1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590664 inlägg · 6217 ämnen

Snacka med domaren

« · 511450 · » Till forumet

Sv: Snacka med domaren
Dawidovski: Må så vara att Chara och Sourey är duktiga hockeyspelare och ypperliga backar men hur fasen kan du säga att Kåberg är en bra hockeyspelare?

Det är pinsamt hur du för fram ditt resonemang. Kåberg är precis som ynkrygg som Mats Lusth och Mattias Wiklund var.

Jävla kärringar. Delar man ut stryk så får man räkna med att det för eller senare smäller tillbaks. Han åker ju bara runt tuggar med käften sin och grinar hos domaren när han inte får nåt gehör för all den skit han spyr ut.

Som sagt, kan man inte ta stryk, skall man fanimej inte dela ut det heller.

Du får kalla Magnus Nilsson för vad fan du vill, och visst ligger Mange ofta på gränsen till det tillåtna och ibland över densamma och kan även vara en jäkla retsticka. Men Magnus Nilsson står åtminstone upp som en riktig karl.
Vilket man inte precis kan beskylla Kåberg för att göra. Där handlar det bara om att ge. Nej bonnläppen borde klippa sig och skaffa sig ett civilt yrke istället, men det är han väl för dum och oförmögen till.

Vidare måste jag bara få inflika, du sa att Mange hade hånat åt Sourey?
Jag såg det inte, men betvivlar inte riktigheten i dina uppgifter, i sådana fall har jag bara en sak att hälsa honom: SÖK HJÄLP! En professionell hockeyspelare med NHL-meriter skall inte vika ner sig mentalt för att en "chicken swede" kacklar lite grand!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Det är väl härligt att undebara retstickor finns t o m i ishockey. Vi älskar Kåberg lika mycket som ni tycker illa om honom och vi ser fram emot att se honom i slutspelet. Tänk om inte så underbara lirare som Kåberg fanns då hade vi ju inget att snacka om eller :-)
Kommentera

Svanru:
Att kalla Kåberg för en underbar "lirare" är väl ändå att ta i...
Kommentera

TIKbiff: En "underbar" buse stämmer nog bättre. Men lirare.... Nej den kategorin tillhör han inte.
Kommentera

Ice Tea:

Håller med. Jönsson är den mest pinsamma spelaren i Es, Han gnäller vid varje domslut. Det var som någon känd hockeytränare sa! Är det domarne eller Jönsson som dömer? Dessutom sa en känd kvällsskribent till mig i Leksand att hade jag varit Tränare i Fbk hade jag inte gett kaptensbindeln till Jönsson!! AMEN!!!
Kommentera

Svanru: Han verkar ju ha övertagit "Bulan" Berglunds (Luleå) rykte och hållning. Men det klart alla kategorier spelare behövs, men det som gör en lite brydd är att det köpstarka Färjestads BOLL Klubb även dom måste ha en. Förut verkar det bara ha gällt hockeylag med inte allt för fet plånbok som måste ha en som får dom "Riktiga" lirarna i motståndarlaget ur focus.
Eftersom dom spelarmässigt inte haft det "Top of the line" spelare för att krossa sina motståndare.(Spelmässigt).

Vilka är det nu då i ES som har sk. "Grisspelare" ?

Luleå har "Bulan" men han har ju blivet snäll på gammla dagar sägs det.
Ledin är ju inte så dålig heller
HV har Jämtin
Djurgården har Odoya som dom slänger in för att störa och knocka motståndare
Färjestad har Kåberg
Sen har säkert dom andra lagen spelare som gör samma jobb fast inte så utpräglat.

Min uppfattning är att det gäller offtast bara lag som verkligen måste "Kriga" sig fram. mao. inte "Top" lagen.
Så då måste man ju bara konstatera att Färjestad BOLL Klubb hör numera till "Krigar" lagen från att ha varit "Top" lag.
Bara att inse, man kan inte leva på "Gammla" meriter.
Radar man upp SM-Guld på SM-Guld då kanske man stangerar och "Vipps" kommer dom andra och kliver om. Det är det som har hänt, dsk. "SM-Gulds divorna har kommit på efterkälken i utvecklingen. Därför snackar dom så förbannat med dommarna för dom får inte den uppmärksamhet dom hade under Guld åren.
Bara min teori
Kommentera

Enligt min åsikt är det uppfriskande med spelare som spelar på gränsen till det otillåtna.

