gurra_: hahah, exakt! Någon från ST borde väl vara en fundersam Timrå supporter kan man tycka?
För nu låter du lite som Leif Boork ialf :)
pmN-: Jo, självklart har han tjänat så han klarar sig. Men som jag skrev. Han lirar inte i samma liga som Z:a lönemässigt. Inte en chans.
Vi säger att han har 45-50 miljoner på banken. Då kan några miljoner vara pengar. Har du 500 miljoner är 2-3 miljoner inte lika kännbart. Sen ska vi inte stirra oss blinda på 500, han tjänade säkert bra innan han krita det nya kontraktet och sen ska vi inte tala om reklampengar osv som han drar in.
pmN-: Ingen dum ide. Konstigt att varken ST eller Dagbladet gjort det faktist. Ställt den enkla frågan "-Klubben i ditt hjärta står på ruinens brant, supportrar skäner pengar och har samlat in snart 1 miljon över 2 år. Vad gör du för att hjälpa till?" Vad tar en hungrigrepporter för det tro? Starta en ny pott till det direkt!
Sen absolut har jag inte en susning om vad som händer i bakgrunden, det har du rätt i men att jag spekulerar vilt är en stor del i varför folk startade forum, så lekmän får spekulera, diskutera och klaga med likasinnade. Jag påstår knappast att det jag säger är fakta likt Leif Boork.
gurra_:
Jag tror dock inte du vet allt bakom kulisserna om vad Z har gjort och inte gjort för Timrå.
Är väl ganska mycket hans förtjänst att vi ens gick upp i Elitserien och det är inte hans förtjänst att vi lämnar den nu.
Vi kan ju sitta här och spekulera men vet inte ett skit. Tycker ni borde betala en reporter med era pengar och be hen ringa till Henrik och fråga varför hans namn inte dyker upp på listan, så får vi ett slut på detta kanske? Vad vet jag...
Kramer: Ja visst men man har aldrig sett någon annan spelare "rädda" sin klubb än Foppa/Näslund?
Sundin - Djurgården förra året...NEJ
Västerås när de gick ner, varför räddade inte Lidas med ett par miljoner?
BARA MoDo som blivit räddade?
K.Jönsson, varför räddar han inte Rögle nu med ett par miljoner han spelade väl i NHL många säsonger?
pmN-: Hur får du ett engångsbelopp till underhåll på ishallen?
Nej visst, man kan inte begära ett piss av honom. Det är lika fräckt som att Timrå nu begär att fansen ska rädda dem igen. Men att fråga skadar aldrig och personligen tycker jag det va dåligt utav Z och Modin att inte hjälpa sin moderklubb.
Ja, du får passa dig, jag gissar på att du ligger i riskzonen för att få något uppkallat efter dig själv.
mikenomad:Han har nog hjärta så det räcker bara det inte kostar något..:).
Sånna som Foppa och Kenny Jönsson finns det tyvärr inte många av inom toppidrotten.
gurra_: haha, varför ska han betala en ny ismaskin bara för att den är uppkallad efter honom? Han borde väl inte behöva stå för underhållet på ishallen?
Då hade jag fan varit försiktig att vilja få söker döpt efter mig...måste jag betala 100k varje år tex för fixa el, vatten, ismaskin m.m. då avböjer jag nog.
Sen är det nog så att han hjälpt till med mycket annat på den ishallen som jag förstår det? Och även för Timrå när han är ute och försöker värva sponsorer till Timrå. Vad kan man begära? Att han ska spela i Detorit samtidigt som han skickar över 30tusen till ett svenskkonto varje månad för ....ja allt möjligt, ismaskin, ny spelare, vattenflaskor, rätt läsk i kiosken? Nä, någon gång hade jag nog också satt ner foten.
Hade vår ägare hetat Roman Abramovich hade jag inte sagt något men...
mikenomad: Nej, 12 000 kr är ju "en massa" pengar för Z. I och för sig fick han ju ett hyfsat kontrakt med Detroit...
mikenomad: Ni som väntar er en donation ifrån Z eller Modin kan få vänta ihjäl er. Hörde att ismaskinen gick sönder ute i Njurunda där hallen är uppkallad efter just Z och Modin. Dem hörde av sig tilll dessa två mångmiljonärer och frågade om dem kunde sponsra till en beg ismaskin, 25.000kr var. Båda avböjde. Vad kan 25.000kr vara för dessa två herrar? Spottstyver tror jag. Så att dem skulle gå och fläska in en halvmiljon var eller ens 25.000kr kan vi nog glömma, tyvärr.
mikenomad: Du skämtar ingen va?!?
"Man kan gilla en klubb och hålla tummarna för den utan att behöva känna krav att ge bort en massa av sina egna pengar till den."
Redigerad kommentar
mikenomad: Hahaha!! Det var det absolut dummaste argument jag hört på väldigt länge! Skämtar du med mig?
Hur lång tid tar det att göra en överföring? För mig gick det på ca 1 minut med inloggning och allt.
Laken: Det är tack vare företagarna som du kan ha dina 20-40 000 i månaden, som du i din tur kan skänka vidare...
mikenomad: mjo tjena
Man bara ser hur Zäta sitter där i soffan efter matcherna och så kommer Emma instrosande som Mickan i solsidan och ber om pengar som hon får i överflöd medans vi inte får ett skit.Redigerad kommentar
Nästan 600 000 nu! :-)
Men fortfarande ingen Z eller Modin bland namnen... Få företag som ställer upp också tycker jag!
Vi vanliga arbetare med löner på 20-40 000 kr/mån har dock verkligen dragit vårat strå till stacken!
Ju större förmögenhet, desto girigare blir man?
Redigerad kommentar