Sputnik: Prio ett måste ju vara att bli av med Hanzl, där måste vi ha en rejäl slant att lägga på en spelare som är mer intresserad av Timrå IK än sitt instagramkonto.
Simmalugnt: Dahlén fick väl lämna NHL för att han inte hade defensiva kvalitéer och ärligt, långa stunder åker han och fikar i backchecken nu också även om han kan vara briljant offensivt. Nej det finns inte på kartan att Dahlén spelar i NHL.
Grym sista period och så trist att det inte räckte till :-( Såg också Antes intervju och hoppas att Brynäs kan vara i samma positiva läge om några år!! Grattis till en fin säsong och ni kommer vara ännu vassare nästa år!!!
Pyrret: Lämnar Dahlén så bör ju det finnas rätt mycket sköna kosingar att värva för. Även om Dahlén blir ett tungt tapp givetvis! Däremot har jag svårt att se att det blir Schweiz redan nu. Det steget tar han inte om det finns drömmar om NHL kvar. Stanna en säsong till i SHL och ta mer steg i det defensiva så lär NHL chansen dyka upp igen.
297: Kinnvall är ett rejält nerköp från Eronen om det nu stämmer. En förlorare som åkt ut med klubbar 3 ggr. Ingen spetsback. Jag är jättebesviken om han är klar för oss
Tack för några tröstens ord. Blir i alla fall inte sämre av dem. Har svårt att riktigt sortera känslorna nu. Tar en stänkare och sedan blir det bingen. Finns ingen annan väg.
Blir att följa HA-slutspelet nu. Avgjort mer intressant än SHL-varianten. Orkar inte säga så mycket mer…
Som ja sagt i ett par veckor nu! Vi spelade play-out för ett år sen.. Nu förlor vi match 7 mä uddamåle.. Tre tunga kuggar borta.. Örebro 4 tunga femmor!!! Vi har kämpat å slitit.. Mot Örebro som gör sitt 5:e slutspel!! Nu börjar bygget mot 2023/2024 och dä kann bar bli bättre! Tack Timrå IK för en underbar säsong!! Jag älskar er ❤️ Nu får en stödhålla på Frölunda som sambon håll på 😅
Kommer bara betygsätta de som spelat kontinuerligt. Betygen är inte enbart satta utifrån poängproduktion utan kan likväl vara att visa hjärta på isen. Alla lär nog inte hålla med.
Målvakt
Jacob Johansson: 4/5, otippat stark första halva av säsongen. Kommer må bra av konkurrens och av en lekkamrat.
Backar
Per Svensson: 2/5, kanske årets besvikelse. Otrygg med puck, bjuder på alldeles för mycket och glömmer för ofta att han är en av de största spelarna i SHL.
Tim Erixon: 3,5/5, genomgående bra och solid defensivt, känns som att han har mer i sig. Efter helvisiret åkte på var han betydligt sämre.
Joonas Lyytinen: 4/5, förmodligen vår bästa back i år, smart vid sarg och duktig med klubba och skridskor. Kommer betyda mycket nästa säsong.
Jacob Stenqvist: 2/5, en total livsfara i egen zon 80% av grundserien, träffar mål 1/10 skott, långsam och svag. Otroligt bra sista matcherna i serien och i slutspelet, men det räddar inte honom från domen.
Didrik Strömberg: 4/5, höjde sig enormt andra delen av säsongen då han började spela på sina styrkor, den didde vi vill se.
Elmeri Eronen: 3,5/5, genomgående bra. Varannan match har han dock kunnat se väldigt trött ut, avslagen. När han är påslagen är han toppklass.
Axel Rindell: 3/5, stundtals virrig i egen zon. Duktig med puck och bra på skridskorna. Har några nivåer till i sig. Finns mycket att bygga på här.
Centrar
Erik Andersson: 1,5/5, känns som att han knappt bidrar med något öht. Osynlig i princip hela säsongen. KAN inte göra mål oavsett antal chanser.
Albin Lundin: 3,5/5 växte mer och mer under säsongen. Tar alltid jobbet, guldgubbe, karaktär, hjärta. Inte den mest talangfulle spelaren men gör alltid det han kan.
Anton Lander: 5/5, vår kapten. Världsklass. Behöver inte ha mer beskrivning här.
Robin Hanzl: 2/5, inte hittat rätt med varken pass eller skott. Osynlig. Årets besvikelse tillsammans med Svensson. SHLs bästa andracenter blev tvärtom.
