1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SM-slutspelet

« · 1364793 · » Till forumet

Sv: SM-slutspelet
Skarin: Jag tycker att det låter som den typ av dröm som flickor i Ovanträsk brukar ha veckan före dom packar väskan och flyttar ner till Stockholm.
Bliv vid din läst! I Timrå är det trumma, tveksamma steg på slapp lina och omålad plywood. Och huvudsportchefer som kan allt om lysrör, men inget om hur en Päpä-back ser ut.
Kommentera

Skarin:

Två saker:

1. Enl en ungdomsledare på E-on i kväll så ska enl uppgift Lander åka över till nordamerika nästa vecka. Undrar vad som står på agendan.

2. I dag ska tydligen Timrå IK's ordförande och Sundsvall Hockeys dito ha träffats för att bland annat disskutera en gemensam Arena inne i Sundsvalls Hamn.

Kommentera

Uno Gordon: Det kan jag väl delvis stämma in på, så länge det inte sker på bekostnad av vår egen framgång. Det börjar bli trångt där nere i botten.
Kommentera

Olle: Just därför att det är ett norrlandslag. Kartan bör skrivas om.
Kommentera

Uno Gordon: Hm varför vill du att SAIK ska vinna? Jag gillar också "norrlandshockey" men jag hade gillat den mer om det hade gått sämre för våra konkurrenter.
Kommentera

Skarin: Ride on ride on brother! Jag älskar att höra talas om dina visioner. I den vackraste av världar. Men vi skall realisera den tillsammans var så säker darling. Vi skall älska oss hesa och berusa oss till sömns på pavor av vin och segla´bortom horisonten till de ofelbaras Paradis. Guldet skall erövras på det finaste av alla tänkbara sätt. Fart, fläkt, intensintet, engagemang och hjärta.
Med baskern på och Rövarn iförd sotarmössa dammar vi av finkavajerna och anstränger oss till max den kommande vintern med att hetsa våra älskade eldfängda iskrigare till stordåd. Vi knyter nävarna och gör det tillsammans.

Hallelujah!
Kommentera

bj21: Alltså det är ju djuuupt jävla upprörande att se hur Skellefteås defensiv går bort sig vid 3-2. Jag finner inga ord. Varför i h-e skall Norrlandslagen alltid stirra sig blinda på puckjäveln. Man kan ju tro att det är kollektiv från ett gruppboende där ute på isen där ingen får frångå turordningen. HELVETE VAD LESS JAG BLIR!!!
Kommentera

Jag hade en dröm en natt. En dröm om att vi åtminstone hade någorlunda till hälften så bra klack som AIK och DIF har. Mycket sång och enormt mycket känslor. I drömmen var även en toppmodern arena inne i Sundsvall City verklighet. Organisationen var på hög elitnivå när det gäller ALLA bitar, som är så viktigt på just elitnivå. Nubben var självfallet här, pappskallar!!!! Och Timrå IK kändes som det jobbigaste laget att möta och Blablabla Arena som det jävligaste och svåraste stället att komma till/"hälsa på".

I have a dream. En vision.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bragd-Birger: Håller verkligen med dig i din beskrivning av Luleås hockey. Det är som att välja mellan pest eller kolera men nog spelare DIF en roligare hockey. Hoppas den skördar framgång.
Kommentera

Bragd-Birger: Japp det är precis som ett barn som bara en mor kan älska.
Kommentera

Johnny Bravo: För att inte tala om när Timrå spelar.
Kommentera

Bragd-Birger: Vilken skithockey det är när Timrå inte spelar.
Kommentera

Kul att det blir två sjundematcher iaf!
Kommentera

DJ Hemp: I normala fall håller jag med dig. Luleås fruktansvärda Stasi-hockey får dock hela min lekamen att krylla sig. Ju mer framgång dom skördar, desto större risk för utbredning av deras 'säkerheten först!' - hockey.
Av två dåliga ting väljer jag den som trots allt är lite livsbejakande.
Kommentera

Kattgubben: Och där återtog LHC ledningen
Kommentera

Dåligt att DIF vann. Jag tål inte den där äckligt hoppande medgångspubliken. Hoppas att LHF tar det i sjunde.

