Hälge: På pappret ser det inte omöjligt ut, förutsatt att Norja är i zonen. Men det är ju det här med uppehåll. Är pöjkera lika opreparerade som tidigare premiärer/omstarter lär det bli stjärtsveda. Vilket vore högst onödigt med tanke på att det står hyfsat viktiga bottenstridspoäng på spel.
Bragd-Birger: Trots att Wade Bergman verkar fira jul med oss så borde vi kunna åka på en skridsko runt det där förortsgänget. Ja om det inte varit uppehåll förstås.....
Äh även om man dragit ihop ett gäng på gatan här hemma så borde vi spöat dem med 4-0. Jag tror vi vinner
Timrå Icon: Hundpundarn och Wejdan hade man ju gärna sett befriade från kontrakt så här års. Till förmån för, tja typ vad som helst. Eller ingenting och sparade slantar iaf. Men men...det är som det är. Ingen trodde väl på allvar att nåt sånt skulle ske.
Att vara SC (eller "sportchefskommité") i Timrå IK 2013/14 måste vara sportsveriges lökigaste jobb.
"Ligg lågt. Små rörelser. Vi har inga pengar, vet inte var vi spelar nästa säsong eller OM vi spelar. Allt hänger på publiken, de måste vända det här åt oss. Vi kan inget göra, inte agera på nåt vis. Bara att luta sig tillbaka, blunda och hoppas på det bästa."
Coolt helt avgörande mål han gjorde också, Boyce. Klar Hyland-tendens över det. I säsongens hittills viktigaste (sexpoängs-)match. Vilken skön kick för resten av kvällen, nu har man kommit igång. Fram med julspriten! : )
Det begär jag egentligen inte att grabbarna ska fixa, även om vi är ett jävligt starkt bortalag. Viktigast i nuläget är att vi spöar bottenkonkurrenterna. Just därför är jag extra imponerad över hur coola vi var i sista "perren".
Det tackar vi för. Ja, vi brukar ta Telge för det mesta. Lycka till i Gävle nu! Men hur fan ska man hinna med att se all sport? Annandagen formligen sprudlar av kanonmatcher i alla möjliga kanaler...
mikenomad: Fair enough. Jag är en icke-våldsam person i de allra flesta sammanhang men skulle jag se någon jävel i Timrå-klacken tända en bengal som gör att jag blir tvingad att lämna arenan under pågående match för omvisitering skulle jag klå upp vederbörande oavsett vem det är. Det år inte coolt att tända bengaler inomhus.
mikenomad: Jag är väldigt bekymrad över Wade Bergmans tillvaro som inte lyckats leva upp till förväntningarna även om han tycks ha rätt inställning. Läget är sådant att vi har en import som inte spelar. Inget emot Bergman som spelare, tränaren tar ut laget. Men så länge han står utanför laget eller som i sista matchen huserar som extraback så måste jag som supporter ifrågasätta hans framtid i föreningen.
sargad: Ja så vitt jag såg var det bara Timråbor. Jag kände igen de flesta. Beredda på att dra på sig matchstället och spela utt SSK om fler insjuknade