The great one: Vi har ju inte gjort en enda dålig period mot AIK denna säsong (förutom matchen med halva laget borta) så jag tror Freddan har koll på läget. Men det känns som att Västerås har mindre potential att växa i ett slutspel än vad AIK har. Å andra sidan, är det inte var något gammalt ”AIK-spöke” som ligger kvar och gnager hos många supportrar? Ser man till denna säsong så känns det hugget som stucket mellan AIK och Västerås.
bar mofftak: Ok, då är det bara att börja ladda inför match mot AIK på måndag kl 19:00. Känns nästan overkligt att vi äntligen är framme vid slutspelet...
mikenomad: Tänk på att vi börjar med två raka hemmamatcher och dessutom vann mot detta lag med komfortabla 8 - 0 för inte så länge sedan så lugnar nerverna ner sig lite. Om Timrå ska gå upp i SHL skall vi vinna över samtliga lag, annars har vi inget att göra där.
6868: Dumstruten på trodde jag ALDRIG när jag fick info av en som bruka ha känningar och rätt. Ja litar på Freddan o övriga att man har koll och KROSSA RÅTTORNA
TimraStockholm: ja i alla fall de fyra vi hade att välja mellan. Annars tycker jag absolut man kan tänka sig att en viss väg är mer fördelaktig än en annan.
Löven möter alltså hellre Mora än Västervik. 2-2 i matcher Mot mora denna säsong och 4-0 mot Västervik. Och de snackar om att avståndet inte spelar in? Hmm
AIK kommer inte få ut lika mycket av sin aggressiva check mot oss. Skillnaden i Kvalité på vår och TAIFs backsida är orättvist stor.
Tingsryd låg dessutom alldeles för mycket på rätt sida puck för att pressa AIKs försvar, vi har inte det bekymret. Lirar vi inte utan skenor kommer inte Setkov se ut som han gjort mot Tingsryd.
Ett problem jag ser med att välja Solna är att de har domarkåren, disciplinnämnden och hockeyförbundet på speed dial, krydda det med Torbjörns tvivelaktigt tvättade tusenlappar... He blir hemskheter!
thorwald: och då ska man tillägga att i senaste matchen mellan Mora -löven där löven vinner med 3-0 så har dom väldigt svårt med Mora trots att dom senare vilar 9 ordinarie spelare. Kentä har fått hjärnsläpp.
TimraStockholm: klart vi har hybris, drömläge att slå, om vi misslyckas är det ju en nobrainer, ni är ju Timrå nästan bäst i Sverige , vi hade samma läge mot HV och Luleå i SHL för ett gäng år sedan, då föddes ramsan ”Dumt Att välja Gnaget, ja det var dumt att välja Gnaget, dumt att välja Gnaget, ja de var dumt att välja Gnaget” sedan rullar det på så. Prova gärna👍🏻
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.