Zäta75: tror dock inte på en rejäl utskällning i dessa typer av matcher. Tror mer på att ifrågasätta killarna ifall de verkligen vill detta eller inte. Ge de något som gör att de vaknar till liv och får den där blodtörstiga mördarblicken och faktiskt inser att nu är de fanimej slutspelsmatch. Att ge de en rejäl utskällning tror jag bara kommer leda till negativ stämning och fel inställning. Visst ska ante ha krav på de och säga åt de men inte på ett negativt sätt.
Långben: Jag finner ändå viss tröst i att det inte är spelarna vi har på långa kontrakt som sviker, det är spelarna som ska lämna klubben som sviker. Eller sviker och sviker, som gör ”misstagen” kanske man ska säga.
Kerstin_k: Nä nu ska jag njuta av den här matchen! Det är en sån match bara där vi kommer att få ohyggligt svårt att vinna. Men vilken säsong vi har gjort. Vi är femma o spelar game 7 i kvarten. Jag är väldigt nöjd med grabbarna. Jag kan bara bocka o buga. Det hade varit kul med semifinal men… jag ska njuta nu hur det än går! Tack för underhållningen Timrå. ♥️
297: Boxen i boxplayet blir ju totalt fel Lundin måste låta sin gubbe falla ner mot Skägget som står helt fel alldeles för brett,ytan som uppstår blir ju så enkellt för 1-0..
297: Jo, det blir lite långt, men det såg bättre ut mot slutet när vi fick spela med fem man. Vi får hoppas att de kommer ut med allt-eller-inget-attityd i andra. Örebro orkar inte i 60 minuter om vi får press på dem.
Kerstin_k: Vi måste förlägga tid i deras zon, vi kan inte lasta 20 min per match på Svensson och Didde, normalt sett klarar dom knappt 15 min per match. Svensson förlorar varje närkamp, han kan inte slå ett pass rätt och han är alldeles för långsam för Örebros check.
297: Mycket möjligt. Svårt att se vilken snöflinga som gömmer sig under hjälmen. Åsikten kring Linde står dock kvar. Jävla sopor båda två än så länge. Stenis får handen halvt avslagen och EP får ryggraden ommöblerad men dom där jävla dårarna verkar ha fått dubbelsidig stroke och armarna bara hänger. När det är åt andra hållet då har dom helt plötsligt slaganfall och det bara rycker i dom. Äckliga jävla avskum, så OFANTLIGT trött på domarfokus.
297: Kan tänka mig att det är en del axlar som är tyngda av stundens allvar också. Lätt att säga "vi har allt att vinna. Vi ska ut och ha kul", svårt att övertyga sig själv och verkligen låta det synas på isen.
Förhoppningsvis är första - och sista - stissiga perioden gjorde i den här matchen. Och man kan verkligen släppa ner axlarna och bara älska möjligheten att paja partyt.
Timrå ÄR tunga att möta när man väl får ner pucken djupt och skapar tryck. Fan, ut och ta tag i skiten.
Ok. Vi har en del att jobba på... Men, när domaren slänger upp armen som han har blivit uppsugen i brygga av hela äckliga Örebro och väljer att hånflinande hålla armen rakt ner vid en solklar siruation. Då blir det tungt. Jävligt tungt:(
297: så är det.. vi får det tungt i kväll om man tänkt göra 2 perioder till i samma stil..våra backar är väldigt lätta att stressa till att slänga iväg puckar på måfå och chans..
297: Är det dags för oss att få mål av typen studs via domarens suspensoar, Emil Larssons filmisar,, ribban och in via Enroths nackhår? Det vore fan inte en dag för sent.
jhnd91: Fast det var väl Nord som både tog crosscheckingen och som inte tog slashingen på Stenqvist? Bara ett lag som får spela slutspelshockey än så länge iallafall.
-” Vi sa efter förra matchen att vi måste komma upp i nivå på filmningarna. Förra matchen fick vi inte till dykningarna men nu i första hade vi två bra situationer. Nu gäller det bara att fortsatta falla i rätt läge så ska vi kunna få ett tiotal pp. Funkar ibte det får vi börja skjuta från bakom förlängda mållinjen igen”
Karlsson74: Sjuk jävla nivå att lägga domarnivån på i en match 7. Med såna här domare är det svårt att vinna vilken match som helst men sen boxen i boxplay, det såg ut som att vi spelade 3-5. Sen är dom dåliga passningarna tillbaka, vi kastar puckar överallt. Blir tufft när vi tappat Rindell och Erixon och måste lägga tid på Svensson osv. då blir Örebro väldigt tunga.
Woody Jokinen: Vår unge back ser väldigt bra ut! Hur det än går så har man ju fått ett nytt hatlag inför nästa säsong. Jag har aldrig sett ett lag som filmar så sjukt mycket. Men vi är på uppgång!
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla