1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591313 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2021

« · 2186998 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2021
Dr.Krykov: Kunde Per Svensson hamna i Schweiz så. Eller för den delen Besse :-D
Låst ämne

Spock: ”Gjort sig ett namn” nja. Har han gjort landslagsdebut? Nej, så utomlands vet de inte ens vem han är. Möjligen kan han få ett erbjudande inom Skandinavien. Annars kan jag tänka mig att det är Timrå, Oskarshamn, Djurgården eller spela upp HV som gäller för han.
Låst ämne

Sputnik: Strömberg har gjort sig ett namn i SHL nu. Inte säker på att han vill spela i en nykomling som riskerar att kvala för att hålla sig kvar, om Timrå ens går upp. Han kan nog hamna utomlands.
Låst ämne

297: Som sagt, Timrå är storfavoriter och alla gillar underdogs, samtidigt som alla Timråiter vill att alla ska gilla oss för vi är så bra.
Upplagt för lite frustration
Låst ämne

Vart är Nisse Ekman?
Låst ämne

Simmalugnt: Jag vet. :-)
Svarade på fel inlägg
Låst ämne

9233: Strömberg kommer nog hem. Wedda beror väl på.om han vill testa spel utomlands och tjäna lite kosing. KHL kanske?
Låst ämne

BlackBay: Tror inte att det blir nån Harde i HV om jag säger så
Låst ämne

2-0 till Brynäs nu. Kan man gissa 2-1 som slutresultat..... sjunde gången på raken för det resultatet lagen emellan isåfall.
Låst ämne

9233: en liten chans har ju hv men brynäs är överlägsna idag ... på bortaplan
Låst ämne

kulltorp: kan tycka att Harald är lite anti Timrå men det börjar bli lite väl mycket ”alla hatar oss” här inne. Det är ju inte som med löven där alla FAKTISKT hatar dom?
Låst ämne

Om ni går upp, kommer Strömberg och Wedin hem till Söönsvall då?

Finns ju inte en chans att hv klarar sig kvar i shl.
Låst ämne

Hockeyguru: Tycker han pratar om Timrå med värme varje gång det dyker upp i han och Svenssons podd. Märks att han följer er med intresse.

Sen jobbar han specifikt med SHL och fokuset ligger på de lagen.
Låst ämne

kulltorp: Nej, jag har aldrig påstått motsatsen.
Låst ämne

Linkovich: Ja dom hade fått det till det på något vis 😂😂😂
Låst ämne

Rallarn: Och jag tror inte han tycker så mycket om Modo....
Låst ämne

Simmalugnt: Sanny har ett stort Timråhjärta, tro inget annat.
Låst ämne

Linkovich: Jimmy ”Lassgård” Hamrin 👍😊
Låst ämne

Simmalugnt: Ok, det har jag missat isf. Tycker jag bara hör konstiga uttalanden eller inget alls så fort Timrå kommer upp på tapeten
Låst ämne

TimraStockholm: Exakt! Såg den kommentaren. Tycker också den var otroligt konstig.
Låst ämne

Simmalugnt: Yes, tack för rättelsen, rätt ska det vara
Låst ämne

Lub: Vätterstad, inte Vetlanda.
Låst ämne

T T: f...fri...frias?? Haha va?! 🤯
Låst ämne

Heisenberg: Svensson hade nog fått 5 games för knätackling där
Låst ämne

Kikar lite på HV71-Brynäs, kommer på mig själv att fundera kring vilket lag jag håller på i denna matchserie. Svaret blir inget av dem.

HV71, 71 kommer väl ifrån när Husqvarna-Vetterstad slogs ihop till HV. Det är ju 50 år sedan i år. Isf kan det bli ett trist sätt att fira ett jubileum...
Låst ämne

Hockeyguru: Han har ju hyllat Timrå åtskilliga gånger under åren, både i tv och tidningar.
Låst ämne

T T: Väldigt konstigt, eftersom det tydligt syns att han använder bakänden på klubban... fegt av DN...
Låst ämne

T T: Hade Hartmann eller Per Svensson gjort samma sak hade det garanterat blivit avstängning.
Låst ämne

TimraStockholm: minns att han va rätt kall när han drog också? Han var nog en legoknekt i mängden
Låst ämne

T T: trams , borde bli 2 matcher
Låst ämne

Hockeyguru: Har märkt en liknande tendens. I någon periodpaus mellan HV71 och Brynäs i kvalet svarade Sanny på frågan som lät ungefärligen "Vad spännande matchen mellan Timrå och Västervik är, eller hur?". Då svarade han något i stil med "äsch, jag fokuserar på den här matchen fullt ut". Tyckte det var ett lite märkligt svar med tanke på hans förflutna i TIK.
Låst ämne

