1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592574 inlägg · 6217 ämnen

Slutspel 2023

« · 2498358 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2023
joergenB: Tror inte heller att Timrå klarar det. Inte med det här menlösa spelet. Det håller inte att våra bästa spelare levererar som sämst när det gäller som mest.

Hanzl, Dahlén, Lander och EP är inte godkända i en sån här match. Lander och Hanzl hade jag förväntat mig mer av. Mycket mer av. Dahlén kan inte haft många minuter på is.

Jävla pissig start på den här serien ändå. Men förhoppningsvis lär man sig av det här och låter det vara en klassisk Timrå-insats så där efter ett uppehåll och steppar upp i övermorgon.
Låst ämne

RunarUp: exakt
trodde de skulle bli 2-2, de va nära många gånger,
sen slump 3,-1, massor av BP, där rök chansen,
men domarn är fa*n inte bra idag
Låst ämne

Bee: trodde någon på allvar att vi skulle vinna första matchen? Jag hoppades men jag tror fortfarande att detta avgörs i game 7. Hoppas vi överlever så länge
Låst ämne

SebastianH: Kittlar och kittlar. Truppenr väl i princip redan full och det ser ju inte ut att bli så mycket högre nivå på laget till nästa säsong. Backsidan är den stora skillnaden mellan lagen i dag tycker jag ändå. Örebro lyckas allt som oftast att komma ur med fart ur egen zon. Plus att Johansson skulle haft i allafall 1 mål idag med tyvärr.

Sen är det visserligen lite för mjukt bland vissa forwards, även om jag tycker Dahlén ändå är lite farlig och avig i offensiv zon, till skillnad mot EP14. Med "endast" Hållander in till nästa säsong så ser jag tyvärr inte att nivån höjs särskillt på forwardssidan heller tyvärr. Wedda fär skadebenägen för att lita på.

Synd med att det blev som det blev med Lodin då han hade varit perfekt för sån här slutspelshockey.
Låst ämne

Tallnäs: Ante antyder att ledande spelare inte får ligga -3. Kan det tyda på att man splittrar kedjorna pö söndag? Hanzl Dahlen Pääjärvi var katastrof idag
Låst ämne

Dubbeld: han har för saftig lön för att bli bänkad, de vet du. Kanske om vi skeppar honom nästa säsong och frigör lite pengar till en rejäl smejkal typ
Låst ämne

Detta är inte 100 meter, detta är ett maraton.
Ett smutsigt, fult och våldsamt maraton.
Jag är stolt hur grabbarna stod upp idag, man tog inte ett skit.
Örebro kommer inte orka möte oss, vi kommer nöta ned dom och ta detta
Låst ämne

Rättvis seger för Öret. Timrå stod på hälarna hela första. Klart bättre från andra och framåt.

Men: Hanzl/Jonte måste upp. Katastrofal insats idag. Usla bakåt och plottriga framåt.

Nu är vi igång i a f. Bara att ladda inför söndagen. Då jävlar lyfter vi hallen och kör över Örebro!
Låst ämne

Hörni surkukar!

Det här är inte över. Första perioden var en katastrof, inget annat.
Andra och tredje ger iallafall mig hopp inför kommande matcher.

Med konsekventa domare tror jag vi gjort match av det här redan idag. Sorgligt usel nivå på dom randiga tyvärr.

Tror filmningarna/förstärkningarna väckt känslor inte bara här i forumet. Tycker jag såg rätt många svarta ögon i tredje perioden. Hoppas Örebro får sota för tramsets redan på söndag.
Låst ämne

En permanent bänkning på EP hade inte varit dålig.

Ta in OJ istället
Låst ämne

jå1: Örebro absolut bättre. Men det blir jag inte lika irriterad över. Vi steppar upp ordentligt i andra men får inte riktigt chansen att komma loss helt. Han blåser sönder matchen.
Låst ämne

nu kör vi på söndag, Nästa bortamatch Luggar vi öret
Låst ämne

JanneH: Känns trubbigt framåt. Mycket skott i benskydd eller missade puckar.
Låst ämne

Man jagar mål och spelar i princip alltid EP...en spelare som knappt nätat sen Gustav Vasas tid.. undrar just vem i Timrå ik han sugit av för att förtjäna den speltiden? Eller om det står i kontraktet att han ska spela mest av alla oavsett eller något sånt...
Låst ämne

Som vanligt så torskar vi i starten. Släpper vi inte in 3-1, när vi faktiskt dominerar matchen under den sekvensen så tar vi detta. Men nu vart det som de vart, ÖREBRO har inte mer att ge. Men det har definitivt vi!!! Vi tar öret med 4-2 i matcher.
Låst ämne

Zäta75: "nästan vinna hemma". Årets understatement 🤭😆😅
Låst ämne

Rallarn:

”Jag är glad att det är över, så lämna mig ifred.
Du är det sista jag behöver och jag orkar inte mer.”
Låst ämne

Rallarn: Spelar ingen roll. Jag är så otroligt glad över att Timrå inte kommer att åka ur shl.
Låst ämne

Vi kastar bort en förstaperiod efter över en veckas vilande och går sedan 1-1 mot Örebro i resterande perioder trots att vi spelar boxplay i 12 minuter och PP i 4min.

