1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591308 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2021

« · 2187417 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2021
YourIntruder: Inte jag. Jag tycker att man skulle stängt ligan för nedflyttning denna säsong och tillåta uppflyttning som planerat.
Låst ämne

JanneH: FW har varit riktigt bra ja (i kombo med Svensson), men Harde/Carlson är ständigt den duo som bär det här lagets defensiv allra främst. Carlson har varit inne på ett mål i fem mot fem såhär långt, och det var den där tilltrasslade situationen när JJ fick ett slag på masken. Med honom och Harde på isen samtidigt så vet man att i stort sett ingenting kommer dyka upp mot egen kasse.

Sen har Harde fått ett lite skamfilat rykte nu på senaste men det hänger nog mycket samman med vårt kvävda PP mot Västervik. Där är jag nog mer beredd att credda Västervik än att tvunget peka på att våra spelare blivit sämre på något sätt. Så fort Västervik började stapla utvisningar så föll även deras BP ihop. Att Harde sen har varit inne på fler baklängesmål än Carlson tror jag har mycket att göra med att han dubblerar så mycket, och spelar mycket i slutet av matcherna vilket inneburit en del mål i tom kasse. Bara mot Västervik släppte vi väl in tre mål i tom bur (två st i match tre), och jag gissar att Harde var inne på samtliga.
Låst ämne

Sputnik: Nej men roligt att man fortsätter att våga testa spelare från HA. Dahlén innan och nu Marmenlind. Sånt kommer bara göra HA mer attraktivt i längden!
Låst ämne

Sputnik: Marmenlind utagen till Tre Kronor. Man har alltså Timrås offensiv som måttstock för att få komma med till Landslaget nufortiden. 😎
Låst ämne

YourIntruder: De är inte kloka där inne...
Låst ämne

Sputnik: Förvrigt skulle det kanske vara kul med Karlskoga. Så får förhoppningsvis Harald Käka upp vilka han anser är bästa förstakedjan i HA..
Låst ämne

YourIntruder: men har Brynäsarna ff skrämselhicka? Det borde väl ha börjat släppa nu? Men dom är roliga Gästrikarna! 😁
Låst ämne

I Brynäsboken har man redan börjat fokusera på nästa säsong. Stänga ligan och förfasa sig över att vinnarna i HA inte måste passera ytterligare ett nålsöga genom att kvala mot de sämsta i SHL.
Låst ämne

Sputnik: Men med det sagt vet jag inte om vi i vårt läge i så fall kan chansa på det rent ekonomsikt "och hela den biten".
Låst ämne

297: med en hel försäsong borde nog P.W hålla bra klass. Svårt att se hur han presterat som han gjort i KHL etc i modern tid som rundningsmärke. Känalsan säger mig att vi inte sett hans högstanivå.
Låst ämne

2064: Jag vågar inte tala ut och jinxa för mycket. Oerhört mycket hockey kvar. Men drömmer jag så hoppas man som du säger på en del hemvändare i allafall. Skall vi klara oss kvar denna gång så krävs det lite kräm på backsidan. Vår forwardssida var inte allt för kass ändå senast i SHL. Backsidan som höll medelmåttig HA klass. Ok då en förstecenter saknade man kanske men var inte offensiven vi föll på precis. 🙂
Låst ämne

Avskum: om han har någon som helst ambition att spela i NHL så är väl det samma sak?
Låst ämne

Lub: Ja skall Lodin spela SHL så är det topp 2 roll och det har man absolut sett han har i sig!
Låst ämne

Sputnik: Den kedjan kändes spännande... :)
Låst ämne

SebastianH: Kan tänka mig Lodin med Pääjärvi och Lander med. Bredvid 2 rutinerade herrar som tar ansvar. 😊
Låst ämne

297: Det var väl San José som deklarerade att han skulle över väl, inte Jonte?
Låst ämne

8179: Ser hellre om möjligt att dahlen-linan blir intakt från i år. Vet i fan om man sett en lina intakt i tre säsonger på länge.