Spelare som Kåberg verkar dock helt sakna känsla för den gränsen och hans spel får istället betecknas som ovårdat och obegåvat.

Problemet med många av de spelare som går över gränsen är att de ser inte klart för allt adrenalin. Kåberg är egentligen ingen dålig hockeyspelare. Han har ganska bra skridskoåkning och han är orädd och går gärna rakt på mål. Skulle han bara ha en tränare som inte uppmuntrar honom när han tar en hjärndöd 2+10 för checking from behind så kanske det skulle kunna bli ngt av honom. Igår var det tragiskt att se Strömberg klappa om honom när han återkom efter utvisningen. Spelare som Kåberg kommer att skada ngn allvarligt om inte han får klarare riktlinjer.
Kommentera

ernie eagle: Lugn och fin nu.

Emil Kåberg är en speciell hockeyspelare. Han är en sådan där som måste ha en utstickande frisyr och ansiktsrakning för att synas. Han är inte tillräckligt bra för elisterien inom någon detalj förutom att han är ett irritationsmoment för motståndarlag och dess publik.

Han skäms inte för att dra på sig utvisningar, det visade han igår då han från en början gick ut för att bli historisk. Aldrig har det hänt att en Elitseriespelare dragit på sig mer än 200 minuter på en säsong.

Nu med sin checking from behind nådde han det och såg till att han fått ett namn av sig i historieböckerna trots att han egentligen inte borde ha platsat på denna nivån. Det var säkerligen det som Strömberg klappade honom på axeln för.
Kommentera

JimmyH: Jag har en känsla av att både Lind, Cassel, Mathiasson och Lindman redan kontaktat "Nubben".
Men frågan är. - Plattsar någon av dem längre ?
Kommentera

Helg Ernest: Kåberg är en rollspelare som gör ett förbaskat bra jobb måhända är han en retsticka men han sliter i alla byten. Jag har all förståelse att han inte är populär i de andra lagen men det är ju hans roll.
Med mitt åldriga minne kan jag erinra mig att vid ett flertal tillfällen har fysisk spelande lag vunnit SM-guld. Vid ett par få undantag på senare tid har ett lirande lag vunnit. Jag minns även de flera tillfällen lirarna har plockats bort eller skadats i slutspel genom att man skickat in en junior som inte spelat en minut med bara ett syfte att skada stjärnan i laget. Tyvärr kanske ES börjar likna NHL på ett sätt, lagen behöver en polis för att försvara lirarna.
Att som du skriver att FBK har stagnerat är väl att ta i. Vi spelar final på final har en stabil ekonomi och resten av hockeysverige är grymt avundsjuka på vår organisation. Jag förstår er frustration och den egna förtvivlan att aldrig hamna i samma sits som en av Sveriges mest framgångsrika sportföreningar.
När man aldrig har vunnit SM guld inte ens spelat en final då skapas gärna frustration, ilskna eller t om hatiska åsikter mot en av de värsta konkurenterna som hindrar det egna laget att nå framgång.
Väl mött i en final det är ni värda även om ni får stryk och då menar jag inte fysiskt.
Kommentera

Helg Ernest: Cassel och Lindman platsar inte, Lind platsar säkerligen, men tror inte Lind vill vara 3e center tex. Likaså med Matthiasson, platsar gör han alldeles säkert, men får han den speltid han vill ha?
Kommentera

Helg Ernest: Fel tråd. Men knappast att Cassel och Lindman platsar i alla fall. Tyckte de var de svagaste korten på backsidan i slutet av sista säsongen de var här redan.
Kommentera

Svanru: Resten av hockeysverige ör avundsjuka på er organisation? Måste inflika att jag är inte ett dugg avundsjuk.
Kommentera

Svanru: Mmmm FBK är ett föredöme..... lägga ner ungdomsverksamheten, och sedan klaga att det är så dålig återväxt. Parodi varning.

