1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Snacka med domaren

« · 511450 Till forumet

Sv: Snacka med domaren
Dawidovski: Må så vara att Chara och Sourey är duktiga hockeyspelare och ypperliga backar men hur fasen kan du säga att Kåberg är en bra hockeyspelare?

Det är pinsamt hur du för fram ditt resonemang. Kåberg är precis som ynkrygg som Mats Lusth och Mattias Wiklund var.

Jävla kärringar. Delar man ut stryk så får man räkna med att det för eller senare smäller tillbaks. Han åker ju bara runt tuggar med käften sin och grinar hos domaren när han inte får nåt gehör för all den skit han spyr ut.

Som sagt, kan man inte ta stryk, skall man fanimej inte dela ut det heller.

Du får kalla Magnus Nilsson för vad fan du vill, och visst ligger Mange ofta på gränsen till det tillåtna och ibland över densamma och kan även vara en jäkla retsticka. Men Magnus Nilsson står åtminstone upp som en riktig karl.
Vilket man inte precis kan beskylla Kåberg för att göra. Där handlar det bara om att ge. Nej bonnläppen borde klippa sig och skaffa sig ett civilt yrke istället, men det är han väl för dum och oförmögen till.

Vidare måste jag bara få inflika, du sa att Mange hade hånat åt Sourey?
Jag såg det inte, men betvivlar inte riktigheten i dina uppgifter, i sådana fall har jag bara en sak att hälsa honom: SÖK HJÄLP! En professionell hockeyspelare med NHL-meriter skall inte vika ner sig mentalt för att en "chicken swede" kacklar lite grand!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Johan J: Modin har snoozefunktionen aktiverad...
Sovmorgon ZZZzzzz?
Kommentera

El Maco: Efter att ha sett Timrå mot Södertälje tycker jag mig märka att laget tidigt började förbereda sig för det stundande slutspelet. Timrå har tvingats avvara olika spelare från match till match vilket gjort att Lill-Kenta tvingats blanda i formationerna. Lägg därtill landslagsturneringarna. Timrå går alltid dåligt efter landslagsuppehållen. Sweden Hockey Games och allt vad det heter, nej, spelarna måste koncentrera sig på klubblaget.

Glädjande rapport till andra sidan Atlanten: Modin har vaknat! Han har mest åkt runt och lallat och smygit. Gissar att han fortfarande bara ligger på runt 80 % av sin kapacitet.
Kommentera

El Maco: Nähäru, vill man se formsvaga lag behöver man inte vända sig till Glob eller Kempehall. Proppskåpet duger bra det med. Tabell från de femton senaste omgångarna:

1
Frölunda HC
15
10
2
2
1
53 - 24
+29
36
2
Linköpings HC
15
9
1
1
4
55 - 35
+20
30
3
Färjestads BK
15
8
2
2
3
48 - 37
+11
30
4
Djurgårdens IF
15
8
0
3
4
45 - 41
+4
27
5
Timrå IK
15
6
1
4
4
44 - 32
+12
24
6
MODO Hockey
15
7
0
3
5
41 - 45
-4
24
7
IF Malmö Redhawks
15
4
2
2
7
41 - 44
-3
18
8
Södertälje SK
15
4
1
3
7
41 - 48
-7
17
9
HV 71
15
4
2
1
8
42 - 51
-9
17
10
Luleå HF
15
5
0
2
8
38 - 50
-12
17
11
Mora IK
15
3
1
1
10
39 - 57
-18
12
12
Brynäs IF
15
3
0
2
10
35 - 58
-23
11

Det mest intressanta med den här tabellen är att jämföra Malmös och Brynäs insatser på slutet. Vem är favorit till kvalserieseger?

En annan kul detalj är att av de fyra slutspelskämpande lagen är det oerhört jämt även formmässigt. Ja, Mora är sämst av dessa på slutet, men det visste vi, det lär göra att det blir semesterdags snart på det hållet.

Trist att Timrå inte gått bättre på slutet. Vad beror det på?
Kommentera

Dawidovski: Sådärja, tack och hej för i kväll, allt du ville säga är förhoppningsvis sagt för i afton.

Bortsett från att andraplatsen försvann bortom horisonten och säkerhetsmarginalen ner till Sveriges näst mest formstarka lag krympte ännu en poäng tycker jag ändå att vi fick bra besked. Modo fortsätter att göra dåligt ifrån sig och Djurgården imponerar inte heller. Foppa kan tillfriskna rekortsnabbt och DIF kan skärpa till sig men annars blir jag oerhört besviken om vi inte vinner en kvartsfinal över sju matcher mot något av de två lagen sett till vad som presterats på slutet.
Kommentera

Helg Ernest: Logiken är att Chara sänkte Timrå ik!
Kommentera

orion: Miiike66: Nä nu får vi sussa och hoppas dom bryter ihop och kommer igen.