Drömläget med Lander är väl parhästen pääjärvi och weddan 😅
Låst ämne

8179: Dahlén har väl redan deklarerat att han kommer att åka över efter denna säsong? Med all rätt, kan man tycka. Ska han slå sig in i NHL så är det nog nu han ska försöka ta den chansen.
Låst ämne

2064: Har följt Hållander mot Skellefteå, sjukt vilken utveckling han har haft i det här slutspelet, Luleås klart bästa spelare tillsammans med Lassi. Tror dock att det är klart att han åker över efter säsongen, läste det i någon tidning för några dagar sedan. Men ingenting är ju omöjligt, speciellt nu med coronan osv.

Skulle säga att det är 100% chans att Lander kommer hem om vi går upp. Det lär locka spelare som du säger, Dahlén tror jag exempelvis blir kvar då med. En lina med Hållander - Lander - Dahlén hade varit mumma, om man nu får drömma lite.
Låst ämne

Sputnik: Men nog borde det finnas utrymme att locka hem fler spelare vid en berättigad återkomst till SHL (anti-jinx)?
Hållander lär väl komma tillbaka, Päärjärvi borde ligga bra till, Lander likaså, Didrik Strömberg och kanske Wedin från HV. Det är flera som börjar komma upp i "komma hem åldern" bland dem och timingen vore väl perfekt. Får ni bara tag i en av dem så lär det följa fler.
Låst ämne

Tom Topp: ja FilleFilur har väl kanske rent av varit den bästa backen mot AIK och VVIK? Lite så som jag trodde Albin Carlsson skulle kliva fram
Låst ämne

Zäta75: Nu har jag kappvänt klart och landat i följande: Jag tror att ett Löven med blodsmak och i kombination med vår statistik mot dem vore jobbigast. Jag kan föreställa mig att de har en god förmåga att ställa om till noll i händelse av final och ha fullt fokus enbart framåt.
Känslan med BIK dock är att de kanske lite bränner ljuset i bägge ändarna i den här semin med tunn trupp och allt. Att de undermedvetet skulle vara aningens lite nöjda med en finalplats. Det vet vi att Americanos aldrig skulle vara, nöjda med att enbart nått finalen.

Så tummarna för BIK ikväll!
Låst ämne

297: Undrar hur Anton Strålman tänker kring sin fortsatta karriär. Han gick väl nyligen igenom Waivers i Florida utan att något att lag plockade honom. Bra ålder på 34 år och skulle få en ledande roll om han kom "hem" till Timrå.
Låst ämne

Hassan: Håller med, för 1:a och 2:a backpar behöver nog nubben öppna plånboken. Idag har vi ju en väldigt defensivt inriktad backsida, det skulle behövas ett par rörliga backar med krut i bössan. PW har ju ett bra skott men han skulle vara ett rundningsmärke i SHL tror jag.
Låst ämne

Hassan: FW har tagit stora steg den här säsongen, nu spelar han i ju iof ihop med Svensson. Men från att man ständigt har haft hjärtat i halsgropen tidigare säsonger, så är han numera hur stabil som helst. Sällan eller aldrig ett misstag, och fortsatt ett offensivt hot!
Låst ämne

mikenomad: Däremot* autokorrigering....
Låst ämne

297: Som det ser ut nu så är jag enig. Ingen av de du nämner går dock in som första backpar i ett SHL-lag oavsett ambitioner. Svensson är i min bok den mest givna, då han spelar det "lättaste" spelet och i ett SHL-lag skulle ha samma uppgift som idag minus kreativa halvlyckade framrusningar.

Fille och Albin har bra fjutt i rören men de skulle behöva typ Didrik bredvid sig. Hardegård pre-skada, absolut. Post-skada, nja, men det finns ju uppenbarligen där.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Rent statistiskt borde vi väl förlora tre och vinna fyra matcher i finalen? Känns som att det vore skönt i att typ skita i statistiken och bara förlora en match totalt.
Kan vi helt enkelt klubba det och gå vidare?
Låst ämne

En sjätte el sjunde period ikväll skulle smaka mumma. Vem som vinner mellan pest el kolera vet jag inte... det jag vet är att vi SKA vinna 4 matcher till!
Låst ämne

mikenomad: vilka backar skulle hålla för SHL spel om vi ev. skulle gå upp?

