kulltorp: Forsberg har haft en hel säsong på sig att få igång kedjorna men vi lever enbart på förstalinan. Det lär räcka till playoff men inte en chans i helvetet att det räcker längre än så. Man skulle kunna yrka på att vi har många juniorer i laguppställningen men om dom är så små och klena, vilka är det då våra ointresserade seniorer gömmer sig bakom?
8181: Och nu kommer laget börja trycka på och skapa...kanske hinner vi kvittera. .kanske inte...som vanligt. Spela hela matchen för faan.. Hur svårt kan det vara att prestera i de få matcher man spelar. Det är ju inte som att gå till jobbet varje dag och måsta leverera...
Nått märkligt är det, det alla ser komma dvs ett södertäljemål. Det verkar vara helt främmande i Timrå båset. Totalkoas i försvaret efter periodvilan o massor av egna misstag. Ta timeout i tid!!!
DJ Hemp: Ja..jag har lätt att bli negativ ja, men visst kan man väl ha lite högre krav på många i laget. Hur många puckar har man skjutit över eller utanför målet idag? Hur många enkla puckar har man misslyckats att få ur egen zon?? Nu mål i baken, satan... Jag tycker faktiskt att det är för dåligt på 90% av Timråspelarna. Finns det ingen som vill ngt??? Jag fattar inte... Det finns ju ingen utveckling på dem!!! Ludde, JBR, Emil, Jonsson, Molinder mfl mfl... Det är ju bara första femman som vill ngt, övriga är bara en grå hockeymassa som bara finns.....
4689: för sent. Men det är väl lika bra att vi tränar på att vika ner oss nu så att fallet inte blir så tungt i "slutspelet", som laget spelar nu så blir det en kort säsong.
Jag kan inte skönja några särskilda sympatier från kommentatorn. Mycket gnäll härinne nu. Fast det är klart att man känner sig rätt frustrerad över att vi inte förmår att prestera bättre mot ett bottenlag när så mycket står på spel...
8181: Förstår inte vart felet sitter, vart är Ludde Nillssons obekväma powerspel från förra sejouren i Timrådressen och vart är Boyce han som var sån härförare förra säsongen? Just nu känns alla kedjor förutom 1:a kedjan helt menlösa som sagt. Dock så har jag ju inte sett dom denna match men sett till hela säsongen.
Sputnik: Nu måste Forsberg agera och väcka laget tappa poäng här då är det kört om 2a platsen. Är Barnett så jävla dålig att nollan Stene går före då är det fiasko utan dess like ge han chansen åtminstone
Heisenberg:... på väg in i? Nja, spelmässigt är det mycket upp och ner. Däremot är väl övriga målmässigt i en djuuuup formsvacka. Man får liksom känslan att övriga kan spela ett par hundra minuter innan de får in en kasse. Å andra sidan verkar SSK lida av samma syndrom, det är bara Holm som kan näta där. Mattsson har varit riktigt bra, det har SSKs vakt också varit.
Som några redan påpekat, håller inte att ha 3 femmor som bidrar med INGENTING. Lägg där till ett nonchalant försvarsspel, Löökes tafatta tunnelförsök efter lång press i egen zon borde innebära vila resten av matchen.
297: Alltså, vi är fyra poäng från andraplatsen och har ett ypperligt läge att hota om den på allvar, och så lyckas vi inte bjuda upp bättre än så här. Om inte detta taggar igång laget vette sjutton vad som gör det...
297: Inte bra, INTE BRA! Visar det sig att det är en skada som gör att Dahlen blir borta ett tag så kan vi hälsa hem i Mecca rejs. Pinsamt hur beroende vi är av våran 1:a kedja. Hur skall det gå nästa säsong utan Dahlen och EP som räddar oss hela tiden?
Sputnik: och en skada PP Dahlén som grädde på moset.
Cmore-kommentatorn kan ju dra åt helvete eller åtminstone försöka dölja sina sympatier för Tälje. Skapligt irriterande när han tom insinuerar att Dahlén medvetet blåser in i målvakt och stolpe i situationen när han blir skadad.
TD: men ofta han blir utvisad han försökte ju undvika målvakten blev ju tvungen ta den vägen för ssk backen täckte alla andra ytor.. Skadad också, fattas bara ett jävla ssk mål nu för att fullborda skiten.
297: Nja...Detta ser ut som vanligt. En massa geggaspel och den enda kedja som skapar ngt är Lauritzens. Om man säger att man spelar slutspelshockey nu så blir jag nervös inför Meca.