Men visst sjutton vill alla klubbar ha en sådan god ekonomi; säger man något annat ljuger man.
Kommentera

mok: Jodå lite SM guld 1965 och 2003 är inte mycket att skryta samt att man vid massor av tillfällen tagit hjälp av FBK´s rutin för att nå framgång typ Conny.
Kommentera

Maggan: Man har inte lagt ned undomsverksamheten det är ren rappakalja. Precis som alla andra lag värvar man i distriktsklubbar men till skillnad för t ex VF som värvar juniorer till sitt J 20 lag låter FBK ihop med distriktet att undomarna fostras i sina moderklubbar för att sedan placeras in i t ex Bofors och ev till FBK
Kommentera

Svanru: Så att om han inte tycker att Emil Kåberg är en spelare av hög klass så är det för att man är avundsjuk på er organisation?

Er organistation är ju kass rent ut sagt!

Inget juniorlag och en ekonomi stark nog att ni borde vinna serien och ta guld varendaste säsong men ändå gör ni inte det?

Varför är det så tror du?

Nej tacka vet ja Frölundas nuvarande organistaion. Laget som handplockar fram de bästa talangerna i landet och gör dem till juniorstjärnor som sedan också får möjlighet att vara med i A-laget. Laget vinner alla juniorguld år efter år och vinner även denna säsong även Elitserien i överlägsen stil.

Där är jag kanske lite avundsjuk. Timrås organisation är så mycket mindre än i Karlstad men jobbar ändå tydligen bättre. Titta på tabellen hehe.
Kommentera

Svanru:

Bofors verkar vara väldigt nöjda med den dealen just nu.
Kommentera

Svanru: Jag ser att ni fortfarande har kvar ert storhetsvansinne.
När skall ni komma till insikt att ni är omåkt om ni inte förnyar er ?
När låg ni 4a i Grundserien sist ?
Som jag påpekade det du babblar om, är GAMMLA MERITER.

Ni är över nu !
Känns faktist ganska bra att ni är bara ett lag bland dom andra 12.
Inte vinstmaskinen ni var i fornstora dagar
Men med ett lag beståendes av föredettingar, som säkert är lika bra som under guldåren. Men som spelmässigt fortfarande också står kvar i Guld års spelet. Har blivet kappåkt och omkörd.
Kommentera

JimmyH: Sveriges rikaste klubb, 14 finaler tror jag men bara 6 SM guld sedan vann vi igår med bara 2-1. Visst du har rätt vi är usla.
Kommentera

Helg Ernest: Vi får väl se, ni har ju inga gamla meriter att luta er tillbaka på så det känns rätt skönt att ha några egna så man slipper reta sig på andras.
Kommentera

Svanru: Välkommen till Timrås GB, gästboken för usla förlorare... Jag kommer tillbaka vid nästa vinst.
Kommentera

Svanru: Varför leva i det förgågna? Gamla meriter kan man inte leva på hur länge som helst.

Era gamla meriter har iofs gjort er till Sveriges rikaste klubb. Vilket gör att ni borde vara Sveriges bästa också men varför är det inte så?
Kommentera

SaraS: Gästboken för usla förlorare och dåliga vinnare... Skönt att man har vettet kvar att hålla sig utanför pajkastningen... =)
Kommentera

Tycho: Detta är ju bara en försmak av vad som komma skall, på tisdag börjar den riktiga. Allt för att piska upp hatstämningen inför kvarten mot MoDo.
Kommentera

Svanru: Det är just det som är Färjestads BOLL Klubbs nackdel och fördärv.
Ni lutar er mot gammla meriter, även om dom inte är så långt borta.
Men visst så här med facit i handen borde Färjestads BOLL Klubbs spelar trupp ha förnyats för minst 2 år sedan. Men icke !
Ni kör på gammla meriterade spelare, men så är ni bara 4a också.
Inte 1a som ni är van att vara.

