1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SM-slutspelet

« · 1365376 · » Till forumet

Sv: SM-slutspelet
Per HApps: Det såg man aldrig av Robin i Timrå
Kommentera

Timrå Icon: Båtshaken, omg....
Kommentera

Robin Jonsson? Är det sant? Han har 0+3 på hela säsongen, fantastiskt.
Kommentera

T T: Ja slagskott från blå. Snyggt mål
Kommentera

Finfin match med spänning och OT, påminner om Tik-Modo

Men man kan ju inte låta bli att tänka vad som hänt med vårt kära lag och konkurrent, MoDo kvalar och TIK jubla över ES kontrakt, nyss var ju vi där, vi spela hårda kvartfinaler, vi hade rad big machine! Hur fan gick det här till, jävla skit sport :S
Kommentera

Blizzard: Äh vi skyller på Challe
Kommentera

I ett darby kan ALLT hända, i derbyn kan man faktiskt vara ett sämre lag men endå vinna. Nu har luleå faktiskt chans på final, trodde jag inte. Kul att dom spela rolig hockey idag iaf, då slipper man vara så bitter att dom gick vidare.
Kommentera

Blizzard: Och det blir ett Norrlandslag i final. JÄVLIGT kul!
Kommentera

Timrå Icon: Haha, såg du Robin i Sportspegeln? För en som aldrig träffat den mannen och vet vad han håller på med måste en diagnos vara: "uteliggare i ett svårt heroinmissbruk som antagligen inte lever längre än en månad till"

Haha, så avgör han kvarten i sjunde och sista matchen i förlängning...stort!

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Jag tror att det blir Färjestad-Skellefteå i final. Och då håller iallafall jag på Skellefteå.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja helsike vad sliten han såg ut! Men han har haft ett hårt liv också
Kommentera

ÖstrandsNisse: äh han har bytt ut heroinet mot methamphetamine, han har helt klart fått meth mouth.

((Känsligt folk varnas))

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Men vänta nu. Jag trodde vinnarna av FBK-AIK och SAIK-LHF gjorde upp om en finalplats. Har inte modo en direktplats till finalen i år heller?
Kommentera

Simmalugnt: Fuck me det hade jag glömt
Kommentera

Blizzard: Damn!! Där skulle Åke Thimstrand ha jobb till pensionen
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det häftiga med Robin Jonsson är att han skulle varit chef i defensiven hos oss denna säsong.

Kul att han fick avgöra tycker jag. Har gillat den tandlöse av det jag fått se av honom denna sesse.

SAIK-Lulä. Det kan bli hett.
Kommentera

Skarin: Till och med Jesper Jäger skulke chefat där bak den här säsongen ;-).
Ja Robin var en värdig matchvinnare! Kul för honom!
Kommentera

Skarin: Skönt att Djurgården inte gick vidare.
Kommentera

Timrå Icon: hahah ;-)
Kommentera

Pätr: På ett sätt håller jag med dig, men jag tycker samtidigt ha frågan "Är detta bra för Timrå?" för ögonen. Det har gått väldigt knackigt för oss i år som bekant, och när det samtidigt går bra för lagen med samma budgetutrymme som oss, sätter det oss i en jävligt knepig sits. Vi tappar förmodligen i både attraktionskraft och i ekonomi relativt dessa klubbar. Gentemot storklubbarna har vi knappast mycket att sätta emot oavsett om de går halvknackigt något år eller inte. Det gäller att positionera sig gentemot "de mediokra" lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Det här är bra för Timrå. En väckarklocka och ett referensobjekt för publik och sponsorer att "hä' ä' möjligt!". Man kan råka slumra in i "HV å färjestad å LHC går aldrig att rå på så varför försöka"?
Kommentera

El Maco: Bra poäng, men gäller inte det där generellt för alla smålag? Vad vinner vi på det i relation till just dem?
Kommentera

Kattgubben: Jag tycker att Nubben ska plocka hit Hahl, Pyörälä och några till ur Frölunda och i riktig stekarstil vaska den första av dem hehe
Kommentera

Timrå Icon: Vaska = Placera i Sundsvall hockey.   :)
Kommentera

Yes! Luleå mot Skellefteå i en SM-semifinal. Perfekt! Medan vi sitter och pissar i ingenmansland. Väckarklocka eller?! Nja, man tror ju inte på det. Inte egentligen. Jag har slutat tro. Timrå IK - ett skämt.
Kommentera

T T: Ja exakt! Sophinken ;-). Eller kattlådan....
Kommentera

Kattgubben: Skit i konkurrenterna. Vi kan vinna tillbaka tron hos VÅRA supportrar och sponsorerer. Det känns som att glöden falnat de senaste två åren, nu kom det syre!
Kommentera

SAIK-Lule går på Tv4sport, vet någon om detta även sänds på web, som det var förra året då kanal5 höll i det, jävla skit kanal 4:an är!
Kommentera

