..kan ju vara både positiv å negativ. Men måste säga att de som klagar på Åhlund som fan bara gör det lätt för sig då han lätt kan misstas för en föredetting som glider runt och inte krigar.
1)Hans intelligens i spelet är det bara Z å Lind som kan matcha, han åker smart i anfalls zon.
2)Defensivt jobbar han inte så tokigt som vissa vill tro, han var till exempel inte inne på ett enda baklängesmål mot den tunga förslusten hemma mot DIF.
3)Han passar utmärkt med Ward (som definivt saknar ovan nämnda intelligens men kompenserar utomordentligt med annat!). Den femman checkade fast DIF:arna ett antal ggr på ett sätt som inte är lätt mot just DIF.
Är det inte också så att när vi jämför våra forwardsförvärv med till exempel Linköpings Pelle Eklund eller SSK:s Juha Lind (om vi jämför oss med nykomlingarna) så står vi oss ganska slätt, eller hur? Inget ont om Micke Simmons, eller om skadade Hautamma, men ändå!
jokklas: Att deras kedja checkade sig fast mot DIF berodde även hel del på Niklas Nordgrens hårda arbete oxå... men håller med om att Åhlund är bättre än vad många här tycker...
Jimmy: Frågan är bara om dessa personer som verkligen SPYR galla över Åhlund vet på vilket sätt det var tänkt att använda honom?! Jag visste nada om honom, mer än mina egna förhoppningar... dvs bra som målvakt, måltjuv, grymt duktig defensivt, passningsgeni, pappa osv.....
Svårt för en enda spelare att göra underverk i ett helt lag som inte fungerar.
Jimmy: Helt rätt, Nordgren slet och spelade på ett mycket förtjänstfullt sätt.
Qwerty: Att jämföra Hautomaa med någon alls känns inte rätt. I hans skada sitter mer än man tror till Timrås skrala insats. Just en bra center var så oerhört viktigt inför säsongen och med ett par matcher till utan denna olyckliga skada hade det varit roligt att se hans framfart.
Övrigt: Nu låter jag kanske som nån idiot i min optimism här men det är jag inte, inser mycket väl många spelares brister (nämnde ju Ed Wards stora brist, och han är ändå en spelare som jag gillar.. dock för vårdslös ibland, straffade sig i Färjestad).
250kg: Har oxå tänkt på det... min egna uppfattning var att han värvades som uppfyllnad vid skador, dvs att bredda laget, med tanke på att han är en allround spelare som kan spela på de flesta positioner. Dessutom har han rutin o erfarenhet...
Så här långt har han inte gjort bort sig... är väl varken passningsgeni, tekningskung, speddkula eller matchvinnare men han gör ett gott jobb o är nyttig för laget, är bra med i egen zon o är bra vän med pucken...
Jimmy: I så fall kan man ju konstatera ett faktum: Om Åhlund får 100 000 i månadslön har många anledning att klaga! Men några 100 laxar är inte aktuellt. Hela upprinnelsen till detta hysteriska snack om denna s.k frälsare handlar om dessa 100 000. Att man grundar denna spelares skicklighet på ett antagande som man "bara hört" känns orättvist mot denna person.
250kg kärlek: Helt riktigt!! Skulle han ha 100 kkr i månaden så skulle mitt påstående vara helt fel... då är det en knepig värvning... man betalar väl inte såna summor åt en utfyllnadsspelare... men nu lär han väl knappast ha denna månadslön, var väl en besviken Örebroare som påstod detta har jag för mig...
1)Hans intelligens i spelet är det bara Z å Lind som kan matcha, han åker smart i anfalls zon.
2)Defensivt jobbar han inte så tokigt som vissa vill tro, han var till exempel inte inne på ett enda baklängesmål mot den tunga förslusten hemma mot DIF.
3)Han passar utmärkt med Ward (som definivt saknar ovan nämnda intelligens men kompenserar utomordentligt med annat!). Den femman checkade fast DIF:arna ett antal ggr på ett sätt som inte är lätt mot just DIF.
Over and out!
FORZA TIMRÅ IK!!!