1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590631 inlägg · 6217 ämnen

Spelarjakten

« · 1555868 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten
Nu skulle Nubben ha en sådan där gopro kamera på huvudet som man kunde följa live!
Kommentera

Det börjar kännas som den gången jag märkte att jag fått skatteåterbäringen dan före julafton. Nästan 700 000 och handla för men vad ska vi köpa?

Kommentera

denna kille kanske borde hyras ut till Timrå?
Kommentera

Man kanske skulle kolla upp vad Krykov har för sig när man ändå har byxorna nere...
Kommentera

El_loco:  mmm, känns inte som världens snabbaste....men det var ju inte 'Kryckan' heller...
Kommentera

El_loco: Här har ni statsen på honom...
Kommentera

Roten till ryktet finns på följande länk. Man frågar sig om man ska lita på varje mejl som kommer till tidningsredaktioner. Tror inte att med dagens status på honom att det är frälsaren vi söker...
Kommentera

mikenomad: Han kanske uppvaktar på Daniel Brodin...?
Kommentera

Nu är vi uppe i nästan 680 000 :- , det borde vara en bra grundplåt till att värva lite schyssta killar till att bli ett topplag i AS.
Kommentera

hubbenorlen: Ja det låter suspekt. Jag har dock ingen som helst koll på hans status f.n.
Kommentera

mikenomad: Det vore vansinne att ta hit en 40-årig långsam föredetting som dessutom är skadebenägen.
Kommentera

KulaShaker: Ja, han har nämnts tidigare.
Kommentera

hubbenorlen: Jozef Stümpel
Kommentera

mikenomad: Dom är naturligtvis dyra, men jag trodde inte att det var så stor skillnad mellan Tjeckien och Finland i det avseendet.
Hur som helst: Det lär nog inte bli ett toppnamn om Nubben koncentrerar sig på Finland nu. Lagen släpper nog inte sina poängbästa centrar i det här läget av säsongen. Så om det blir nåt, så lär vi väl få en andrecenter från finska ligan.
Och det känns ju så där.

Kommentera

hubbenorlen: Nja...det är ju rätt attraktiva namn där och de har nog hyfsat betalt också. Sen vet jag inte hur Timrå definierar "svindyrt" heller. ;)
Kommentera

mikenomad: Lite förvånande att spelarna är "svindyra" i Tjeckien. Det trodde jag inte.
Kommentera

Undra sa flundra om det händer nåt idag? Tveksamt, dock jobbar Nubben stenhårt på det enligt ST och befinner sig f.n i vårt östra grannland...
Kommentera

Hahl Bundy: Hmm, ja han va ju grym en gång i tiden fast 40 pannor nu och antagligen ganska långsam på rören fast kvalserietempo borde han kunna hålla
Kommentera

Senaste ryktet från Hägglund på TÅ men han säger att ta det med en nypa salt: Jozef Stumpel..
Kommentera

73Sjöbba: Problemet med oss kontra många andra lag är att vi skulle inte behöva en ny spelare utan ca 20 st. Sen förstår jag helt allvarligt inte vem som skulle vilja komma hit? Vi verkar ju helt sakna visioner o framtid, rykten säger att nästa säsong skulle bli än värre om vi mot förmodan klarar oss kvar.

Fattar inte hur man räknar i klubben, senaste matchen var det runt 2000 pers på arenan, 3800 som var den officella visar bara hur många med årskort som stannade hemma. Resturangen var inte ens halvfull, knappt kö till kioskerna osv osv. Det lär ju
vara än mindre folk kommande matcher.

Vi har 6 hemmamatcher kvar, o varje match av dessa måste vi förlora stora pengar kontra budget. Troligen så mkt pengar så vi hade haft råd med ett par vettiga spelare inför slutspurten. Men man valde att inte värva, och därmed se till så att man garanterat hamnade i kvalserien.

