1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590782 inlägg · 6217 ämnen

Spelarjakten

« · 1555868 · » Till forumet

Sv: Spelarjakten
Nu skulle Nubben ha en sådan där gopro kamera på huvudet som man kunde följa live!
Kommentera

Strax uppe i 730 000 och nu finns man med själv på listan också. Helst ser jag förstås att man lyckas landa ett centernamn värt lite mer än själva entrépengen innan deadline. Gärna någon till spelare som kan fixa så vi åtminstone kan mönstra en offensivt farlig enhet till kvalserien. Skulle detta inte gå vägen utan pengarna "fryser inne" har jag ändå svårt att se pengarna gå till ett bättre ändamål.

Kämpa Nubben!

Vilka spelare förutom "Linkan" värvades in under fjolåret? Jag sitter och grunnar på hur mycket farligare vi kändes vid samma tidpunkt för ett år sedan. 

Kommentera

Dream Team: Han backen - Mi...nånting
Kommentera

erathoo: vladimir mihalik, 2metersryssen :)
Kommentera

Luleå ser ut att släppa Hirschovits. En klasspelare i sina bästa stunder.

Kommentera

Kattgubben: där har vi det..
Kommentera

KORITFW: då är det bara att se till att få oavgjort och straffar så är segern klar! :)
Kommentera

Kattgubben: Hugg Nubben, en kille att älska i sina bästa stunder och vice versa när han slöar....
Kommentera

Kattgubben: Hirschovits skulle passa oss bra i det här läget.
Kommentera

SuperMupster: Just det, han ja.

"Linkan", Martin Röymark, Timo P, Robin Lindqvist och Damien Fluery saknas jämfört med fjolårets roster. Sen glömmer jag bort backar som Johan Motin och Nichlas Torp med flit.
Det är "Linkan", Timo och Robin Lindqvist jag saknar sett till fjolåret. Men det är klart, ingen spelare i den här upplagan av Timrå IK har ju samma känsla för spelet som Fredrik Bremberg, så där fattas det ju nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: men vare Hirso och Murley som inte gick ihop...? 

...

nä visstja , det var Corso o Hirso

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Hirschååååååvits? Nej, jag tror inte det. Han drar bara ner tempot ytterligare i anfallen. Jag menar, ifrån gå-hockey, vad blir det då?
Kommentera

erathoo: hirscho drog väl pga perra? har för mig att något sådan nämndes härinne. substans? ingen aning.
Kommentera

Dream Team: Ytterst skeptisk till honom jag med. Det jag sett av honom i Luleå har inte fått mig att dregla heller.
Kommentera

SuperMupster: vill minnas någon som vart på efterfest med honom där Hirso beklagat sig över det ena och det andra, om en av sakerna var tränarna minns jag inte, minns bara något med att han inte gillade Pikkarainen, att han var slö och oansvarig ungefär. Men han är ju Pärssinnens problem nu.

Här på HS alltså

Redigerad kommentar

Kommentera

Enligt aftonbladets silly-blogg har tydligen Rögle varit och ryckt i Hirso, men det sket sig tydligen. Han ska förmodligen utomlands istället... Stod inget om att Timrå hade varit i kontakt med honom öht.
Kommentera

Stumpel kanske är det bästa vi kan få i centerväg nu. Ju mer jag tänker på det så ju mer smakar det.
Vet att jag får hela HS maffian på mig nu men det skiter jag högaktligen i.

Stumpel är 40 år nu o inte den snabbaste på rören om man säger så... men karln kan slå mackor som få.

Får mig att tänka på kung Bremberg ifjol. Var inte heller snabb på rören men var tungan på vågen.

Stumpel är klasser mer meriterad. Det kan gå...men det är ju bara vad jag tycker.

Kommentera

Koritftw: nånting i den stilen var det.. :)

Hahl Bundy:

en center med lite kreativitet öht skulle knappast göra skada :)

Kommentera

Hahl Bundy: Jadu HB, jag slösar bort ett plus på det där faktiskt. Utan ett spår av ironi dessutom, bara en sån sak.
Kommentera

mikenomad: Vi grabbar tag i vartenda vass-strå... i hopp om att inte drunkna.
Får vi bara ett hållbart så...