Ni har slagit er för bröstet och tycker att ni är "Bäst" och stangerat.

Inga pengar i världen kan påverka det, förutom om ni köper ihop ett helt nytt lag då.
Kommentera

Frella: *skratta* Hatstämmning är okej... Fjanterier inte...
I den här tråden går det att läsa en mening i varje inlägg och sen anta att det kommer ett totalsågande åt ngt håll... Grina hit och grina dit...
Kommentera

Frella:
Anar man att du oxå gärna ser MoDo i en kvartsfinalserie?
Hårda tuffa matcher där Timrå visar sig starkare i en matcserie på 7 matcher.
Nära och bra att åka,,"rysning"
Kommentera

Tycho: Brukar oftast vara dessa "fjanterier" som bidrar till hatstämningen. Men skulle det mot all förmodan bli Djurgården så blir det nog inte så mycket till hatstämning, iaf inte på GB håll...
Kommentera

Svanru: Nej är inte avundsjuk på något gentemot FBK. Sen är det inte mycket att skryta med 2 SM guld.... men hör du mej skryta? Vem är det egentligen som skryter? Men lev du på FBKs historia så ser jag framåt istället....
Kommentera

Frella: Med eran inställning förstår jag att det går utför med GBn.
Det skall "Pissas" på motståndarna skulle någon aktad medlem sagt.
Motståndarna är till för att hecklas och hånas.
De skall kämpas ner både på och utanför plan.

Det blir liksom en mer levande gästbok då.
En GB som det knappt skrivs nått i är väll en ganska tråkig GB ?

Nä, nu Pissar vi på de stöddiga Värmlänningarna ! Både verbalt och spelmmässigt.
Kommentera

Svanru: Har ingenting till övers för Kåberg och Per Ledin! Kommer dessa till Timrå kommer jag strejka tills det lämnat laget. Jag kommer inte kolla på en match! Det har du mitt ord på.

Däremot Sourey och Chara har jag fullaste res+pekt för vad det åstadkommit som hockeyspelare. Men Kåberg kan krypa tillbaks under den sten han kom ifrån. jag snor ett citat från Ernie Willysson: "Han har en intelligensnivå som gränsar till IQ".

Jag blir alldeles förstörd när jag ser dig skriva att vi älskar honom? Det är starka ord för en feg kärring som inte skulle stå upp i ett mörkt gränd framifrån.

Du borde skämmes tamefan med att komma drangandes med ett sådant slag under bältet.

Den dagen jag försvarar den hockey Kåberg står för är det fritt fall från Alnöbron som hägrar.

ALLTID ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Helg Ernest: inte fanken har Lind och Casselståhl kontaktat nubben, de vände väl hem till Gävle och skrev på långtidskontrakt, skulle de inte avsluta i moderföreningen?
Kommentera

tjobba: Var bara en tanke som slog mig ! Med tanke på läget så önskar dom säkert att dom var kvar.
Kommentera

tjobba: Nja Mille flyttade ned efter sin lilla dotter inget annat, enligt han själv har han mer känslor för Timrå än Brynäs...

Dessutom har han nyligen setts både i Vivsta och utanför ladan utan att vi för den skull har  mött Brunäsorna!
Kommentera

ernie eagle: Hur populära var t ex bröderna Salming eller Anders bros Broström eller Holmström eller tuppen som manglade en lulespelare förra året in i sargen etc etc etc etc i andra lag =0 men de var älskade i sina lag. Ser fram emot att få se ett foto på dig hängande under broa.
Kommentera

Svanru: Kan du vara lugn för! Jag har ett eget foto-team!
Kommentera

Svanru: Det är skillnad på spelare o spelare. Har liksom inget över för Odågan, Kåberg mfl för dom gör så korkade saker så et räcker o blir över. Hårt skall man spela men på rätt nivå helt enkelt o slippa hjärnsläpp.
Kommentera

mok:Kåberg är ungefär som Bros var
Kommentera

Svanru: Ungefär...
Kommentera

mok: Dvs älskad av sin hemmapublik
Kommentera

Svanru: Är detta en GB som handlar om ishockey eller är det Landstingets efterlystsida över försvunna patienter från "Hispan"??
Och vem fan är Kåberg??
Kommentera

