1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Söderströms tackling granskas av förbundet

« · 376771 Till forumet

Sv: Söderströms tackling granskas av förbundet
Frella: Vart läste du det??
Kommentera

Dream Team: Stod väl i dagbladet i fredags, dock kommer matchvideon in till förbundet idag, varpå de beslutar om anmälning. Kanske lite otydlig där =)
Kommentera

Frella: Precis, för han ÄR ju inte anmäld än. Ärendet ligger ju hos förbundet än så länge.
Kommentera

Dream Team: Precis, är väl det jag sagt hela tiden =P Skulle dock tippa på att han blir anmäld idag...blir iaf inte chockad om så är fallet.
Kommentera

Frella: Nej, det blir inte jag heller. Skulle dock bli mycket förvånad om han bestraffas hårt...
Kommentera

Dream Team:
Tippning:

2 Matchers avstängning.
Kommentera

matsby: Avstår att spekulera i ett tråkigt ämne...
Kommentera

matsby: För mycket, 1 match kan jag ta, men då det sällan blir avstängningar för dylika tacklingar så tycker jag inte detta ska bli mer än 1 match heller.
Kommentera

Frella:
Jag håller med om en match..
Två grundar jag på att då missar han nästa MoDo match oxå.

hur gick det med MoDo killen igentligen? sist jag hörde så skulle han ju kunna spela med ett särskilt skydd.
Kommentera

matsby: Står på hockeyligan att han fick fraktur i tummen, men ska testa specialskydd och se om han kan spela...
Kommentera

willysson: Tacklingen va ful av Crippe, men den va ju inte meningen att den skulle bli så där våldsam...
Kommentera

heart: Blir han avstängd så blir ha förste spelare i år som är avstängd vid två tillfällen...

En fick ju förlängt matchstraff efter det att han håll i Leksingen som bråkade med Kimmo.
Kommentera

Swordster: men det straffet va ju rent sagt löjligt...
Kommentera

Swordster: Den avstängningen var inget annat än en stor skandal! HUR kan man bli bestraffad för att enbart hålla i en motspelare?? Han blev ju avstängd TVÅ matcher dessutom!??

Sätt den avstängningen i proportion till om Enström-fallet också skulle ge ett lika långt straff. Var ligger logiken i det?
Kommentera

Dream Team: Om man jämför dessa två så borde tacklingen på Enström rendera minst 9 matcher =)
Kommentera

Frella: Hå hå ja ja...en dag kvar, sen är det ny match och (förhoppningsvis) nya ämnen att dryfta...*längtar*
Kommentera

Men snälla lägg ned detta ämne! Jisses vilka orimliga proportioner det har blivit.
Kommentera

Maggan: Jag funderar febrilt på vilket nytt ämne jag skulle kunna bidra med men det är bara att inse, efter några dagars speluppehåll uppstår ämnestorka.
Kommentera

« · 376771