Finfin match med spänning och OT, påminner om Tik-Modo
Men man kan ju inte låta bli att tänka vad som hänt med vårt kära lag och konkurrent, MoDo kvalar och TIK jubla över ES kontrakt, nyss var ju vi där, vi spela hårda kvartfinaler, vi hade rad big machine! Hur fan gick det här till, jävla skit sport :S
I ett darby kan ALLT hända, i derbyn kan man faktiskt vara ett sämre lag men endå vinna. Nu har luleå faktiskt chans på final, trodde jag inte. Kul att dom spela rolig hockey idag iaf, då slipper man vara så bitter att dom gick vidare.
Timrå Icon: Haha, såg du Robin i Sportspegeln? För en som aldrig träffat den mannen och vet vad han håller på med måste en diagnos vara: "uteliggare i ett svårt heroinmissbruk som antagligen inte lever längre än en månad till"
Haha, så avgör han kvarten i sjunde och sista matchen i förlängning...stort!
Timrå Icon: Men vänta nu. Jag trodde vinnarna av FBK-AIK och SAIK-LHF gjorde upp om en finalplats. Har inte modo en direktplats till finalen i år heller?
Pätr: På ett sätt håller jag med dig, men jag tycker samtidigt ha frågan "Är detta bra för Timrå?" för ögonen. Det har gått väldigt knackigt för oss i år som bekant, och när det samtidigt går bra för lagen med samma budgetutrymme som oss, sätter det oss i en jävligt knepig sits. Vi tappar förmodligen i både attraktionskraft och i ekonomi relativt dessa klubbar. Gentemot storklubbarna har vi knappast mycket att sätta emot oavsett om de går halvknackigt något år eller inte. Det gäller att positionera sig gentemot "de mediokra" lagen.
Kattgubben: Det här är bra för Timrå. En väckarklocka och ett referensobjekt för publik och sponsorer att "hä' ä' möjligt!". Man kan råka slumra in i "HV å färjestad å LHC går aldrig att rå på så varför försöka"?
Yes! Luleå mot Skellefteå i en SM-semifinal. Perfekt! Medan vi sitter och pissar i ingenmansland. Väckarklocka eller?! Nja, man tror ju inte på det. Inte egentligen. Jag har slutat tro. Timrå IK - ett skämt.
Kattgubben: Skit i konkurrenterna. Vi kan vinna tillbaka tron hos VÅRA supportrar och sponsorerer. Det känns som att glöden falnat de senaste två åren, nu kom det syre!
Blizzard: Det är samma sak varje år. Fyran tassar in lagom till slutspelet och förstör upplevelsen för massor av hockeyfans. =( Hockeymördare är vad de är. Världssamfundet borde gå in och stoppa dem.
Om 40 minuter är semifinalerna igång. Hade gärna sett "slaget om norrland", men eftersom den matchen sänds på TV4sport får det bli FBK-AIK istället! Tack för det, eller nåt. Den här gången tror jag AIK går på pumpen, men jag har gärna fel.
Enligt Boorken var det ingen utv på saik spelaren som crosschecka abbot rakt över ansikte för att "han är kanadensare och borde tåla en del och han brukar lägga sig ibland" min fråga är då om tacklingen Pikken gjorde i match 1 hade varit på en kanadick hade det också varit okej då eller. Fan klockren crosschecking, man får göra allt i slutspel, pikken ahde inte blivit avstängd och här hade han trivts!
Uno Gordon: Däremot var ju Jonas Fahlman från Norran störtskön före nedsläpp. Johan Edlund: Hur ser statistiken ut i mötena mellan dessa lag? Fahlman: 8-7 i poäng favör och 3-2 i matcher. Men precis som en bikini för en brud eller badbrallor för pojken så avslöjar den mycket men inte allt!
MB: Där har du en kille jag tycker Nubben skulle jobba på att få tillbaka. Jag vet inte riktigt av vilken anledning han drog, mer än att han fick väldigt lite istid innan han drog till Fbk. Om det var Nubben som lät han få begränsat med istid eller tränarna låter jag vara osagt. Men helt klart är det en kille jag gärna ser avslutar sin karriär hemma, i Timrå och solkusten.
Kattgubben: ja de är ju inte svårt att bli irriterad på ett lag där flera stycken kör döende svanen om de kommer en vindpust. thörnberg har några heta konkurrenter i luleå
Blizzard: Tämligen övertygad om att Crippe ser Tynderölandet som sitt hem. Jag är dessutom rätt övertygad om att Crippes förväl var blandad med massor av känslor. Jag vet t.ex. att Janne inte längre "orkar/vill/känner" (trots att han besökt arenan vid några tillfällen) besöka E.ON på grund av att Crippe inte längre finns med.
Du känner säkert till att Timrå var med i matchen om Crippe nu senaste säsongen men drog sig ur när lönesumman var för hög. Jag har inga åsikter kring det mer än att han visar vilken potential han har just nu, med rätt tränare och omgivning. Han spåddes dessutom en bättre framtid än Zetterberg vid ung ålder. Nu gick det som det gick, inga fler kommentarer behövs där.
Men! Nu när Crippe visar att han vuxit ifrån sin ungdomliga naivitet så är det dags att plocka hem honom. En egen produkt med aptit för hockeyn är miljarder gånger bättre än dyra, kanske bra, nyförvärv. Finns inget att tveka på. Klart han vill "hem" och visa hur bra han igentligen är.
ÖstrandsNisse: Nja. Jag misstänker att han vill göra karriär och fortsätta uppåt i hierarkin klubbmässigt sett. När man går tillbaka till moderklubben är det oftast i slutet av karriären för att sluta cirkeln och flytta hem tillbaka till rötterna. Han har inte kommit dit än tror jag. Tyvärr....
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️