1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SM-slutspelet

« · 1364793 · » Till forumet

Sv: SM-slutspelet
Skarin: Jag tycker att det låter som den typ av dröm som flickor i Ovanträsk brukar ha veckan före dom packar väskan och flyttar ner till Stockholm.
Bliv vid din läst! I Timrå är det trumma, tveksamma steg på slapp lina och omålad plywood. Och huvudsportchefer som kan allt om lysrör, men inget om hur en Päpä-back ser ut.
Kommentera

Per HApps:

1. Helvete! Fan, fan, fan. Dock så brukar väl spelare som är intressanta åka "over there" för att kolla läget. Men redan så här dags? Oroväckande. Hoppas att Edmonton lånar ut pojken!

2. Se där. Bra, bra! Snart kommer inte bara Sundsvall Håkky att fatta, utan även fler timråbor...men oxå Sundsvall Fans på samma gång.

Kommentera

Bragd-Birger: Haha, ja iofs. Men det är just det där stadiet som jag och många, många fler vill bli av med.
Kommentera

Uno Gordon: Det vet du, chefen! Tillsammans vi två....som Lundell hade sagt.
Kommentera

Per HApps:

ang punkt nr 2: Ögonblicket jag läste i tidningen att Sundsvall Hockey var ute efter en ny arena så insåg jag att det troligtvis var en bra ide om klubben samarbetade med TIK i frågan. Andra klubbar klarar av att dela arena så det borde väl kunna funka i detta fallet också. Hur gör man med upphängda tröjor (i taket) osv dock?

Kommentera

dr-nix: Sundsvall behöver väl inte fundera så mycket på det här med att hänga tröjor i taket så länge man håller en rimlig nivå på vad som krävs av en spelare för att få tröjan upphängd?
Kommentera

dr-nix:

På Hovet och Globen så byts väl det som hänger i taket beroende på vilka som spelare. Men som Olle skriver så känns inte det som något avgörande problem.
Kommentera

dr-nix: Tänk vad mysigt det blir för Sundsvall Håkky att spela inför 1000 BETALANDE i SIN premiärmatch. Eller nu kanske jag var ful. Snittet kanske blir runt 1000 första sessen för dem.
Jaja... Är det någon form av ett samarbete som krävs för att detta ska ta fart, så ok då. Typ.
Kommentera

BRODIN 0-1

Ska DIF lyckas vända 0-3 i matcher mot tråk-Luleå?
Kommentera

Kattgubben:
Hoppas det , så kan man kanske gå på semifinalspel till veckan och bara njuta av stämmningen på Globen :)
Kommentera

Kattgubben: verkar bli skrällarnas slutspel, AIK vidare, DIF nära att vända 0-3.
Kommentera

Blizzard: Ja, verkligen! Själv tycker jag det känns skönt och friskt. Luleå ska inte få för mycket utdelning med det sättet de spelar hockey på. Det är lätt att smittan sprider sig till övriga lag då.
Kommentera

Men satan. Där kvitterade Luleå.
Kommentera

Kattgubben: kommer ihåg att jag sa att jag vill ha så tråkigt slutspel som möjligt om inte timrå är med, Nu när man lugnat ner sig och börjar uppskatta hockey igen så tar jag tillbaka det, Nu vill jag ha bort Luleå. Bäst för hockeyn och bra för mig som får se bra matcher :)
Kommentera

Kattgubben: Sedär, jag kanske ska hålla på luleå i några timmar till då, så kanske DIF grejjar detta, just nu verkar jag jinxa bort dif :/
Kommentera

Kattgubben: 1-1, fan vet, det här blir förlängning innan krutröken skingras och vinnaren står klar..
Kommentera

Blizzard: Ja, det verkar ju onekligen så. Det gäller att vara diskret i sitt hejande, annars blir det jinxvarning :P Vad var det för snack om att Luleå hade övergett sitt gentlemen's agreement om att inte anmäla motståndarlaget till disciplinnämnden? Jävla rävspel. Hoppas de åker ur
Kommentera

Kattgubben: Men det var ju för i h-e Djurgården som började. Tänd inte bengaliska eldar i Norrbotten eller skjut en björn så den blir sårad för då får du fanimej stå ditt eget kast.

FORZA LULE!!!
Kommentera

Uno Gordon: hockeyoraklet Magnus Nyström kommer tydligen till studion för att reda ut den där delikata härvan ;)
Kommentera

Men Osten är ju en attans gnällspik åxå, kliv upp ur sandlådan.

Elller sitt kvar förresten
Kommentera

Grattis Saik! Bandyklubben alltså...
Kommentera

Blizzard: Men en semifinal mellan två skoterraggare i ett superhett derby kan ju oxå vara lite intressant att följa.....
Kommentera

Skarin: De har du rätt i, blir det SAIK Vs. Lule om båda går vidare eller :)
Kommentera

Just nu får man väl erkänna att Luleå inte spelar tråkhockey. De har ett jävla tryck för tillfället. Det krävs typ en timeout av DIF snart om det inte ska ringa bakom Mark in da park.
Kommentera

Blizzard: Ja inte sitter då jag och håller på något annat än norrländskt iallafall. Om det inte är kvalserie förstås ;-)
Kommentera

Kattgubben: Otrolig räddning!!!!
Kommentera

MIKA HANNULA!

Hell yeah!
Kommentera

Kattgubben: Och där åkte Hannula in 1-2
Kommentera

Kattgubben: Nu blir det kul hockey!
Kommentera

Timrå Icon: Ja, med tanke på att resten av den här matchserien varit en gäspning så känns det väldigt fartfyllt och spännande nu :)
Kommentera

Kattgubben: haha.. vilken målkavalkad det blev helt plötsligt.
Kommentera

Ja det gick ju fort det där. Snyggt av Vihko. Tycker DIF spelar tråkigare hockey. Iallafall idag
Kommentera

Timrå Icon: Ja det har du rätt i. Idag är det luleå som är mer anfallsglada, men... en fluga gör ingen sommar :)
Kommentera

Kattgubben: Notera att varenda luden Lulesupporter har matchtröjan på ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Inte en tussilago heller :-)
Kommentera

Timrå Icon: Sedlighetsroteln har väl varit där och gett dem ett vitesföreläggande ;)
Kommentera

Timrå Icon: haha.. jag tänkte faktiskt lägga till just det :)
Kommentera

Vilken underbar slutspelshockey! *njuter*
Kommentera

Kattgubben: Ja haha! Var enda en i hela hallen
Kommentera

Kattgubben: Ja bästa matchen hittills!
Kommentera

Enligt "inside information" så kommer inte William Wallén spela i frölunda nästa år. Möjligtvis i en 4:de kedja i TIK?! Vad tycker ni?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: LHC kryper närmare.
Kommentera

GurraG: Jag tycker att Nubben ska ta hit Frölundas bäste spelare. Hahl till exempel
Kommentera

Dream Team: Ja de har matchen i sin hand
Kommentera

Timrå Icon: Jag röstar på Pyörälä :)
Kommentera

Kattgubben: Ja det är vi värda. Som plåster på Hahl-såret :-)
Kommentera

Timrå Icon: På matcherna man kikat på så tycker jag Koivisto har sett snäppet hetare ut än Pyörälä!
Kommentera

GurraG: Ja men Pyörälä skulle ändå kännas bättre :-)
Kommentera

Timrå Icon:
Hahl kan stanna kvar i hahllen :)
Kommentera

Per HApps: Här var han ju bra ;-)
Kommentera

« · 1364793 · »