Blizzard: Det är samma sak varje år. Fyran tassar in lagom till slutspelet och förstör upplevelsen för massor av hockeyfans. =( Hockeymördare är vad de är. Världssamfundet borde gå in och stoppa dem.
Kommentera

Om 40 minuter är semifinalerna igång. Hade gärna sett "slaget om norrland", men eftersom den matchen sänds på TV4sport får det bli FBK-AIK istället! Tack för det, eller nåt. Den här gången tror jag AIK går på pumpen, men jag har gärna fel.
Kommentera

Kattgubben: AIK trummar på?
Kommentera

Enligt Boorken var det ingen utv på saik spelaren som crosschecka abbot rakt över ansikte för att "han är kanadensare och borde tåla en del och han brukar lägga sig ibland" min fråga är då om tacklingen Pikken gjorde i match 1 hade varit på en kanadick hade det också varit okej då eller. Fan klockren crosschecking, man får göra allt i slutspel, pikken ahde inte blivit avstängd och här hade han trivts!
Kommentera

Blizzard: Alla ljusen har brunnit ut för Boork och alla vännerna har gått hem. Sicken jävla pajas!
Kommentera

T T: Jorå. De ger sig fan inte i första taget. Annars har väl FBK fört matchen ganska klart.
Kommentera

Uno Gordon: Däremot var ju Jonas Fahlman från Norran störtskön före nedsläpp. Johan Edlund: Hur ser statistiken ut i mötena mellan dessa lag? Fahlman: 8-7 i poäng favör och 3-2 i matcher. Men precis som en bikini för en brud eller badbrallor för pojken så avslöjar den mycket men inte allt!

Det var dagens klockrenaste!
Kommentera

Magnus Nygren ger FBK 2-1 direkt efter en tekningsvinst i anfallszon.
Kommentera

AIK:s andretränare med en magsur kommentar om domarnivån:

"Utvisningarna som vi får känns väldigt billiga.. vi hade nästan räknat med det också"
Kommentera

Varför i helvete spelar inte Crippe Söderström i Timrå?
Kommentera

Kuben och Rönnmark släpper en solklar hakning, 3-2 till Luleå.
Kommentera

MB: Där har du en kille jag tycker Nubben skulle jobba på att få tillbaka. Jag vet inte riktigt av vilken anledning han drog, mer än att han fick väldigt lite istid innan han drog till Fbk. Om det var Nubben som lät han få begränsat med istid eller tränarna låter jag vara osagt. Men helt klart är det en kille jag gärna ser avslutar sin karriär hemma, i Timrå och solkusten.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Crippe ser ju inte Timrå som "hemma" längre direkt, han nästan dissar iväg oss i detta inslag, han blir jävligt svår att få hit nå mer!
Kommentera

FBK vinner rättvist med 2-1. Ingen direkt höjdarmatch annars.
Kommentera

Kattgubben: skönt att få ner McLovin på jorden :)
Kommentera

Blizzard: Har du bett om ursäkt än?! ;)
Kommentera

Jag har nåtts av rykten att Boork ondar på Luleå ikväll. Stämmer detta? :)
Kommentera

Kattgubben: hahaha never ;-)
Kommentera

Kattgubben: ja de är ju inte svårt att bli irriterad på ett lag där flera stycken kör döende svanen om de kommer en vindpust. thörnberg har några heta konkurrenter i luleå
Kommentera

superfalle: Jaså, såpass? Fan vad trist med sånt. De verkade ju inte få nåt gehör för filmningarna iaf, om man kollar på utv. statistiken. Gott så :)
Kommentera

Blizzard: Tämligen övertygad om att Crippe ser Tynderölandet som sitt hem. Jag är dessutom rätt övertygad om att Crippes förväl var blandad med massor av känslor. Jag vet t.ex. att Janne inte längre "orkar/vill/känner" (trots att han besökt arenan vid några tillfällen) besöka E.ON på grund av att Crippe inte längre finns med.

Du känner säkert till att Timrå var med i matchen om Crippe nu senaste säsongen men drog sig ur när lönesumman var för hög. Jag har inga åsikter kring det mer än att han visar vilken potential han har just nu, med rätt tränare och omgivning. Han spåddes dessutom en bättre framtid än Zetterberg vid ung ålder. Nu gick det som det gick, inga fler kommentarer behövs där.

Men! Nu när Crippe visar att han vuxit ifrån sin ungdomliga naivitet så är det dags att plocka hem honom. En egen produkt med aptit för hockeyn är miljarder gånger bättre än dyra, kanske bra, nyförvärv. Finns inget att tveka på. Klart han vill "hem" och visa hur bra han igentligen är.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nja. Jag misstänker att han vill göra karriär och fortsätta uppåt i hierarkin klubbmässigt sett. När man går tillbaka till moderklubben är det oftast i slutet av karriären för att sluta cirkeln och flytta hem tillbaka till rötterna. Han har inte kommit dit än tror jag. Tyvärr....
Kommentera

« · 1365376 · »