Svensson, Westerlund, Albin Carlson...? Hittar Hardegård tillbaka till nivån innan skadan så kanske men just nu är han inte där. Det hade varit mer logiskt med en omvänd klausul där: ”om HV åker ner och Timrå går upp så spelar Hardegård med HV”.
Låst ämne

Jag sätter en cykeltur till Sundsvall (ca 45 mil) på att det blir en kanadensisk spelare i Timrå IK som blir den avgörande pjäsen i finalen mot SHL. Någon som vågar sätta emot?
Låst ämne

JanneH: Blomman gör nytta i det tysta. Alla kan inte vara poängsprutor. Glad att ha med en sån rutinerad spelare i Timrå.👍
Låst ämne

Lub: Tycker gott att de kan satsa på svenskt rekord i längden på en förlängning. De har ju tidigare tagit sig till en sjätte period, så förutsättningarna finns där.
Låst ämne

Sputnik: Tror ni Säta kan tänka sig att slita fram rören ur garrderoben också?
Låst ämne

Matchdag idag, nä vi vann och slipper 7:e matchen. Hur mycket jag än älskar att följa Timrå IK så känns det skönt att slippa en hockeymatch denna gång.

Ikväll blir det lite fredagsunderhållning i form av BIK-Löven, går matchen till förlängning?
Låst ämne

JanneH: ja se hur bra det gick för Brynäs efter att han lämnade.
Låst ämne

Sputnik: ja fanns väl en anledning att Brynäs dumpade Blomqvist men förhoppningsvis har han "sparat" sig till finalen
Låst ämne

mikenomad: Utdrag från intervjun med Jimmy Hamrin idag:

"– Ur en mental aspekt kan jag tänka mig att Björklöven är en svårare motståndare. Det har varit en tuffare motståndare sett till spelarmaterial och vad de har åstadkommit över tid. Men Timrå var väldigt stora favoriter mot AIK och Västerås och det skulle kanske släppa mot Löven. Timrå blir storfavoriter mot BIK."
Låst ämne

Andersson: Bara att kolla på sargen den är högre än buren o klubban är över sargen!
Låst ämne

Breznak: "Dessvärre"?
Låst ämne

Puckat: Imorgon fredag kommer mer info om Tim Juels skada som jag förstått det. Dessvärre gör Mikael ”daggen” Eriksson comeback imorgon mot Löven.
Låst ämne

Sputnik: Lander och Lundin är inte fy skam på topp 2 centrar skulle jag våga påstå. Lundin nog inte allt för dyr med SHL mått mätt heller. Däremot känns det lite sådär att Blomqvist har kontrakt en säsong till om det blir SHL. Lär bli 3-4 e kedje roll max i så fall.
Låst ämne

jokklas: Så tänker jag med. En Lander kommer locka till sig fler namn. Topp 3 svenska centrar som spelar i europa vågar jag påstå. Tycker vi kan bygga vidare med denna backsida vi har tex. F.W, Svensson, Hardegård och Carlson.
Då finns det utrymme i budget till 2-3 bra backar på SHL nivå och lite kulor på Strömberg. Hjärta kan man inte köpa sig till alla ggr, även om Strömberg kostar kulor så är det ett mervärde i honom. P.W är jag lite osäker på dock, i så fall en kostnadsfråga men vi har nog ej råd med 2 sega backar på rören med tanke på Svensson också. Skägget har dock gudabenådad spelkänsla vad gäller fysiska speley och att läsa spelet, så där tror jag han bemästrar SHL med faktiskt!

Johansson har kontrakt men där behövs det nån mer till stabil målis att bygga på är känslan som kan konkurrera.
Låst ämne

Spock: Tankar kring nykomling och inte vilja spela eventuellt kval beror väl mycket på hur det ser ut i Nubbens bygge också. Är ett par andra starka namn på ingång är det lättare att få med fler.
Låst ämne

Dr.Krykov: Du får sortera bland Americanos transatlanter så hittar du Besse i botten.
Låst ämne

Västervik får trösta sig med Smålandsderbyn mot hååvee nästa säsong tror jag.
Låst ämne

Spock: Haha iofs sant! Efter den där missen av Strömberg vill nog inte ens HV ha kvar honom :-)
Vem är Besse?
Låst ämne

bar mofftak: trodde de skulle godkännas ....
Låst ämne

Andersson: Nja, det är till och med ovanför spelarens axel. Målburen är inte hög..
Låst ämne

2-1 IGEN . sjukt . bör bli mål , trots telefonen
Låst ämne

« · 2187417 · »