Vi vinner denna matchserie med största lätthet. Mindre utvisningar, mer PP eller 5 mot 5, sen är Örebro bortstädat och återvunnet.

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Zäta75: förhoppningsvis kan vi skylla detta på uppehållet. Nästa match avgör serien
Låst ämne

josha840: Timrå pissar på sig själv. Skapar nada framåt och är ihåliga bakåt. Enkel seger för Örebro helt enkelt.
Låst ämne

Nisse1: Ja jag gillar inte hur EP behandlas. Han tillför ingenting men coachas som en toppspelare. Kompiscoaching är inte bra.
Låst ämne

Skärper vi till oss, och vi får oxå med oss
några powerplay, så tar vi dom
dom är inte Oslagbara
lite flaxx på 3-1, domarbeslut m.m
Låst ämne

Dr.Krykov: Det stämmer. Vi har en tendens att alltid vara ringrostiga efter ett uppehåll dock. Nästa hemma då smäller det. Det är en lång matchserie.
Låst ämne

Äntligen är det över
Låst ämne

Lakesi: 30-22 i skott bara men Örebro överlägsna. Första perioden avgörande

Nu måste vi nästan vinna hemma
Låst ämne

Man kan gnälla på domarna hur mycket man vill. Men Timrå ska va mest sur på sig själva ikväll.
Låst ämne

kulltorp: EP tillför ingenting, borde bänkas!
Låst ämne

Dallen-Hanzl-MPS kedjan inne på 3 av baklänges målen och Stenqvist o Eronen inne på 2 av baklänges målen. Säger en del.
Låst ämne

kulltorp: Stenqvist och Eronen inne på 2 baklängesmål

Hanzl Dahlen och Pääjärvi inne på alla 3 bakåt
Låst ämne

Timeout skulle komma kanske innan 4-1??? Men men
Låst ämne

Nä ska mycket till om vi ska kunna utmana Örebro över 7 matcher.
Låst ämne

Första perioden och utvisningar kostar oss matchen. Sen att vi fortfarande spelar EP i PP är ju också ett frågetecken.
Låst ämne

roger_sundsvall: TIMEOUT NUUUU?!

Va faan. Den skulle ha kommit i början av tredje för att lugna ner allt. Eller i första för att stoppa raset.

Jävla röv. Kukdomar och ett jävla kuklag.
Låst ämne

Rallarn: Det blev för tufft med handikapp på 2-0 i första perioden efter två dundertavlor. Vi var underdogs redan innan det. Nu måste Timrå gå ut och klippa nån i Örebro när matchen ändå är körd. Serien blir förhoppningsvis lång.
Låst ämne

sargad: själv kokar jag. Slarvig första period. Sen pissar domarn på oss efter det.
Låst ämne

roger_sundsvall: Rättvist! Vi räcker inte till idag. Örebro är tyngre och vi är inte vakna i första. PP måste upp. Mindre utvisningar.
Men ny match på söndag. Skönt att slippa ångesten iallafall.
Låst ämne

Ge mig silly season så det kittlar lite med Timrå!
Låst ämne

DJ Hemp: 4-1 Inte helt oväntat, TO nu dock oväntad.
Låst ämne

hahah, Timeout? Lägligt.
Låst ämne

sargad: Svårt att bli sådär upp i sig när det aldrig känns som att man är riktigt nära efter 2-0
Låst ämne

sargad: Håller med...
Låst ämne

Bara ta nya tag nästa match. Örebro bättre denna. Dock växte vi in i matchen och förhoppningsvis börjar vi inte lika paralyserat nästa.
Låst ämne

Time out? wtf
Låst ämne

pingvin: Där var det kört 4-1 i tom kasse

Örebro vinner lätt ikväll tungt att se
Låst ämne

Hörs på Söndag, då kör vi.
Låst ämne

Dubbeld: Bättre lycka nästa match. Förstaperioden får inte hända igen.
Låst ämne

hahah
o herre
matchen är över
örebro är svin
Låst ämne

Där kom 4-1 godnatt.
Låst ämne

4-1. Vad då, time out nu?