Vacker illustration. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Jag menar, ev värvningar idag är ju knappast tänkta framtidsnamn i ett kommande lagbygge. Nä, nu handlar det om konstgjord andning deluxe...akuta åtgärder för att väcka liv i liket. Jag tränade HLR på jobbet igår, detta får ses som nåt liknande för TIK:s del. I slutändan spelar det nästan ingen roll vad man gör, huvudsaken att man gör NÅGOT.
Kommentera

Kattgubben:Hirschovits är klar för KHL
Kommentera

Hahl Bundy: Stümpel! - Ja tack!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tror att Nubben i detta nu håller på att leta efter en fungerande Ballograf, hoppas faxen på kansliet fungerar.
Kommentera

Match ikväll och snacka om att ha noll fokus på det. Jag hade helt seriöst fullständigt förträngt det.
Kommentera

mikenomad: Spelarjakten är viktigare. Jag hade oxå glömt bort det. tack för påminnelsen..NOT :)
Kommentera

hubbenorlen: Jag ligger lite efter idag men jag tänkte på det där du skrev i morse och håller med. Hockeyspelare måste fasen vara det enda som är dyrt i Tjeckien. Det är väl i stort sett - förutom någon enstaka ölsort och någon skådespelerska - det enda som är dyrt där.....?
Kommentera

Schtümp!

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan:

öka takten sista kvarten ?

Kommentera

Andersson: Ti-m-rå!?
Kommentera

Dream Team:

Om dom kunde spela det här försvarsspelet i mittzon framöver. Då kan det gå
Kommentera

KÄMPA NUBBEN *KLAPP* *KLAPP* *KLAPP*

Kommentera

Man blir ju lite nervös såhär 1 timme och 50min till deadline, rätt vad det är schabblar IIHF till det, det skulle va bajs på hög nivå.
Kommentera

Laken: KÄMPA IIHF *KLAPP KLAPP KLAPP*
Kommentera

Taurus: Ikväll mötte man väl i ärlighetens namn ett lag som inte var helt på tå och med ett sånt här bra försvar slår inställning klass 10 gånger av 10, även när laget heter Timrå IK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Jag skiter fullständigt hur lite på tå Linköping var!
Seger och tre poäng!!!
Kommentera

Vilka spelarna är kan man enkelt räkna ut med Murphys lag, hinner dom inte är det Filppula och Salminen annars är det Stumpel och Miika Vinanen
Kommentera

KORITFW: Och hinner dom inte spela ett enda byte innan dom blir skadade är det Machulda.
Kommentera

Bragd-Birger: alltså allvarligt, vad är det som krånglar ? Känns lite nittiotal att det ska vara så här jiddrigt med övergångar o så, wtf , är man överens så är man överens, varför ska alla jädra hockeyförbund dit å krångla och ev säga; " nä nä, nu kom du in med papprena en kvart för sent, så tyvärr, ditt lag får nog räkna med att åka ur o kanske gå i konkurs.....men vi har ju regler...hur skulle det annars se ut? ". ...typ....bah!1
Kommentera

KORITFW: Jag kikade litte på bottenlagen i sm liiga o blev nervös över vinaren med... han är ok men ändå en ren bredd kille... lite som Molinder...
Kommentera

Stümpel från denna säsong. Vi snackar träklubbor alltså. Detta kan bli legendariskt, om nu IIHF bemödar sig att svara på Nubbens samtal. 
Kommentera

Om dom ändå ska in med en 40-taggare så är det väl lika bra att ta en till på en gång... någon som kan trycka dit räkmackorna som Stumpel levererar och dessutom någon han kan kommunicera med, nämligen Zigmund Palffy :)
Kommentera

kom igen nu , ska lite pappersstrul avgöra säsongen ?  kämpa IIHF 
Kommentera

Andersson: Ooooolidligt spännande! :) håller på att käka upp varenda nagel jag har på fingrarna...
Kommentera

Det här är historiska HS ögonblick
Kommentera

Kom igen nu'rå!

Kommentera

TRL: Jag är nere på handlederna nu. Olidligt!
Kommentera

Bragd-Birger: Hundra på att en surkärring har åsikter om nån handstil. Är redo att gå till EU domstolen.... Sparka kärringen!!!!1!1
Kommentera

TRL: Haha jafan in med Zigge och Stumpel, åsså får Jonte spela med dom så är våran första lina 115 år gammal ;) Rekord i elitserien?
Kommentera

Bragd-Birger: haha... ja samma här... jag både tror och hoppas att den andra spelaren som kommer har samma nationalitet och tillhör samma klass... Radivojevic? Handzus? Gaborik? Ja drömma kan man ju få göra iallafall :)
Kommentera

« · 1555868 · »