9037: Läste ngt om att Löven-Wiklund ansåg att Mora-spelarna är fegisar som gömmer sig bakom domarna? Visst vet han om att det är Löven som spelat i grön/gult? 😬
Lub: Ok, vad tror ni om övriga kvartsfinalserier, vilka lag går segrande hur drabbningarna?
Timrås framfart avhandlas ju framförallt i matchtråden.
Jag tror följande: • Löven-Mora: 3-1 (tror Löven vinner i em) • BIK-Västerås 3-1 (tror BIK vinner i morgon, trots förlusten senast). • SSK-VVIK 1-3 (tror VVIK slår ut SSK i morgon, deras defensiv blir för svår för SSK).
Inte så många skrällar kanske. Jag anser att VVIKs framfart knappt kan benämnas skräll längre, de har spelat stabilt hela säsongen...
Lub: Tälje har inte vad som krävs för att gå vidare, den tar Västervik. Moras målvaktsspel räcker inte för att slå löven tyvärr. Västerås tycker jag har bjudit på för mycket mot BIK men senast var dom riktigt bra och rejäla i defensiven. Dom har också blivit fullständigt rånade av domarna i två matcher. Tror Västerås vinner och tvingar fram en avgörande där som dom tyvärr förlorar.
Lub: jag tror som dig men önskar innerligt att Västerås vänder och slår ut BIK. Blir det inte så och förutsatt att Timrå går vidare börjar jag nästan föredra Löven framför Västervik i en. ev. Semi. Gillar inte vad jag ser i Västerviks sätt att stänga ned SSK och med Marmenlind där bak kan det bli en otäck mardrömsserie.
Andersson: Jag skulle välja VVIK om jag ska måste välja mellan VVIK och Löven. Bäst vore det om Västerås slog ut BIK. Men vi ska göra vårt vi också först...
Starkt av Karlskoga går bara på 5 backar när bästa backen Johan Larsson fick kliva av efter 1a. Tycker de taget över i sudden hoppas de orkar tycker Löven blir tröttare efter total lekstuga 1a per.
Viktigt att Hartmann, Lööke & Jonte fick måla igår, stabila ass av Lundin också. Men hoppas de 3 första grabbarna lyckas överkomma spökerna nu iom målena och kan köra på för fullt i fortsättningen M/
Är otroligt imponerad av Karlin! Bara en sådan sak som när han plockade deras på förhand viktigaste spelare, Marmenlind, igår bevisar hans storhet och tyder på grym fingertoppskänsla. Snacka om att han coachar! Jämför det med Freddans "coachning" av bl.a Svedberg under SHL-året. Fy fan, tänk om han haft ett uns av den fingertoppskänslan då...
josha840: Inte lätt att hålla koll på alla matcher, är ju hockey varje dag nu 😊.
Jag är iofs partisk men upplever att för tillfället är SHL slutspelet minst intressant av alla matchserier... Ytterligare ett bevis på den skeva pengafördelningen mellan ligorna...
Lub: kollar på hockey varenda dag. Kan ärligt talat säga att jag inte kan pricka in en enda SM-guldvinnare dom senaste fem åren. Växjö? Vem vann 2020? Slutspelet i SHL är det minst spännande turneringsspelet i sverige, i klass med SDHL. Div.1-kvalet är mer rafflande.
Zäta75: Jag önskar jag kunde bry mig så mycket att jag hejade lite extra på något lag i SHL :) Jag tycker vi som timråiter har varit så bortskämda med matcher som VERKLIGEN betyder något att jag har svårt att se ett SHL-slutspel frammana samma känslor. Det kanske skulle kännas annorlunda om Timrå spelade i SHL men jag har svårt att se det. Slutspelsstriden mot Modo 2007 och serien med skridskoskenan mot HV71 tycker jag inte smäller lika högt som att vända 3-1 underläge till 4-3 vinst mot Karlskrona. Kommer man någonsin få vara med om något liknande igen?
Kerstin_k: Väldigt tråkigt besked, hoppas han tillfrisknar snabbt. Men också att man inte riskerar ngt. Övriga får chansen att kliva fram. Var många som såg betydligt bättre ut igår...
297: Ifjol ställdes det väl in helt. Nä SM-slutspelet har varit ointressant länge, närmast sörjande som bryr sig. Jag tror inte heller jag kan pricka rätt på en hel femma i något SHL-lag. Men det är väl så det är man är intresserad av den liga där ens lag härjar även om jag faktiskt följde Hockeyallsvenskan rätt bra när vi var I SHL senast. Man ville vara ha lite koll på motståndet för man var ju beredd på kvalet lite :P
Kerstin_k: Riktigt tråkigt. Vår bästa spelare borta i minst 2-3 matcher då antagligen eller vad tror ni? Tillbaka tidigast i en ev 7e match eller till en ev final?
Antagligen får Reinhardt in och spela nu och Johansson som extra forward
297: Om allt går 100% enligt planen så bör han vara borta i ungefär en vecka. Vet inte hur vanligt det är att man går ett steg i trappan varje dag dock?
kulltorp: ja jo men vafan. Tycker absolut att OJ förtjänar att luftas men det känns bara skit att våran bästa spelare åker på det här. Nattsvart. OJ kan ju inte väga upp tappet av Lodin och det kan inte Reinhart heller.