joergenB: Tror inte heller att Timrå klarar det. Inte med det här menlösa spelet. Det håller inte att våra bästa spelare levererar som sämst när det gäller som mest.
Hanzl, Dahlén, Lander och EP är inte godkända i en sån här match. Lander och Hanzl hade jag förväntat mig mer av. Mycket mer av. Dahlén kan inte haft många minuter på is.
Jävla pissig start på den här serien ändå. Men förhoppningsvis lär man sig av det här och låter det vara en klassisk Timrå-insats så där efter ett uppehåll och steppar upp i övermorgon.
Bee: trodde någon på allvar att vi skulle vinna första matchen? Jag hoppades men jag tror fortfarande att detta avgörs i game 7. Hoppas vi överlever så länge
SebastianH: Kittlar och kittlar. Truppenr väl i princip redan full och det ser ju inte ut att bli så mycket högre nivå på laget till nästa säsong. Backsidan är den stora skillnaden mellan lagen i dag tycker jag ändå. Örebro lyckas allt som oftast att komma ur med fart ur egen zon. Plus att Johansson skulle haft i allafall 1 mål idag med tyvärr.
Sen är det visserligen lite för mjukt bland vissa forwards, även om jag tycker Dahlén ändå är lite farlig och avig i offensiv zon, till skillnad mot EP14. Med "endast" Hållander in till nästa säsong så ser jag tyvärr inte att nivån höjs särskillt på forwardssidan heller tyvärr. Wedda fär skadebenägen för att lita på.
Synd med att det blev som det blev med Lodin då han hade varit perfekt för sån här slutspelshockey.
Tallnäs: Ante antyder att ledande spelare inte får ligga -3. Kan det tyda på att man splittrar kedjorna pö söndag? Hanzl Dahlen Pääjärvi var katastrof idag
Dubbeld: han har för saftig lön för att bli bänkad, de vet du. Kanske om vi skeppar honom nästa säsong och frigör lite pengar till en rejäl smejkal typ
Detta är inte 100 meter, detta är ett maraton. Ett smutsigt, fult och våldsamt maraton. Jag är stolt hur grabbarna stod upp idag, man tog inte ett skit. Örebro kommer inte orka möte oss, vi kommer nöta ned dom och ta detta
Det här är inte över. Första perioden var en katastrof, inget annat. Andra och tredje ger iallafall mig hopp inför kommande matcher.
Med konsekventa domare tror jag vi gjort match av det här redan idag. Sorgligt usel nivå på dom randiga tyvärr.
Tror filmningarna/förstärkningarna väckt känslor inte bara här i forumet. Tycker jag såg rätt många svarta ögon i tredje perioden. Hoppas Örebro får sota för tramsets redan på söndag.
jå1: Örebro absolut bättre. Men det blir jag inte lika irriterad över. Vi steppar upp ordentligt i andra men får inte riktigt chansen att komma loss helt. Han blåser sönder matchen.
Man jagar mål och spelar i princip alltid EP...en spelare som knappt nätat sen Gustav Vasas tid.. undrar just vem i Timrå ik han sugit av för att förtjäna den speltiden? Eller om det står i kontraktet att han ska spela mest av alla oavsett eller något sånt...
Som vanligt så torskar vi i starten. Släpper vi inte in 3-1, när vi faktiskt dominerar matchen under den sekvensen så tar vi detta. Men nu vart det som de vart, ÖREBRO har inte mer att ge. Men det har definitivt vi!!! Vi tar öret med 4-2 i matcher.
Vi kastar bort en förstaperiod efter över en veckas vilande och går sedan 1-1 mot Örebro i resterande perioder trots att vi spelar boxplay i 12 minuter och PP i 4min.
Vi vinner denna matchserie med största lätthet. Mindre utvisningar, mer PP eller 5 mot 5, sen är Örebro bortstädat och återvunnet.
Rallarn: Det blev för tufft med handikapp på 2-0 i första perioden efter två dundertavlor. Vi var underdogs redan innan det. Nu måste Timrå gå ut och klippa nån i Örebro när matchen ändå är körd. Serien blir förhoppningsvis lång.
roger_sundsvall: Rättvist! Vi räcker inte till idag. Örebro är tyngre och vi är inte vakna i första. PP måste upp. Mindre utvisningar. Men ny match på söndag. Skönt att slippa ångesten iallafall.
Hanzl, Dahlén, Lander och EP är inte godkända i en sån här match. Lander och Hanzl hade jag förväntat mig mer av. Mycket mer av. Dahlén kan inte haft många minuter på is.
Jävla pissig start på den här serien ändå. Men förhoppningsvis lär man sig av det här och låter det vara en klassisk Timrå-insats så där efter ett uppehåll och steppar upp i övermorgon.