Faan dax att ruska liv i Das Boot tråden snart, så vi får lite fart här ( c :
Orion ! Du får komponera någon ny version.

Natti natti

Förresten, bara en sista ponering.

Kvällens match Vs den mot Brynäs, måste vara att Färjestad Boll Klubb var så dålig att dom inte fick in puckarna som Brynäs lyckades med ?

Är det logik i det ?
Kommentera

Helg Ernest: PS:
Ska vi gissa att Dagbladet ger Modin en tvåa och ST en fyra?
Kommentera

Helg Ernest: Gäääsp - Lika jävla världelöst i gb:n som vanligt. Det är sorgligt att beskåda skiten som numera skrives. Annat var det förritin. Då skrevs det bara begåvade inlägg där var man/kärring kunde bemöta debatten med en bra argumentation. Jag drar mitt strå till stacken i natt och bidrar med en skopa skit till gb:n och hoppar sen ner i pömsehörnsoffan igen...

Pjöss o gonattkjam och hej på ett tag igen och ZzzZZzzzZZzzZZäta ZZzzZZZzzZZnark ZzzzZZZzzzZZZzzZZäta igen o igen o igen...

Hata alla andra håkkybåkkylag - älska Timrå IK...!
Kommentera

ernie eagle: Godnatt raringar! hoppas att den värsta frustrationen släppt tills imorgon kväll:) då kan vi kanske diskutera vidare?

Linjemannen ville inte att moneynilsson skulle bli slaktad, det var därför han stoppade sheldon:)

i tvångströja? jisses, alla medel är ju som tur var inte tillåtna, för att stoppa riktigt bra spelare.
Kommentera

Helg Ernest: Nåja, sansa er alla och skit i Färjestad. Timrå är viktigare!
Vad ska Kenta säga till spelarna?
Hur jävla skotträdd får man bli, klapp-klapp i all ära, blir det mål är det Sovjetryskt, ikväll var det bara pinsam rädsla för att komma till avslut.
Klacken skrek till Modin: "Skjut" och då sköt han flera gånger...men han borde ha varit bänkad ikväll, maken till oengagemang.

Sen undrar jag över Hagos:
Mamma Hagos säger:

"Varför leker du inte med dom andra hockeyspelarena...och stångas du med..."

"Nää jag trivs bättre här i mitt sarghörn där jag kan lukta på blommorna..."

"Vägra skjuta, vägra göra mål" som klacken mycket riktigt skrek ikväll...
Kommentera

Dawidovski: Förlusten i sig kan jag ta. Det är mer på det sätt som det sker.

Jag väntar med spänning på ett nytt dödsfall i svensk hockey iscensatt av Kåberg.

Men den människan är väl helt samvetslös, så det skulle väl inte röra honom ett smack i ryggen.

Oh ja Modin snackar likaså Robban men det handlar om på vilket sätt man snackar oxå, det är en sak att ha en dialog med domaren, en annan att gapa och grina.

Och vad fan pysslade Sourey med då när han tog sats mot en Timråspelare efter att ha blivit utvisad men stoppades upp av linjeman.

Där skall Eriksson bara peka på duschen. Finns inga förmildrande omständigheter för sådana psykbryt. Då har man inget på isen att göra.

Vi har sett det förr. Kåberg, Sourey och Chara borde ha tvångströja och sitta inspärrade med sin mentalitet.
Kommentera

Poffa: Här erkänns ingenting.. jag kan ju få en polisanmälan på mig ju;)
tyvärr kan jag inte erkänna nåt som inte stämmer, pga. eran överdrift!
Kommentera

ernie eagle: På tal om kärringar! Moneynilsson är en riktigt feg spelare, som först delar ut tjyvsmällar på Sheldon, för att sedan åka och gömma sig bakom domaren! nä han skulle gjort som Kronvall och stått upp som en riktig karl.

Jag kan visst hålla med om att mitt lag snackar! men kan du hålla med om att modin snackar mycket med domaren?

Sen är det här lite överdrivet att vi skulle snacka så mycket mer med domaren! Modin snackar minst lika mycket med domaren, och robban med för den delen. Jag visste inte att förlusten ikväll, skulle få dig att bli galen?
vi kanske kan argumentera lite när den värsta frustrationen lagt sig.
Kommentera

Poffa: Det är inte Dawidovsk karl nog att erkänna, påminner mer om en torsk. Vilket FBK kommer att få de nästa 4 matcher Timrå eventuellt möter skit-gnäll-kärring-jättebaby-laget.
Kommentera

ernie eagle: Kom med nåt nytt. Lite mer nyanserat. Men det är klart har två nötter i båset som piskar upp stämningen i parti och minut och sedan hyllar sina egna till skyarna såsom Strömberg & Kulon gör kan det ju bara gå åt ett håll.

