1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591661 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2021

« · 2179392 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2021
297: Skönt att Dahlén och Lööke vaknat vid liv nu när Lodin är borta.
Låst ämne

kulltorp: ja jo men vafan. Tycker absolut att OJ förtjänar att luftas men det känns bara skit att våran bästa spelare åker på det här. Nattsvart. OJ kan ju inte väga upp tappet av Lodin och det kan inte Reinhart heller.
Låst ämne

ionloo: Madsen.

81 - 33 - 54
63 - 52 - 94
38 - 29 - 44
17 - 23 - 13
Extra: OJ

Typ något sånt imorgon..
Låst ämne

Timråhej: Vid eventuellt bakslag börjar man väl om hela trappan också?
Låst ämne

297: Kanske kan detta öppna för vår junis?
Låst ämne

297: Om allt går 100% enligt planen så bör han vara borta i ungefär en vecka. Vet inte hur vanligt det är att man går ett steg i trappan varje dag dock?
Låst ämne

Zäta75: Han ska följa hjärntrappans steg för rehab och det ska gå 24 mellan varje steg (6 steg) förutsatt att han inte upplever några problem.
Låst ämne

Lub: men fy fan. Då är det definitivt färdigspelat i semin för Lodin. Det blev en dyrköpt seger igår.
Låst ämne

Kerstin_k: Riktigt tråkigt. Vår bästa spelare borta i minst 2-3 matcher då antagligen eller vad tror ni? Tillbaka tidigast i en ev 7e match eller till en ev final?

Antagligen får Reinhardt in och spela nu och Johansson som extra forward
Låst ämne

Kerstin_k: Ajdå, tråkigt då han varit så het. Jag var inte så vaken på hur man formerade kedjorna igår efter att han utgick. Vem tog hans plats då?
Låst ämne

Kerstin_k: Det var icke bra. Då är han väl tillbaka tidigast i en ev. final.
Låst ämne

Ajaj :(
Låst ämne

297: Ifjol ställdes det väl in helt. Nä SM-slutspelet har varit ointressant länge, närmast sörjande som bryr sig. Jag tror inte heller jag kan pricka rätt på en hel femma i något SHL-lag. Men det är väl så det är man är intresserad av den liga där ens lag härjar även om jag faktiskt följde Hockeyallsvenskan rätt bra när vi var I SHL senast. Man ville vara ha lite koll på motståndet för man var ju beredd på kvalet lite :P
Låst ämne

Kerstin_k: Väldigt tråkigt besked, hoppas han tillfrisknar snabbt. Men också att man inte riskerar ngt. Övriga får chansen att kliva fram. Var många som såg betydligt bättre ut igår...
Låst ämne

mikenomad: Hjärnskakning på Lodin. Oerhört tråkigt. Hoppas på snabbt tillfrisknande.
Låst ämne

297: Vann inte HV mot Brynäs 2017? Och Frölunda är väl regerande? 🤔

Utan att googla är jag inte säker
Låst ämne

Zäta75: Jag önskar jag kunde bry mig så mycket att jag hejade lite extra på något lag i SHL :) Jag tycker vi som timråiter har varit så bortskämda med matcher som VERKLIGEN betyder något att jag har svårt att se ett SHL-slutspel frammana samma känslor. Det kanske skulle kännas annorlunda om Timrå spelade i SHL men jag har svårt att se det. Slutspelsstriden mot Modo 2007 och serien med skridskoskenan mot HV71 tycker jag inte smäller lika högt som att vända 3-1 underläge till 4-3 vinst mot Karlskrona. Kommer man någonsin få vara med om något liknande igen?
Låst ämne

297: Jag hoppas att Rögle, Leksand eller Skellefteå vinner SM-guld.
Låst ämne

Lub: kollar på hockey varenda dag. Kan ärligt talat säga att jag inte kan pricka in en enda SM-guldvinnare dom senaste fem åren. Växjö? Vem vann 2020? Slutspelet i SHL är det minst spännande turneringsspelet i sverige, i klass med SDHL. Div.1-kvalet är mer rafflande.
Låst ämne

josha840: Inte lätt att hålla koll på alla matcher, är ju hockey varje dag nu 😊.