Bra om SAIK tvålar till LHC. Anser att SAIK har spelat den mest underhållande hockeyn denna säsong.

Nej, det är ingen "norrlandsgrej". Jag föredrar LHF och SAIK framför DIF och LHC bara. Spännande. Nog så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Precis. Det blir en utmaning för säkerhetsansvariga också. Undra vilket av lagen skellefteå/LHC som DIF har störst chans att ta i en semi?

Skellefteå har nämligen kvitterat nu
Kommentera

Kattgubben: Jag skulle vilja se final mellan AIK-AIK bara för att det skulle bli sådana roliga diskussioner mellan supportrarna.
Kommentera

Simmalugnt: Vad mig anbelangar så får gärna det skandalöst trååååkiga Lulä åka på pisk även i 7:e avgörande...
Kommentera

Simmalugnt: Uppdukat och serverat för århundradets final mellan DIF-AIK ;)
Kommentera

Norrland blir rumpkört av övriga Sverige.
Kommentera

T T: Oj, jag måste vara helt lost.. ni har rätt såklart
Kommentera

Kattgubben: det står ju 2.0 till DIF
Kommentera

Kattgubben: Va? Klockan slår ju.
Kommentera

Bragd-Birger: Helvete, nu kvitterade Luleå... Jag tål inte riktigt årets upplaga av det där laget
Kommentera

Kattgubben: Lasse Falk och Drillo gråter.
Kommentera

Simmalugnt: Klockan slår nu iaf

1-0 DIF.. tänk om de lyckas vända hela skiten

EDIT:Ja, den där Grinndal borde ju åka ut med huvudet före.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Nu börjar till och med Jihde och Boork tröttna på Lax Grindval.
Kommentera

T T: Jag har den matchen på av den anledningen att jag inte tål fyrans sportproduktioner. Det är illa när sånt ska behöva styra så mycket
Kommentera

Kattgubben: Jaså, jag har inte ens kommit ihåg att kolla, så intressant känns det.
Kommentera

T T: och föga förvånande är det 0-0 mellan Luleå-DIF *gäsp*
Kommentera

Simmalugnt: Jag tror att Skellefteås mål blir bortdömt. Fast det är väl var på klubban som pucken träffar som räknas även om bladet är över ribban.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag hoppas ju She left you slår ut LHC i dag. Då är vi i alla fall fortfarande inte det enda Elitserielaget som inte har något SM-guld. Men det hoppas jag i och för sig att Växjö löser ändå även om LHC tar guldet.
Kommentera

Timrå Icon: All heder för FBK-fansens klarsynhet om det nu är så att Niklas går till FBK. Då skriver dom bara i klartext vart han drar nästa säsong.
Kommentera

Johnny Bravo: Kärlek är ibland en skitsport i uppförsbacke, ibland en susande färd nedför en nypistad brant. Mitt privatliv är det senare, min hockeyvinter har varit det tidigare!
Kommentera

Jockz: Precis som i kärlek.
Kommentera

Johnny Bravo: Och ilska
Kommentera

orion: Nä, det är kärlek!
Kommentera

Johnny Bravo: Och en extrem skitsport när Timrå spelar!
Kommentera

Vilken skitsport hockey är när Timrå inte spelar!
Kommentera

Timrå Icon: *hush hush*
Kommentera

Kattgubben: Sånt som vi är mästare på ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Vad raffinerat! False flag operations i supportervärlden :)
Kommentera

T T: "Det står; chip å välkömne till Hajk pån pöjker"
Kommentera

Timrå Icon: Hehe, "Vill ni hjälpa till att hylla FBK?"
Kommentera

T T: Eller insmugglad in bland FBK-klackens bönder
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nä de skulle aldrig få spela med tomma läktare. Det beslutet vågar de aldrig ta
Kommentera

Timrå Icon: Hemma- och bortastå kanske turades om att hålla upp den.
Kommentera

Ambroo: Skulle inte förvåna mig. Det skulle heller inte förvåna mig om det från och med period 2 i finalmatch 1 (efter att man tvingats tömma Globen på grund av bengaliska eldar och mord i slutet av första perioden) därefter spelar resterande matchserie inför tomma läktare på hemlig plats. Allt för att undvika ytterligare mord.
Kommentera

« · 1364793 · »