1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590684 inlägg · 6217 ämnen

Snart kommer nog jumbotronen

« · 558604 Till forumet

Sv: Snart kommer nog jumbotronen
Per HApps: ja och hur mycket kulturkänsla från dom som vill ha bort red eagles..................
Kommentera

Per HApps: He-he, det har du rätt i!
Kommentera

Fet-Ecke:
Kan så vara, frågan man då ställer sig är hur mycket kulturkänsla det är i "Red Eagles"
Kommentera

Per HApps: Det hade funkat kanon tror jag! Kanske hade man tappat lite "kultur"-känsla men det hade nog funkat.
Kommentera

Fet-Ecke:
Tänk om man hade byggt en Arena i Birstaberget för 9000.
Kommentera

Dream Team: Vet någon om det finns befintliga planer för ombyggnation till ca 7000 pers?? (Planritningar o.s.v)
Kommentera

Dream Team: Med det intresse som finns här i Timrå så är det ju synd att det är så begränsat med utrymme. Tror att det skulle ha blivit packat även om det hade funkat med 8000 pers.
Kommentera

Fet-Ecke: Tyvärr tror inte jag att hallens nuvarande utrymme gör det möjligt att ta in så många som 8 000. Dock bör det vara fullt möjligt att bygga till så det går in ca. 7 000.
Kommentera

Per HApps: Jo, jag är också inne på att man i första hand bör bygga ut för att öka publik-kapaciteten. Det går väl inte men jag skull önska en kapacitet på ca 8000 åskådare.
Kommentera

Per HApps: jag ser helst att kapaciteten blir större i arenan, sedan är ju inte fördubblingen ett engångsbelopp, så jumbotronen kan man ta säsongen efter så man får tid att fixa personal och sälja in den.

7000 i E.On skulle ju vara trevligt.
Kommentera

Fet-Ecke:
Jojo, men det är inte "barra" att sälja. Jag tro inte att dom befintliga sponsorerna laddar in mera spons bara för att få synas på en jumbo.

Det som kan ske är att dom byter ut plats på sargen till förmån för plats på en jumbo, men det generarer ju inga nya slantar, bara en omfördelning av redan befintliga.

Det som ger friska pengar i kassakistan är om det kommer nya besökare utöver dom redan 5400 som nu snittar i Arenan.
Kommentera

Frisco: Ser ut att kunna bringa in en hel del flis fastän det kostar att driva denna "mediakub".
Kommentera

Janken: Tack för svaret! Med mitt utseende...hur kan då du begära att jag skall kunna tänka till? ;-)
Kommentera

65selander, Aftonbladets tävling: Här är lite möjliga inkomster påen stor Rubik: www.modohockey.se/pdf/Mediakub.pdf
Kommentera

Dream Team: Håller med. Konkret så inbringar nog en kub mer än det kostar annars så hade nog klubbarna kastat iväg den.
Kommentera

Janken: Men frågan man ställer sig måste ju vara varför i allsindar 10 av 12 elitserielag just tycker att det lönar sig tämligen bra, ja, fast det nu bara är av ondo och ställer till problem att sköta jobbet med en mediakub..?
Kommentera

Fet-Ecke:
Tänk till!
Någon /några måste filma det som händer i hallen.. Någon måste snabbredigera detta för att kunna lägga ut det på jimbon.. Någon måste sköta själva jumbon... Byta bilder. lägga ut reklam. mm.
Det krävs folk om det skall bli bra. Och blir det inte bra så kan man lika gärna vara utan jumbo.
Kommentera

Per HApps: 1. Sponsorer väljer hellre att synas mitt i blickfånget än efter sarger och läktare.
2. Rörlig reklam säljer lättare och ger bättre betalt.

Varför krävs det 3-4 man för att sköta den?
Kommentera

Fet-Ecke:
Där väljer jag att inte hålla med dig.
För det första går en jumbtronlösning loss på minst 3-4 millar. Sedan tillkommer det lön till dom som skall sköta den, en stab på minst 4 gubbar/tanter.
Så innan man har ens börjat tjänat tjäna in lite deg så har utgifterna passerat en väldans massa pengar.
Kommentera

Bolivar: Reklamvärdet på en jumbotron är högre än många tror.
Kommentera

Per HApps: Håller med om att publikmässigt håller inte arenan måttet.
Jag tror att många inte kommer in/vill inte ta sig ut dit för att trängas.
Jag tror att det skulle vara nära fullsatt även om arenan skulle ta in
8-9000 personer.
Kommentera

Bergius: Hur mycket kostar företaget E.ON att köpa?? ;-)
Kommentera

Dream Team:
Tror inte man skall ha en för stor tro på möjligheterna till inkomst från en jumbotron.
Kommentera

Per HApps: Jag håller med om att publikkapaciteten i arenan är väl klen i nuläget, och där bör klubben agera snarast möjligt. Sen vad som är viktigast är svårt att säga. En jumbotron/mediakub skulle ju ge väldigt mycket större möjligheter för reklam och sådant. En stor utgift på kort sikt, men än större inkomster på lite längre sikt.. 
Kommentera

Per HApps: Brukar inte en jumbotron betala sig på 1-2 år i form av extra reklamintäkter. Därefter är det nya pengar till kassan.
Kommentera

Fet-Ecke:
Viktigast måste väl ändå en utbyggnad av publikkapaciteten ändå vara.

5800 i max antal åskådare gör Kulturmagasinet till Sveriges näst minsta elitseriearena, näst efter Mora Ishall som tar 4500.

Bara vetskapen om att Arenan hade ett snittutnyttjande på 95% förra säsongen borde väl vara skäl nog att se över möjligheterna för att kunna erbjuda fler besökare möjlighet att komma och se hockey.

Jumbotron i alla ära, men det är snarare mer en utgift än en inkomstkälla.
Kommentera

Fet-Ecke: Undrar vad det kostar att köpa tillbaka det riktiga namnet på hallen, räcker 15 mille?
Kommentera

TIKbiff: Skulle tro att det blir både jumbotron och ombyggnation för att öka publik-kapaciteten.
Kommentera

TIKbiff: Härligt, känns som om det är på tiden att en medie/jumboskärm kommer på plats. Man har nästan inbillat sig att Kovland t om skulle vara före med en sådan. Men det lär nog i allafall dröja till nästa säsong.
Kommentera

Snart kommer nog jumbotronen
Det nya TV avtalet innebär att varje ES klubb får ca 15 000 000 per år för TV rättigheterna, mer än en fördubbling mot förut, som det står i Dagbladet så skall man inte lägga detta på löner utan investera i Arenan, fler sittplatser och Jumbotron t.e.x.
Kommentera

« · 558604