Lottningskänsla och sen sängen: Jag hoppas nästan på HV. Det är ett mycket bättre lag men det berömda tredje gången gillt kanske håller för en gångs skull. DIF är jag livrädd för, de är i ett grymt stim i år. Skellefteå kan vi absolut slå och LHC är sin egen värsta fiende, det kan säkert Challe spela på.
HV kommer absolut ta oss. Nog för att VF är darrigare längst bak i laget men med den uppställningen på papperet - och dessutom hygglig form, samt det faktum att ingen kan ifrågasätta att ettan tar åttan - de tar oss.
Redigerad kommentar
Ambroo: När Sebbe gav bort pucken bakom målet var jag säker på att det skulle ringa. Hela det bytet var de riktigt illa ute.
Men annars var det lugnt. Häpp!
Redigerad kommentar
maskot: Ta livet av dig eller lägg dig till med en mer nyanserad bild av verkligheten. Två alternativ.
Det har inte räckt med själva spelet och ishockeyn i sig för att göra den här säsongen till en pina fram tills idag, alla dessa onyanserade diskussioner har också bidragit i stor mån. Allt detta tisslande, bubblor hit, bubblor dit. "Det sägs..." o.s.v.
Gör Challe en Sören Cratz så måste hans polotröja upp i taket i Eon. Fan vet hur den här säsongen ska sluta. Vi var ytterst nära att kunna slå HV ifjol, med ett lag där egentligen Pyörälä känns som den allra tyngsta förlusten. Oavsett hur grundserien sett ut så vettefan alltså, vi har en matchvinnare till målvakt nu, vi har starka kontringsspelare.
Mitt tips: Vi vinner SM-guld. Vi gör sammanlagt 15 mål på 12 matcher. Släpper in två. Tråkigaste guldlaget någonsin.
maskot: Jääääla TJ!
Själv porrsurfar jag på nsd.se och andra LHF-anfrätta domäner. Det är vackert att spegla vår triumf i deras blanka ögon, kontrastverkan gör den egna lyckan ännu tydligare.
Redigerad kommentar
DJ Hemp:
Grovt räknat riskerar Timrå IK att gå back fyra-fem miljoner i år.
– Det är för tidigt att tala siffror. Men vi måste gå ända till final för att få ekonomin att gå runt, säger Johansson.
Jag väljer att klistra in Skarins statustext på Facebook:
stackars Modo med medaljen
som bara putsar sina minnen
dom sitter tyst bland gammalt skrot
kan inte se för allt sot
att ingen sitter mittemot
Redigerad kommentar
Måste säga att A Huss hoppande/skuttande efter slutsignalen vid kramkalaset var en riktigt höjdpunkt..
Näe fan vilken pärs. Ville inte kolla på matchen på min lilla 28-tummare så jag gick bort till bror och kollade på matchen. Jävlar vad vi satt och skrek.
Nervöst värre, Brorsan var övertygad om att matchen var över efter Landers mål medan jag var killen som sett laget tappa för många ledningar denna säsong för att kunna slappna av...
Jävlar vilken match :)