Den ena jäveln är dummare än den andre. Ungefär så är rollfördningen inom familjeföretaget FBK.
Kommentera

Dawidovski: SPELA HOCKEY FÖR I H-E!!! Det blir bara patetiskt och se Fröken Jönsson, jättebabyn Chara, idioten Kåberg och tönten Sourey snacka vid varenda avblåsning!

Det är bara käften och bakhälarna på värmlänningarna. Det är enda ni kan, tugga, tugga, tugga....

Ständigt detta tuggande.
Kommentera

Dawidovski: du är inte på riktigt va? måste vara svårt tecknad...
Kommentera

Dawidovski:

Haha. Det var på grund av att Souray och Chara spelade som tvåjättestora bebisar som vi vann. Och att domaren för en gångs skull integick på Jönssons grin.

Erkänn istället och säg som det är, han är bra på det. Annars skulle ju inte domarna falla för det så lätt.
Kommentera

Ambroo: Det är ju så många moralkärringar som grinar till så fort nån snackar med domaren! Det är syndigt att försöka få fördelar via domaren idagens läge, speciellt i ö-vik och timrå! Nä, koncentrera er på att heja på timrå istället för att enbart försöka få motståndarna ur balans! idag var det mest burop som hördes, och ibland så var det dödstyst.
Kommentera

Dawidovski: Är så jävla trött å se din signatur i Timrås forum!!! Håll dig i till Färjestads istället...
Kommentera

Poffa: Var glad du att Jönsson pratar med domaren, för det var väl på det viset som ni vann med 3-1...
Kommentera

Dawidovski:
Jag vill ha den här grinkaraktären!! Så jävla kul med en sån publik - jag rent av älskar det! Det bästa jag vet. Sen var det kul att se den här Chiara, även fast jag skulle velat se honom i rosa babydräkt med vit krage. Passar bättre så :) Sällan skådad jättebaby. Fint skott måste jag säga karln har.
Kommentera

Dawidovski: mycket pga att maken till ryggsäckshockey inte har skådats sen löven med lechtaler och co var i farten, lägg till redan nämda åsikter av övriga så förstår du nog...och vad är det egentligen som är fel med att försöka påverka domaren så att ditt lag får fördel?
Kommentera

Tant-Gert: Ähhh löjligt att påstå att FBK skulle snacka så förfärligt mycket med domaren! förresten, nu har ni snart tangerat buuuuu-rekordet ifrån kempehallen, ioch med dagens match, fasiken, det buades åt allt! tom. vanliga tacklingar, behövde ju bara nudda en timråit, så grinades det!
Skönast, var nog Kåbergs klockrena öpen is tackling på koskinen! Trodde nästan att koskinen skulle behöva besöka sjukhuset.
Kommentera

Dawidovski:

Vad som verkligen tagit er till fjärde plats är att ni hela tiden byterregelvidrigt. Ett snitt på sju FBK-spelare + målvakt samtidigt på bananär nog i lätt underkant.

Det och Jönssons konstanta grinande hos domarna.
Kommentera

Dawidovski: Är det Fröken Jönsson du menar ?
Kommentera

Ice Tea: Konstigt att inte brynäs ligger högt i tabellen? med tanke på att FBK har lyckats så otroligt bra med sitt framgångsrecept! vilket innebär: snack med domaren, hög placering i tabellen! eller hur? för man har ju knappast spelat sig till en 4e plats, nä fult spel, och domarsnack, det är det som gäller! Heja JÖNSSON!!!

Förresten så är Modin inte så dålig på att snacka han heller, han borde överlämna det till robban istället.
Kommentera

Idag var han inte riktigt riktig.. han släppte allvarliga saker för att sedan ta rena skitsaker. så får det inte vara.
hörde någon på ståplats som ville införa en extra fjärde dommare vars enda funktion var att resa runt med färjestad så de kan ha någon att snacka med under match..
Kommentera

Ice Tea:

mm precis.. och ingen domare står i mot trycket i scandinavium heller=/
så j'vla dååligt!!
Kommentera

Snacka med domaren
FBK och Brynäs är de lag som snackar mest med domarna. Konstigt att det tillåts. Eriksson håller inte måttet som ES domare, han kan ju inte ens vrida på skallen och kolla vad som händer...
Kommentera

« · 511450