Forwards
Jonathan Dahlén: 4/5, vår allas Jonathan. Duktig som få, men har ibland lite för stora problem med att hitta rätt. Tror ett år i SHL i bagaget kan göra honom gott.
Emil Pettersson: 2,5/5, tyvärr inte bättre än så i år. Har egentligen hans målskytte att luta sig mot och uteblir det så blir han rätt överflödig. Finns otroligt mer att hämta.
Magnus Pääjärvi: 4/5, hitta en som sliter mer i varje byte. Verkar ha förstått att glansdagarna är över och jobbar mer med skridskoåkning, där är han bäst i laget. Bra värvning.
Robin Alvarez: 3/5, dubbelt så bra som förra året men en aning ojämn. Svårt med målskyttet sett till chanser. Växt i de flestas ögon.
Erik Walli-Walterholm: 4/5, en av årets positiva överraskningar. Skridskostark. Har förmodligen några nivåer till i sig men som vi inte lär få bevittna i Timråtröjan.
Panu Mieho: 3/5, solid, bra i BP. Tung att möta och en bra injektion då och då.
Sebastian Hartmann: 3/5, kom igång på slutet av säsongen. Har helt klart ytterligare nivåer inom sig. Bland de bästa forecheckarna i SHL. Guldgubbe.
Anton Wedin: 3/5, gjorde det bra men otur med skadan. Kändes som han precis hade kommit igång då. Är en erkänt väldigt duktig hockeyspelare. Kan skapa något från ingenting. Ser fram emot nästa säsong med honom, hel.
Tror inte jag glömde någon, och om jag gjorde det så fuck it.
Nu känns det tungt, mörkt, tråkigt och orättvist. Örebro och Linköping kan förövrigt ersättas med en stor parkering och ett IKEA-varuhus, tror ingen hade märkt någon skillnad eller brytt sig. Ses till hösten.
Besviken att man inte kan göra jobbet över hela matchen och ger dem 3 skitmål, Man skulle kommit upp i nivå direkt så hade det nog gått hela vägen men man får väl vara nöjd över prestationen överlag genom säsongen. Riktigt starkt av laget att ta en slutspelsplats och ge en match 7! Nu ser man framemot nästa säsong och silly🙏🏽 Heja Timrå IK ❤️🤍❤️🤍❤️🤍
En förbannat bra säsong av laget, men slutet gör ändå att det känns som ett lite surt uttåg. Chanserna fanns där, men felstudsarna i slutet ställde till det lite. Det var ju så att man började tro att semi var möjligt där ett tag, men icke.
Jaja, jag är helt nöjd med säsongen i sin helhet. Att pressa en kvartsfinal till 7 matcher och i praktiken till slutsekunderna var inget jag räknade med innan säsongen. Hoppas vi kan bygga vidare på det här och vara där i ett slutspel även nästa säsong, kanske med bättre förutsättningar att ta steget vidare.
Zäta75: Sämsta laget vet jag inte. Långa stunder har Örebro varit bättre och förtjänar väl att gå vidare, till viss del.
Däremot hade det (och ja - nu låter jag bitter och surkukig) varit jävligt spännande att spela om den här serien på lika villkor. Timrå lyckas alltså ta det till game seven när man långa stunder och många matcher tvingas spela både mot Örebro och domarna.
I segerns stund mäktar alltså Örebros klack inte överrösta Timrås. Det enda man hör är Timrås klack. DET gör det också att det känns ovärdigt att Örebro går vidare.
Slutspel hörrni. Det var ju jävligt roligt. Det gör vi om nästa år. Men med ett skarpare lag och jämnare nivå. En magisk säsong - med ups and downs deluxe - är över och det känns som en jävla ynnest att hålla på Timrå IK.
Man är helt jävla underkända i två perioder, ändå lyckas man komma tillbaka i tredje och göra match av det. Den styrkan i laget tar jag med mig! Känner varken ork eller relevans att fokusera på det negativa nu när vi avslutar så otroligt bra.
TACK för en fantastisk säsong Timrå, och hela HS! Det var längesedan hockey har varit så här kul ❤️🤍
Bee: Sörja i ett dygn? Jag kommer fan att sörja i flera månader. Vi kunde gått för final och guld i år. Speciellt om vi haft kvar Rindell och Wedin samt en mplvakt som spikade igen.
SCAarena: Otroligt forcering i tredje, synd att inte den kom lite tidigare bara. Är ändå otroligt stolt över grabbarna denna säsong. Några fingertoppsvärvningar på det här och vi utmanar i toppen. Alltid röd och vit..
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️