Kommentera

mikenomad: Apselut. Jag håller med dig.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är mycket kring Timrå IK, det mesta faktiskt de senaste åren, som är lite eljest skött. Men vafan, man älskar ju klubben ändå så att kräva tillbaka pengar känns inte aktuellt. Möjligen om det här hade skett under förra ledningen men med nuvarande har jag såpass stort förtroende att jag utgår från att pengarna kommer väl till nytta ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

73Sjöbba: Nåt kommer det nog. Men tveksam till att det blir en center som det känns.
Kommentera

73Sjöbba:"Krispaketet"...?
Kommentera

gurra_: var god läs tråden.
Kommentera

Bragd-Birger: Det verkar gå tungt för Nubben. Kanske dax att byta namn på 'Spelarjakten' till något mer ändamålsenligt.
Kommentera

En fråga, ni som bidragit med pengar, får ni tillbaka dem om dem inte värvar? Det borde ni.
Kommentera

Imorgon jävlar så smäller det, mark my words. :)
Kommentera

El Maco: äsch, jag försökte vara ironisk.
Kommentera

El Maco: Jag ser det som dig och tror att mer eller mindre alla privatpersoner gör det. Jag skulle kunna ha skänkt på samma sätt för att föreningen skulle kunna förbättra likviditeten eller betala skulder.
Kommentera

Olle:
Kommentera

El Maco: Jag kommer att begära pengarna tillbaka, med ränta. Plus en personlig ursäkt av Nubben.

Nej, men dom pengarna kan nog klubben få användning för ändå. Har svårt att tro att särskilt många skulle yrka på retur. Däremot tror jag att flera med mig skulle tycka att hela värvningsbiten i paketet var lite, hm...eljest skött.

Kommentera

El Maco: har bobbarna ett hockeyforum?
Kommentera

På bobbarnas hockeyforum spekuleras det i att alla Timråiter som skänkt pengar till spelarjakten vill ha tillbaka sina pengar om det inte blir något förvärv före deadline. Är det så?

För mig är det ett bidrag till klubben att användas på bästa sätt. Går det inte att hitta något bra så för klubben disponera slanten på bästa sätt och göra något annat. Nog kan jag bli besviken över att det inte går att få tag på spets om det är så men inte känner jag mig lurad på grund av att jag donerat pengar till ändamålet.

Kommentera

Pjernut: Absolut!

Nu har man bidragit till spelarjakten, sen om vi får nån spelare återstår väl att se.
Kommentera

Dream Team: Hoppas förf*n att jocke får fötroendet ikv
Kommentera

Bragd-Birger: För egen del har jag redan börjat se fram emot matcher som gäller lite. Det ska bli riktigt intressant att se vilken nivå som kommer att krävas för att vinna matcher i kvalserien den här gången.

Kom igen nu, ända in i kaklet!!1!

Kommentera

Bragd-Birger: Ja, då är det nog bara Jocke som har hoppet kvar om slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: "Börjar" var ordet sa Bull...
Kommentera

Andersson: Ja, snart börjar man fan ge upp hoppet om slutspel.
Kommentera

Viktigt ikväll , förlust då börjar det se mörkt ut . Jag tror dock att Murley gör mål och Timrå vinner .
Kommentera

spud: dirket börjar ni skylla ifrån er.... Gulligt på nå vis :)
Kommentera

73Sjöbba: Det är skillnad på regler från förbundet och regler från en förening.
Kommentera

73Sjöbba: Det var lite lustigt att du sa det. Jag blev precis tröstad av en MoDo:it här på jobbet. Kändes som att bli klappad på ryggen av Lance Armstrong efter att man knappt orkat dra ut cykeln ur garaget
Kommentera

jå1: vi kan väl göra en Modo? Dvs skita i reglerna.
Kommentera

Berglund: Två plus Dimitrakos...
Kommentera

TRL: tvååå
Kommentera

TRL: Får ha fler, men bara 2 som får spela.
Kommentera

mikenomad: Nä står på eliteprospects att han vill lämna Växjö... Är det inte 3 transatlanter man får ha?
Kommentera

TRL: Tänker du på Robinson nu? För vår kvot av nordamerikaner är ju f.n. fylld...
Kommentera

« · 1555868 · »