Bragd-Birger: Riktigt så var det väl kanske inte, men jag har hela tiden hävdat att med dessa två borta så kommer raset, du sa väl nått i stilen att det fanns större bekymmer än detta i Timrå , och det är väl sant.
Bragd-Birger: Lite kul att du tycker det hastar att få Hem Lander å Mps bums, När jag frågade dig för 2månader sedan, så såg du det inte som ett problem att dessa skull missa ett antal matcher med Tik.... haha.
Bragd-Birger: Jag har nog också sakta men säkert ställt mig i Avgå Challe ledet. Inte för att jag tror det ger någon större skillnad i tabellen med en ny röst i båset men mer för att ett lag som TIK där majoriteten av spelarna har skridskoåkning som sin främsta styrka spelar en statisk hockey. Nog för att Challe verkar vilja utnyttja detta i spelvändningar, men de spelvändningar vi får går ju oftast i ultrarapid. De ggr vi skapar feta chanser är mer när vi checkar hårt i offensiv zon, vilket är allt för få ggr under matcherna.
Jag ser gärna en förändring på ledarsidan, men ska vi byta tränare ska det vara en utpräglad offensiv förespråkare, typ Mårts, annars kan vi nog jobba vidare med Challe säsongen ut. Nu får vi ju tillbaka hjärtat i laget också.
liston:
Om det nu är ebb i Timrå IK's kassa så skulle kanske en kvalserie kunna vara räddningen. 5 hemmamatcher med förhoppningsvis ett snitt på 5000 pers.
Men då kan ju inte Challe stå i båset , hans behov att få pratminus i media kommer då att vara en belastning.
Men som vi spelar mot våra bottenkompisar så kommer vi inte att överleva då vi har en monumental förmåga att inte kunna föra matcher mot sämre lag.
5000 x 5 matcher med en snittbiljett på 180:- ger 4,5 millar. Och dessa kan ju komma väl till pass när man skall betala in pensionspengarna efter säsongen.
El Maco: Vacker analys. Problemet är väl bara att det ser ut likadant i allt för många matcher. Vi leder, vi kämpar, vi bjuder till, vi viker ner oss. Jag tyckte också det såg skapligt ut långa stunder under matchens gång och kände stor säkerhet i hr man uppträdde i tredje, fram till Hynnings enastående cross-checking. Vi har kontroll men låter SSK få momentum efter en bedrövlig utv i offensiv zon. Vi rider ut BP men som ett brev på posten lyfter en egentligen ohotad Nevalainen oförklarligt till icing. Mål och sen är vi ett slaget lag.
Problemet är ju att vi i varje match, oavsett om vi är bättre eller sämre än motståndarna, hittar ett sätt att förlora i matcherna. Vidare är det allt för ofta för få som verkligen vill något i matcherna. Idag var det Axelsson och Sonneberg som bidrog, övriga såg mest ut att glida runt och hoppas spela 0-0. Gott så men ska vi ta oss ur detta krävs det att fler än en formation per match vill göra något åt den situation man satt sig i.
Tyvärr tror jag det är Lander och MPS vi får sätta vårat hopp till. Lander vet vi går till jobbet varje dag och kan MPS utnyttja ytorna han får på större rink så kommer han att bidra. MPS är puckkär vilket vi också sett i JVM. Kan bara Lander krascha nätet på samma sätt som i natt så får MPS gärna slänga puckar på mål i tid och otid.
Frågan är hur mycket våra nödlösningar (Svensson, P3, Nevalainen, Nylander) kostat. Man borde samlat ihop till en spetsspelare snart...
Jafyfan. Parkeringen var lugn, underlättar att det bara var 2900 på matchen. Så har man tagit sig igenom det de legitimerade surfittorna skrivit på hockeysnack också, då återstår bara att skriva sitt egen sammanfattning och sen gå ut för att spöa en pensionär på stan eller nåt.
Det här skulle vi ha vunnit. Vi borde nästan ha haft med oss mer än 2-0 efter första och hade det inte varit för två usla insatser av Nevelainen hade vi tagit det här. Precis före 1-2 missade han en rensning i box play och kvitteringen föregicks av en fenomenalt onödig icing i oträngt läge. Bjurling hade dessutom tvål i blocken och gips i benskydden och Timrå borde ha kunnat ha plockat upp någon mer studspuck.
Timrå var bra, bitvis väldigt bra framför båda kassarna och KÄMPADE. Den som påstår att laget hade fel inställning ikväll har väl suttit och kollat swehockey eller nåt. Timrå hade definitivt svagare perioder. Värst var inledningen av andra perioden där vi blev fastcheckade rejält när SSK gick all out och tjurrusade för att komma ikapp. Jag tyckte att TIK klev upp bra sen igen och hade hygglig kontroll i tredje eftera att ha spelat av utvisningen. Så kom den förbannade icingpucken och målet i baken.
Då kan man fundera på vad Nevelainen gör på isen. Vi har tre ordinarie backar borta och Sunnqvist var svag mot Linköping. Jag tycker att Nevelainen skulle ha fått sitta på slutet ändå men jag tror något hände med Styf som försvann (?) efter en tackling. Jävla skit också.
Sammataget två lag som båda har rejäla brister och med flera klantigheter på isen. Hybris måhända men i grunden är vi bättre. Får vi tillbaka några av de skadade plus våra junisar och skapar lite högre lägstanivå så ska vi gneta oss före Södertälje i tabellen. Däremot känns det ofantligt långt till slutspelsstrecket nu, bara att glömma.
Redigerad kommentar
Skarin: Popovic utskällning i deras time out verkar iaf väckt SSK. Vårat sorgliga skämt till lag verkar sova ständigt. Är Nevalainen bättre än Micha? Ytterst tveksamt. Är Nylander en bra värvning? Svar njet. Man kan förstå varför detta energiknippe utan skridskoåking fick sparken. Pärssinen tillbaka i sin fantastiska standard. Kanske är det bättre att han bara spelar varannan match?
Vi får trösta oss med att Lander snart är tillbaka, där finns det iaf hjärta och vilja för laget. Det är väl han som kan rädda oss från KS mer eller mindre.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Ja tänk om vi gått som tåget innan, Nej denna säsong är ett stort skämt. Bara hoppas att det kommer att bli förändringar inom organisationen, men jag kan nästan garantera att det kommer bli mkt små förändringar.
Igår satte jag mig i bilen, vred på nyckeln och började färden från jobbet ner till ScaniaRinken, efter 1km ångrade jag mig och körde tillbaka. Kanske årets hittils bästa beslut.