Svanru: Jo det var dom garanterat. Men det är nog dom flesta men inte sagt att dom är bra hockeyspelare för det. Sen finns det ju spelare som man älskar att hata. Wernblom var en sådan, hatar att möta han skulle älska att ha han i laget. Dit här inte Kåberg.,
Kommentera

LennartA: Mannen med de vita skridskorna
Kommentera

Swordster: jasså.. han kanske gillar den berömda domustrappan, dessutom finns ju systemet i närheten ;)
Kommentera

Svanru: Åh, f-n?! Och som har en vit fritidsjacka med speciell knäppning i ryggen?
Kommentera

ernie eagle: Kåberg är en bra spelare på sitt vis! Han är retsticka, och kämpar som 3 spelare på isen för det mesta!
Visst, han är ingen superteknisk spelare, men han gör ett å annat mål ibland också, som det där backhandmålet...

Jag är jäkligt säker på att kåberg räknar med att få tillbaka på ett eller annat vis! han kan ta smällar, som när han stod upp mot lilja och fick stryk, det bevisar ju verkligen att kåberg kan både ge och ta!
Sen tyckte jag att koskinen låg kvar på isen rätt länge efter att fått en klockren openice tackling av kåberg!

jodå, han fick en del stryk igår, men delade också ut en hel del, precis som han ska göra!

Förresten så kollade jag precis bort, när kåberg gjorde sig skyldig till 2+10.. vad exakt hände då?

Om moneynilsson hade stått upp som en riktig karl, så hade han åkt fram till souray och kollat vad han ville? men det vågade han inte! iof så var ju nilsson disciplinerad då, samma där, delar man ut stryk som nilsson gör, så borde man kunna ta en fight också!

Jag sa inte att mange hade hånat souray... han hade delat ut ett antal tjyvnyp!

Jag kan faktiskt hålla med dig, souray har svårt ibland att spela disciplinerat, min teori är: att NHL-backarna i FBK retar sig nåt fruktansvärt på att det är så kopiöst mycket hakningar som tillåts i ES! visst, det är likadant för alla lirare från over there, bara att vänja sig antar jag! har du nån annan förklaring?
Kommentera

Dawidovski: Dra till FBK´s forum och snacka skit där gör helst det inte här är störande
Kommentera

ernie eagle: Haha, detta är ju kul. Om jag orkade skulle jag leta fram ett antal inlägg i våran gb där du spyr galla över Mange och hatar honom alldeles oerhört mycket. Nu är han plötsligt nästintill perfekt. Vad beror det på? Att han blivit Kärring eller vad?

Om Ledda skulle ha den dåliga smaken att bli Kärring, vilket han inte kommer att ha, skulle du avguda honom också. Fast Ledda är våran.
Kommentera

ernie eagle: Hahaha! Du skriver att du har fullaste respekt för Chara och Souray! det verkar inte som det på det du skriver... bla. följande: "Ledin är väl en ännu större idiot, i paritet med Emil Kåberg, Zdeno Chara och Sheldon Sourey!
Det blir bara patetiskt och se Fröken Jönsson, jättebabyn Chara, idioten Kåberg och tönten Sourey snacka vid varenda avblåsning! Och vad fan pysslade Sourey med då när han tog sats mot en Timråspelare efter att ha blivit utvisad men stoppades upp av linjeman.

Där skall Eriksson bara peka på duschen. Finns inga förmildrande omständigheter för sådana psykbryt. Då har man inget på isen att göra.

Vi har sett det förr. Kåberg, Sourey och Chara borde ha tvångströja och sitta inspärrade med sin mentalitet."

Japp, det låter verkligen som att du har fullaste respekt för Chara och Souray... NOT!!!
Kommentera

« · 511450 · »