löven valde Mora än att vi valde er.
Låst ämne

JanneG: Vi ses på måndag Mr Jannne :).
Låst ämne

Spock: härligt där kom den😂svaghetstecken, komplex är inte klädsamt, kom igen nu, sluta grina
Låst ämne

IN nubben we trust ♥️
Låst ämne

Spock: men spännande blir det som när lyckner valde Timrå för modos del för en hel del år sen starkt!
Låst ämne

palleparling: Vi får hoppas att Claes har en öppen Entré då... 😉
Låst ämne

297: absolut, men slutspel är slutspel
Låst ämne

Varför AIK??? Vi har 4-0 i matcher mot Västerås, målskillnaden var väl typ 20-5 eller nått sånt dessutom? Jag tycker valet var dumt faktiskt, tror det kommer bli sjukt tajt och jag har tyvärr känslan av att AIK vinner med 3-1 i matcher. Baserades valet på att vi vann med 8-0 tidigare eller? Nej herregud säger jag. Båda har väldigt bra utespelare, men jag tycker ju Claes Entré är 29475 gånger bättre än Myrenberg/Kruse.
Låst ämne

JanneG: kommer ramsan gå ”Smart att välja gnaget, ja det var smart att välja gnaget” om vi vinner?
Låst ämne

Lub: AIK alltså..?

Tja, ska man ta guld ska man ju vara det lag som vinner flest matcher. Oavsett motstånd.

Dan vad spännande att det drar igång!
Låst ämne

JanneG: No offence men objektiv fakta är att ni är lika kassa som Västerås. Vinner ni så vinner ni men det var inte för att vi ”valde fel”, då har ni gjort en övermänsklig förbättring av ert spel i kombination med en total underskattning från Timrås sida.

Skrönor och fabler kan vi bortse från.
Låst ämne

Lub: läggmatch ?
Låst ämne

« · 2172841 · »