Jag är iofs partisk men upplever att för tillfället är SHL slutspelet minst intressant av alla matchserier... Ytterligare ett bevis på den skeva pengafördelningen mellan ligorna...
Låst ämne

ionloo: Ahh, nice. Hade missat det.
Låst ämne

josha840: Jo, men matcherna har väl viss förskjutning i starttid? Det får bli två skärmar. 😂😬
Låst ämne

josha840: Ångestkvalet börjar 19:30 så man kan nog zappa lite
Låst ämne

Är otroligt imponerad av Karlin! Bara en sådan sak som när han plockade deras på förhand viktigaste spelare, Marmenlind, igår bevisar hans storhet och tyder på grym fingertoppskänsla. Snacka om att han coachar! Jämför det med Freddans "coachning" av bl.a Svedberg under SHL-året. Fy fan, tänk om han haft ett uns av den fingertoppskänslan då...
Låst ämne

Lub: Jag har svårt att välja mellan den och första ångestmatchen i Gävle.
Låst ämne

Viktigt att Hartmann, Lööke & Jonte fick måla igår, stabila ass av Lundin också. Men hoppas de 3 första grabbarna lyckas överkomma spökerna nu iom målena och kan köra på för fullt i fortsättningen M/
Låst ämne

8179: Sant, men Drugge har spelat rätt så bra denna säsong om jag minns rätt...
Låst ämne

Vi får ju tacka för att Drugge lärde sig spela försvarsspel hos oss när han var här senast, det såg man klart och tydligt på 4-3 igår..
Låst ämne

roger_sundsvall: Match 2 mellan BIK-Löven. Vore intressant att se BIK går upp till 2-0 i matcher...
Låst ämne

2 💩lag
vilka avgör?
Låst ämne

Modano: mer sudden 👍
låt dom klösa..rommen ur varandra
hoppas på BIK
köpelaget löven suger
Låst ämne

Lub: Äh de är lugnt ... Harald kan ta ledigt
Låst ämne

Starkt av Karlskoga går bara på 5 backar när bästa backen Johan Larsson fick kliva av efter 1a. Tycker de taget över i sudden hoppas de orkar tycker Löven blir tröttare efter total lekstuga 1a per.
Låst ämne

ödmjukt
💩
Låst ämne

Andersson: Jo, BIK har imponerat i 4:e perioden. Men fortfarande 3-3.

Hur löser C More morgondagens sändning om denna match blir ultralång... har ju varit samma team igår och i dagens match...🤔😬
Låst ämne

Lub: BIK överlägsna i sudden . Harald tjatar om 3 eller 4 kedjor
Låst ämne

roger_sundsvall: efter att varit tillbakapressade hela 4:e tyckte Wiklund att det var jämnt och passivt från båda lagen. ödmjukt.
Låst ämne

Lub: Haha Wiklund i intervjun
- AW: mycket passivt spel från båda håll.
- LL: Men de har 10-2 i skott?
- AW: Jaha, där ser man...

😂😂😂
Låst ämne

Det går enligt planen de här . Lång match för finalisten
Låst ämne

bik -AHL ....3-3 sudden
muppen wiklund i tv
Låst ämne

9037: BIK-Löven, återkommande tema är skadade BIK spelare... är snart inga kvar...
Låst ämne

Snart dax igen! Hoppas målformen håller i sig.
Låst ämne

Lub: Frun skickade följande SMS till mig tidigare...

Det var inte min fru som skrev själva inlägget, eftersom hon inte kan ngt om hockey... 😬
Låst ämne

Andersson: Jag skulle välja VVIK om jag ska måste välja mellan VVIK och Löven. Bäst vore det om Västerås slog ut BIK. Men vi ska göra vårt vi också först...
Låst ämne

ionloo: Västervik eller Löven ... tja . Jag tar nog ändå Västervik .
Löven har varit vårt boogey-team sen typ 97
Låst ämne

Lub: jag tror som dig men önskar innerligt att Västerås vänder och slår ut BIK. Blir det inte så och förutsatt att Timrå går vidare börjar jag nästan föredra Löven framför Västervik i en. ev. Semi. Gillar inte vad jag ser i Västerviks sätt att stänga ned SSK och med Marmenlind där bak kan det bli en otäck mardrömsserie.
Låst ämne

Lub: Tälje har inte vad som krävs för att gå vidare, den tar Västervik. Moras målvaktsspel räcker inte för att slå löven tyvärr. Västerås tycker jag har bjudit på för mycket mot BIK men senast var dom riktigt bra och rejäla i defensiven. Dom har också blivit fullständigt rånade av domarna i två matcher. Tror Västerås vinner och tvingar fram en avgörande där som dom tyvärr förlorar.
Låst ämne

Andersson: Ja, en match avgjordes efter en solklar trippingutvisning. Men man vet aldrig med Mora, de har spelat bra tidigare...
Låst ämne

Lub: hoppas mora skräller , men det känns avlägset
Låst ämne

Lub: Ok, vad tror ni om övriga kvartsfinalserier, vilka lag går segrande hur drabbningarna?

Timrås framfart avhandlas ju framförallt i matchtråden.

Jag tror följande:
• Löven-Mora: 3-1 (tror Löven vinner i em)
• BIK-Västerås 3-1 (tror BIK vinner i morgon, trots förlusten senast).
• SSK-VVIK 1-3 (tror VVIK slår ut SSK i morgon, deras defensiv blir för svår för SSK).

Inte så många skrällar kanske. Jag anser att VVIKs framfart knappt kan benämnas skräll längre, de har spelat stabilt hela säsongen...
Låst ämne

« · 2179392 · »