HV-Brynäs, vilket jävla ös
Låst ämne

Andersson: här
Låst ämne

Varför kan Sanny Lindström i princip aldrig säga något positivt om Timrå? Han har fan varit lagkapten men låtsas om som att så inte är fallet, så fort det pratas Timrå hör man aldrig något vettigt från honom! Börjar störa mig ordentligt på det. Det är som att han skäms att han spelat i Timrå!
Låst ämne

Sputnik: Just denna säsong tycker jag inte BIK har spelat speciellt mycket fulare än något annat lag, och när det kommer till kampmoment så är vi minst lika starka, och i grunden ett mycket bättre lag. Men givetvis blir det stentufft oavsett vilket lag det blir. Något annat kan man inte förvänta sig.
Låst ämne

7043: Sant det. Det kommer blir en utmaning vilka det än blir. Spelmässigt har vi mer spets än BIK men är mest rädd för deras grisspel faktiskt. Känslan är att vi kan stå utan vår förstekedja efter 3 spelade matcher typ..
Man minns ju psykbrytet och överfallet på Lundin förra säsongen tex. För blir det så att Timrå visar sig bättre spelmässigt så lär det rinna över hos vissa i BIK som sagt.
Låst ämne

Sputnik: Om nu Löven går vidare har har dom ju inte vikt ner sig iaf. Snarare tvärtom.
Låst ämne

8437: Jag skulle välja BIK om jag fick välja, bl a beroende på deras skadeläge...
Låst ämne

covfefe: Slutspel är slutspel. Det tycker jag mötena mot både AIK och VIK bevisat. Löven har en tendens att vika ner sig. Det gör att pendeln börjar luta över till att vilja möta dem för egen del. Skulle också kännas bra om det blir dem. För skulle vi inte vinna finalen så har vi blivit av med ett hårt satsande lag till nästa säsong i så fall. Också ett lag som har gäckat oss sen länge.
Låst ämne

8437: Hemma har vi haft relativt lätt mot dem, vi borde ha ett psykologiskt övertag mot dem med. Men samtidigt kommer de ha ett enormt självförtroende efter att ha slagit ut löven om de blir så. Tror att vi har större chans att underskatta Karlskoga dock än om vi möter löven. Det är skitsvårt. Och som andra nämnt tidigare, minns när man satt och hoppades på Oskarshamn, och det gick ju inte bättre för det.. Jag är 50/50. Skiter faktiskt i vilka vi får, Björklöven vore dock skönast att slå ut. Det som får mig mest orolig är att vi alltid verkar lyckas förminska oss själva när vi möter löven dock, men nu är det nya förutsättningar.
Låst ämne

8437: Jag tar hellre BIK . Historiken mot Löven är ... inte bra , och dessutom verkar dom göra mål från ingenstans ibland
Låst ämne

Efter att ha pratat med några bekanta som också är timråfans så har jag idag kommit fram till att jag är i stort sett helt ensam i vår vänskapskrets att anse att Karlskoga är den solklart bästa motståndaren i en finalserie för oss?

Jag hävdar att vi alltid har haft det lätt för just Karlskoga men får inget gehör alls? Vad tror vi andra här inne i denna boken?
Låst ämne

josha840: och då i ett läge där Timrå redan ledde serien enormt mycket och inte behövde gå all in för att kriga om poängen.
Låst ämne

Timråhej: Ja det kom ett preliminärt besked igår, det är bekräftat: Liss är en luffare.

Angående avstängningen så kommer det nog besked i morgon.
Låst ämne

Timråhej: Nix, sjukt dåligt att dom ska behöva ta så lång tid på sig när matchen är imorgon..
Låst ämne

297: Har det kommit någon besked angående Liss?
Låst ämne

El Maco: när du skriver ”norrena sänktes vid blålinjen” så låter det absurt men det var ju ungefär så långt ut han hade åkt, hade manderville kommit från en annan vinkel hade norrena fanimej flugit in i avbytarbåset. Minns att jag jublade när han gick i backen, ingen målvakt har någonsin förtjänat att bli sänkt som norrena förtjänade det.
Låst ämne

Bragd-Birger: Ser man till sista 20 matcherna i serien var BIK bäst.1p före Timrå.
Sista 25 och 30 var Timrå bäst.
Sista 10 och 15 var Västervik bäst.
Sista 5 SSK och MODO.
Låst ämne

« · 2186998 · »